Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1639-C01
Project Name Graphic Design Studio "Thunder Design" Ltd.
Beneficiary 205417206 Thunder Design Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 05.09.2019
Start Date 05.09.2019
End Date 16.07.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Ловеч, гр.Ловеч

Description

Brief description
Студио за графичен дизайн "Тъндър Дизайн" ЕООД ще предостави нова и специализирана за регион Ловеч услуга за изработка на графичен дизайн за разнообразни стоки и продукти за рекламни и лични цели. В рамките на проекта и след това, предприятието ще създаде 2 нови устойчиви работни места в район с ниска заетост, които да заемат управленски и изпълнителни функции по проекта. Лицата ще са квалифицирани и с професионален опит в сферата на графичния дизайн. Освен тях, "Тъндър Дизайн" ЕООД ще даде възможност и на лице с трайни увреждания да се реализира пълноценно и пълноправно в дейността на предприятието. 

Освен създаване на дизайнерски проекти, дружеството ще предложи нова, улесняваща потребителите услуга - изработка на мостри и прототипи на дизайнерските проекти, когато е приложимо. Допълнителната услуга ще даде добавена стойност на изпълнените проекти, което ще едно от основните конкурентни предимства на предприятието. Чрез тази услуга ще бъдат спестявани разходи за скъпоструващи предпечатни форми и матрици за производство на мостри, които печатниците с промишлен производствен капацитет изискват. Ще бъде съкратено времето необходимо за производствения процес. Ще бъде елиминирана възможността от технически грешки и несъответствие с дизайнерското оформление в процеса при обработка на файловете. 

В създаването на творческите проекти, екипът ще прилага утвърдени методологии за създаване иновации - Design Thinking и Systematic Inventive Thinking. Прилагането на методологиите в креативните процеси подобрява важни характеристики на произведения продукт, а именно: продуктът да решава конкретен проблем на потребителя, да отговаря на потребителските нужди, да е общовалиден за всички потребители, да има отличителни функции, да е прототипиран и тестван. Методологиите са особено подходящи при създаване на дизайнерски проекти за опаковки на нови продукти и за някои нестандартни форми на печатни рекламни материали.
Activities
  • Activity: Реализиране на предприемаческата идея: - За целите по изпълнение на предприемаческата идея ще бъдат наети общо 3 бр квалифициран персонал на трудов договор. Две от лицата ще са част от управленския екип с длъжности "Специалист графичен дизайн" и "Ръководител графичен дизайн", както и едно лице с увреждания, извън управленския екип, което ще изпълнява длъжността "Оператор машинно оборудване". Статистика от 12.11.2018г на Националния статистически институт сочи, че среднобрутната работна заплата за третото тримесечие за сектора „Професионални дейности и научни изследвания“, е 1645лв. За да се гарантира реалистичност на разходите, дружеството ще заложи в бюджета тази сума плюс разходите за работодателя за всяко едно от възнагражденията на управленския екип. На лицето с увреждания с трудов договор за 4-часов работен ден, възнаграждението е правопропорционално на това на останалия персонал. - За създаване на мостри и прототипи по дизайнерските си проекти, предприятието ще закупи режещ плотер за плоски и ролни медии - 1бр, лазерен принтер за пълноцветен печат А3 - 1бр. Двете машини съчетават във функционалността си множество приложения. Характерни са с това, че работят на изцяло дигитален принцип и съчетават най-съвременните и иновативни технологии от областта на полиграфията. - Двата броя преносими компютри ще са необходими за изпълнение на всички процеси от дейността на предприятието - създаване на дизайн, свързване с обоурдването и изпълнение на мострите и прототипите, управление на клиентската база, приемане на поръчки, бизнес кореспонденция и др. Избирането на преносими пред настолни компютри се оповава на необходимостта от мобилност. Срещите с клиенти и презентациите на дизайнерски проекти ще могат да се състоят на места различни от седалището на дружеството като например офиси на клиенти. - Софтуерите заемат ключова роля в процеса по създаване на графичен дизайн. Чрез софтуерът се създават всички графични компоненти, форми, цветове и изображения, които са нужни за всеки дизайнерски проект. За целите на проекта ще са необходими 2бр. софтуери за обработка на векторни графики, които ще бъдат въведени в експлоатация на двата преносими компютъра. Друг софтуер, който е неизменна част от създаването на дизайнерски проект е софтуер за обработка на растерни графики, 2бр, които също ще бъдат експлоатирани на двата преносими компютъра;, Contracted Amount: 198 744.77 , Reported Amount: 171 227.01
  • Activity: Реализиране на предприемаческата идея - продължение: - Предприятието ще извършва дейността си в помещение под наем в гр. Ловеч. В него ще бъдат разположени всички ДМА и ДНА и ще се обособи пространство за трите работни места. - За постигане на най-добри резултати в реализацията на предприемаческата идея, предприятието ще възложи като външна услуга на изпълнител, който да проведе 1 бр. Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес). Резултатите от проучването ще помогнат за създаване на портфолио, което да удовлетворява потребителските предпочитания. На база на съставените дизайнерски проекти съобразени с резултатите от проучването ще бъде създаден дългосрочен, устойчив и ефективен план за развитие на предприятието. Очакванията са проучването ясно да очертае "рамките" на потребителските възприятия към цветове, форми, стил и степен на разпознаваемост на различните визуални концепции. Известно е, че предпочитанията на хората са пряко зависими от националните особености и културни ценности, затова подобно проучване с национален обхват ще даде важна информация и насоки за работата на дизайнерите, техния стил, подбор на цветове и т.н. - Необходимостта от създаване на уебсайт се дължи на факта, че онлайн съдържанието (най-вече под формата на фирмен уебсайт) е основен критерий за успешния съвременен бизнес. Що се касае до дейностите в областта на дизайна, не съществува по-подходяща платформа за "изложба" на портфолиото, тъй като способите за намиране на изпълнител за подобни дейности в много от случаите са онлайн. Фирменият уебсайт е съвременният онлайн офис. Предоставят се данни за фирмата - информация за услугите, за екипа, портфолио, форма за контакт и т.н. Това е най-бързия, ефективен и икономичен начин за контакт с потенциални клиенти. Именно затова предприятието ще възпложи на външен изпълнител изграждането на надежден, функционален и визуално издържан уебсайт., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 12 900.00
  • Activity: Дейности свързани с визуализация на проекта: Изпълнението на дейността има за цел да се информира обществеността за изпълнените дейности и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, както и да се популяризира приносът на Европейските фондове за неговото реализиране. Реализацията на дейността ще осигури съблюдаването на изискванията по отношение на публичността по проекти, финансирани от Европейските фондове. Ще бъдат спазени изискванията, посочени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Проектът предвижда следните действия за разпространяване на резултатите: - Публикуване на подробна информация за одобрения за финансиране проект на интернет страницата на дружеството (след изработването ѝ) за оповестяване размера на финансирането, наименованието, целите и дейностите на проекта; - Визуализация на всички доставки, направени по проекта (изискване, поставено към изпълнителите); - Създаване на нформационна табела, съгласно изискванията на Единния наръчник – за мястото на изпълнение на проекта, чиито дизайн и изпълнение ще са отговорност на "Тъндър Дизайн" ЕООД; - Визуализация на документи, създавани по проекта, в съответствие с изискванията на Единния наръчник. Етапи за изпълнение 1. Планиране – екипът за управление на проекта ще разработи планът информиране и публичност с конкретни дати, и ще поеме за своя отговорност и разноски изработката на всички материали, свързани с дейността за информиране и публичност, ще разработи бланка за документите на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за информиране и публичност като екипът за управление на проекта стриктно ще спази графика и качеството на изпълнение на действията; 3. Приключване - в съответствие с плана за информиране и публичност. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: R VISION STUDIO, Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: FOCUS SYSTEMS Ltd., Contracted Amount*: 5 520.00 , Reported Amount**: 6 900.00
  • Contractor: Svetla, Contracted Amount*: 19 440.00 , Reported Amount**: 23 167.74
  • Contractor: Kramar LT OOD, Contracted Amount*: 6 665.33 , Reported Amount**: 8 331.66
  • Contractor: Konica Minolta Business Solutions Bulgaria EOOD, Contracted Amount*: 48 400.00 , Reported Amount**: 60 436.82
  • Contractor: BMG Data Ltd., Contracted Amount*: 2 834.88 , Reported Amount**: 3 543.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.50 , Reached amount: 2.50
Indicator 4 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 172.75 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.20 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 198 744.77 BGN
Grant 158 995.82 BGN
Self amount 39 748.95 BGN
Total actual amounts paid 147 301.66 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дизайн и изработка на уебсайт, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Дизайн и изработка на уебсайт
    Contractor: R VISION STUDIO
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на ДМА и ДНА по обособени позиции , Estimated Amount: 75 268.77
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Доставка на ДМА за печат и изработка на материали
    Contractor: Konica Minolta Business Solutions Bulgaria EOOD
    Contract total funded value: 48 400.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Доставка на преносими компютри
    Contractor: Kramar LT OOD
    Contract total funded value: 6 665.33
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3. Доставка на софтуер, първи вид
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4. Доставка на софтуер, втори вид
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на ДНА по обособени позиции, Estimated Amount: 5 068.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Доставка на софтуер, първи вид
    Contractor: BMG Data Ltd.
    Contract total funded value: 1 742.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Доставка на софтуер, втори вид
    Contractor: BMG Data Ltd.
    Contract total funded value: 1 092.48
Procedure 4 Subject to due process: Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес) , Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Маркетингово проучване на потребителските предпочитания и нагласи към дизайна на корпоративната визуална идентичност (проучване на малкия и среден бизнес)
    Contractor: FOCUS SYSTEMS Ltd.
    Contract total funded value: 5 520.00
Procedure 5 Subject to due process: Наем на работно помещение, Estimated Amount: 24 400.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение
    Contractor: Svetla
    Contract total funded value: 19 440.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN