Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

Currently in Bulgaria there is a deficit in terms of the opportunity to inform interested parties before making the purchase of property (road vehicles, agricultural machinery, road construction machinery, etc.) on liens imposed on them by eligible authorities. Deficiency exists with regard to the possibilities of information and transparency in carrying out the subsequent public sale of already impounded belongings. The current project envisages the creation of an electronic information system that will resolve those problems. The system for an entry point of liens and will include an electronic module for public sales. The system will allow registration of liens on any type of property (except collections, according Regulation 655/2014 and real estate, object of interdiction, but not distrain.) Under Activity 1 a review on the existing practices related to liens on property and practices for e-public sale in other countries, and on the information systems that serve them will be carried out. There will be a report with recommendations for the necessary amendments in the legal basis, functionalities and processes that the information system for an entry point of liens should provide, including a module for electronic public sales.
On this basis, a technical specification and tender documentation for Activity 2 of the project will be prepared. Under project activity 2 the information system for an entry point of liens, including electronic public sale module will be actually developed and put into operation. As Activity 3 the mandatory measures for information and publicity for the project will be implemented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Анализ на нормативната база и съществуващите практики, свързани със запори върху дв.вещи и електронна публична продан и информационни системи, които ги обслужват. Изготвяне на проекти за изменение и допълнение на законови и подзаконови нормативни актове, препоръки за необходимите функционалности и технологични процеси, и Техническа спецификация и тръжна документация за изпълнението на Дейност 2.: В рамките на настоящата дейност 1. Ще бъде извършен анализ, на съществуващите практики, свързани със запори върху движими вещи, средства за електронна публична продан и информационни системи, които ги обслужват. Анализът ще разгледа нормативната уредба и проблематиката при налагане на запори и електронна публична продан и използваните информационни системи и регистри в държавите Литва, Латвия, Естония, Унгария и Казахстан. Вследствие на анализа ще се изготви доклад с препоръки за необходимите промени в нормативната уредба, както и проекти за изменение и допълнение на законови и подзаконови нормативни актове. Докладът ще съдържа и препоръки за функционалности, които да се предоставят от информационна система за единна входна точка за запори и модул за електронна публична продан. 2. Ще бъде разработена Техническата спецификация и тръжната документация за изпълнението на Дейност 2 на проекта. Анализът, докладът, както и Техническата спецификация ще са насочени към: -Преминаване към напълно централизирана информационна система и база данни по повод на запорирани вещи; -Преминаване към електронен обмен на данни във връзка с предоставяне на информация между правоимащите органи и лица, свързана със запорирани вещи. -Реализиране на електронни услуги за автоматизиран достъп до информационната система за единна входна точка за запори. -Предоставяне на електронни форми за описание на запорирани вещи и достъп до информация до бази данни и регистри, за предоставяне в реално време на актуална информация за описание на запорираната вещ и всички свързани със запора елементи, които обуславят налагането му. -Гарантиране не само на момента на изненада при налагане на запор (вписване на обстоятелства в реално време в информационната с-ма и информацията е достъпна 24/7), но и предотвратяване на възможността за разпореждане с вещта, поради идентифицирането й като запорирана в момента на предприетото действие от правоимащия орган; -Предоставяне на възможност за уведомяване в реално време по електронен път на заинтересованите страни, при налагане, промяна на обстоятелствата по повод на запор; -Предоставяне на възможност за уведомяване на правоимащи органи и лица при вдигане на запор, с цел предприемане на съответните действия по компетентност. 38 930.60 29 796.00
Разработване и пускане в експлоатация на информационна система за единна входна точка за запори, включваща модул електронна публична продан.: В рамките на дейността ще бъде разработена и пусната в експлоатация информационна система за единна входна точка за запори, която ще включва модул за електронна публична продан. Системата ще дава възможност за вписване на наложени запори и за информиране на правоимащите органи относно състоянието на вписаните запори. Системата ще: -Бъде Web базирана с централизирана база данни и ще предоставя оторизиран достъп на правоимащите органи и лица до конкретна информация върху която те имат права; -Съхранява и обработва списъци на правоимащи органи и лица, вещи по видове и първични администратори на данни, които обработват информация за тях; -Поддържа списъци на правоимащите органи и лица, които е необходимо да се уведомяват при настъпили обстоятелства, свързани с вещи и техните собственици, както и техните електронни адреси за уведомяване; -Идентифицира всяко извършено чрез системата действие с лицето което го е извършило, като удостоверява и времето на извършване; -Поддържа електронни форми свързани както с налагане на запорите, така и с провеждането на електронна публична продан, като: форма за налагане/промяна на обстоятелства на запор и генериране на протоколи; форма за обявяване на публична продан, форма за заявяване на участници в конкретна публична продан, както и вещи подлежащи на продан, форма за провеждане на публична продан, за обявяване на резултати и др. -Поддържа гъвкави средства за генериране на справки, отчети и анализи върху информация за която правоимащи органи и лица имат достъп; -Поддържа връзка система-¬система с информационни системи и регистри (като пример регистрите Национална база данни "Население", Търговски регистър, Булстат, Регистър на гражданските въздухоплавателни средства, Корабен регистър на Изпълнителна агенция „Морска администрация“ , Регистъра на КАТ /моторни превозни средства/, Информационна база данни на земеделска и горска техника, поддържана от Министерство на земеделието, храните и горите) чрез изграждане на минимум 3 (три) бр. интерфейси за автоматизиран обмен на данни. -Поддържа възможност за предоставянето на данни за целите на OpenData. Системата ще бъде разработена при спазване на Предварителните условия за допустимост на проекти за е¬-управление посочени в Приложение 8 към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Ще бъдат извършени първоначални тестове ¬ функционални, интеграционни, за производителност на етап разработка. Ще се извърши внедряване на системата върху ИТ инфраструктурата на МП или върху ДХЧО при предоставена възможност, поради което не е предвидено закупуването на хардуерни средства. Ще бъдат мигрирани данните от индивидуално поддържаните регистри на съдебните изпълнители за наложени запори. Изпълнителят ще разработи ръководство за администриране на системата, предназначен за служители на МП и правилник за ползване на системата, предназначен за служители на правоимащите органи - съдебни изпълнители, синдици. Правилникът ще бъде одобрен от КЧСИ, която подкрепя проекта и ще бъде достъпен чрез информационната система. Ще се извършат две двудневни обучения по 8 часа в определено от Изпълнителя по дейността място на обучение с необходимото техническо оборудване, като: Ще бъдат обучени 3 бр. администратори от МП, които ще администрират системата и ще следят и осигуряват нейната работоспособност; Ще бъдат обучени 30 бр. служители на структурите, които ще оперират със системата (от кантори/офиси на ДСИ/ЧСИ/синдици). 228 649.70 215 827.20
Мерки за информация и комуникация: При изпълнението на дейността избраният изпълнител ще се придържа към изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020 г. През целия период на изпълнението на проекта бенефициентът и избраният изпълнител ще провеждат активна информационна политика, насочена както към заинтересованите страни, така и към широката общественост. В изпълнение на дейността се предвиждат следните действия: 1. Публикуване на резюме на проекта и периодични публикации (най­ малко на всеки три месеца) на интернет страницата на Министерството на правосъдието, отразяващи напредъка и постигнатите резултати по проекта. 2. Изработване на материали за визуализация на проекта – ролбанер, информационна табела. 3. Изготвяне и разпространение на рекламни материали – химикали, блок­листа и флаш­памети; 4. Провеждане на една заключителна пресконференция за запознаване на обществеността и медиите с постигнатите резултати по проекта. 2 844.00 3 056.77

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).