Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0265-C03
Project Name “Center for Integrated Services”
Beneficiary 000215729 Dryanovo Municipality
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.05.2016
Start Date 12.05.2016
End Date 12.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Габрово, Дряново

Description

Brief description
Създаването на „Център за интегрирани услуги” в община Дряново цели подобряване на достъпа до социални и здравни услуги на хора с увреждания, техните семейства и на възрастни хора над 65 години, с ограничения или в невъзможност за самообслужване, съобразно техните комплексни потребности. В резултат на това ще се осигури възможност за постигане на независимост и социална интеграция на представителите на уязвимите групи.
 Интегрираният подход при предоставянето на почасови  услуги, съобразени с нуждите и индивидуалните потребности от  лична помощ, подкрепа за социално включване и здравни услуги, ще е гарантирана предпоставка за по-високо качество и достоен живот на потребителите. 
   Проектното предложение е ориентирано към потребителите на услугите като се фокусира върху конкретните и индивидуални нужди на всеки един от тях, въз основа на които ще се формира пакета от комплексни услуги. 
    Проектът "Център за интегрирани услуги” ще надгради и доразвие предоставяните в общината услуги в общността и в домашна среда, като ги допълни със специализирани здравни услуги. 
   С реализирането на проекта ще се разшири обхвата на обслужваните лица, ще се улесни достъпа до интегрирани услуги, с идеята за тяхната мобилност и възможност за комплексност при предоставянето им.
    Разкриването на работни места и осигуряване на заетост на безработни лица е от особена важност за включването им в социалната икономика.
     Основните дейности на Проекта предвиждат - осигуряване на достъп до интегрирани услуги чрез създаване на  Център за интегрирани услуги; осигуряване на публичност и информация; социална оценка на потребностите на кандидат - потребителите; обучение на персонала; разработване на Методология за дейността на Центъра; супервизия и психологическо консултиране; мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услуги; организация и управление на проекта.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Цел на на дейността е ефективно и качествено изпълнение на проекта и добро финансово управление на дейностите. Успешното изпълнение на проекта изисква оптимална организация и управление на проектните дейности. За целта Община Дряново ще предостави помещение, в което те ще се осъществяват и ще се съхранява проектната документация. За реализиране на дейността ще се сформира екип за управление на Проекта, включващ ръководител, координатор, администратор и счетоводител. Функционалните задължения на членовете на Екипа за управление на проекта ще бъдат разписани в техните длъжностни характеристики. Екипът за управление ще е пряко ангажиран в изпълнението на всички проекти дейности и тяхното отчитане. Ще провежда регулярни срещи за реализиране на проектните дейности, разпределение на отговорностите и вземане на решения, осигуряващи оперативното управление на Проекта. Екипът за управление на Проекта ще извършва ежемесечни проверки и периодични оценки за качеството на предоставените почасови услуги от Центъра за интегрирани услуги. Ефективната организация и управление на Проекта ще гарантира поддържането на високо ниво на качеството на почасовите услуги на потребителите., Contracted Amount: 36 660.00 , Reported Amount: 22 646.76
  • Activity: Осигуряване на публичност и информация: Цел на дейността е популяризиране на проекта и съфинансирането от Европейския социален фонд, при спазване на правилата на Единния наръчник на на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-20120 година. Община Дряново ще информира обществеността и потенциалните потребители за получената финансова подкрепа от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 чрез Европейския социален фонд . В изпълнение на дейността за осигуряване на публичност и информация ще бъдат разяснени както проектните дейности, така също и комплексните услуги, които ще се предоставят от Центъра за интегрирани услуги. При провеждане на информационната кампания ще бъдат спазени правилата на Европейския съюз за комуникация и визуализация. Новосъздаденият Център за интегрирани услуги в общността или в домашна среда ще предложи иновативен подход при предоставянето на услугите за задоволяване конкретните нужди на потребителите. Това изисква подготовка и разпространение на информация за подробно запознаване на обществеността и кандидат - потребителите с дейността на Центъра и възможностите за ползване на услугите. Информационната кампания ще включи публикации в общински вестник „Промяна” и обяви в интернет сайта на Община Дряново и Кабелна телевизия „Боряна”, изготвяне и разпространение сред заинтересованите страни на информационни дипляни, рекламни папки и рекламни химикали, изработване на информационни табели. Предвижда се провеждането на заключителна конференция за медиите за отчитане на резултатите от реализацията на проекта и споделяне на добри практики., Contracted Amount: 2 400.00 , Reported Amount: 3 773.82
  • Activity: Ремонт, обзавеждане и оборудване на Центъра и назначаване на специалисти : За успешното стартиране дейността на Центъра за интегрирани услуги е необходимо осигуряване на подходящи условия и материално-техническа база за нейното организиране и администриране. Дейността ще се реализира през първия и втори проектен месец. С Решение № 35 от 29.12.2015 година на Общински съвет - Дряново са предоставени 3 работни помещения и санитарен възел с обща площ 63 кв.м, в сграда публична общинска собственост, поцизионирани на първи ежаж с осигурена достъпна среда за хора с увреждания и възрастни хора. Същите предстои да бъдат ремонтирани и адаптирани според новото им предназначение. Ще се обособи самостоятелен вход с врата за инвалидни колички към предоставените пространства и същите ще бъдат отделени с преградна стена от общите части на сградата. Ще се изгради самостоятелно електрическо захранване. За осъществяване на цялостната дейност на Центъра е необходимо работните помещения да бъдат подходящо оборудвани и обзаведени. Осигуряването на адекватни условия на труд на персонала и документиране дейностите на Центъра, разписани в Проекта изисква оборудване с техника, бюра, кардекси, столове, щори за прозорци и уреди за рехабилитация. За отопляване на работните помещения ще бъдат закупени климатици. Функционирането, управлението и предоставянето на услугите за социално включване в общността или в домашна среда от Центъра за интегрирани услуги ще бъде обезпечено с назначаването екип от четири специалисти - 1 управител, 1 социален работник, 1 рехабилитатор и 1 медицинска сестра, което ще гарантира мултидисциплинарния подход при предоставяне на почасовите услуги и техния интегритет. Екипът ще осъществява цялостната организация на дейността на Центъра включваща изготвяне на индивидуални планове на потребителите, изготвяне на графици за ползване на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда, изготвяне на работни графици за предоставяне на почасови услуги, ще предоставя социални, здравни, рехабилитационни и други услуги на потребителите. Социалният работник периодично ще актуализира информацията за потребностите на всеки потребител и ще се изготвя актуализирани социални оценки на потребностите. Ще извършва планиране на необходимостта от почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Здравният работник и рехабилитаторът ще предоставят почасови здравни и рехабилитационни услуги в Центъра и в домашна среда., Contracted Amount: 13 800.00 , Reported Amount: 44 924.44
  • Activity: Социална оценка на потребностите на кандидат – потребителите: Целта на дейността е прилагане на индивидуален подход при предоставяне на интегрираните услуги на потребителите. Оценката на индивидуалните комплексни потребности на кандидат-потребителите е особено важна за гарантирането на иновативния интегриран подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Дейността ще се осъществи чрез анкетиране в дома, комплексно идентифициране на нуждите и проблемите на представителите на целевата група, изготвяне на индивидуална социална оценка на всеки кандидат - потребител от специалист "Социални дейности" и конкретизиране необходимостта и вида на почасовите услуги. Изготвянето ще се извършва в началото и при постъпване на нови заявления от кандидат-потребители през периода до 17-ти месец на изпълнение на проекта. Ще се изготвят социални оценки на потребностите на потребителите, ползващи услугата "Личен асистент" по процедура "Нови алтернативи" , подали заявления за продължаване на услугата по настоящия проект. Изготвянето на социалните оценки на потребностите ще се извърши от външни експерти, притежаващи необходимата квалификация и опит, наети от община Дряново., Contracted Amount: 2 800.00 , Reported Amount: 2 625.00
  • Activity: Обучение на персонала: С настоящата дейност се цели придобиване и надграждане на уменията на личните асистенти, социалните асистенти, домашните помощници и екипа на Центъра. Осигуряването на достъп и предоставянето на качествени интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите изисква те да се извършват от обучен и квалифициран персонал на Центъра. Обучението ще е насочено към придобиване, усъвършенстване и разширяване на познанията и практическите умения на персонала за предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, за осигуряване на качествена и адекватна грижа за хората с увреждания и възрастните хора. При обучението ще бъде прилаган интерактивен подход, включващ теоретични познания и практически умения. Обучителният процес ще е ориентиран към запознаването на участниците в него с добри практики от нашия и чуждестранен опит. Предвижда се провеждане на въвеждащо обучение в 1 модул от 3 дни за запознаване с философията, целите и обхвата на услугите, с организацията на работа, функциите, отговорностите и задълженията на всеки един от персонала, не преминали до момента обучение през 2-ри проектен месец. Надграждащото обучение ще се проведе през 6-ти и 10-ми месец след стартиране предоставянето на почасовите услуги – 2 модула по 2 дни с всички назначени в Центъра и има за цел надграждане на придобитите професионални умения и знания за развитие на екипни принципи на работа. Надграждащото обучение включва запознаване с добри практики при интегриран подход на предоставяне на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда., Contracted Amount: 1 890.00 , Reported Amount: 1 680.00
  • Activity: Разработване на Методология за дейността на Центъра : Гарантирането на високо качество и мултидисциплинарен подход при предоставянето на почасовите услуги за социално включване в общността или в домашна среда изисква да се разработят детайлни правила и изисквания за целия комплекс от услуги. Важно условие, гарантиращо качеството на почасовите услуги, е прилагането на интегрирания подход при предоставянето им. Разработването на Методология за дейността на Центъра ще спомогне всички специалисти, включени в екипа, да разгърнат своите компетентности и да задоволяват максимално потребностите от социални, здравни, рехабилитационни и други услуги. Предвижда се разработване от експерти, външни за Общината, на Методология за дейността на Центъра за интегрирани услуги за социално включване в общността или в домашна среда. В Методологията ще се разпишат правила и процедури, взаимоотношения и интегритет при предоставянето на различните видове услуги - социални, здравни, рехабилитационни и други., Contracted Amount: 2 550.00 , Reported Amount: 2 550.00
  • Activity: Предоставяне на почасови интегрирани услуги: Осигуряването на достъп до интегрирани услуги, според специфичните нужди на всеки отделен потребител ще се осъществи чрез гъвкаво почасово предоставяне на услуги за социално включване или в домашна среда на лица с увреждания, техните семейства и възрастни хора над 65 години с органичения или в невъзможност за самообслужване в община Дряново. Дейността ще се реализира в продължение на 18 месеца и стартира от трети проектен месец. Предоставянето на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда, съобразно индивидуалните потребности на потребителите, осигуряващи интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се осъществява от минимум 15 лични асистенти, 8 социални асистенти и 9 домашни помощници. Тяхна проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги направено от община Дряново, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности.На същите ще бъде закупено работно облекло и обувки и ще бъде заплащан транспорта в случаите, когато обслужват лица, живущи в населените места на общината, при ползване на най-икономичен маршрут. За осигуряването на здравните услуги е необходимо закупуването на апарат за измерване на кръвно налягане, апарат за измерване на кръвна захар и други приспособления за двигателна рехабилитация. Организационно техническото и документално обезпечаване дейността на Центъра предполага и осигуряването на материали и консумативи - папки, хартия, тонери, дневници и други. , Contracted Amount: 427 970.00 , Reported Amount: 394 367.59
  • Activity: Супервизия и психологическо консултиране на персонала: Предоставянето на професионална подкрепа на персонала при трудни и специфични ситуации в работата с целевата група - хора с увреждания, техните семейства и възрастни хора е особено важно за предотвратяване на случаи на емоционално прегаряне. Дейностите по осъществяване на лична помощ, по оказване на подкрепа, съдействие и придружаване за социално включване в общността и по извършване на комунално-битовите услуги на потребителите в домашна среда са в групата на помагащите професии и носят висок риск от емоционално прегаряне. Дори и в начална фаза това крие рискове за качеството на предоставяните услуги – риск от поемане на чужди роли, синдром на зависимост, неудовлетвореност от работата. Това налага включването на супервизията като средство за професионална подкрепа с оглед предоставяне на услуги с високо качество. Супервизията като форма на планирана помощ и подкрепа ще се предоставя от експерти, външни за общината, притежаващи професия и опит, и цели проследяване и проверяване на работата на супервизирания професионалист, с оглед предоставяне на качествена грижа на потребителите и избягране на професионално прегаряне. Подобряването на работната ситуация ще способства за професионалното развитие на персонала, включително и личностно развитие, оптимизация на организацията на работа, повишаване на специфичната компетентност в социалната работа. Дейноста включва: - Провеждане на групови и индивидуални супервизии на персонала - Подкрепа за изграждане и функциониране на екипа на Центъра за интегрирани на услуги - Подкрепа на персонала при изработване на актуализирани оценки на потребностите на обслужваните лица за периода на предоставяне на почасовите услуги - Психологическо консултиране на персонала при възникнали кризисни ситуации., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 4 303.00
  • Activity: Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услуги: Дейността предвижда индивидуални срещи с всички потребители на почасови услуги за социално включване в общността или в домашна среда с външни експерти. Мотивационната и психологическа подкрепа ще се осъществява в зависимост от индивидуалността на конкретния потребител и оценката на неговите нужди. За хората с увреждания в трудоспособна възраст се предвижда подкрепата да доведе до подобряване на възможностите за намиране на подходяща работа, създаване и поддържане на приятелски контакти, формиране на социална мрежа. При тези потребители подкрепата ще е насочена към максимално използване на асистентските услуги за социално включване и активен живот. При възрастните хора над 65 години се предвижда мотивационната и психологическа подкрепа да е в посока използване на асистентските услуги за максимално поддържане и съхранение на обичайния начин на живот, в случаите когато той е променен поради здравословни или възрастови проблеми. Дейността ще е насочена към поддържане и продължаване на приятелски и роднински връзки, преодоляване на ситуации, свързани с траур и загуба, намиране на смисъл в ежедневните занимания., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 5 482.50

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Regionalen hospis EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 769.19
  • Contractor: "OLIMPS" EOOD Dryanovo, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 8 984.08
  • Contractor: KREDO-3M OOD, Contracted Amount*: 4 199.82 , Reported Amount**: 5 573.64
  • Contractor: OFIS YES EOOD, Contracted Amount*: 1 450.00 , Reported Amount**: 962.70
  • Contractor: BORYANA EOOD, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 566.66
  • Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA", Contracted Amount*: 18 740.00 , Reported Amount**: 16 640.50
  • Contractor: STD GRUP OOD, Contracted Amount*: 5 200.00 , Reported Amount**: 5 570.95
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 45.00 , Target amount: 72.00 , Reached amount: 110.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 45.00 , Target amount: 85.00 , Reached amount: 120.00

Financial Information

Total Project cost 499 570.00 BGN
Grant 499 570.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 485 440.92 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: абонамент за интернет за Център за интегрирани услуги, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: режийни разходи за ЦИУ
    Contractor: BORYANA EOOD
    Contract total funded value: 240.00
Procedure 2 Subject to due process: доставка на оборудване, Estimated Amount: 4 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване
    Contractor: STD GRUP OOD
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на ремонтни дейности на сграда - общинска собственост за целите на проекта., Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на ремонтни дейности
    Contractor: "OLIMPS" EOOD Dryanovo
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 4 Subject to due process: изготвяне на социална оценка на потребностите на кандидат-потребителите, Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: изготвяне на социална оценка на потребностите на кандидат-потребителите
    Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA"
    Contract total funded value: 2 800.00
Procedure 5 Subject to due process: осигуряване на материали и консумативи, необходими за Център за интегрирани услуги, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: осигуряване на материали и консумативи
    Contractor: OFIS YES EOOD
    Contract total funded value: 1 450.00
  • Differentiated position 2: осигуряване на материали и консумативи
    Contractor: STD GRUP OOD
    Contract total funded value: 400.00
Procedure 6 Subject to due process: осигуряване на публичност и информация, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: осигуряване на публичност и информация
    Contractor: KREDO-3M OOD
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 7 Subject to due process: осигуряване на работно облекло за персонала, Estimated Amount: 1 900.00
  • Differentiated position 1: осигуряване на работно облекло за персонала на "Център за интегрирани услуги"
    Contractor: KREDO-3M OOD
    Contract total funded value: 1 799.82
Procedure 8 Subject to due process: предоставяне на мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на почасови социални услуги, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: предоставяне на мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на почасови социални услуги
    Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA"
    Contract total funded value: 5 500.00
Procedure 9 Subject to due process: префактуриване на електроенергия и вода, изразходена от Център за интегрирани услуги гр. Дряново, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: префактуриване на електроенергия и вода
    Contractor: Regionalen hospis EOOD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 10 Subject to due process: провеждане на едно въвеждащо и две поддържащи обучения на персонала, Estimated Amount: 1 890.00
  • Differentiated position 1: провеждане на едно въвеждащо и две поддържащи обучения на персонала
    Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA"
    Contract total funded value: 1 890.00
Procedure 11 Subject to due process: разработване на методология за функциониране на центъра за интегрирани услуги, Estimated Amount: 2 400.00
  • Differentiated position 1: разработване на методология за функциониране на центъра за интегрирани услуги
    Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA"
    Contract total funded value: 2 550.00
Procedure 12 Subject to due process: супервизия и психологическо консултиране на персонала, Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: супервизия и психологическо консултиране на персонала
    Contractor: SDRUGENIE "SANS I PODKREPA"
    Contract total funded value: 6 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN