Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1126-C01
Project Name Improving the production capacity in "ARSI COSMETICS" Ltd.
Beneficiary 040195939 "ARSI COSMETICS" Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 16.02.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Смолян, Рудозем, с.Елховец

Description

Brief description
„АРСИ КОЗМЕТИКС“ ЕООД е създадена през 2006 година.Отличително за нашите продукти е огромното разнообразие на растителни екстракти, вложени в бутиковата ни козметика. Голяма част от растителните екстракти, които влагаме в продуктите са произведени от нас, като се използват доказаните качества на билките в Родопа планина.Нашите екстракти се използват като съставки за висококачествена козметика както от множество български производители, така и от компании в чужбина. Използваната технология позволява максимално извличане на най-доброто от растенията. Комбинацията на екстракти от екологично чист регион и иновативен научен подход позиционира козметичните продукти на компанията предимно във високия ценови клас. Реализираме продуктите си както в Европа, така и в Близкия Изток – компанията има офис в Кувейт, а най-голям пазарен дял имаме в Либия.
Планираните дейности по проекта се обуславят от нарастващата продуктова гама и ограничения капацитет на наличното оборудване, което препятства увеличаване на производството и ни поставя в невъзможност да удовлетворим всички поръчки. Специфичен момент при клиентите от Близкия Изток е необходимостта в кратки срокове да бъдат доставени договорените продукти. Същевременно компанията изпълнява и регулярни поръчки, тъй като работим и с крайни клиенти, и с интернет магазини. Поради недостатъчния технологичен капацитет сме възпрепятствани да реализираме пълния си пазарен потенциал. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио. 
Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби – 1 брой, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони – 1 брой и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби –1 брой 2.Етикираща машина за плоски и кръгли флакони–1 брой 3.Линия за фолиране с термосвиваемо фолио–1 брой. Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 9-ти месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ти до 11-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Проектът и планираните дейности се отнасят до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ на Иновационната стратегия за интелигентна специализация.Кодът на икономическа дейност на предприятието е 20.42 Производство на парфюми и тоалетни продукти.Аргументите в подкрепа на изложеното са заложени в самия проект, който представлява подкрепа инвестиции в идентифицираните тематични области и за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области (производство на козметика), в които България има традиции, като фирмата е създала свои специалисти, перманентно разработва иновативни продукти и успешно се конкурира на международния пазар. Пълно е съвпадението и с постигането на двете оперативни цели на ИСИС. Дружеството целенасочено използва ИКТ във всичките си дейности – от 2011 година е инсталиран софтуерен продукт „Money Works”, модул „Производство, модул „Счетоводство“ и др. Редица проучвания и примери от практиката демонстрират, че организациите, които развиват целенасочено своята ИТ инфраструктура изпреварват значително конкурентите си по отношение на всички показатели. Планираното за закупуване оборудване е резултат от съчетание между ИКТ и най-новите достижения в машиностроенето, тъй като е продукт на проектиране и разработка на мехатронни и управляващи системи-сервоуправление, оптични датчици, контролери, специализирани и уникални прибори и устройства, като чрез математическо моделиране и компютърна симулация се оптимизират структурата, параметрите и управлението им. В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматични машини с високата степен на адаптивност, като управлението на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС и допринася за реализацията на цитираната стратегия. , Contracted Amount: 447 600.00 , Reported Amount: 447 600.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби – 1 брой, Етикираща машина за плоски и кръгли флакони – 1 брой и Линия за фолиране с термосвиваемо фолио – 1 брой).: Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби-1бр 2.Етикираща машина за плоски и кръгли флакони–1бр 3.Линия за фолиране с термосвиваемо фолио–1 бр Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 9 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 11-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта. Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-автоматизирани и програмируеми, с електронно управление. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите и мехатрониката. Със закупуването на новите ДМА ще оптимизираме всички процеси по разфасоване, дозиране, етикетиране и пакетиране на 80 % от произвежданите продукти. Това ще рефлектира в намалена консумация на енергия и невъзобновяеми ресурси, както и в редуциране на производствените отпадъци. При повишена производителност и оптимално качество ще сведем до минимум брака в производството. Планираното за закупуване оборудване представлява инвестиция, фокусирана в подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в предприятието. Автоматичната линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби е със серво задвижване и намален разход на вода, като линията има функция за отрязване горния край на тубата посредством щанца, след което отпадъкът се издухва в улей. Това ще ни позволи да редуцираме пластмасовите отпадъци от туби с над 40 %, както и ще улесни процесите по събирането, сортирането и съхранението им. С въвеждането в експлоатация на Етикиращата машина и Линията за фолиране ще се намалят разходите за ел.енергия, за опаковъчно фолио, както и високите нива на брака. Инсталацията всички машини ще спомогне и за намаляване на генерираната пластмаса, която не подлежи на рециклиране. Чрез внедряването на автоматизирано и програмируемо оборудване се постига максимална ефективност и ефикасност.Ще се увеличи прецизността на извършваните операции, което несъмнено ще рефлектира в редуциране на отпадъците като цяло. Понастоящем на годишна база от производството се получават около 4 тона пластмасови отпадъци, които в следствие на реализацията на проекта ще се редуцират до около 2.6 тона годишно. От повишената прецизност на процесите се очаква намаляване на отпадъците от пластмаса с около 35 % на годишна база или с 1.40 тона в абсолютна стойност., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMACHINE Ltd., Contracted Amount*: 268 800.00 , Reported Amount**: 153 600.00
  • Contractor: CREATIVE BULD Ltd., Contracted Amount*: 44 520.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 4.00 , Target amount: 2.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 1 200.00 , Target amount: 960.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.05 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 68 656.27 , Reached amount: 68 657.33
Indicator 6 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 146.39 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 74.38 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.81 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 10 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 447 600.00 BGN
Grant 313 320.00 BGN
Self amount 134 280.00 BGN
Total actual amounts paid 313 320.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Обособена позиция 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби - 1 брой; Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Етикираща машина за плоски и кръгли флакони - 1 брой; Обособена позиция 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за фолиране с термосвиваемо фолио - 1 брой. , Estimated Amount: 447 600.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматична линия за пълнене и затваряне на емулсии и гелове в ламинатни и кополимерни туби - 1 брой;
    Contractor: EUROMACHINE Ltd.
    Contract total funded value: 268 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Етикираща машина за плоски и кръгли флакони - 1 брой
    Contractor: EUROMACHINE Ltd.
    Contract total funded value: 268 800.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за фолиране с термосвиваемо фолио - 1 брой.
    Contractor: CREATIVE BULD Ltd.
    Contract total funded value: 44 520.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN