Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0181-C06
Project Name 3.1 - Hot lunch during the COVID-19 pandemic in Sofia Municipality - “Nadezhda“ district
Beneficiary 0006963270598 SOFIA MUNICIPALITY - RAYON "NADEZHDA"
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 30.03.2021
Start Date 01.02.2021
End Date 30.09.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
В условията на извънредната пандемична ситуация, предоставянето на топъл обяд се оказа в голяма степен значима помощ, тъй като чрез нея има реална възможност, най-бедните и уязвими хора на територията на район "Надежда" да продължават да имат храна, от една страна и от друга, да могат да я получат в дома си.Чрез изпълнението на Договора, район "Надежда" ще допълни и надгради изпълняваните до момента проекти в сферата на социалната интеграция, като планираният брой потребители, които ще се възползват от услугата e 250 брой потребители, считано от 10.02.2021 г. и 165 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. 
Целеви групи по проекта са идентифицирани в Изискванията за кандидатстване по операцията.  
Дейностите ще се извършат при спазване на всички изисквания за кандидатстване по процедурата. Освен определяне на целевите групи, приготвяне и предоставяне на топъл обяд, район "Надежда" в качеството си на бенефициент, предвижда и спомагателни дейности  в подкрепа  на потребителите, както и механизми, с които да предотврати разхищението на хранителни продукти. Районната администрация ще прилага и механизми за получаване на обратна връзка от крайните потребители, с цел да се констатират конструктивни бележки относно свършената работа и да се дадат насоки за по-нататъшно реализиране на планираните дейности.
С изпълнението на дейности, насочени към преодоляване на основно материално лишение - хранителен недоимък, ще се разшири и ефективният обхват на изпълняваните до момента програми за социално подпомагане, които районната администрация е реализирала.  По този начин ще се повиши качеството на живот и ще се намали броя на живеещите в бедност лица.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи.: Определяне на целевите групи: Дейността се изпълнява преди стартирането на договора за безвъзмездна финансова помощ, както и след сключването му през целия период на изпълнението му. Изпълнението на дейностите по Договора започва на 01.02.2021 г. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 250 брой потребители, считано от 10.02.2021 г. и на 165 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. за период от 20 брой месеци в рамките на общо 408 работни дни. Срокът за изпълнение на Договора е до 30.09.2022 г. За определянето на лицата от целевите групи е назначена комисия със Заповед от Кмета на Столична община - район "Надежда", която да изготви списък на потребителите. Определени са следните целеви групи: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията; Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Изборът на лицата от целевите групи е извършен в съответствие с механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица - целева група по операцията, като го модифицира, за да отговори в най-пълна степен на нуждите на хората и да отразява обективната пандемична ситуация. До момента на територията на район "Надежда" е осигурен топъл обяд у дома на 200 (двеста) представителя на целевите групи, отговарящи на критериите за допустимост на Управляващия орган. Във връзка с настоящата процедура през месец декември районната администрация извърши прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството). Допълнително служители на районната администрация извършиха посещение на място в домовете на трудноподвижни хора, с цел запознаване с отворената процедура и набиране на допълнителен брой заявления-декларации за изготвяне на списък на потребителите на услугата. Към момента администрацията разполага с налична база данни. За да се гарантира, че помощта ще достигне до най-засегнатите от кризата, служителите идентифицираха най-нуждаещите се лица, като използваха като източник на информация – Дирекция социално подпомагане - Сердика. Планираният брой потребители по настоящата процедура е 250 брой потребители, считано от 10.02.2021 г. и 165 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. души. Резервният списък включва и лица, обект на месечно социално подпомагане, но отново отговарящи на посочените в Чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социалното подпомагане, както и конкретни представители от целевите групи, които не са включени в основният списък. Лицата, които попаднат в резервният списък, ще имат възможност да получат топъл обяд и при не получаване на такъв от включените по Договора потребители. По този начин, администрацията на района ще предотврати разхищението на хранителни продукти и ще гарантира, че топлия обяд ще достигне до най-нуждаещите се лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд.: Супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт ще се предоставя на одобрените кандидати в работните дни от седмицата. Районната администрация ще приготвя и доставя топъл обяд до домовете на потребителите чрез избран изпълнител по реда на ЗОП. Храната по проекта ще се приготвя в стол, регистриран от Българска агенция за безопасност на храните по реда на чл. 12 от Закона за храните. Адресът на кухнята, в която ще се приготвя храната – стол в 23 СОУ „Фредерик Жолио Кюри“, гр. София, бул. „Ситняково“ № 21, притежаващо удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ с № 13853/26.09.2012 г., издадено от БАБХ. Регистрационният номер на обекта е №222500778. Избраният изпълнител разполага с технически и човешки ресурси за изпълнението на дейността. Храната ще се приготвя от двама главни готвача, които притежават дипломи за главен готвач, както и от трима помощник готвача, храната ще се пакетира от двама пакетировача при строго спазване и контрол на санитарно-хигиенните изисквания. Обектът, в който ще се приготвя храната се състои от помещение за персонала, където служителите се обличат в работно облекло и се привеждат във вид, отговарящ на условията за предпазване от разпространение на COVID -19; помещение за получаване на стока; помещение за обработка на зеленчук; подготвителна; кухня за приготвяне на храна; помещение за пакетиране на храна и склад за сухо съхранение. Осигурено професионално кухненско оборудване: - Конвектомат за 20 броя тави – 2 броя; - Конвектомат за 10 бр. тави – 2 броя; - Съдомиялна професионална – 2 броя; - Професионален хладилник с две крила – 4 броя; - Фризери – 4 броя; - Зеленчукорезачка и пасатор. Всички помещения ще бъдат дезинфекцирани на 4 часа със сертифицирани препарати, а персоналът е оборудван с всички предпазни и дезинфекциращи средства за COVID - 19., Contracted Amount: 174 723.80 , Reported Amount: 175 039.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд.: Топлият обяд ще се доставя до домовете на потребителите всеки работен ден от седмицата от външен изпълнител, предвид обявената епидемиологична обстановка, произлизаща от необходимостта да се предпази разпространението на COVID -19. Избраният изпълнител разполага с технически и човешки ресурси, транспортни средства. Служител от районната администрация при Район „Надежда“ ще предоставя списък с одобрените ползватели по услугата. Персоналът ще разполага с лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати, които да ползват при изпълнението на дейността предоставяне на топъл обяд. Храната ще се доставя на потребителите в индивидуална опаковка, която ще предпазва ястието от външно замърсяване и няма да променя органолептичните му характеристики. Топлият обяд ще се пакетира от двама пакетировачи в обекта на избрания изпълнител, при строго спазване на санитарните изисквания/ с ръкавици за еднократна употреба и защитни маски/. Пакетирането на храната се извършва в еднократни опаковки, съответно със сертификат за съхранение на топла и студена храна. Хлябът се опакова в отделно пликче. Пакетираната храна и хляба се поставят в бяло пликче, след което всичко това се поставя във външно пликче, необходимо при безконтактното предаване до адреса на ползвателите. , Contracted Amount: 8 736.21 , Reported Amount: 7 330.83
  • Activity: Съпътстващи мерки.: Съпътстващи мерки: Дейността ще се извършва от служители на районната администрация и служители на ДСП-Сердика през целия период на изпълнението на договора. Районната администрация, в качеството си на бенефициент по процедурата, предвижда дейности и мерки, свързани с психологическата подкрепа на потребителите, консултиране/насочване от служители на ДСП Сердика за предоставяне на социални помощи и услуги, съдействие за попълване на формуляри и/или ползване на общински/социални и/ или други административни услуги, съдействие за ползване на здравни и образователни услуги, както и механизми, с които да предотврати разхищението на хранителни продукти. Дейността ще се извършва през целия период на изпълнението на договора., Contracted Amount: 8 736.21 , Reported Amount: 7 920.63

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 165.00 , Reached amount: 188.00

Financial Information

Total Project cost 192 196.22 BGN
Grant 192 196.22 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 192 194.50 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на добро финансово управление 327.58 0.00 327.58 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN