Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0145-C04
Project Name Provision of hot lunch in Roman Municipality
Beneficiary 000193460 ROMAN MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 19.10.2016
Start Date 01.11.2016
End Date 30.04.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Роман

Description

Brief description
Целта на настоящото проектно предложение е да се предостави топъл обяд на самотно живеещи лица и семейства и лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, живеещи на територията на Община Роман. Дейностите по проекта ще наградят и разширят обхвата на действащия към момента "Домашен социален патронаж", като по време на изпълнението му ще бъдат взети необходимите мерки за избягване на двойно финансиране и дублиране на обхванатите дейности. За изпълненията на следващите две дейности по проекта- закупуване на хранителни продукти и осигуряване на топъл обяд е предвидено прякото им възлагане на изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Готовата храна ще се доставя до подходяща материална база, регистрирана съгласно чл.12 от Закона за храните, от където ще бъде получавана от класираните потребители, като се предвижда осигуряването на транспорт до домовете на хората със затруднения в придвижването. Предоставения топъл обяд ще се приготвя под пряк контрол от страна на Община Роман и при спазване на изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Предоставянето на топъл обяд ще стартира от месец Ноември 2016г, като ще бъдат обхванати до 50 потребителя от всички населени места на територията на общината в рамките на 6 месеца и в работните дни месечно. Основните целеви групи, на които ще се предоставя топъл обяд по проекта са:
1. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП;
2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудова дейност;
Неполученият топъл обяд ще се разпределя на допълнителна целева група, която включва:
1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП;
2. Конкретни представители от основната целева група, които са включени в резервен списък на чакащи.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: В проекта ще бъдат включени 2 вида групи от основната целева група, както следва: 1. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП; 2. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии несвързани с трудова дейност. Към момента на кандидатстване, Община Роман е изискала по официален ред от ДСП Мездра списък с броя на лицата от основните целеви групи и по така предоставените данни, общият брой на лицата е около 50. Конкретният брой на лицата за всяка група ще бъде определен на база подадени заявления от кандидат потребители. Предвижда се в проекта да се включат общо 50 лица от основната целева група - 20 лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП и 30 лица и семейства, получаващи минимални пенсии. Неполученият топъл обяд, ще бъде разпределян на допълнителна целева група, която включва: 1 Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Предвидено е закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да бъде възложено на външен изпълнител съгласно Закона за обществените поръчки. Изпълнителя ще има задължение да: 1. Приготвя топлия обяд в собствена или наета материална база, отговаряща на изискванията на Закон за храните и Наредба за храните; Вложените количества хранителни продукти следва да отговарят на законоустановените изисквания и норми; Изготвяне на калкулационни ведомости, протоколи за доставена храна на потребителите и др. 2. Да опакова готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване и пряк контакт с потребителите - в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни; 3. Да транспортира приготвения топъл обяд до сградата в която се помещава Домашен социален патронаж.От там със специализирани транспортни средства собственост на Община Роман, отговарящи на изискванията на Наредба за храните и други приложими закони готовият топъл обяд ще се доставя до домовете на крайните потребители. Основни критерии при избирането му са: документи удостоверяващи, че въпросното предприятие е сертифицирано за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство, референции от клиенти и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост, веднъж месечно представител на Община Роман ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата за съхранение. В началото на всяка седмица или месец изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Дейността стартира от 01.11.2016 г. и ще приключи на 30.04. 2020г. Топъл обяд на територията на община Роман ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 30 месеца, като след 01.05.2017 г.няма да се предоставя целогодишно, а ще се предоставя в периодите както следа: от 01.09.2017 г. до 30.04.2018 г./включително/ и от 01.09.2018 г. до 30.04.2019 г. и от 01.09.2019 г. до 30.04.2020 г., както следва: общо работните дни за 2016г. са 43, а за 2017г.- 162, за 2018 г. - 163 р.д. и за 2019 - 164 р.д., за 2020 – 84 р.д.. Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, е 492. Брой работни дни за 2016г. –43 дни, разделени по месеци както следва: месец Ноември 2016 г. - 22 дни; месец Декември 2016 г. - 21 дни; Брой работни дни за 2017 г. –163 дни, с период на прекъсване , разделени по месеци както следва : месец Януари 2017 г. - 21 дни; месец Февруари 2017 г. - 20 дни; месец Март 2017 г. - 22 дни; месец Април 2017 г. - 18 дни. септември 2017 г. – 19 работни дни; октомври 2017 г. – 23 работни дни; ноември 2017 г. – 22 работни дни; декември 2017г. - 18 работни дни брой работни дни за 2018г. – 163 дни, с период на прекъсване от 01.05.2018 г. до 01.09.2018 г. брой работни дни за 2019г. – 164 работни дни, с период на прекъсване от 01.05.2019 г. до 01.09.2019 г. брой работни дни за 2020 г . – 84 р.д. Общият брой потребители на услугата са 50 лица. За по-добра нагледност ще бъдат изготвени ежемесечни графици на работните дни. Прогнозно, въз основа на налична информация е определен капацитет от 50 души за цялата територия на общината, които да се възползват от "Операция топъл обяд". С изпълнението на тази дейност ще бъде избран изпълнител за закупуване на хранителни продукти и приготвяне на топъл обяд за класираните бенефициенти, като тези под дейности ще бъдат съгласувани с националното законодателство и с принципите за здравословно и разнообразно хранене. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа-сключен договор с изпълнител №49 от 29.08.2018г. по реда на чл.20, ал.4, т.3 от ЗОП, Contracted Amount: 72 041.90 , Reported Amount: 70 024.80
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Дейността „Осигуряване на топъл обяд“ - Приготвянето на топлият обяд ще се осъществява от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" с който община Роман ще сключи договор за приготвяне и доставка на готова храна и ще бъде извозвана до сградата на ДСП . Обекта в, който ще се приготвя храната, е регистриран като съгласно чл.12 , aл. 2, ал.9 и ал. 10 от Закона за храните, като обект за търговия на дребно с храни и заведение за обществено хранене. За ползването на обекта ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" има сключен Договор за наем на недвижим имот със собственика на имота находящ се на ул. "Александър Стамболийски" 31 в гр.Роман, на който адрес е извършена и регистрацията по Закона за храните. Условията за приготвяне на храна в кухнята ползвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" отговарят на всички норми по отношение на проектирането, строителството и устройството им и технологичното обзавеждане - уреди, съоръжения, инвентар, съдове, прибори и опаковки. Кухнята използвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" е оборудван с хладилници, професионални печки, секционни фурни, микровълнови печки, термометри, везни и др. стандартно оборудване, съобразено с изискванията за безопасност на храните и тяхната обработка. Услугата Топъл обяд ще се предоставя чрез ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" . Фирмата разполага с необходимия персонал за качественото предоставяне на услугата и осъществяване на дейностите по приемането и съхранението на суровините , първичната обработка, технологията на приготвяне на кулинарната продукция, реализацията на място, съхранението и транспорта на готовата кулинарна продукция; режима на поддържане, почистване, измиване и дезинфекция на работните помещения, личната хигиена на заетите в производството, разпределението, съхранението и реализацията на готовата кулинарна продукция. В рамките на настоящото проектно предложение приготвянето и доставянето на храната ще бъде възложено на изпълнител, избран по реда на чл.20 ал.4, т.2 от ЗОП-чрез директно възлагане за приготвяне и доставка на готова храна (кетъринг). Доставянето на готовата храна се предвижда да бъде до помещение, в което ще се съхранява готовата храна до получаването и от потребителите, а също и място, от което ще се раздава готовия обяд, чиито достъп ще бъде осигурен за определено време. Човешките ресурси, ангажирани в тази дейност са: - Две лица определени от кмета на общината от служителите на "Домашен социален патронаж" - Роман, чието основно задължение е приготвянето на храната за "Домашен социален патронаж"- Роман и ще следят за качеството на доставяната храна и ще сигнализират в случай на нередности. Ще взимат дейно участие в процеса на раздаване на топлия обяд. За транспорта на готовата храна до крайните потребители и за нуждите на проекта предприятието разполага с 2 бр. специализирани автомобили, които се поддържат в добър вид, позволяваща ефикасно почистване и/или дезинфекция., Contracted Amount: 3 602.10 , Reported Amount: 3 464.24
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Роман и екипа, ангажиран в изпълнениео на проекта.Община Роман е доставчик на редица социални услуги в общността, насочени към най-уязвимите групи жители. Услугите, които предоставяме и бихме могли да предложим като съпътстващи при реализирането на настоящия проект са: - Център за обществена подкрепа - Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, предлагащо услуги като личен, социален асистент и домашен помощник; При реализирането на проекта Община Роман, в качеството си на бенефициент от една страна и доставчик на социални услуги от друга ще има ангажимента да осигури подходяща подкрепа на потребителите на услугата „Топъл обяд“. Съпътстващите мерки, които ще бъдат предоставени в рамките на проекта, ще помогнат на най-уязвимите групи за преодоляване на бедността и социалното изключване. Подкрепата, която тези лица ще получат, е адресирана не само към основните им жизнени нужди и материални лишения, но и върху тяхното социално приобщаване. Съпътстващите мерки ще се предоставят спрямо нуждите на всеки отделен потребител. За целта ще бъдат разработени информационни материали ще се създадат условия за по-добро социално включване и подобряване на взаимната адаптация на крайните потребители в средата, в която те живеят. По този начин, лица от целевите групи ще получат полезна и практична информация, за да могат на следващ етап да се възползват от реалните мерки за активен и пълноценен живот. 3. Насърчаване включването на пазара на труда Една от основните причини за високото ниво на бедност сред лицата от целевите групи е липсата на заетост. Това обуславя предприемането на действия за насърчаване включването на пазара на труда на продължително безработни лица, лица на социално подпомагане и лица без или с ниско образование и квалификация. В този смисъл, в рамките на дейността ще се осигури посредничество за повишаване достъпа до заетост на лица и семейства, които са на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. Предвижда се мотивация на лицата за включване в програми за обучение и заетост, проучване на потребностите и пречките за включване на пазара на труда. В този смисъл, в рамките на дейността ще се осигури посредничество за повишаване достъпа до заетост на лица и семейства, които са на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП. Предвижда се мотивация на лицата за включване в програми за обучение и заетост, проучване на потребностите и пречките за включване на пазара на труда. За изпълнение на съпътстващите мерки ще се сформира екип от общински служители, които ще предоставят подкрепа на лицата, ще съдействат за решаване на установени конкретни проблеми, ще подпомагат достъпа до здравни услуги, ще насочват лицата към дирекция „Социално подпомагане“ за отпускане на социални помощи и ще информират потребителите по различни въпроси. Фокусът на съпътстващите мерки ще бъде поставен върху преодоляване на социалното изключване и осигуряване на възможност за бъдещата интеграция в обществото. , Contracted Amount: 3 602.09 , Reported Amount: 3 390.13

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NIKI 96 RADOSLAV PANOV, Contracted Amount*: 15 093.75 , Reported Amount**: 2 139.69
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 89.00

Financial Information

Total Project cost 79 246.09 BGN
Grant 79 246.09 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 79 246.09 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Приготвяне и доставка на готова храна , Estimated Amount: 15 093.75

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN