Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0687-C01
Project Name New job - new opportunities.
Beneficiary 130997265 SELENA 52 EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.08.2016
Start Date 10.08.2016
End Date 09.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът "Нова работа - нови възможности" цели създаването на нови, устойчиви работни места в „СЕЛЕНА 52”ЕООД. За целта ще бъдат подбрани и назначени на работа на позицията "Охранител" 60 безработни/неактивни лица от гр.София и региона за срок от 12 месеца, ще бъдат осигурени необходимите за работата им работно облекло, лични предпазни и помощни средства, ще се осъществи организацията и управлението на проекта, както и дейностите за информация и комуникация по него. Основният резултат от изпълнението му е 60 безработни/неактивни лица, които имат работа в неговия край. Целева група на проекта са 60 безработни/неактивни лица, от които - 30 младежи на възраст до 29 години и 30 лица на възраст от 30 до 54 години. Проектът ще се изпълнява в обектите на "СЕЛЕНА 52" ЕООД на територията на цялата страна с фокус върху тези за град и област София. Общата му продължителност ще бъде 15 месеца. Управлението ще се осъществява от екип в състав: ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Общата стойност на проекта е 389 836.80 лева, от които 20% са собствен финансов принос на кандидата.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Целта на тази дейност е да осигури навременното и ефективно изпълнение на проекта, така че той да постигне планираните резултати и въздействия, в съответствие с изискванията на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), Ръководството за бенефициента (РБ) и указанията на Управляващия орган (УО).Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител, координатор, счетоводител и технически асистент. 1. Предвид същността на проекта и интервенцията му: разкриване на нови работни места от бенефициента и назначаване на работа на новонаети лица считаме, че длъжността може и трябва да се изпълнява от лице, свързано с мениджмънта на компанията. Така ще се осигури естествен синхрон между системата за управление на проекта и системата за управление на компанията, гарантиращ структурната и институционална устойчивост на резултатите от проекта. Позоваваме се и на практиката, която се създаде при изпълнение на проектите по схемата "Ново работно място" при изпълнение на ОП РЧР в периода 2007 - 2013 година. Ползването на това лице минимизира рисковете свързани с мотивацията на ЕУП, намалява времето за вземане на управленски решения и съответно ограничава рисковете за навременно и качествено изпълнение на проектните дейности. Ръководителят на ЕУП ще работи по задълженията си 600 часа за целия период на изпълнение по проекта, при ставка от 10 лв./час, както е записано в Методологията за определяне на възнагражденията. Детайлно описание на квалификацията и конкретните задължения на лицето, предвидено за тази позиция можете да видите в секция 9 от настоящия формуляр. 2. Специфичните административно-технически дейности при управлението на проекти, финансирани от оперативните програми, изискват сътрудничеството на подготвен експерт с опит в изготвянето на документацията по проекти, включително справки, отчети и процедури по договаряне с изпълнители на доставки и услуги при спазване изискванията на ПМС 118.Експертът, който ще заеме тази позиция трябва да има опит в управлението на програми и проекти, финансирани от оперативните програми, програми и инициативи на ЕС или публични и частни донори. Той/тя ще изпълнява задълженията си в рамките на 1200 часа за периода на изпълнение на проекта при ставка от 6 лв./час , съобразно изискванията на Методологията за определяне на възнагражденията. 3. Счетоводителят на проекта отговаря за изпълнението на бюджета на проекта, участва в договарянето с външни изпълнители при условията на ПМС 118, ДБФП, РБ и указанията на УО, подготвя и представя финансовите отчети за изпълнение и приключване на проекта,исканията за плащания, осигурява наличност и съответствие на финансовата документация на проекта с правната рамка на Програмата и националното законодателство. По тази причина предвиждаме позицията да се заеме от лице с дългогодишен опит и образование в областта на счетоводството, разбира се с опит в осчетоводяването на документация свързана с работата на компании от сектора на бенефициента. Счетоводителят ще работи 1200 часа в целия период за изпълнение на проекта при ставка от 6 лв./час, както предписва Методологията. 4.Техническият асистент отговаря за организацията и архивирането на досиетата на новонаетите служители и ще подпомага екипа в административно-техническото изпълнение. Ще работи 405 часа в целия период на проекта при ставка 6 лв./час. 5.Въпреки електронната система за отчитане и наблюдение на проекта, законодателството, ДБФП и Ръководството изискват наличието на оригинални документи на твърд носител и висококачествена интернет връзка. Това предполага предвиждането на ресурс за офис материали и консумативи, както и разходи за интернет, в подкрепа на дейностите по организация и управление на проекта, които формират разликата между възнагражденията на ЕУП и общия бюджет на дейността. Дейността обхваща целият период за осъществяване на проекта, тъй като е същностна за това изпълнение, включително подготовката за стартиране и финализиране на изпълнението., Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 33 206.74
  • Activity: Подбор и осигуряване на заетост (назначаване на работа) на 60 безработни/неактивни лица.: Изпълнението на тази дейност е директен принос към основната цел на проектното предложение, като осигурява ефективна заетост на новоназначените лица. За заемането на длъжността "Охранител на ценни пратки и товари" се изисква определено ниво на образование, психологическа и физическа годност, както и гражданско поведение съобразно Закона за частната охранителна дейност. Това налага провеждането на процедура по предварителен подбор на кандидати от целевата ни група при спазване условията на Кодекса на труда. И 60-те безработни/неактивни лица, които ще осигурим с работа, ще бъдат назначени на длъжността "Охранител " с код по НКПД 2011 - 5414 1007 за срок от 12-т месеца. При калкулирането на вноските дължими от страна на работодателя съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност сме отчели и средносрочната бюджетна прогноза на правителството, от 23.04.2015 година, тъй като индикативният срок за изпълнение на проекта обхваща периода 2016-2017 година. Считаме, че по този начин осигуряваме възнаграждения за новоназначените работници, които значително намаляват рисковете от тяхното демотивиране, а така от създаването на затруднения в процеса на изпълнение на проекта или пък за устойчивостта на създадените работни места. Аргумент, който можем да изтъкнем в тази посока ни дава изследване на УНИЦЕФ за NEETs в България, според което основна причина младите хора да бъдат безработни или пък неактивни е разминаването между очаквано и получавано възнаграждение от трудова заетост. Подобни данни съществуват в изследвания на ИПИ за социалното подпомагане в България и т. нар."капан на безработицата"., когато говорим не само за младите, но и за по-възрастните безработни/неактивни лица. Чл. 413-416 от Кодекса на труда, чл.25, 54, ал.2 и чл.55 от ЗЗБУТ, изискват от нас като работодател осигуряването на трудово- медицинско обслужване за наетите лица по проекта. Поради тази причина предвиждаме сключването на договор, при условията на ДБФП, Ръководството и ПМС 118 и указанията на УО с лицензирана служба за трудова медицина., Contracted Amount: 326 836.80 , Reported Amount: 405 890.96
  • Activity: Осигуряване на необходимото униформено облекло, помощни и лични предпазни средства за 60 новоназначени охранители.: Тази дейност също цели осигуряването на условия за пълноценното и ефективно включване на новонаетите лица в работата на компанията като осигурява подходящи условия на труд. Законът за частната охранителна дейност, както и Наредба I-121/20.07.2004 година на МВР поставят изисквания за вида на униформеното облекло, личните предпазни и помощни средства на охранителите, както и тяхното оборудване. Неспазването на тези изисквания застрашава сигурността на новонаетите лица, застрашава и устойчивостта на новоразкритите работни места, тъй като може да доведе до отнемане на лиценза за охранителна дейност на компанията. Тя отделя посочените в бюджета средства за своя сметка, свързани с осигуряването на нужните униформи, оборудване, помощни и предпазни средства, но осигуряването на целия бюджет за тази дейност не е по силите й. В този смисъл, осигуряването на дейността с помощ от програмата е ключов елемент за изпълнение на проекта, създаване на предвидените по него работни места и съответно осигуряването на работа на предвидените бройки представители на целевата група. Необходими са: - 60 комплекта униформено облекло и обувки (зимни и летни) - 60 комплекта палки, белезници, спрейове за защита, фенери., Contracted Amount: 30 000.00 , Reported Amount: 27 786.00
  • Activity: Информация и комуникация по проекта.: Целта на тази дейност е да осигури комуникацията и информацията по проекта в подкрепа на активното включване на целевата група на проекта в неговите дейности и формира оценката им за приноса на ОП РЧР за тяхното осъществяване чрез ефективна информация и комуникация с нейните представители. Разбира се, дейността трябва да приложи изискванията на ЕНППИП. Няколко фактора трябва са взети предвид при подготовката й: 1. Целевата група на проекта млади безработни и неактивни лица до 29 години търсят информация за работа и възможности за осъществяване през интернет (специализирани сайтове или социални медии) над 60%, според проучване на УНИЦЕФ за NEETs в България. Общуването на тази група се осъществява през интернет и социалните мрежи много по-често, отколкото при други възрастови групи. Интернет и онлайн базираните медии са ключов инструмент за информиране на неактивните/безработни лица и в другия сегмент на целевата ни група - 30 - 54 години, като имаме предвид първоначално зададения профил - това са хора със завършена степен на образование и добро гражданско поведение. 2. Изпълнението на дейността е при строго определен бюджет и е подчинено на ясните изисквания за информационни инструменти и материали, описани в Единния наръчник за бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. 3. Разпространението на информация през конвенционалните (печатни и електронни ) медии е скъпо и до голяма степен неефективно (еднократно или лимитирано тиражиране на ограничен обем, не винаги изчерпателно предадена информация). 4. Информационните инструменти са важен елемент от всеки план за устойчивост и надграждане на резултатите, защото те осигуряват постоянство на връзката между изпълнителя и заинтересованите по проекта страни, осигуряват прозрачност на процеса на изпълнение и възможност за обратна връзка. По тази причина, изпълнението на отделните задачи на тази дейност ще обхване съществена част от времето за изпълнение на проекта. Всички тези факти и аргументи определят плана за комуникация и информация по настоящия проект, която се основава на: 1. Създаване на собствена информационна точка страница на проекта в сайта на компанията бенефициент: http://selena52.com, където и чрез която да се публикува всяка информация свързана с неговото изпълнение, включително съобщения за подбора на лица от целевата група за започване на работа по проекта. 2. Разработване и поставяне на задължителните информационни материали за местата, на които се изпълнява проекта табели, плакати. 3. Разпространение на платена информация за проекта през уеб базирани медии, за да осигурим директна връзка към създадената страница на проекта и така да изградим собствената й информационна значимост за целевата група и заинтересованите страни на проекта, като същевременно осъществим поставените информационни задачи например, достигане на обявата за подбор на лица за работа в компанията до възможно най-широка аудитория.4. Ръководителят на проекта е лице за контакт с медиите. Той и членовете на ЕУП следят за прилагането на правилата за информация и комуникация при всички вътрешни документи и събития по време на и след изпълнението на проекта. Компанията не е оператор в областта на комуникацията и информацията, което ще наложи договаряне с професионален изпълнител на този тип дейности, така че да постигнем максималния ефект от тяхното изпълнение при следване указанията на УО, условията в ДБФП, Ръководството и ПМС 118. Униформеното облекло на компанията е прието с издаването на лиценза за стандарт, а обемите и формите на доставяните помощни и лични предпазни средства не позволяват поставянето на информационни стикери. При изпълнение на проекта, съвместно с УО и избрания изпълнител ще преценим начина подходящият начин за брандиране на доставеното облекло, лични предпазни и помощни средства, ако е възможно.Изпълнението на дейността е при строго определен бюджет и е подчинено на ясните изисквания за информационни инструменти и материали, описани в ЕНППИП., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 890.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Koychev design Ltd, Contracted Amount*: 2 312.00 , Reported Amount**: 2 890.00
  • Contractor: Occupational health service Fihealth LTD, Contracted Amount*: 768.00 , Reported Amount**: 960.00
  • Contractor: IPN-Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 5 600.00 , Reported Amount**: 7 000.00
  • Contractor: Nidala Ltd, Contracted Amount*: 19 060.80 , Reported Amount**: 23 826.00
  • Contractor: Metalhim BG Ltd, Contracted Amount*: 3 168.00 , Reported Amount**: 3 960.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 27.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 68.00

Financial Information

Total Project cost 389 836.80 BGN
Grant 311 869.44 BGN
Self amount 77 967.36 BGN
Total actual amounts paid 263 207.14 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 4 765.20 0.00 4 765.20 НИДАЛА ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 792.00 0.00 792.00 МЕТАЛХИМ БГ ООД
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на офис материали и консумативи, необходими за управлението на проект „Нова работа-нови възможности”, Estimated Amount: 7 170.00
  • Differentiated position 1: „Доставка на офис материали и консумативи, необходими за управлението на проект „Нова работа-нови възможности”
    Contractor: IPN-Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 5 600.00
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на униформено облекло и обувки и помощни и лични предпазни средства за 60 новоназначени охранители с две обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка на униформено облекло и обувки за 60 новоназначени охранители Обособена позиция 2: Доставка на помощни и лични предпазни средства за 60 новоназначени охранители“ , Estimated Amount: 30 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Доставка на униформено облекло и обувки за 60 новоназначени охранители
    Contractor: Nidala Ltd
    Contract total funded value: 19 060.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Доставка на помощни и лични предпазни средства за 60 новоназначени охранители
    Contractor: Metalhim BG Ltd
    Contract total funded value: 3 168.00
Procedure 3 Subject to due process: „Осигуряване на информация и комуникация по проект „Нова работа-нови възможности”, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: „Осигуряване на информация и комуникация по проект „Нова работа-нови възможности”
    Contractor: Koychev design Ltd
    Contract total funded value: 2 312.00
Procedure 4 Subject to due process: „Осигуряване на трудово-медицинско обслужване за 60 новонаети лица по проект „Нова работа-нови възможности”, Estimated Amount: 1 800.00
  • Differentiated position 1: „Осигуряване на трудово-медицинско обслужване за 60 новонаети лица по проект „Нова работа-нови възможности”
    Contractor: Occupational health service Fihealth LTD
    Contract total funded value: 768.00
Procedure 5 Subject to due process: На основание чл. 2, ал. 7 на ПМС №160 от 01 юли 2016 г. и в изпълнение на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, процедура за подбор на проекти BG0505M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”, с № BG0505M9OP001-1.003-0687-C01, „Селена 52” ЕООД обявява съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител за: „Осигуряване на трудово-медицинско обслужване за 60 новонаети лица по проект „Нова работа-нови възможности”., Estimated Amount: 1 800.00
  • Differentiated position 1: събиране на ценови предложения за избор на изпълнител
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: На основание чл. 2, ал. 7 на ПМС №160 от 01 юли 2016 г. и в изпълнение на Административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, процедура за подбор на проекти BG0505M9OP001-1.003 „Ново работно място 2015”, с № BG0505M9OP001-1.003-0687-С01, „Селена 52” ЕООД обявява съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител за „Осигуряване на информация и комуникация по проект „Нова работа-нови възможности”., Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: събиране на ценови предложения за избор на изпълнител
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN