Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

At present, the registers in the field of higher education are decentralized, not interoperable, and some of them are not integrated with the environment for inter-register exchange, which does not allow automated data exchange for the purposes of complex administrative services.
The following will be done within the project:
1. Consolidation of the Register of all current and discontinued students and doctoral students and the Register of all graduated students and doctoral students in an aggregate register of all current, discontinued and graduate students and doctoral students. Upgrading the consolidated (unified) register and creating a National electronic student card.
2. Establishment of a Register of issued certificates for visa "D" for long-term stay of third-country nationals admitted to study in Bulgarian Higher Education Institutions.
3. Upgrading the Register of Higher Education Institutions.
4. Consolidation of the Register of issued certificates for professional qualifications, the Register of invalidated certificates for professional qualifications and the Register of refusals for professional qualifications in the Unified Register of Professional Qualifications.
5. Consolidation of the Register of issued certificates for academic recognition, the Register of invalidated certificates for academic recognition and the Register of refusals for academic recognition in the Unified Register for academic recognition.
6. Upgrading of the Register of scientific activity with a module for maintaining an information DB for the concluded contracts between students and employers.
7. Upgrading the Register of academic staff, creating a national repository and portal for access to open data with scientific information.
8. Creation of technical collateral for integration through safe and reliable means and tools of the systems of NACID with the systems of higher schools and scientific organizations.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на регистър на издадените удостоверения за виза „D“ за продължителен престой на граждани на трети страни, приети за обучение в български висши училища (Регистър виза “D”): В рамките на дейността ще бъде разработен и внедрен регистър на издадените удостоверения за виза „D" за продължителен престой на граждани на трети страни, приети за обучение в български висши училища (ВУ), в съответствие с Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във ВУ на Р България и в изпълнение на Реш. № 704 на МС от 2018 г. за приемането на мерки за трансформация на модела на админ. обслужване. Основната цел е да се осигури отдалечен достъп за извършване на справки от консулските длъжностни лица на РБ при приемане на документи за виза „D" на приетите чуждестранни граждани във ВУ в страната. За целта ще бъде извършен анализ на приложимата норм. уредба и на раб. процеси във връзка с функционирането на регистъра. Анализът ще обхване и данните, които ще се вписват в него - кои от данните са първични и кои вторични, кои данни се използват от повече от една администрация. Въз основа на изготвения анализ ще бъдат дефинирани раб. процеси и ще бъде определено мин. необх. съдържание на Регистър виза “D”, респ. ще бъдат идентифицирани нови административни и/или справочни услуги, включително вътрешноадминистративни такива. Ще се изготви проект на Наредба, с която да се регламентират реда и условията за водене на регистъра в съответствие с норм. уредба на висшето образование (ВО), правното положение на чуждестранните граждани и електронното управление (ЕУ), както и ще се систематизира работата с регистъра. Доколкото мин. съдържание на заявлението за издав. на удост. за виза „D" е закрепено в Наредбата за държавните изисквания за приемане на студенти във ВУ на РБ, то с висока степен на вероятност ще се наложат изменения в нея. Тъй като наредбата е приета с ПМС, то свързаните изменения ще изискват предварителна частична оценка на въздействието. Изгражд. на р-стъра ще стартира с техн. анализ и разработката на системен проект (СП), където ще бъдат заложени всички функционални и нефункционални изисквания към системата, необходимите интерфейси с други с-ми, както и осигуряване на свързаност с хоризонталните системи на електронното управление (ХСЕУ). В съответствие със СП ще се извършат всички необходими технологични разработки по изграждане на регистъра. Ще се предвиди функционалност, с която служителите във ВУ, дирекция „Висше образование“ на МОН, дирекция „Консулски отношения“ на МВнР и дирекция "Миграция" на МВР да имат необходимия персонален достъп и лесно да оперират с данните в регистъра, както и да могат да правят справки за текущия статус на студента/докторанта. Целта е да се улесни обменът на информация между заинтересованите ведомства във връзка с издаваните удостоверения за издадена виза „D“. Ще се извърши интеграция с приложимите ХСЕУ, а именно RegiX, е-Авт, е-Връчване, СЕОС и е-плащане. Ще се осъществи интеграция и с Регистъра на действащите, прекъснали и завършили студенти и докторанти, като ще се реализира нова ЕАУ от ниво 4 по издаване на удостоверение за приемане на кандидат-студентите за обучение в РБ, за целите на записване във ВУ във връзка с кандидатстване при условията на чл. 95, ал. 8 от ЗВО. С разработената ЕАУ ще се улесни обменът на информация между образов. институции, както и комуникацията между граждани и администрация. Ще бъде извършено обучение на служители на НАЦИД, ВУ, МОН, както и на служители на МВР и МВнР, които ще работят с регистъра. Обучението ще обхване минимум 60 човека – бъдещи потребители на с-мата, и ще включва работа с всички модули. Освен това ще бъде извършено обучение на администраторите на с-мата, мин. 6 служители на НАЦИД за функционална и техническа поддръжка. Обучаемите ще бъдат разделени на групи от максимум 10 човека, за да може да бъде обучението практически ориентирано. Обучението на потребителите на МВР ще бъде отделно от потребителите на МВнР. На обучаемите ще бъдат предоставени обучителни материали, оборудвани с техника зали извън съответното ведомство с цел непрекъснатост на обучителния процес и пълноценно усвояване на уменията, тестови установки и т.н. 1 613 850.00 1 613 850.00
Обединяване на Регистъра на всички действащи и прекъснали студенти и докторанти и на Регистъра на завършилите студенти и докторанти в общ регистър на всички действащи, прекъснали и завършили студенти и докторанти и надграждане с нов модул Национална електронна студентска карта (НЕСК): В рамките на дейността ще бъдe създаден обединен регистър на всички действащи, прекъснали и завършили студенти и докторанти. Ползватели на регистъра ще бъдат всички висши училища, държавни и общински институции, работодатели, чуждестранни дипломатически мисии, студенти и др. Чрез обединяването на регистрите ще се постигне стандартизиране на поддържаната информация, автоматизиране на работните процеси и осигуряване на служебен обмен на данни. Задължението за воденето на Регистъра на всички действащи и прекъснали студенти и Регистъра на завършилите студенти и докторанти е нормативно определено в Закона за висшето образование, а обединяването на двата регистъра е в изпълнение на мярка 12 от приложение №2 на Актуализираната стратегия за развитие на ЕУ в РБ. Съгласно Правилника за устройството и дейността на НАЦИД Центърът организира поддържането на информационна система, която съдържа регистър на всички действащи и прекъснали студенти и докторанти по степени на обучение и по професионални направления и регистър на завършилите студенти и докторанти. В рамките на дейността ще бъде направен анализ на съществуващите регистри и приложимата нормативна уредба, и ще бъде извършен реинженеринг на работните процеси, във връзка с функционирането на новия обединен регистър. Въз основа на анализа ще бъдат извършени оптимизация и реинженеринг на процесите по поддръжка на новия обединен регистър и ще бъде изготвен проект на Наредба, с която да се регламентира функционирането на обединения регистър. При създаването на новия обединен регистър ще бъде предвиден персонален достъп на служители от дирекция „Висше образование“ на МОН за проверка на статуса на студент/докторант с цел издаване на стикери на дипломите. Ще се осъществи връзка в реално време на обединения регистър с други вътрешни регистри и системи на НАЦИД за установяване на техния текущ статус. Ще се извърши интеграция с приложимите хоризонталните системи на е-управление, а именно RegiX, е-Авт, е-Връчване, СЕОС и е-плащане. Ще се извърши миграция на данните от съществуващите регистри към обединения, като ще се направи автоматизирана проверка (контролно засичане и изчистване) с други бази данни и проверки за лисващи данни. Регистърът изисква по-строги мерки за сигурност на ниво информационна система, затова ще бъде разработен комплекс от различни средства за сигурност, които в бъдеще да се доразвият и използват и от другите системи в НАЦИД. Във фазите на анализ и проектиране ще се установи по-точно нуждата и ще се дефинират подходът и средствата, ще се разгледа възможността за изграждане на софтуерна система за откриване и предотвратяване на проникванията, както и изграждане на reverse proxy, настройка на firewall на системата и др. Във връзка с изграждането на обединения регистър ще бъде надграден и Регистъра на академичния състав (РАС). РАС съдържа данни относно завършили докторанти, което налага интеграцията между двата регистъра с цел консистентност на информацията и оптимизиране на процесите. РАС ще бъде надграден с допълнителни функционалности, за да се постигне максимална електронизация на процесите и оптимизация на работата на администрацията. Това ще позволи предоставяне за първи път на справки, обединяващи информация от различните регистри, които ще показват връзката учен- брой студенти- професионално направление- специалност и други. Справките ще могат да се използват от външни системи и институции, във връзка с изпълняваните от тях функции. В резултат от изграждането на обединения регистър, ще бъдат реализирани минимум три вътрешни електронни административни услуги. Ще бъде извършено обучение на служителите на НАЦИД, служители на дирекция ВО на МОН, висши училища, научни организации и акредитирани болници, които ще работят с обединения регистър и с РАС. Обучението ще обхване минимум 350 човека – бъдещи потребители и минимум 6 служители на НАЦИД - администратори на системата. Подробно описание на дейността е направено в Прил. 1 към Формуляра. 4 606 440.00 4 606 440.00
Надграждане на Регистър на висшите училища: Съгласно последните изменения в Правилника за устройството и дейността на НАЦИД от ДВ, бр. 84 от 2019 г. Регистърът на висшите училища (РВУ) следва да се поддържа и администрира от НАЦИД (чл. 2, нова ал. 22, т. 1). Регистърът е технологично остарял, не е съобразен с промените в ЗЕУ и наредбите към него, както и с новите изисквания за защита на личните данни. Във връзка с промяната в чл. 10, ал. 2, т. 3, буква „а“ от ЗВО (доп. ДВ, бр. 17/2016 г. в сила от 01.03.2016 г.) в РВУ следва да бъдат отразявани данни за основните звена и филиали, професионалните направления и специалности, както и информация за оценките и процедурите от акредитация, за оценяване на проекти и за констатациите и препоръките от следакредитационното наблюдение и контрол. Оценката от акредитацията е в тясна връзка с текстовете на ЗВО, които регламентират възможността за обучение на студенти и докторанти срещу заплащане. Към този момент в РВУ се съдържа само част от посочената в ЗВО информация. В тази връзка се предвижда Регистърът на висшите училища да бъде приведен в съответствие със ЗЕУ и ЗВО, да бъде допълнен и надграден с нови функционалности, както и да бъде интегриран с Регистъра на действащите, прекъснали и завършили студенти и докторанти, Регистъра на академичния състав и защитените дисертационни трудове, Регистъра на академичния състав на ВУ на основен и допълнителен трудов договор и Регистъра за научната дейност . За целта, в рамките на дейността ще бъде направен анализ на прилож. норм. уредба и на основните раб. процеси по поддържане на РВУ. Ще бъде извършена оценка на текущото състояние на ползваните до момента регистър и вътрешна информационна система – данните, които съдържат, функционалностите, които предлагат, технологиите, на които са разработени, и технологичното им обезпечаване, тяхната надеждност, скалируемост и ефективност. Изпълнителят ще анализира необходимостта от връзка в реално време с всички р-стри и с-ми, поддържани от НАЦИД, такива са Регистърът на академичния състав и защитените дисертационни трудове, Регистърът на академичния състав на ВУ на основен и допълнителен трудов договор, Регистърът за научната дейност, както и минимум към Рейтинговата система, поддържана от МОН, и данни, използвани от НСИ. Ще бъдат извършени необходимите дейности по проектиране на регистъра и идентифициране на нуждата от изграждане на интерфейси с други системи. Въз основа на извършения анализ ще бъде определено мин. необходимо съдържание на регистъра, наличието на/необходимостта от реализирането на нови административни и/или справочни услуги, включително вътрешноадминистративни такива. Ще бъде извършена оптимизация и реинженеринг на процесите по неговата поддръжка и ще бъде изготвен проект на Наредба, с която да се регламентира функционирането на регистъра на висшите училища. Надграждането на регистъра ще стартира с техн. анализ на текущото състояние и разработката на системен проект, където ще бъдат заложени всички функционални и нефункционални изисквания към системата, необходимите интерфейси с други системи, както и осигуряване на свързаност с хоризонталните системи на електронното управление. В съответствие със системния проект ще се извършат и всички необходими технологични разработки по надграждане на регистъра. В рамките на дейността ще се извърши интеграция с приложимите хоризонталните системи на Електронното управление, а именно RegiX, е-Авт, е-Връчване, СЕОС и е-плащане. Ще се извърши миграция на данните от съществуващата база данни на ВУ към надградения регистър и надградената информационна система, като ще се направи проверка (контролно засичане и изчистване) с други бази данни, както и проверки за лисващи или дублиращи се данни. Ще се създадат партиди (исторически данни, събрани за конкретна дата) на ВУ и научни организации. Ще бъде извършено обучение на служители на НАЦИД – потребители на РВУ и информационната система – минимум 5 човека. Ще бъдат обучени и администратори на регистъра на висшите училища– минимум 2 човека. 874 680.00 874 680.00
Обединяване на Регистъра на издадените удостоверения за професионални квалификации, Регистъра на обезсилените удостоверения за професионални квалификации и Регистъра на отказите за професионални квалификации в Обединен регистър на професионалните квалификации: НАЦИД поддържа 3 регистъра на основание чл. 2, ал. 11 от Правилника за устройството и дейността на НАЦИД и чл. 14 от Наредба за условията и реда за издаване на удостоверения, свързани с придобита професионална квалификация на територията на Република България, необходими за достъп или упражняване на регулирана професия на територията на друга държава-членка. Регистърът на издадените удостоверения за професионални квалификации и Регистърът на обезсилените удостоверения за професионални квалификации поддържат идентични данни с изключение на удостоверената от НАЦИД професионална квалификация. Регистърът на отказите съдържа единствено информация за деловоден номер и дата на заявление, имена на заявителя и за коя държава кандидатства. С проект, финансиран по ОПАК през 2012 г., горепосочените три регистъра са създадени. Освен препоръчаното обединяване на регистрите, съществува обективна необходимост от тяхното обновяване и осъвременяване на информационната система по поддържането им. Това се налага поради следните причини: • използваните технологии са морално остарели и вече не се поддържат, което от своя страна създава трудности при поддръжка; • остарелите технологии създават и потенциален проблем от гледна точка на сигурността, тъй като евентуален пробив може да доведе до манипулиране на данни и създаване на предпоставки за фалшификации. Това важи още повече в светлината на Общия регламент за защитата на личните данни. Принципите privacy by design и privacy by default не са били в сила в този си вид и обем при създаването на регистрите, както са въведени в ОРЗД. В допълнение, при извършване на анализ на съответствието на НАЦИД с новите промени в сферата на личните данни към администрацията е отправена конкретна препоръка във връзка с водените регистри. Установено е, че в специалната уредба, даваща основание за поддържането на коментираните регистри, не за всички от тях е регламентирано изрично, че са публични. Следователно е необходимо да се инициира нормативна промяна с оглед прецизиране на регламентацията на публичността на регистрите/базите данни; • сегашната технологична реализация предоставя твърде ограничени възможности за интеграция с хоризонталните системи на електронното управление, което ограничава възможностите за пълноценно участие в средата за междурегистров обмен, системата за сигурно електронно връчване, е-автентификация и др. • вътрешната информационно-технологична инфраструктура по поддържането на регистрите също е технологично остаряла, не е достатъчно пригодена и не поддържа достатъчно високо ниво на интеграция, което да позволява изцяло дистанционна работа в условията на социална изолация; • при сегашната функционалност на регистрите все още сравнително често се налага заявителите да изискват и получават справки на гише, което е в противоречие с основните принципи на електронното управление. За целите на необходимите нормативни промени ще бъде реализирана актуализация на съществуващата наредба и ще се направи частична оценка на въздействието. По отношение на разработките ще бъде анализирано текущото състояние и съответствието с изискванията към настоящия момент, въз основа на което ще бъде разработена детайлна техническа спецификация. В рамките на тази дейност ще бъде извършена технологична разработка на обединен регистър, базиран на най-съвременни технологии в който ще се постигне стандартизиране на поддържаната информация, унифициране на критериите за търсене и начините за достъп до тях, както и подобряване на работните процеси и служебния обмен на данни, включително чрез Regix. 715 484.32 715 200.00
Обединяване на Регистъра на издадените удостоверения за академично признаване, Регистъра на обезсилените удостоверения за академично признаване и Регистъра на отказите за академично признаване в Обединен регистър за академично признаване: НАЦИД поддържа 3 регистъра на основание чл. 18, т. 6, 7, 8 и 9 от Наредбата за държавните изисквания за признаване на придобито висше образование и завършени периоди на обучение в чуждестранни висши училища и чл. 2, ал. 5 от Правилника за устройството и дейността на НАЦИД. Регистърът на издадените удостоверения за академично признаване, Регистърът на обезсилените удостоверения за академично признаване и Регистърът на отказите поддържат в значителна степен идентични данни. Освен тях се поддържа и Регистър за взетите решения за признаване на висше образование от висши училища. Макар и да не се отнася до издадени удостоверения, този регистър съдържа в значителна степен идентична информация като тази в регистъра на издадените удостоверения, плюс данни за висшето училище, признало придобитата ОКС и специалност, решение на Академичен съвет, призната специалност и протокол от заседание на Академичен съвет. Поради това, той също подлежи на интегриране по подходящ начин с Обединения регистър за академично признаване, за да се осигури възможност за единно търсене и предоставяне на комплексна информация по отношение на академичното признаване. С проект, финансиран по ОПАК първоначално през 2009 г., горепосочените регистри са създадени. Освен препоръчаното обединяване на регистрите, съществува обективна необходимост от тяхното обновяване и осъвременяване на информационната система по поддържането им. Това се налага поради следните причини: • Използваните технологии са морално остарели и вече не се поддържат, което от своя страна създава трудности при поддръжка; • Остарелите технологии създават и потенциален проблем от гледна точка на сигурността, тъй като един пробив може да доведе до манипулиране на данни и създаване на предпоставки за фалшификации. Това важи още повече в светлината на новата регулация на защитата на личните данни. Принципите privacy by design и privacy by default не са били в сила в този си вид и обем при създаването на регистрите, както са въведени в ОРЗД. В допълнение, при извършване на анализ на съответствието на НАЦИД с новите промени в сферата на личните данни към администрацията е отправена конкретна препоръка във връзка с водените регистри. Установено е, че в специалната уредба, даваща основание за поддържането на коментираните регистри, не за всички от тях е регламентирано изрично, че са публични. Например, по отношение на база данни на обезсилените удостоверения за признаване на висше образование, придобито в чуждестранни висши училища, не е споменато, че е с публичен достъп за разлика от заявленията, удостоверенията и отказите. Следователно следва да се инициира нормативна промяна с оглед прецизиране на регламентацията на публичността на регистрите/базите данни; • Регистърът за взетите решения за признаване на висше образование от висши училища е създаден значително по-късно от останалите регистри и поддържането му не е част от единната информационна система, чрез която се поддържат останалите три регистъра, свързани с академичното признаване; • Сегашната технологична реализация предоставя твърде ограничени възможности за интеграция с хоризонталните системи на електронното управление, което ограничава възможностите за пълноценно участие в средата за междурегистров обмен, системата за сигурно електронно връчване, е-автентификация и др. • Вътрешната информационно-технологична инфраструктура по поддържането на регистрите не е достатъчно пригодена и не поддържа достатъчно високо ниво на интеграция, което да позволява изцяло дистанционна работа в условията на социална изолация; • При сегашната функционалност на регистрите все още сравнително често се налага заявителите да изискват и получават справки на гише, което е в противоречие с основните принципи на електронното управление. За целите на необходимите нормативни промени ще бъде реализирана актуализация на съществуващата наредба и ще се направи частична оценка на въздействието. 715 484.32 715 200.00
Надграждане на Регистъра за научната дейност с модул за поддържането на информационна база данни за сключените договори между студенти и работодатели, надграждане на Регистъра на академичния състав и създаване на национално хранилище и портал за достъп до отворени данни с научна информация: За предоставянето на информация от висшите училища за сключените договори между студентите и работодателите е предвидено министърът на образованието и науката чрез НАЦИД да поддържа информационна база данни за сключените договори по чл. 95а, ал. 1 от ЗВО. В седемдневен срок от сключване, изменение или прекратяване на договора по чл. 95а, ал. 1 от ЗВО висшите училища трябва да предоставят информация за това в Министерството на образованието и науката. Създаването и поддържането на системата е предвидено да се осъществява чрез Националния център за информация и документация. Чрез изпълнението на дейността ще се създаде единна централизирана входна точка, с която се преодолява фрагментаризирането и разпокъсаността на научната информация, съхранявана в отделните институционални хранилища на университети и научни организации. Надграждането на Регистъра на академичния състав и създаването на портал за отворена наука от една страна ще обедини научните данни, съхранявани от отделните университети и научни организации, а от друга страна разработването на национално хранилище за научна информация с отворен достъп ще даде възможност на учени и организации, неразполагащи с институционални хранилища, да депозират резултатите от своята научна дейност в националното хранилище. В рамките на дейността ще бъде извършено следното: Надграждане на Регистъра за научната дейност с модул за поддържането на информационна база данни за сключените договори между студенти и работодатели, като ще бъде извършен правен и бизнес анализ с оглед създаването на Информационна база данни на сключените договори между студенти и работодатели. Анализът ще включва всички нормативни изисквания за функциониране на информационната база данни и ще се извърши моделиране на процесите. При необходимост ще се изготвят проекти на вътрешноведомствени документи и на предложения за нормативни изменения. На база резултатите от анализа ще се изготви детайлна техническа спецификация, след което ще стартират технологичните разработки. Ще се създаде информационна база данни на сключените договори между студенти и работодатели, ще се осъществи свързаност със системите на електронното управление, ще се реализират приемателни тестове и ще се извърши инсталация в реална среда на софтуерния продукт. Обучения на потребители на Регистъра за научната дейност (до 80 потребители от МОН, НАЦИД и ВУ) и двама администратори. Надграждане на Регистъра на академичния състав с интерфейс за отворен достъп до архива на защитените дисертационни трудове; Създаване на портал за достъп до отворени данни с научна информация; Създаване на единна централизирана входна точка, с която се преодолява фрагментаризирането и разпокъсаността на научната информация, съхранявана в отделните институционални хранилища на университети и научни организации. Разработване на национално хранилище за научна информация с отворен достъп. Проучване на добри практики – кабинетно проучване в три държави, във връзка със създаване на портал за достъп до отворени данни с научна информация. Въвеждане в реална експлоатация на технологичните разработки и осигурената техническа инфраструктура Обучение на до 10 администратори от НАЦИД и до 500 потребители от ВУ, НО и акредитирани болници ползватели на Регистъра на академичния състав. Разработване на помощен видео материал за начина на публикуване на данни в хранилището. Разработване на стратегия за популяризиране на резултатите от проекта в научните среди. 3 114 000.00 2 630 000.00
Създаване на техническа обезпеченост за интеграция чрез сигурни и надеждни средства и инструменти на системите на НАЦИД със системите на висшите училища и научните организации: В съответствие с действащата нормативна уредба НАЦИД осигурява достъп до разнообразни информационни ресурси, поддържа бази данни и създава информационни продукти и услуги в подкрепа на развитието и напредъка на образованието, обучението и науката. Информационните системи в НАЦИД са разработени в различни периоди от време от различни изпълнители, което в течение на времето е създало предпоставки за дублиране на данни, параметри, номенклатури и др. в отделните системи. Това състояние затруднява работата и поддръжката на системите и данните в тях. Същевременно с увеличаващата се роля на НАЦИД като основно звено за въвеждане и поддръжка на информационни технологии в сферата на образованието все повече се налага подобряване на интеграцията между вече действащите системи, както и осигуряване на сигурни и надеждни средства за интеграция на бъдещи разработки, включително и от други институции, висшите училища, научните организации и т.н., което е абсолютно необходимо за поддържането на точни, оперативно съвместими и актуални данни в сферите на висшето образование и науката. Именно с цел осигуряване на интеграция на системите по настоящата дейност ще се реализира информационна система, която ще представлява централизиран софтуерен компонент за управление и синхронизиране на данни между системите на НАЦИД, както и за обмен на данни със системите на висшите училища и научните организации. Данните, които се съхраняват и управляват от централния компонент, ще се определят в резултат на извършен анализ на отделните системи, техните нужди и обмена на данни между тях. Централизираният компонент ще представлява централизирана уеб-базирана система с централна база данни. Системата ще реализира функционалност за съхраняване и управление на общите данни (номенклатури и др.), използвани от отделните системи и регистри, поддържани от НАЦИД. Дейността ще стартира с анализ на общите данни, използвани от системите на НАЦИД и системите на висшите училища и научните организации и изготвяне на системен проект. Въз основа на системния проект ще се разработи централизиран компонент за управление и синхронизиране на данни между системите на НАЦИД и клиентски модул за връзка и синхронизиране на данни с централния модул. Ще се разработят интеграционни интерфейси за обмен на данни със системите на висшите училища и научните организации. На следващ етап ще се реализират помощни софтуерни средства за трансформация, реорганизация, оптимизиране и миграция на данни и ще се уеднаквят данните на системите на НАЦИД и централизирания компонент за синхронизиране и управление на данни. Ще се интегрира клиентския модул за автоматизирано синхронизиране на данни с централизирания компонент и ще се премине към централизирано управление на общите данни (номенклатури и др.) в системите на НАЦИД. Дейността ще приключи с извършване на инсталация в реална среда на софтуерното решение след извършени приемателни тестове и проведено обучение на 3-ма системни администратори от НАЦИД. 2 398 800.00 2 398 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).