Identification

UMIS Number BG16FFPR002-4.002-0001-C01
Project Name Expanding the System for Early Warning and Announcement of the population on the territory of the country at the regional level (nuts3)
Beneficiary 129010698 Communication and Information Systems Directorate- Ministry of Interior
Funding ERDF ==> Programme "Environment" 2021-2027
Date of the Contract/Order 16.01.2025
Start Date 16.01.2025
End Date 16.01.2028
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (temporary suspended)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31)
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32)
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33)
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34)
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41)
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42)

Description

Brief description
Разширяване обхвата на системата за ранно предупреждение и оповестяване на населението на областно  и общинско ниво на територията на 16 областни града – Враца, Сливен, Добрич, Шумен, Хасково, Ямбол, Велико Търново, Габрово, Видин, Търговище, Ловеч, Силистра, Разград, Перник, Кюстендил, Благоевград – NUTS 3,Доизграждане на  сиренна система и общински контролни възли на територията на общински центрове с налично ТЕТРА покритие в области: Софийска област, Благоевград, Кюстендил, Кърджали, Монтана, Пазарджик, Плевен, Пловдив и Стара Загора, където изграждането на системата е започнало в   изпълнения  от ДКИС  проект финансиран  по ОПОС 2014-2020 г. Дейности за постигане на завършено работно състояние на РКВ София и преминаване към ТЕТРА на крайните акустични устройства (КАУ) на територията на града, както и оптимизация СРПО на населението на вече изградените 11 областни града.
С изпълнението на дейностите по проекта ще се осигури навременно предупреждение и оповестяване на хора на територията на даден областен или  общински център за предстоящо или настъпило бедствие и излъчване на указания за необходимите мерки и последващи действия чрез акустични сигнали и гласова информация на „живо“.
Activities
  • Activity: Разширяване на обхвата на системата за ранно предупреждение и оповестяване на населението: Описание Разширяване обхвата на системата за ранно предупреждение и оповестяване на населението на областно ниво където няма изградена сиренна система попадащи на територията на 16 областни града – Враца, Сливен, Добрич, Шумен, Хасково, Ямбол, Велико Търново, Габрово, Видин, Търговище, Ловеч, Силистра, Разград, Перник, Кюстендил, Благоевград – NUTS 3 , както и доизграждане на сиренната система на територията на общински центрове с налично ТЕТРА покритие определено като „отлично“ и „добро“в области: Софийска област с 22 общински центъра (Антон, Божурище, Ботевград, Годеч, Горна Малина, Долна баня, Драгоман, Елин Пелин, Етрополе, Златица, Ихтиман, Копривщица, Костенец, Костинброд, Мирково, Пирдоп, Правец, Самоков, Своге, Сливница, Чавдар, Челопеч), Благоевградска област с 13 общински центъра (Банско, Белица, Гоце Делчев, Гърмен, Кресна, Петрич, Разлог, Сандански, Сатовча, Симитли, Струмяни, Хаджи Димово, Якоруда, Кюстендилска област с 8 общински центъра(Бобов дол, Бобошево, Дупница, Кочериново, Невестино, Рила, Сапарева баня и Трекляно), както и такива където изграждането на системата е започнало в изпълнения от ДКИС проект финансиран по ОПОС 2014-2020 г. и е продължаване на инвестициите за осигуряване на техническия капацитет на отговорните структури за реакция и оповестяване при бедствия на ниво NUTS 2 в областите:Кърджалийска област в 2 общински центъра (Кирково,Черноочене), Монтанска област в 4 общински центъра (Бойчиновци, Брусарци, Медковец, Якимово), Пазарджишка област в 2 общински центъра (Стрелча,Сърница), Плевенска област в 2 общински центъра (Кнежа, Никопол), Пловдивска област в 4 общински центъра (Карлово, Лъки, Сопот,Хисаря).и Старозагорска област в 4 общински центъра (Гурково, Мъглиж, Николаево, Павел баня), В продължение на приключилия проект на ДКИС, финансиран със средства по ОПОС 2014-2020 ще продължи дейността за постигане на завършено работно състояние на РКВ София, което е приведено в режим „готовност“ за преминаване към ТЕТРА на крайните акустични устройства (КАУ) – 349бр. на територията на града, както и оптимизация СРПО на населението на вече изградените 11 областни града (София-град, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Пазарджик, Монтана, Смолян, Кърджали и Стара Загора) във връзка с разрастването на жилищните квартали. Преработка на точката на електрозахранване на съществуващите сирени в училища и детски градини - в градовете гр. София, Пловдив, Варна, Бургас. Изпълнението на дейността включва монтаж на 903 броя сирени в горепосочените населени места и е свързано с изпълнението на следните етапи: Етап 1: Концептуално техническо решение и проектиране за всички новоизградени сиренни системи на областно и общинско ниво, предвидени по проекта; Етап 2: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на српо на населението на ниво NUTS 3 на територията на 16 областни града; Етап 3: Постигане на завършено работно състояние на РКВ София и преминаване към тетра радиокомуникация между РКВ и крайните акустични устройства (КАУ) на територията на града - 349 броя КАУ; Етап 4: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на СРПО на населението на територията на Софийска област в 22 общински центрове, Благоевградска област в 13 общински центъра, Кюстендилска област в 8 общински центъра, Кърджалийска област в 2 общински центъра, Монтанска област в 4 общински центъра, Пазарджишка област в 2 общински центъра, Плевенска област в 2 общински центъра, Пловдивска област в 4 общински центъра, Старозагорска област в 4 общински центъра и интегриране на всички новоизградени системи (СРПО) към НСРПО, и обучение; Етап 5: Оптимизиране СРПО на населението на вече изградените 11 областни града и преработка в четири областни града на 220 точки на електрозахранване на КАУ в училища и детски градини; Етап 6: Гаранционна поддръжка Пълното описание на Дейност 1 е налично в прикачен файл "Дейност 1 - описание"., Contracted Amount: 68 997 096.62 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционни проекти, упражняване на строителен надзор и изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве на обекти, свързани с разширяване на обхвата на Системата за ранно предупреждение и оповестяване на населението на областно ниво (NUTS 3): Дейността е насочена към оценка на съответствието, комплексен доклад, осигуряване на строителен надзор, окончателен доклад, подготовка на документи за издаване на разрешения за строеж и на разрешения за ползване на основание на §1а от Допълнителните разпоредби на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и заповед на Министъра на вътрешните работи относно делегиране на правомощия, предоставени на Министъра на вътрешните работи със ЗУТ на длъжностно лице – директора на Дирекция „Управление на собствеността и социалните дейности“ към МВР., Contracted Amount: 184 212.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на автомобили за обслужване на сиренните системи на областно и общинско ниво и оборудване и уреди към автомобилите. : Доставка на 30 бр. лекотоварни автомобили и оборудване , предназначени за обслужване на Националната система за ранно предупреждение и оповестяване (НСРПО). Доставените автомобили и оборудване ще бъдат разпределени на териториален принцип по един за всяка от 28 области и два автомобила на централно ниво с възможност за извършване на обход, проверка и диагностика на състоянието на НСРПО. Съгласно изискванията наложени от НАРЕДБА № Н-21 от 19.12.2023 г. за изискванията към чистите превозни средства ще бъдат доставени 25 броя лекотоварни автомобили категория N1 с бензинов двигател и 5 броя автомобили категория N1 с електически двигатели за обслужване на сиренните системи на национално ниво, областно и общински ниво. Към всеки автомобил ще бъде доставено оборудване, предназначено за диагностика, поддръжка и обслужване на сиренните системи . На основание чл. 12. ал.1 от Правилника за устройството и дейността на министерството на вътрешните работи в дирекция „Комуникационни и информационни системи“ са създадени териториални сектори, които изпълняват функционалните си задължения съгласно чл. 87 от същия в 28-те областни дирекции на МВР. Съгласно заповед на министъра на вътрешните работи, служители назначени на длъжности по щата на една структура с място на изпълнение на служебните им задачи в други структури, се обслужват от последната по направление финансово, материално-техническо и административно. Предоставената за ползване техника и автомобили на териториалните сектори на ДКИС се завежда в баланса и по щат на съответната областна дирекция на МВР, като се ползва само и единствено от служителите на ДКИС., Contracted Amount: 2 243 701.32 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на дейности по проекта от служители на териториалните КИС: Предвид спецификата и комплексния характер на Дейност 1, която изисква осигуряване на специализиран достъп до обекти от системата на МВР, се предвижда 104 служители на териториалните и централни структури на ДКИС да вземат участие в процеса на изпълнение на проекта, като извършват обход, валидация, тестване и предоставяне на експертни становища. Дейността ще обезпечи техническата координация по изпълнението на проекта чрез екип за изпълнение на територията на 28-те областни града в България в България. Дейността предвижда: -осигуряване на достъп до местата на изпълнение на договора при спазване на изискванията, установени за работа и достъп на обекти в системата на МВР; -извършване на експертни анализи и обосновки; - предоставяне на експертни становища, вкл. по техническите изисквания; - валидиране - извършване на проверки на физическото изпълнение и проверки на място като изготвя съответните експертни становища, съгласувателни документи и други документи, удостоверяващи качеството на изпълнението; -предоставяне на констатации относно евентуални пропуски и/или неточности в изпълнението и изготвя препоръки със срокове за отстраняването им; -участие в работни срещи с Изпълнителите, предоставя експертни становища и при необходимост предлага да бъдат изисквани писмени обосновки, допълнителни доказателства и информация относно всички факти и обстоятелства, свързани с изпълнение на договора; - участие в тестовите изпитания; - участие в планираните тренировки и обучения; - проследяване на техническото изпълнение на договора на територията на страната и предоставяне на експертни становища; - ежемесечно изготвяне, след приключване на отработения месец, документи за отчитане на извършената работа с описание на изпълнените дейности. За провеждане на обучителни мероприятия се предвижда включването на 6 броя служители на РСПБЗН Монтана, които ще проведат шест едноседмични обучения в обучителен център Монтана в качеството им на квалифицирани обучители. Дейността следва да обхваща целия период за изпълнението на проекта., Contracted Amount: 1 769 855.89 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване безопасността на работа на служителите за работа на височина: Осигуряване на безопасността на работа на служителите от ДКИС за работа на височина включва : - проведено обучение за работа на височина - присъствено, проведено от квалифицирани обучители на Учебен център – Монтана към ГДПБЗН- МВР на минимум 60 (шейсет) служители на ДКИС (по двама от всяка териториална структура на ДКИС и четирима от централна структура на ДКИС), с продължителност 5 (пет) дни. „ЦЕНТЪР ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ” КЪМ РДПБЗН – МОНТАНА ПРИ ГДПБЗН-МВР осъществява професионална подготовка по организиране и провеждане на обучение, тренировки и учения на формированията от Единната спасителна система на Република България, към която част е и НСРПО. - доставено оборудване и екипировка за работа на височина. Работи на височина се извършват при осигурена безопасност от падане на хора или предмети чрез подходящо оборудване, колективни и/или лични предпазни средства, като за целта ще бъдат закупени 60 комплекта лични предпазни средства ( по 2 к-та екипиpовка за всяка териториална структура на ДКИС и 4 к-та на централно ниво). - доставено специализирано работно облекло – 120 комплекта (за всяка териториална структура на ДКИС по 4 к-та и 8 к-та на централно ниво), което ще ползват при обход и обслужване на сиренната система при всякакви външни и вътрешни климатични условия. , Contracted Amount: 301 447.76 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Повишаване ефективността на управление на СРПО: В рамките на дейността е планирано закупуване на софтуер за акустично планиране с цел повишаване ефективността на управление на СРПО. Софтуерът за акустично планиране е приложение, което позволява проектиране на местоположението, броя и мощността на крайните акустични устройства (КАУ) – електронни сирени, за определен обект или избрано населено място. Поставяйки различни видове КАУ (с различна изходна мощност) на картата може лесно и бързо да се създаде виртуална система за оповестяване на населението и оценка на ефективността на акустичното покритие на цялата област. Ремонт и оборудване на обезшумена стая/кабинет/учебна зала за обучение за работа с НСРПО., Contracted Amount: 118 441.31 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление, видимост, прозрачност и комуникация: Изпълнението на дейността ще бъде разделено на три под-дейности: Под-дейност 1 Управление и координация на проекта - В рамките на тази под-дейност ще бъде осъществена цялостната работа по упраление изпълнението на проекта, възлагане, мониторинг и контрол върху изпълнението на проектни дейности на външни изпълнители, комуникация с ГД ПОС, подготовка на заявки за плащане, финансова, техническа и отчетна документация по проекта. Изпълнението на дейността включва обезпечаване работата на екип за управление на проекта (ЕУП) (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи), осигуряване на необходимите консумативи и материали за администриране на проекта. ЕУП включва експерти, с конкретни задачи и компетентности, които ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането му, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от управлящия орган (УО) и ръководство на МВР, оказване на съдействие на външните изпълнители, както и изготвяне на доклади за напредъка пред УО. Под-дейност 1 ще бъде изпълнена изцяло от собствен проектен екип - състоящ се от експерти - служители на МВР с нужните квалификация и опит. Под-дейност 2 Мерки за видимост, прозрачност и комуникация: Дейността ще се изпълнява в съответствие с изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, заложени в Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и Съвета и ще бъде насочена към повишаване на осведомеността за това какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. След проведена процедура по ЗОП и избран външен изпълнител ще бъдат организирани и проведени две публични събития, в които ще бъдат поканени да вземат участие ЕК и УО на ПОС 2021-2027: - Начална пресконференция (половин ден) - представяне информация за ПОС, финансирането на ЕС, дейности по проекта, индикаторите и очаквани резултати; - Информационен ден и заключителна конференция (цял ден) - презентации и изказвания относно изпълнените договори, отчитане индикаторите и резултатите от проекта, връчване на сертификати на обучените служители; - Брандиране и доставка на три вида информационни пакета, информационни табели, плакати, банер, билборд по проекта и офис-материали. - Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване за администриране на проекта - за подобряване работната среда ще бъдат закупени офис мебели и обзавеждане, офис материали, оборудване и техника след провеждане на поръчка съгласно ЗОП. Механизмите за контрол при изпълнението на договора ще включват: отчет за изпълнение след приключване на всяка кампания, както и проверки на място. Приемане на работата ще се осъществи чрез подписване на приемо-предавателен протокол, и прилагане на доказателства за изпълнената дейност. При стартиране на изпълнението на проекта и по време на неговото изпълнение ДКИС ще информира обществеността за получената подкрепа, като включи на своята страница кратко описание на проекта, целите и очакваните резултати, съгласно изискванията за видимост, прозрачност и комуникация, и финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата ще бъде публикувана информация за постигнатия напредък и резултати по проекта. По този начин широката общественост ще бъде информирана и ще се постигне популяризиране на подкрепата на ЕК за постигане на целите на проекта Под -дейност 3 Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Дейността се изпълнява от служители на МВР, съгласно Вътрешни правила на управление цикъла на обществените поръчки в дирекция „Комуникационни и информационни системи“. Със заповеди се сформират Експертни съвети за изготвяне на технически спецификации и набор от съпроводителни документи. Звено към дирекцията изготвя необходимите документи за публикуване в АОП и се провежда тръжна процедура от комисия назначена от директора на ДКИС. , Contracted Amount: 1 472 295.10 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: AUTO FRANCE 3000, Contracted Amount*: 1 364 450.10 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ADSTROY EOOD, Contracted Amount*: 256 665.60 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KAMTEX - 84, Contracted Amount*: 74 642.26 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ITA - TRADE, Contracted Amount*: 58 928.40 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: "Olymp-Safety Equipment" Ltd., Contracted Amount*: 106 794.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: “SFA AUTOMOTIVE” LTD, Contracted Amount*: 386 100.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Population benefiting from protection measures against natural disasters, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 447 572.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Population benefiting from protection measures against natural disasters, Measure Unit: persons, Base Value: 0.00 , Target amount: 692 478.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Investments in new or upgraded disaster monitoring, preparedness, warning and response systems against natural disasters, Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 26 905 818.19 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Investments in new or upgraded disaster monitoring, preparedness, warning and response systems against natural disasters, Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 11 485 580.86 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 75 087 050.00 BGN
Grant 75 087 050.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 754 352.50 BGN
Percentage of EU co-financing 80.04 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на автомобили и оборудване за поддръжка на сиренната система на областно и общинско ниво с 3 (три) обособени позиции, Estimated Amount: 1 869 751.10
  • Differentiated position 1: Доставка на лекотоварни автомобили категория N1 с бензинов двигател за поддръжка на сиренните системи на областно и общинско ниво
    Contractor: AUTO FRANCE 3000
    Contract total funded value: 1 364 450.10
  • Differentiated position 2: Доставка на автомобили категория N1 с електрически двигател за поддръжка на сиренните системи на областно и общинско ниво
    Contractor: “SFA AUTOMOTIVE” LTD
    Contract total funded value: 386 100.00
  • Differentiated position 3: Доставка на оборудване и уреди към автомобилите за поддръжкана сиренните системи на областно и общинско ниво
    Contractor: ADSTROY EOOD
    Contract total funded value: 256 665.60
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване и екипировка за работа на височина с две обособени позиции, Estimated Amount: 209 539.80
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и екипировка за работа на височина с две обособени позиции: Обособена позиция 1 - Лични предпазни средства за безопасна работа на височина.
    Contractor: "Olymp-Safety Equipment" Ltd.
    Contract total funded value: 106 794.00
  • Differentiated position 2: Доставка на оборудване и екипировка за работа на височина с две обособени позиции: Обособена позиция 2 - Лични предпазни средства и работно облекло.
    Contractor: KAMTEX - 84
    Contract total funded value: 74 642.26
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на софтуер и хардуер за акустично планиране, Estimated Amount: 50 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на софтуер и хардуер за акустично планиране
    Contractor: ITA - TRADE
    Contract total funded value: 58 928.40

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN