Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.001-0148-C02
Project Name Deployment and commercialization of innovative “TV Ad Replacement” service
Beneficiary 202090808 "H-TECH" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 07.07.2017
Start Date 07.07.2017
End Date 16.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Основната цел на проекта е да се повиши иновационната дейност на „Eйч-Тек“ ЕООД в тематичната област на ИСИС „ИКТ и информатика“, чрез внедряване и пазарна реализация на иновативна услуга „Заместване на ТВ реклами“. Тя ще бъде постигната, чрез реализирането на следните дейности: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио поток с индексирани аудио файлове; Разработка на софтуер за рекламно заместване; Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове; Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове; Придобиване на оборудване. По проекта се подкрепя внедряването на продуктова иновация. Дванадесет телевизии, разпространявани в България, излъчват Румънски реклами! Нито една българска телевизия не излъчва различни локални реклами в отделните български градове! Причината е проста – вместо да излъчва един ТВ канал, например bTV, трябва да излъчва 26 за всяка област на страната по отделно.Те имат нужда от евтино решение за локална подмяна на рекламните блокове. Тази пазарна потребност ще бъде удоволетворена чрез внедряването на уникална автономна система за подмяна на телевизионните реклами. Система, базирана на иновативна технология за автоматизирано разпознаване на звук, разработена от „Ейч-Тек„ съвместно с ИИКТ към БАН, която е световна новост. Тя се базира на математическа научна разработка на учени от БАН, водеща до ултра бърз алгоритъм за разпознаване на звук, който е в ядрото на системата, която ще се изгради по проекта. Това е гаранция и за техническата осъществимост на проекта. Наличието на тази технология е безспорно пазарно предимство за компанията и създава пазар за тази услуга в световен мащаб. 
В рамките на проекта се реализира нов ИКТ подход в телевизионната индустрия, създава се уеб базирано приложение за експлоатиране на нова услуга, която е Cloud based и се основава на Big Data анализ.Той ще се реализира в гр. София и напълно попада в  приоритетна тематична област от ИСИС  „Информатика и ИКТ“.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио-видео поток с индексирани аудио-видео файлове: В рамките на дейността ще се възложи разработка на софтуер за търсене на подобия в аудио-видео поток в реално време. Системата ще анализира аудио-видео потока и ще генерира хипотези за срещаните в него предварително индексирани аудио-видео записи и ще анотира аудио-видео потока с най-достоверната последователност от идентификатори на аудио-видео записите. За извършването на анализа системата ще използва вече разработената система за индексиране на аудио-видео файлове и оптимизирано търсене в индекса на произволни отрязъци, като извлича отпечатъци (fingerprints) от аудио-видео потока, генерира заявки към сървъра, анализира получените от сървъра отговори и генерира хипотезите и анотацията на срещанията на записи. Разработената система ще се от следните интегрирани помежду си модули: модул за генериране на хипотези; модул за анотиране на поток Изпълнението на тази дейност преминава през следните фази: Фаза 1: Избор на външен изпълнител, който да разработи специализирания софтуер. посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Изпълнението на тръжната процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от нейното провеждане. В резултат от изпълнение й ще бъде сключен договор с одобрен изпълнител. Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти. Фаза 2: Разработване на модул за генериране на хипотези Първият модул на системата ще чете от стандартния вход поток във формат WAV PCM, 16bit, mono, 44.1 Khz и MPG2ts и ще го преобразува във fingerprints; от тях ще се генерират заявки към сървъра, позволяващ търсене на предварително индексираните аудио-видео файлове. Въз основа на получените от сървъра отговори на заявките, системата ще генерира хипотези за срещания в аудио-видео потока на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. През зададен интервал от време чрез модулът ще бъдат извеждани - генерирани хипотези, обхващащи текущия момент, като за всяка хипотеза се извеждат самостоятелни характеристики като: дължина; разстояние до индексираното срещане на хипотезата; отношението между дължината на хипотезата и дължината на целия съответстващ й индексиран файл. Срок на Фаза 2: От месец 5-ти до месец 7-ми Фаза 3: Модул за анотиране на поток: Целта на тази фаза е въз основа на статистически модел, който комбинира характеристики описани в Модул 1, да се пресмята оценката за достоверност на всяка хипотеза. Параметрите на статистическия модел да се пресмятат въз основа на ръчно верифицирана представителна извадка от анотации на аудио-видео потоци, с идентификатори на срещания на индексирани аудио-видео записи. Модулът ще трябва да анотира потока с взаимно непресичащи се във времето идентификатори на цели или части от индексирани аудио-видео файлове. За всяка анотация системата посредством този модул ще указва дали представлява срещане на цял индексиран аудио-видео файл, или само на отрязък от индексирания аудио-видео файл. Срок на Фаза 3: От месец 8-ми до месец 10-ти , Contracted Amount: 72 000.00 , Reported Amount: 72 000.00
  • Activity: Дейност 2: Разработка на софтуер за рекламно заместване: Следваща стъпка е разработката на системата за рекламно заместване, която се грижи телевизионният сигнал да бъде клониран на множество копия, идентифицираните реклами да бъдат премахнати от него и подменени с плей листи от нови реклами. След края на рекламния блок да бъде възстановен оригиналния ТВ сигнал към всяко копие. Всичко това в реално време, за части от секундата. Изпълнението на дейност 2 преминава през четири фази: Фаза 1: Избор на изпълнител, който ще разработи специализирания софтуер. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедура по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й. Сключване на договор с избран изпълнител. Срок на Фаза 1: От месец 1-ви до месец 4-ти. Фаза 2: Разработка на модул за управление на телевизионното приемане и редистрибуция. Модулът работи с всички стандартни телевизионни формати на входа и реализира следните функции: - мултиплициране на телевизионните стриймове, - реализация на буфериране, - рестрийминг - прекъсване и конкатанация на стримове - опция за pass through и запис - генериране на превю - запис на привю - рестрийминг на превю - поддържка на синхронен звук Срок на Фаза 2: От 5-ти до 7-ми месец Фаза 3: Модул за управление на плейлистинг. Таргетираната търговска реклама предполага за всяка географска област на разпространение да могат да се създава и управлява излъчването на различни блокове от реклами. Функционални изисквания: - Система за управление на рекламния инвентар. Системата включва: o Въвеждане на рекламни клипове o Поддръжка на метаданни към всеки отделен клип o Катергоризация на клиповете - Система за плейлист мениджмънт o Изграждане на плейлисти със следната функционалност:  Плейлисти по параметрите на полетата метаданни  Добавяне, изтриване, разместване на клипове o Управление на ресурсите за съхранение на плейлисти – синхронизация на файлове, архивиране, оперативен сторижд, репликация, експорт на файлове, триене o Уеб интерфейси за управление Срок на Фаза 3: От 8-ми до 10-ти месец Фаза 4: Готовите плейлисти от реклами следва да бъдат „излъчени“ в стриймове от релкамни блокове в необходимото телевизионно качество. Това ще се извърши посредством Playout модула, предмет на разработка в тази фаза. Изискванията за Playout функционалност на подсистемата са: 1. Възможност за плейване във всички международно приети телевизионни формати с поддръжка на SD и HD качество. 2. Изход на SDI стандарт 3. Точност на „залепянето“ на видео файлове до кадър. Без наличие на черни кадри. 4. Поддръжка на синхронен звук 5. Интерфейс за управление Необходимо е произведените множество телевизионни сигнали да бъдат „слепени“ с входящия телевизионен сигнал, като се осигури неговото рестрймване на до 17 отделни „копия“ с вградени в него нови рекламни блокове. Срок на Фаза 3: От 11-ти до 13-ти месец , Contracted Amount: 108 000.00 , Reported Amount: 105 000.00
  • Activity: Дейност 3: Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове : Разпознаването на реклами е възможно при наличието на реклами-образци, които чрез методите на аудио fingerprint-ването и търсенето на подобия се откриват в телевизионните сигнали. За целите на разработката и „обучението“ на крайната система за разпознаване и заместване, в тази дейност е предвидено закупване на база данни с видео клиповете на различни по тип реклами. Разнообразието от клипове – отворящи кашове, заглавия, шапки реклами ит.н., ще послужи за изграждането на семантична библиотека от плейлисти и формирането на модели за автоматизирано търсене в тв поток. Функционлните изискванията към базата данни са следните: 1. Да разполага с масив от минимум 200 хил. клипа. 2. Да съдържа различни по тип, категории, съдържание и вид файлове: Търговска реклама, тв автопромоции, кашове на предавания, спонсорски заставки, брандинги на канали 3. Наличните в базата видеа да разполагат с аудио и да са кодирани в MPEG4 формат. 4. Всеки от клиповете да бъде придружен от идентичните му метадании : Продължителност в кадри, име, в.т.ч на Рекламодател, рекламиран продукт, марка, тв канал, тв предаване, уникални - генерични данни 5. Да бъдат организирани в групи по следните критерии на метаданните: Основен клип за кампанията или версия, привързване/релация на дърветата към определен рекламодател. Да бъдат категоризирани по видео съдържание: идентични и неидентични клипове, основен клип, версия на клип, групи от клипове Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще достави база данни с рекламни и промо клипове Изпълнителят ще бъдат избрана посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 3). 2. Сключване на договор с избран изпълнител ( месец 4) 3. Доставка на база данни от рекламни и промо клипове и подписване на приемно-предавателен протокол (месец 5), Contracted Amount: 100 000.00 , Reported Amount: 99 800.00
  • Activity: Дейност 4: Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга : От гледна точка на обема данни, телевизията представлява непрекъснат поток от огромен по обем данни. Особено при качествените HD сигнали. Телевизията представлява един непрекъснат поток от огромен по обем данни, чийто размер особено при качествените HD сигнали е труден за визуализиране. Оразмеряването на иновативната система, която целим, е пряко свързано с потенциала на пазара и инвестициите ни в развойна дейност и бизнес стратегията ни. Калкулациите на Ейч-Тек предвиждат създаването на капацитет за обслужване на 17 телевизии едновременно, и създаването до 10 „вторични“ канала едновременно за всяка от тях. Този капацитет обуславя нуждата от специализирано оборудване със съответните технически характеристики и функционалност включващо: 10 броя комплекти сателитни приемници и броя SDI енкодера; двата броя сървърни конфигурации за резервирано поддържане на системите за управление; сторидж системи за резервирано поддържане на рекламните видео файлове. Всички видео сигнали ще бъдат комутирани чрез SDI видео пулт. Цялата техника ще се разположи в помещение с подходяща климатизация. Така проектираната система ще представлява напълно резервирана производствена система за реализация на услугата „Заместване на ТВ реклами“ с капацитет 17 канала. Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще достави и инсталира оборудването. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 1 до месец 4). 2. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 4) 3. Доставка на оборудването, инсталиране и подписване на приемо-предавателен протокол, (месец 4 и месец 5)., Contracted Amount: 130 000.00 , Reported Amount: 129 648.00
  • Activity: Дейност 5: Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове: Услугата, внедрявана по проекта, не би могла да работи без осигурен постоянен достъп до актуализирана база от данни от рекламни и промо клипове. Ето защо е предвидено в рамките на шест месеца от проекта да се осигури достъп до актуална база данни от рекламни и промо клипове. Изискванията към актуализираната база данни са: - Постъпване на данни от българския телевизионен пазар на всеки следващ работен ден. В зависимост от телевизионния сезон, на месец ще бъдат предоставяни между 2000 и 4000 нови клипа, отговарящи на специфицираните критерии за уникалност, а именно: - Изключване на всякакви повторения на клипове по критерии: o Идентично видео съдържание в над 80% от кадрите в клипа o Идентично видео съдържание в над 80% от аудио траковете в клипа - Точност: до 1/25-та от секундата (frame accurate) - Тип клипове: Клипове от тип реклама Клипове от тип промо Клипове от тип Channel Branding Клипове от тип каш реклама Клипове от тип Телешоп Клипове индикиращи родителски контрол. - Всички форми, които индикират прекъсване на програмата Метаданни към клиповете: - Уникален идентификационен номер в базата - Тип на клипа - Канал на първоначална регистрация - Медия група на канала - Продължителност в брой кадри - Рекламодател - Продукт/Търговска марка Организационна структура на базата - Организация на клиповете в логически дървета по критерии: Основен за кампанията или версия ; Релация на дърветата към рекламодател Формат: MPEG4 Произход: От топ 30 рекламно значими български телевизии по класацията на Nielsen Фази на реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, който ще предостави услуга „актуализация на базата данни от рекламни и промо клипове“. Изпълнителят ще бъде избран посредством провеждане на процедури по ЗУСЕС. Процедурата ще премине предварителен контрол от страна на УО на всеки един етап от провеждането й (от месец 7 до месец 9). 4. Сключване на договор с избран изпълнител (месец 9) 5. Предоставяне на услугата „осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове“ и подписване на приемо-предавателени протоколи, (от месец 10 до месец 15). , Contracted Amount: 105 000.00 , Reported Amount: 105 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IIKT - BAN, Contracted Amount*: 64 800.00 , Reported Amount**: 72 000.00
  • Contractor: Convergent Media EOOD, Contracted Amount*: 184 320.00 , Reported Amount**: 204 800.00
  • Contractor: PERSI OOD, Contracted Amount*: 30 436.20 , Reported Amount**: 33 818.00
  • Contractor: Cybertek EOOD, Contracted Amount*: 86 247.00 , Reported Amount**: 95 830.00
  • Contractor: Info Rampa EOOD, Contracted Amount*: 94 500.00 , Reported Amount**: 105 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported to introduce new to the firm products, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 26 331.53 , Reached amount: 26 150.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported to introduce new to the market products, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 515 000.00 BGN
Grant 463 500.00 BGN
Self amount 51 500.00 BGN
Total actual amounts paid 460 303.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио-видео поток с индексирани аудио-видео файлове , Estimated Amount: 72 000.00
  • Differentiated position 1: Разработване на специализирана софтуерна система за анотиране на аудио-видео поток с индексирани аудио-видео файлове
    Contractor: IIKT - BAN
    Contract total funded value: 64 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на база данни с рекламни и промо клипове
    Contractor: Convergent Media EOOD
    Contract total funded value: 89 820.00
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове., Estimated Amount: 105 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на абонамент за достъп до база от данни от рекламни и промо клипове
    Contractor: Convergent Media EOOD
    Contract total funded value: 94 500.00
Procedure 4 Subject to due process: Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга, Estimated Amount: 130 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 - Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга - Сървърни конфигурации и Видео сторидж системи
    Contractor: PERSI OOD
    Contract total funded value: 30 436.20
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 - Придобиване на оборудване необходимо за внедряването на иновативната услуга - Комплект Сателитни приемници; SDI енкодери; SDI пулт/комутатор
    Contractor: Cybertek EOOD
    Contract total funded value: 86 247.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработка на софтуер за рекламно заместване, Estimated Amount: 108 000.00
  • Differentiated position 1: Разработка на софтуер за рекламно заместване
    Contractor: Info Rampa EOOD
    Contract total funded value: 94 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN