Identification

UMIS Number BG05SFPR002-2.001-0199-C02
Project Name Home care in Lesichovo municipality
Beneficiary 000351693 Lesichovo municipality
Funding ESF+ ==> Human Resources Development 2021-2027
Date of the Contract/Order 24.02.2023
Start Date 01.03.2023
End Date 01.11.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Лесичово

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда: 1.Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания. 2. Доставка хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). 3. Предоставяне на лицата от целевата група информация относно превенция и профилактика на здравето и социално значими заболявания, включително консултации със специалисти при необходимост. 4. Осигуряване на супервизия и обучения на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. 
За предоставянето на интегрираната социална услуга за възрастните хора в невъзможност за самообслужване и лицата с увреждания ще бъде сформиран Екип за управление на услугата, състоящ се от координатор, домашни санитари, медицинска сестра, социален работник и шофьор. По проекта се предвижда да бъдат обхванати 37 потребители на услугата за 18 месеца. Услугата ще се предоставя почасово на база на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите.  За организация и контрол работата на специалистите от Екипа за управление на услугата, както и цялостното администриране на проекта ще бъде сформиран Екип за организация и управление на проекта, състоящ се от ръководител, счетоводител и технически сътрудник.
Activities
  • Activity: Предоставяне на грижа в дома: За предоставянето на интегрираната социална усуга ще бъде сформиран Екип за управление на услугата, състоящ се от координатор, домашни санитари, медицинска сестра, социален работник и шофьор. Координаторът, социалният работник и шофьора ще бъдат назначени 2 месеца преди стартиране предоставянето услугата в домашна среда. Те ще извършват прием на заявления, подбор на кандидат-потребителите на услугата, снемане на психологичен и здравен статус и изготвяне на индивидуална оценка на потребностите, на базата на която ще бъдат сключени договорите с потребителите за предоставяне на услугата, след което ще продължат да изпълняват дейностите по проекта за срок от 18 месеца. Основните дейности по предоставянето на интегрираната почасова здравно-социална услугата е за период от 18 месеца за 37 потребители на услугата, които ще получават интегрирани здравно-социални услуги, психологическа подкрепа, ще получават информация за профилактика на здравето и социално значими заболявания, съгласно индикираните ежедневни потребности в индивидуалната им оценка. Предоставянето на услуги от социален характер на лицата изложени на риск от социално изключване и на психологическа подкрепа на целевата група ще се осъществи от Социалния работник. Медицинските услуги за потребителите в домашна среда, като поставяне на инжекции, смяна на превръзки, контрол върху приема на лекарства, консултации и информация относно превенция и консултация за здравето и социално значими болести и др. ще се предоставя от Медицинска сестра. Ще бъдат назначени Домашни санитари за предлагането на почасови услуги като закупуване на лекарства, хранителни продукти и продукти от първа необходимост и др., заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителя), помощ в домакинството-поддържане на хигиена в помещението и лична хигиена, съдействие при приготвяне на храна, съобразно здравословното състояние на лицето и др. Координаторът ще отговаря за цялостното проследяване и изпълнение на интегрираната здравно-социална услуга. За осигуряване на транспорт на персонала предоставящ услугите от/до домовете на лицата ще бъде нает Шофьор. Здравната услуга ще бъде предоставяна от външен изпълнител за общината от т.нар. „дигитален асистент" чрез дигитално устройство поставено на ръката на потребителя, свързано с КОЛ-център, което ще включва: 6 пъти на 24 часа автоматични измервания на пулс, кръвно налягане, температура; История на измерванията за последните 24 часа и до 1 година назад; SOS - паник бутон за моментално свързване с кол-център и втори запаметен номер (личен асистент, близък), двупосочна комуникация – телефонна връзка; Вграден GPS тракер – проследяване на маршрут, моментна локация; Вграден жироскоп – моментално автоматично свързване с кол-център и втори запаметен номер при необходимост /особено за хора с деменция или аутизъм/; Непрекъсната 24 часова ангажираност на кол-център, който реагира на отклонения от нормалното състояние на потребителя с обаждане, здравна консултация, а при нужда се подава сигнал към спешна помощ. За всеки потребител ще бъде съставено досие, в което се съхраняват и подържат екземпляри от изискуемата работна информация. Услугите ще се предоставят почасово на база на идентифицираните нужди на лицата от целевата група, в резултат на извършена оценка на индивидуалните потребности и подбор на потребителите. Преди стартирането на дейността ще се проведе въвеждащо обучение за служителите непреминали такова, като и по време на изпълнението на дейностите ще се проведе и едно поддържащо обучение. Планирани са провеждане на периодични супервизии на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда Преди стартирането на дейността персоналът ще бъде снабден с работно облекло и лични предпазни средства, консумативи и материали. Осигурена е и Служба по трудова медицина., Contracted Amount: 304 955.29 , Reported Amount: 194 007.75

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Disadvantaged participants, with an improved living conditions as a result of an ESF+ intervention, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Disadvantaged participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 37.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 304 955.29 BGN
Grant 304 955.29 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 226 311.24 BGN
Percentage of EU co-financing 82.17 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN