Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1039-C01
Project Name Improvement of the production capacity and increase of the export potential of Kalinovi konsult Ltd.
Beneficiary 126654563 Kalinovi konsult Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 10.05.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Хасково, Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
Калинови консулт ООД работи при затворен цикъл, включващ проектиране, изработка, монтаж и сервизно обслужване на вентилационно–климатични инсталации. Дружеството изработва по–голямата част от елементите влагани в производството.Изработват се и продукти по индивидуални проекти на клиентите за хранително-вкусовата промишленост, сушилна техника, машини за маслодобивната промишленост, съоръжения за производство на етерични масла и др.Дружеството е добре позиционирано на националния пазар, но изпитва трудности при реализацията на продукцията си за износ предвид по-високите изисквания на клиентите по отношение на прецизност и качество на крайните изделия.Естествения тренд на развитие е към производството на по-качествени, прецизни и ефективни инсталации и машини, което изисква влагането на все по-сложни и прецизни детайли и извършването на фина настройка. Към момента дружеството разполага с разнообразно оборудване, но понякога е невъзможно изработването на детайли с определени параметри или постигането на необходимата прецизност. Закупуването на предвидените машини е необходимо, както за техническото осигуряване на настоящото производство, така и за увеличаване на производствената гама, качеството на крайните изделия, оптимизация на производството и повишаване на конкурентоспособността. Изпълнението на настоящия проект представлява систематичен подход за подобряване на производствения капацитет и повишаване на експортния потенциал на Калинови консулт ООД. Предвидено е закупуването на Автоматична лазерна портална машина за разкрой на метални листа, Хидравлична триролкова огъваща машина, Измервателен уред за баланс и Лицензиран софтуер за инженерно проектиране. Предвидените за закупуване ДМА и ДНА ще допринесат за:
-подобряване на производствените процеси;
-добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги;
-разнообразяване на асортимента от продукти и услуги;
-подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси в „Калинови консулт” ООД (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа, Хидравлична триролкова огъваща машина, Измервателен уред за баланс и Лицензиран софтуер за инженерно проектиране): Подобряването на производствените процеси се изразява в повишаване на капацитета, намаляване на енергоемкостта, съкращаване на времето за пренастройка на машините, редуциране на процента на бракувани изделия и довършителни операции. Предвидено е закупуването и въвеждането в експлоатация на Автоматична лазерна машина, Хидравлична триролкова огъваща машина, Измервателен уред за баланс и Лицензиран софтуер за инженерно проектиране. Автоматичната лазерна машина се използва за прецизно и качествено разкрояване на метални листа. Необходимостта от закупуването и е продиктувана от обстоятелството, че към настоящия момент дружеството не може да реже детайли по-тънки от 1,5мм, а те се използват масово при вентилационната техника и машиностроенето. Използваното понастоящем оборудване реже некачествено метали с тънки дебелини (назъбва краищата или разкроява неточно), което налага ръчното извършване на довършителни операции като по този начин се увеличава времето за производство и вероятността даден детайл да бъде бракуван. Освен това с новата машина ще могат да се разкрояват по-големи детайли с размери до размерите на работния плот на машината. Спестява се времето за подготвителни операции за обработка на единични детайли поне с 50% и се ограничава използването на външни изпълнители при операциите за разкрой. Хидравличната триролкова огъваща машина се използва за огъване на профили, които се влагат в производството на пневмотранспорти, материалопроводи, въздуховоди и др. Понастоящем дружеството не разполага с подобна машина и детайлите се изработват от подизпълнители. Със закупуването на машината ще се избегне допълнителното време за производство, свързано с кооперирането на изработката с външни изпълнители. Измервателния уред за баланс се използва за статичен и динамичен баланс на въртящи се детайли, включително на място в процеса на инсталация при клиента. Дружеството не разполага с подобна машина, което води до производство на крайни изделия с по-ниско качество – с по-високи вибрации, нива на шум и др. В някой случай (тъй като не е извършен динамичен баланс) в следствие от обичайната експлоатация на машината се късат рами или други детайли, което увеличава разходите по гаранционна поддръжка. Софтуерът е предназначен за инженерно проектиране на сградни инсталации и строителни конструкции, като съчетава възможностите на строително-информационния модел с инструментите за проектиране, симулация, визуализация и създаване на прецизна документация. Подпомага процеса на проектиране и комуникация по-ефективно, с по-голяма оперативна съвместимост и по-мощни работни потоци. Позволява да се използват данни от съществуващите ситуация и обекти в проекта. Включена е и опция за улавяне и интергиране на 3D данни от лазерни скенери и снимки директно в процеса на проектиране. Придобиването на лиценза за софтуер е необходимо за изпълнението на дейностите по проекта, тъй като оползотворява високите функционални характеристики и капацитет на предвидените за закупуване ДМА. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: -Избор на изпълнител/и (разработване и предварителен контрол на документация за процедура „избор с публична покана“, обявяване, получаване на оферти, оценка, предварителен контрол) – ще бъде изпълнено от 1ви до 5ти месец от изпълнението на проекта; -Избор на изпълнител, сключване на договор и изпълнение на услугата по поръчка „избор без провеждане на процедура” за ДНА – ще бъде изпълнено от 1ви до 5ти месец от изпълнението на проекта; -Сключване на договор (получаване на документи от класирания на първо място кандидат, предварителен контрол, сключване на договор/и) - ще бъде изпълнено през 6ти месец от изпълнението на проекта; -Доставка на машините и подписване на приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено от 7ми до 11ти месец от изпълнението на проекта; -Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено през 12ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 706 000.00 , Reported Amount: 597 500.00
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на произвежданите продукти и предоставяните услуги от „Калинови консулт” ООД (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа и Измервателен уред за баланс): Естествения тренд на развитие на фирмата е към производството на по-качествени, прецизни и ефективни инсталации и машини, което изисква влагането на все по-сложни и прецизни детайли и извършването на фина настройка. С цел добавяне на нови характеристики и подобряване на произвежданите продукти и предоставяните услуги в рамките на проекта е предвидено закупуването и въвеждането в експлоатация на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листове и Измервателен уред за баланс. Освен, че оптимизира производствения процес, Автоматичната лазерна портална машина за разкрояване на метални листове ще позволи добавянето на нови характеристики на произвежданите крайни изделия, посредством разширяването на диапазона на материали, които могат да се обработват по видове (може да реже стомана – конструкционна и неръждаема също и алуминий), което ще доведе до подобряване на характеристиките на произвеждани от дружеството продукти. Останалите видове лазери не могат да режат или разкрояват цветни метали. Понастоящем дружеството не разполага с подобна машина и съответно не разполага с възможността за разкрой и влагане на легирани и/или цветни метали в произвежданите съоръжения и машини, които съответно да подобрят характеристиките им. Измервателния уред за баланс се използва за статичен и динамичен баланс на въртящи се детайли, включително на място в процеса на инсталация при клиента. Към настоящия момент дружеството има възможност да балансира произведените машини (напр. машини за лющене на слънчогледово семе, работни колела за вентилатори или други въртящи се детайли) единствено статично. Със закупуването на предвидения по проекта уред, дружеството ще може да балансира детайли и/или групи от изделия и динамично, което ще доведе до производството на по-качествени машини, с по-малко вибрации и шум и съответно с по-малка вероятност от механична повреда. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: - Избор на изпълнител/и (разработване и предварителен контрол на документация за процедура „избор с публична покана“, обявяване, получаване на оферти, оценка, предварителен контрол) – ще бъде изпълнено от 1 ви до 5 ти месец от изпълнението на проекта; - Сключване на договор (получаване на документи от класирания на първо място кандидат, предварителен контрол, сключване на договор/и) - ще бъде изпълнено през 6 ти месец от изпълнението на проекта; - Доставка на машините и подписване на приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено от 7 ми до 11 ти месец от изпълнението на проекта; - Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено през 12 ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 58 500.00
  • Activity: Дейност за разнообразяване на асортимента от произвеждани продукти и предоставяни услуги от „Калинови консулт” ООД (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Хидравлична триролкова огъваща машина и Измервателен уред за баланс): Предвидените за закупуване в рамките на проекта Хидравлична триролкова огъваща машина и Измервателен уред за баланс, също така ще допринесат за разнообразяване на асортимента от произвеждани от „Калинови консулт” ООД продукти и предоставяни услуги. Инструменталната екипировка е в основата на индустриалното производство. Развитието на „Калинови консулт” ООД зависи от успеха при разработката и внедряването на все по-сложни машини и съоръжения. Индивидуалността на съоръженията (в зависимост от изискванията на всеки различен клиент) изисква изработването на все по-сложни и прецизни детайли, които дружеството не винаги е в състояние да произведе самостоятелно. Закупуването на модерно, високоефективно оборудване е необходимо, както за техническото осигуряване на настоящото производство, така и за увеличаване на производствената номенклатура и качеството на крайните изделия, гъвкавост и оптимизация на производството и повишаване на конкурентоспособността. При въвеждане в експлоатация на предвидената за закупуване Хидравлична триролкова огъваща машина, дружеството ще е в състояние да огъва нов тип детайли – фланци, които се влагат в производството на пневмотранспорти, материалопроводи, въздуховоди и др. Освен това с тази машина дружеството ще е в състояние да произвежда елементи за строителството като парапети, огради и др., които по настоящем не произвежда. При въвеждане в експлоатация на предвидената за закупуване Баланс машина „Калинови консулт” ООД ще е в състояние да произвежда нов за дружеството продукт – работни колела за вентилатори (импелери), които по настоящем не се произвеждат поради невъзможността за динамичното им балансиране. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: - Избор на изпълнител/и (разработване и предварителен контрол на документация за процедура „избор с публична покана“, обявяване, получаване на оферти, оценка, предварителен контрол) – ще бъде изпълнено от 1 ви до 5 ти месец от изпълнението на проекта; - Сключване на договор (получаване на документи от класирания на първо място кандидат, предварителен контрол, сключване на договор/и) - ще бъде изпълнено през 6 ти месец от изпълнението на проекта; - Доставка на машините и подписване на приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено от 7 ми до 11 ти месец от изпълнението на проекта; - Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено през 12 ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 19 800.00
  • Activity: Дейност за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес в „Калинови консулт” ООД (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листове, Измервателен уред за баланс и Лицензиран софтуер за инженерно проектиране): С цел подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес в рамките на настоящото проектно предложение е предвидено закупуването и въвеждането в експлоатация на Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа, Измервателен уред за баланс и Софтуер за инженерно проектиране. Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа съществено намалява разхода на материали благодарение на високата прецизност при обработка на детайлите, използването на пълния обем на работния плот и автоматизацията на процеса. Включения програмен продукт, съвместим с РС система допълнително ще повиши ефективността и ефикасността при процеса на разкрояване на различни дебелини и ще даде възможност за производство на изделия по поръчка на клиента. Измервателния уред за баланс ще редуцира процента на бракувани изделия посредством възможността за динамичен баланс и съответното избягване на вероятността от късане на възли или детайли. Предвидения за закупуване Софтуер може да се използва по време на целия жизнен цикъл на сградната инсталация – от идейния проект до експлоатацията и осигурява прецизно планиране, контрол и координация за изпълнението на проектанските и монтажните работи. Съчетавайки възможностите на строително-информационния модел с инструментите за проектиране, симулация, визуализация и създаване на прецизна документация се повишава ефективността при проектиране и изграждане на различни обекти и инсталации, дава възможност за работа в екип с всички специалисти, ползвайки единен актуален и координиран 3D модел и изготвянето на качествени презентации и прецизна документация. Тези инструменти позволяват бързо и точно да се оразмерят количествено проектните модели. По този начин се оптимизират разходите за фактическото изграждане на обекта и използването на материали. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: - Избор на изпълнител/и (разработване и предварителен контрол на документация за процедура „избор с публична покана“, обявяване, получаване на оферти, оценка, предварителен контрол) – ще бъде изпълнено от 1 ви до 5 ти месец от изпълнението на проекта; - Сключване на договор (получаване на документи от класирания на първо място кандидат, предварителен контрол, сключване на договор/и) - ще бъде изпълнено през 6 ти месец от изпълнението на проекта; - Доставка на машините и подписване на приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено от 7 ми до 11 ти месец от изпълнението на проекта; - Инсталиране, тестване, пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол - ще бъде изпълнено през 12 ти месец от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 25 592.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Polimeta C LTD, Contracted Amount*: 816 000.00 , Reported Amount**: 675 800.00
  • Contractor: SpaceCAD LTD, Contracted Amount*: 31 200.00 , Reported Amount**: 25 592.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.02 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.93 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.78 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.43 , Target amount: 0.21 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.09 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 108 291.62 , Reached amount: 107 586.46
Indicator 8 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 9 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 706 000.00 BGN
Grant 494 200.00 BGN
Self amount 211 800.00 BGN
Total actual amounts paid 490 974.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване и въвеждане в експлоатация на машини (4 обособени позиции), Estimated Amount: 706 000.00
  • Differentiated position 1: Автоматична лазерна портална машина за разкрояване на метални листа-1бр
    Contractor: Polimeta C LTD
    Contract total funded value: 816 000.00
  • Differentiated position 2: Хидравлична триролкова огъваща машина - 1 бр.
    Contractor: Polimeta C LTD
    Contract total funded value: 816 000.00
  • Differentiated position 3: Измервателен уред за баланс - 1 бр.
    Contractor: Polimeta C LTD
    Contract total funded value: 816 000.00
  • Differentiated position 4: Лиценз за Софтуер за инженерно проектиране - 1 бр.
    Contractor: SpaceCAD LTD
    Contract total funded value: 31 200.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN