Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Good Governance

Planning region: All

Description

This project proposal is designed to reflect the idea of ​​achieving modern and effective criminal justice in Bulgaria through the necessary institutional and regulatory reforms, which is fully consistent with the concept of the Updated Strategy for Continuing Judicial Reform. On one hand, the project will respond to the need to implement measures in favor of the transposition of Directive (EU) 2017/1371 on combating fraud affecting the financial interests of the Union and Regulation (EU) 2017/1939 and thus to improve penal legislation, and on other hand - to promote civilian control and participation in the implementation of strategic measures for the implementation of the reform of the judiciary.
To achieve the above, the National Institute of Public Procurement plans to perform the following main activities:
- Examination of the case law in criminal matters concerning disputes concerning the financial interests of the Union;
- Study of good practices by Member States in the context of Directive (EU) 2017/1371 and Regulation (EU) 2017/1939
- Development of a collection of specific proposals for legislative changes in the spirit of Directive (EU) 2017/1371 and Regulation (EU) 2017/1939;
- Development of a mechanism for implementation of civil control and monitoring techniques;
- Implementation of capacity building measures;
The expected results of the project are expressed in increased civil control over the reform of the judiciary and an increase in the number of actively involved NGOs in this process, recommendations for improving the judiciary by achieving a modern and effective penal policy in Bulgaria through the necessary institutional and regulatory reforms, as a result of which the support will increase the efficiency of the work of the institutions of the judiciary and will increase the public trust in them.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изпълнение на мерки за информация и комуникация: Дейностите по информация и комуникация по проекта са планирани в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014 - 2020. В тази връзка, дейността по визуализация по проекта включва: - 50 бр. плаката А3, рекламиращи проекта, както и финансовата подкрепа от ЕС, които ще бъдат поставени на видно място; - Финална пресконференция за 30 души; - 1бр. информационна табела;. - публикации на сайта на НИОП и на партньорските му организации. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането по Оперативна програма "Добро управление" 2014-2020, съфинансирано по ЕСФ. 0.00 0.00
Изследване на съдебната практика в областта на наказателните дела, засягащи спорове относно финансовите интереси на Съюза: Като страна-членка на ЕС България упражнява последователна политика за отразяване на Общностните нормативните текстове в националното си законодателство, в т.ч. число на стратегическо ниво. В този смисъл се изменя законодателството, като една от посоките е транспониране в най-голяма степен на актовете, които са насочени към защита на финансовите интереси на Европейския съюз, борба с измами и корупция, в т.ч. подобряване на съдебната система. Именно с тази цел, настоящото проектно предложение е с фокус подобряване на съдебната система в България, чрез изследване на възможностите да се промени наказателното законодателство в посока на отразяване изискванията на общностните актове. Имайки предвид това, настоящата дейност е насочена към изследване на делата в областта на разходването на Европейски средства през последните 6 години ( програмен период 2014-2020). На база изследваната практика ще се направи анализ, който да резултира в изводи за възможностите за оптимизиране на съдебната ни система в разглеждания контекст. Ще се търси установяването на пропуски в нормативната уредба на наказателното право в България. Защо това е необходимо? При разходването на европейски средства се допускат нарушения, които към момента трудно намират точна уредба в закона и има затруднения да бъдат класифицирани, в т.ч. в НК липсват състави, по които биха могли да се класифицират. Това води до затруднения при уреждането по един такъв спор. Основната цел на дейността е да е установи актуалното положение в правораздаването, за да се очертае изходната позиция за надграждане в следващите дейности. При установяване на проблемите в съдебната практика в разглеждания контекст, ще се намерят пътищата, за да може осъществяваната и предстояща реформа да отрази реалните нужди на правораздаването. Това от своя страна е пряко обвързано с постигане на СЦ 1 на проекта: СЦ 1: Да се подобри нормативната уредба в наказателното правосъдие като част от съдебната реформа, чрез изпълнение на мерки в посока на успешно транспониране на Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939. Описание на доклада, който ще бъде разработен: От една страна изследователският материал ще представлява обективен преглед на съдебната практика по делата, свързани със спорове за разходване на европейски и публични средства, особено в наказателното правосъдие, а от друга - ще дефинира пропуски, на които попада в националната нормативна уредба. Очакванията от изследването са и да бъде възможно да се дефинира необходимостта от криминализиране на нарушения, в т.ч. на обвързаните с процедурите по обществени поръчки. За изпълнението на дейността се предвижда необходимост от допълнителен професионален ресурс и е необходимо да бъдат ангажирани експерти, чийто ангажимент се очаква да бъде, както следва: Четирима юристи, които ще работят в екипи по двама, за да имат сумарно експертиза в областта на наказателните дела и практика с финансови корекции. Всеки екип ще изследва период от 3 години. И двата екипа ще бъдат подпомагани в този период от експерт с опит в статистиките и анализи, за да може да се извеждат изводи в хода на самото изследване. Екипът на НИОП ще съдейства логистично и административно на целия процес, в ч.т. ще споделя свой сходен опит. Изследването ще бъде изготвено под формата на доклад, изготвен от юристи-изследователи в обем около 100 страници и в удобен А5 формат, пълноцветен печат. Планира се да бъде подготвено в тираж от 300 бройки. 24 192.00 37 632.00
Проучване на добри практики от държавите членки в контекста на Директива (ЕС) 2017/1371 : Държави - членки, които са транспонирали разпоредбите на Директива (ЕС) 2017/1371 , ще бъдат източник на информация за проучването на добри практики във връзка с хармонизиране на национално законодателство с Общностното такова, както и с насърчаването на ефективно наказателно правораздаване, особено в сферата на борба с измамите, засягащи финансовите интереси на Съюза, по наказателноправен ред в Наказателния кодекс на Република България. Настоящото изследване има две цели: 1. От една страна да изследва какво е изпълнило българското национално законодателство по отношение предписанията на директивата; 2. От друга - да се изследват и популяризират добри практики (нормативна уредба на доказано действащи модели, свързани с Директива (ЕС) 2017/1371), за да се постигне: - Улесняване на приемането на законодателни мерки, синхронизирани с европейското законодателство в тази област и базирани на българската национална специфика; - Да се формулират подходящи за възприемане в България решения; - Да се формулират конкретни законодателни предложения, които да бъдат предложени на компетентните заинтересовани страни; Преди проучване на държавите, ще се направи предварителен преглед с цел набелязване на минимум 10 държави, чиято практика да бъде изследванa. Изследването ще съдържа следните компоненти Съдържание 1. Въведение – цели и задачи на проучването Част Първа: Транспонирани в националното законодателство мерки Част Втора: Изследване на добри практики 1.Методология на изследването 2. Обобщение на добрите практики в държавите - 2.1. Държава Х 2.2. Държава Х 2.3. Държава Х 2.4. Държава Х 2.5. Държава Х 3. Заключения В духа на СЦ 1, изготвеното проучване ще доразвие ефекта от изпълнението на предходната дейност, тъй като ще даде пълна база с информация, необходима за разработването на документ, който да съдържа адекватни предложения за мерки, съдържащи потенциал да подобрят наказателна съдебната система в България и да доведат нивото на съдебната ни система до изискуемия стандарт, съгласно общностното право и актове. За изпълнението на дейността се предвижда необходимост от допълнителен професионален ресурс и е необходимо да бъдат ангажирани експерти, чийто ангажимент се очаква да бъде, както следва: Трима юристи, от които - двама с опит в областта на международното и/или европейско право и които ще изследват, всеки по 5 - държави членки и един, който ще работи по първата част на доклада - ревизиране на нормативната уредба в България. Тяхната работа ще бъде подпомагана от експерт с опит в преводите на профилирани материали, тъй като документацията и информацията, която ще се изследва е достъпна единствено на чужд език. Третият юрист ще притежава опит в нормотворчеството.Тъй като юристите с опит в това направление, в общия случай владеят английски език, то преводачът ще бъде с немски или френски, според заднието, което се изготви и избраните за анализ страни. Екипът на НИОП ще съдейства логистично и административно на целия процес, в ч.т. ще споделя свой сходен опит. Проучването ще бъде изготвено под формата на сборник от статии на юристи-изследователи в обем от 100 страници и в удобен А5 формат, пълноцветен печат. 14 336.00 17 024.00
Разработване на сборник със законодателни промени в духа на Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939: Изпълнението на предходните дейности ще послужат за разработването на конкретни законови предложения, чието разработване е насочено към изпълнението на СЦ 1: Изпълнение на мерки в посока на транспониране на мерки от Директива на Европейския парламент и на съвета относно борбата с измамите, засягащи финансовите интереси на Съюза, по наказателноправен ред и на Регламент (ЕС) 2017/1939. При посегателства върху средствата от фондовете на Европейския съюз, степента на засягане на обществените отношения е висока, с оглед на възможните пострадали субекти, което и налага фокуса на настоящия проект. В този смисъл в рамките на настоящата дейност и на база установеното от предходните дейности, ще се разработи сборник със законодателни промени, които да отразят най-добре усилията на ЕС да наложи ефективни мерки при защитата на финансовите интереси на ЕС и държавите членки. Чрез идентифициране на подходящите законодателни промени, ще се поставят условия за оптимизиране на наказателното правосъдие в България, тъй като Директивата и регламентът са насочени именно към накателното право. Дефинирането на необходимите законодателни промени е критично необходима мярка, явяваща се продължение на предприетите действия за защита на финансовите интереси на Европейския съюз, намерили отражение в предходните национални стратегически документи и е в съответствие с ангажиментите на Република България, съгласно чл. 325 от Договора за функциониране на Европейския съюз и Споразумението за партньорство на Република България, очертаващо помощта от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. Това би било в съответствие с основната цел на Националната стратегия е през програмен период 2014 – 2020, която е да се подобри превенцията, разкриването и противодействието на нередностите и измамите, като се акцентира върху повишаване ефективността на разследването, постигане на по-висока степен на възстановяване на неправомерно усвоени средства от бюджета на Европейския съюз и налагане на пропорционални и възпиращи санкции при спазване на законодателството и определяне отговорностите на институциите. Освен дефиниране на законодателни промени, сборникът ще включва и анализ на въздействието, които промените в уредбата биха имала. Така изпълнена, настоящата дейност допринася за постигането на основната цел на проекта, а именно - създаване на условия за подобряване на съдебната система в България, от една страна чрез отправяне на предложения за подобрения в съдебната система чрез постигане на ефективна наказателна политика в областта на разходване на Европейски средства. Механизмът за разпространяване на нормативните предложения включва: изпращане на материали до представители на целевите групи и входиране в съответната комисия на Народното събрание на предложенията, които да бъдат взети предвид, в т.ч. с придружена обосновка, в резултат на проектните дейности. За изпълнението на дейността се предвижда необходимост от допълнителен професионален ресурс и е необходимо да бъдат ангажирани експерти, чийто ангажимент се очаква да бъде, както следва: Четирима юристи, които са работили от изследването от дейнос 2, както и експертът с опит в статистика и анализи. Екипът на НИОП ще съдейства логистично и административно на целия процес, в ч.т. ще споделя свой сходен опит. 16 128.00 3 584.00
Разработване на механизъм за осъществяване на граждански контрол и техники за наблюдение не промените, в резултат на транспонираното от Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939;: Постигането на СЦ 2: Ангажиране на секторни и профилирани неправителствени организации, работещи в правната сфера и СЦ 3: Да се постигне устойчивост чрез разработване на механизъм за осъществяване на граждански контрол и техники за наблюдение на промените, в резултат на транспонираното от Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939, нашият екип планира чрез разработването на механизъм за осъществяване на граждански контрол и техники за наблюдение на промените, в резултат на транспонираното от Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939; Проблемите и предизвикателствата при разкриване и противодействие на нередности и измами са свързани преди всичко с необходимост от засилване на контрола и съвместните действия на държавните институции, частния сектор и НПО. Поради допускани слабости във вътрешно-контролните системи на органите, системни грешки и нарушения при провеждането и изпълнението на обществени поръчки например, е необходимо да бъдат засилени предварителния и последващ контрол, да се прави анализ на често срещани нередности, да се обменят опит и добри практики при разкриването между представителите на посочените среди. Необходимо е да се подобри информираността на гражданите по въпросите за нередностите и съмненията за измами и начините за сигнализиране, като се повиши гражданската активност с цел ефективно разкриване и противодействие,както и да се разчертае ясно механизъм за взаимодействие и по-специално участие на гражданския сектор при изпълнение на предписани мерки, част от съдебната реформа. В рамките на настоящата дейност НИОП, благодарение на богатия си опит в областта на изготвяне на механизми за взаимодействие и техники за наблюдение на изпълнението на различни стратегически документи, ще разработи инструментариум за осъществяване на граждански контрол и техники за наблюдение във връзка с промените, в резултат на транспонираното от Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939. Този механизъм ще обхваща формите за контрол и мониторинг на всяка предписана мярка, в т.ч. и на вече транспонираните. По този начин ще се създаде форма за гражданско участие при контрола на изпълнение на съдебната реформа в България. Концепцията за този механизъм включва следното: - Стъпки/ мерки за осъществяване на контрол по какъв начин се транспонират конкретните мерки от двата документа; - Да може ясно да се следи напредък по внедряването на мерките; - Механизмът да бъде достъпен на сайта на НИОП и периодично да се представя оценка за напредъка по транспонирането. Този елемент от механизмът е обвързан с мултиплицирането и устойчивостта на проекта. За изпълнението на дейността се предвижда необходимост от допълнителен професионален ресурс и е необходимо да бъдат ангажирани експерти, чийто ангажимент се очаква да бъде, както следва: Експерт с опит в нормотворчеството, работил по дейност 3, който ще има експертизата да съпостави опита си в създаването на нормативни актове (местно ниво, включително) с това какви средства са подходящи и адекватни, за да бъдат наблюдавани и оценявани. Очаква се конкретната експертиза да допълни капацитета на НИОП при изпълнението на тази дейност, валидирайки, че разработеният механизъм в приложим в реални условия. Екипът на НИОП ще съдейства логистично и административно на целия процес, в ч.т. ще споделя свой сходен опит. 3 584.00 0.00
Изпълнение на мерки за изграждане на капацитет: Изпълнените предходни дейности ще придобият смисъл, само ако стигнат до целевите групи като изводи, продукти и преди всичко като формулирани предложения. В този смисъл обучителния модул, който се планира в обхвата на настоящата дейност ще послужи като платформа за постигане на специфична цел 2 и 3. Предизвикателствата и проблемите в областта на проекта са свързани с необходимостта от обучения на заинтересованите страни. Това се налага поради измененията в нормативната уредба на европейско ниво, както и заради развитието на методите и инструментариумите за отразяване на тези промени на родна земя. Възможностите за подобряване в тази област са участия на заинтересованите страни в обучения и форуми, които да поддържат информираност за тенденциите, мерките и инициативите в контекста на съдебната реформа. За постигането на тази цел ще бъдат проведени 2 обучения, всяко от които ще бъде с отделна сборна целева група. Първото ще бъде за представители на съдебната власт и ще бъде посветено на изводите, направени от изпълнението на дейности 2, 3 и 4, а второто ще бъде за представители на заинтересованите страни по цикъла на усвояване на европейски средства/ граждани, бизнеса, НПО сектора/. Обученията, освен, че ще представят анализите и изводите от изпълнението на настоящия проект, ще имат и фокус отговорността при разкриване и противодействие на нередностите и измамите, свързани с обществените поръчки, като средство за разходване на европейски средства. съюз. и на двете обучения ще бъде представен механизъм за осъществяване на граждански контрол и техники за наблюдение не промените, в резултат на транспонираното от Директива (ЕС) 2017/1371 и Регламент (ЕС) 2017/1939, както и указания как да се работи с него. В рамките на тези обучения ще има панел за дискусии и обмяна на опит, който ще бъде посветен на създаването на условия за сътрудничество и партньорство. Обученията ще бъдат еднодневни, организирани на територията на гр. София, с участието на лектори, които ще подпомогнат подготовката на материалите и ще презентират атрактивно през заинтересованите страни. 1 254.40 1 254.40
Провеждане на Маркетингова кампания за ангажиране на целевите групи: Освен задължителните дейности, в рамките на дейността се планира и активна осведомителна кампания, която ще включва: 2 публикации в сайт на списание "Правен свят" ; 2 публикации на сайта на lex.bg; Интернет кампания (включително управление на онлайн социални мрежи, професионални мрежи) - Facebook страница; Ще бъдат изпратени синтезирани материали до: • Министерството на правосъдието; • Колегиите на ВАС и ВКС; • Върховна касационна прокуратура, Върховна административна прокуратура; • Юридически лица с нестопанска цел за общественополезна дейност, вписани в Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ЦРЮЛНЦ) при Министерството на правосъдието (МП) по чл. 45 от Закона за юридическите лица с нестопанска цел(ЗЮЛНЦ), в сила до 31.12.2017 г. или вписани в Регистъра по чл. 17 от ЗЮЛНЦ, в сила от 01.01.2018 г. ( поне 10); • Професионални организации, регистрирани по Закона за юридическите лица с нестопанска цел или по специален закон, на лица, работещи в системата на съдебната власт (съдии, прокурори, следователи, съдии по вписванията, съдебни заседатели, съдебни служители, вещи лица и др.), на адвокати, нотариуси и други юристи, на медиатори и арбитри, както и на други лица, работещи в сектор „Правосъдие“ ( поне 5); • Националния институт на правосъдието; • Българска стопанска камара; • Наказателните катедри на Юридическите факултети в България ( 9 бр.); • НСОРБ; За подготовката на съдържанието на статии и поддържането на онлайн страниците в социалните мрежи, ще бъде ангажиран външен експерт с опит в маркетинг дейностите, който да подпомогне про-активната кампания. 7 616.00 7 616.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).