Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2164-C02
Project Name Better and safe working conditions in PIC "Saglasie" JSC
Beneficiary 831284154 Pension Insurance Company SAGLASIE Co. LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.05.2017
Start Date 23.05.2017
End Date 23.06.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение предвижда дейности, целящи осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави работни процеси, гъвкави форми на заетост, което да гарантира подобрена работна среда в ПОК "Съгласие" АД, респективно повишаване производителността на труда. Проектните дейности обхващат целия персонал на компанията състоящ се от 166 служителя, работещи в офисите на компанията в 46 града в България. В целевата група има 38 служителя на възраст над 54 години. Проектът предвижда:
- мерки за оптимизиране на работните процеси, съвместяване на професионалния и личен живот, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост и практики за удължаване на трудовия живот;
- мерки за корпоративна социална отговорност, насочени към опазване на околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност и прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области.
- обучение на всички служители за придобиване на умения за управление и преодоляване на стреса произтичащ от работното място;
- осигуряване на социални придобивки за служителите: място за хранене и отдих, физическа култура и спорт;
- инвестиционна дейност за осигуряване безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на служителите.
Предвидена е дейност по информираност и публичност, която да гарантира достигането до възможно най-широка аудитория информацията за финансовата подкрепа по ОП "Развитие на човешките ресурси" и ЕС. Екипът от експерти по проекта ще гарантира доброто управление на проекта и ефективното и ефикасно постигане на заложените цели и резултати.
Предвидените проектни дейности ще допринесат за изпълнението на целите на проекта, респективно ще спомогнат за изпълнението на целите на настоящата процедура.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Организация и управление на проекта цели да осигури и гарантира условия за законосъобразно изпълнение на дейностите, ефективно и ефикасно постигане на заложените цели и резултати, при: Стриктното спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определяне на изпълнители; Надлежно оформяне на документите по изпълнение на дейностите по проекта; Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; Качествено и точно изготвяне на техническата и финансовата отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; Коректност, валидност и надеждност на информацията за изпълнение на дейностите; Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. Предвижда се дейността да се осъществява от висококвалифициран екип, състоящ се от: ръководител проект, координатор проект, счетоводител и технически сътрудник. Основни задачи на екипа по проекта ще са: организация и управление на изпълнението на дейностите по проекта; организация на цялостната дейност на екипа за управление на проекта; комуникация с представителите на целевата група, заинтересованите страни, както и с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; спазването на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта в организацията; организиране провеждането на процедурите за възлагане на дейности на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ, попадащи в обхвата на проекта, включително изготвяне на тръжни досиета и осъществяването на предварителен и последващ контрол от страна на УО; наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори с изпълнителите по проекта; осчетоводяване и проверка на всички фактури / документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по проекта; спазване на графика за изпълнение на проекта; вътрешен мониторинг и контрол; съхранение и архивиране на цялата информация, свързана с проекта; съблюдаване за спазване на хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие по време на всички дейности по проекта. Подробно разпределение на задълженията и отговорностите на членовете на екипа е представено в т. 9 Екип., Contracted Amount: 35 750.00 , Reported Amount: 35 025.80
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Дейността ще осигури информираност и публичност за широката общественост за финансовото подпомагане на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Посредством изпълнението на дейността ще се гарантира разпространяването на информация за изпълнението на проекта на територията на 46 града в страната. Дейността ще се осъществи съгласно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Ще бъде осигурена визуализация на всички касаещи проекта документи в съответствие с изискванията. Всички информационни материали ще съдържат информация и визуализация за съфинансирането от Европейския социален фонд на ЕС, чрез поставяне на следните елементи: - емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейския социален фонд, оказващ подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Предвижда се дейностите по информиране и публичност да се осъществяват през целия период на проекта, като в продължителността е включена и подготвка на дейността. Екипа по проекта ще организира подготовката на дейността, както и нейносто факическо протичане с цел постигане на поставените цели и очакваните резултати., Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в ПОК "Съгласие" АД: Дейността по своята същност представлява разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси и се състои от две под-дейности: Поддейност 1 - Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси насочени към осигуряването на възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители; Поддейност 2 - Разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната; Дейността ще обхване всички служители на ПОК "Съгласие" - 166 заети лица на територията на 46 града в страната, изпълняващи административни длъжности, характеризиращи се със застояване пред видеодисплей и натрупване на голямо количество стрес. Тези фактори влияят негативно на психическото и физическо здраве на служителите и водят до намаляване на работоспособността с годините, респетивно до скъсяване на професионалния живот. Мерките, предвидени в поддейност 1, целят предоставянето на гъвкавите форми на заетост и гъвкаво работно време, което ще повлияе положително в посока удължаването на трудовия живот, което ще резултира при по-възрастните работници и служители на ПОК Съгласие, които представляват 23% от целия персонал на компаниста. По-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот е важен социален елемент, отчитан като високо ценен от служителите и ще бъде спомогнато от въвеждането на възможност за гъвкави форми на заетост. В развитието на човешките ресурси, като наука, прилагана практически в управлението, през последните години се наблюдава възникването на множество различни гъвкави форми на заетост и работно време, като възможност за нестандартни работни места, неритмично полагане на труд, възможности за т.нар. "Home office", или дни през които служителят има възможност да работи от дома си и мн. др. Всички тези нови възможности изискват индивидуален подход към всяка организация и разработването на модели за гъвкави форми на заетост и работно време, съобразени със спецификите на конкретния бизнес и работна среда, с цел ефективното им въвеждане в процесите на компанията и постигане на висока удовлетвореност от страна на служителите, респективно повишена мотивация, работоспособност и удължен професионален живот. Необходимостта от дейността се обуславя от идентифицираните нужди на целевата група по време на анализ и цели удовлетворяването им. От друга страна, предвидените в поддейност 2 дейности за разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната, ще допринесат за изграждането на социална ангажираност на компанията и нейните служители с фундаментални проблеми, свързани с обществото и околната среда. Социалната ангажираност и съпричастност на всеки служител от компанията водят до изграждане на самосъзнание и усещане за значимост на индивида в участието в изграждане на по-добро място, както за живот, така и за работа. Наличието на общи цели между компаниите и служителите води до повишене на лоялността на служителите към компанията, както и до по-висока мотивираност., Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 69 000.00
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД: Дейността "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите в ПОК "Съгласие" АД" обхваща всички 166 служители на компанията. Дейността се състои от две поддейности: - Осигуряване на ергономични столове за всички служители на компанията; - Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място. Необходимостта от дейността възниква в следствие идентифицирани потребности на служителите при анализ на целевата група. Основните нужди на служителите, които се цели да удовлетвори компания "Съгласие", посредством изпълнението на поддейност 1 са редуциране на неблагоприятните здравословни проблеми, свързани с повишено кръвно налягане, болки в мускулите, недобра подвижност на главата, лесна уморяемост, главоболие, загуба на концентрация и нежелано неврологично дразнене, рефлектиращо в патологично увеличаване на тонуса на мускулатурата в следствие на статичната работа и многочасово ползване на компютър в седнала поза. Повишеният стрес на работното място се обуславя от спецификата на работа по управление на сериозни маси чужди парични фондове, обвързано с определени срокове и стриктни нормативи. Ръководството на дружеството оценява високата психологическа натовареност на служителите. Отчитайки необходимостта от устойчиво решение на проблема за контролиране и преодоляване на стреса, е предвидено обучение, което ще даде инструменти на самите служители за справянето с този проблем. В днешно време стресът е обявен за фактор, предизвикващ най-много болести, както физически, така и психологически, а компаниите в световен мащаб търсят различни похвати, с които да решат този проблем сред своите служители. Честа практика е организирането на различни фирмени събития за колективно забавление на служителите и дефокусиране от работните проблеми (фирмени събирания и Team-building), ефектът от тези решения е временен и не винаги устойчив във времето. Считаме, че провеждането на обучението за управление на стреса сред служителите на ПОК "Съгласие" ще гарантира устоичив във времето резултат, давайки инструментариум на самите служители за менажиране на стреса. Така описаните условия на труд ще бъдат значително повлияни в положителна посока с изпълнението на проектните дейности, свързани със закупуване на ергономични офис столове и провеждане на обучение за придобиване на умения за управление и справяне със стреса., Contracted Amount: 189 240.00 , Reported Amount: 189 098.38
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения: Дейността предвижда осигуряването на социални придобивки на служителите в централния офис на компанията, находящ се в град София, бул. Тодор Александров, в който работят 56 служителя. Предвидените в дейността социални придобивки ще могат да се ползват и от останалите 14 служителя, които работят на територията на град София. Дейността предвижда ремонт и оборудване на следните помещения: - помещение за хранене с кухненски бокс; - фитнес с баня със съблекални. Дейността е предвидена в съответствие със стремежа на ПОК "Съгласие" АД да подобри работната среда и условията за работа на служителите. Основните служебни задължения на служителите са свързани със статична работа, при наличието на високи нива на стрес и нервно-психическо натоварване. Във връзка с чл. 12, ал. 1 от ЗЗБУТ при работа с високо нервно-психическо натоварване, наложен ритъм, монотонност и принудителна работна поза, работодателят разработва физиологичен режим на труд и почивка, който спомага за запазването на здравето и работоспособността на работещите лица. Въпреки че режимът на работа в компанията е съобразен с изискванията на чл. 12, ал. 1 компанията към момента не разполага с подходящи помещения и съоръжения за почивка, хранене и активка физическа почивка и респективно изпълнението на настоящата дейност цели осигуряването на тези допълнителни социални бенефити за служителите си. Поддържането на добра физическа и психологическа кондиция на служителите чрез обособяването на място за отдих, почивка и спорт ще надгради въпросните системи, останалите предвидени в проекта мерки, особено по отношение на по-възрастните колеги, като ще гарантира допълнително удължаването на техния трудов живот. От друга страна изграждането на място за хранене и почивка ще даде възможност на служителите да се възползват от по-зравословни режими на хранене и избягване на така наречената бърза храна (fast food), която в съчетание със заседналия начин на живот и стоящата работна позиция са пагубни за здравето. Настоящата дейност ще постигне комплексност при разрешаването на идентифицираните нужди и проблеми на служителите на ПОК "Съгласие", обхванати от целевата група., Contracted Amount: 89 350.00 , Reported Amount: 89 159.63

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Travel Consulting Ltd, Contracted Amount*: 97 800.00 , Reported Amount**: 97 800.00
  • Contractor: COLOS-IV- LTD, Contracted Amount*: 36 081.22 , Reported Amount**: 36 081.22
  • Contractor: ISM COMPANY, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: Philip, Contracted Amount*: 12 500.00 , Reported Amount**: 12 500.00
  • Contractor: NIRA GROUP LTD, Contracted Amount*: 69 000.00 , Reported Amount**: 69 000.00
  • Contractor: Tsveta, Contracted Amount*: 10 323.00 , Reported Amount**: 10 323.00
  • Contractor: CORRECT CONSULT 18 EOOD, Contracted Amount*: 144 376.79 , Reported Amount**: 144 376.79
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 166.00 , Reached amount: 166.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 387 340.00 BGN
Grant 387 340.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 385 283.81 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Дизайн, изработка и доставка на материали за информиране и публичност по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 120 458.33
  • Differentiated position 1: ОП1 – Доставка и монтаж на ергономични столове
    Contractor: CORRECT CONSULT 18 EOOD
    Contract total funded value: 144 376.79
  • Differentiated position 2: ОП2 – Доставка и монтаж на фитнес оборудване
    Contractor: CORRECT CONSULT 18 EOOD
    Contract total funded value: 144 376.79
  • Differentiated position 3: ОП3 – Доставка и монтаж на кухненско оборудване
    Contractor: CORRECT CONSULT 18 EOOD
    Contract total funded value: 144 376.79
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място, Estimated Amount: 81 616.67
  • Differentiated position 1: Осигуряване на обучение за управление и преодоляване на стреса, произтичащ от работното място
    Contractor: Travel Consulting Ltd
    Contract total funded value: 97 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Услуги по организация и управление на проекта от технически сътрудник, Estimated Amount: 10 656.00
  • Differentiated position 1: Услуги по организация и управление на проекта от технически сътрудник
    Contractor: Tsveta
    Contract total funded value: 10 323.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуги, свързани със системи за развитие на човешките ресурси, в две обособени позиции, Estimated Amount: 58 333.33
  • Differentiated position 1: ОП 1: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси, насочени към осигуряването на възможности за гъвкави форми на заетост
    Contractor: NIRA GROUP LTD
    Contract total funded value: 69 000.00
  • Differentiated position 2: ОП 2: Разработване и въвеждане на практики за корпоративна социална отговорност, допринасящи и към опазването на околната среда
    Contractor: NIRA GROUP LTD
    Contract total funded value: 69 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN