Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.029-0012-C03
Project Name Establishment and provision of the social service "Shelter" on the territory of the municipality of Varna.
Beneficiary 000093442 OBSHTINA VARNA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.02.2021
Start Date 01.03.2022
End Date 02.01.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Варна

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е разработено в изпълнение на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Варна за периода 2014-2020 год. и предлага допълващи интервенции на финансираните от ОПРР 2014-2020 дейности за реновиране и обзавеждане на сграден фонд, частна общинска собственост, предназначен за предоставянето на социални услуги. Разширяването на мрежата от социални услуги в общността и подобряването на тяхното качество е приоритет в социалната политика на Община Варна. Едно от основните предизвикателства при неговото реализиране е свързано с непрекъснатото нарастване на търсенето на социални услуги, особено такива, предлагащи подслон. Над 220 са лицата, регистрирани в дирекция „Социално подпомагане“ като бездомни. В подкрепа за тези лица през 2013г. бе разкрит "Приют за временно настаняване на бездомни и социално слаби лица",  който е второстепенен разпоредител с бюджет към община Варна. Над 100 бездомни лица и средно 33 маргинализирани семейства, които през зимата не могат да осигурят дори и минимални жизнени условия на своите деца, са временно пребиваващите в него всяка година. Поради липсата на социални жилища и недостатъчния им брой във фонд „Настаняване на граждани с установени жилищни нужди“, собственост на Общината, на бездомните лица и семейства се предлага временен подслон, който до решаване на жилищните проблеми се удължава многократно през календарната година. Увеличават се и лицата с психични проблеми, необхванати от здравната система, както и лицата, които придобиват други увреждания и са отхвърлени от близките си. Нямат средства за преживяване, не попадат в обхвата на нормативите за социално подпомагане, нямат достатъчен осигурителен стаж за придобиване на право на пенсия. Настоящото проектно предложение цели удовлетворяване на базисните потребности от подслон, храна и комплексни социални услуги на повече лица, изпаднали в риск, чрез създаване на нова социална услуга "Приют", с капацитет 50 места.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонала, ангажиран за предоставяне на социалната услуга и подбор на потребители.: Екипът от специалисти и помощен персонал, който ще предоставя услугите в Приюта ще се състои от 10 щатни длъжности, в т. ч.: Ръководител; Социален работник; Медицинска сестра; Хигиенисти; Домакин; Пазачи. Общият брой на служителите на Приюта и длъжностите са подбрани, с оглед предоставяне на комплексни социални и здравни услуги. Подборът на персонала е на базата на длъжностните характеристики, в които са описани задълженията на всеки един конкретно и ясно, както и техните отговорности, очакваните задължения и отчетност. След стартирането на проектните дейности, на 01.03.2022 год., екипът за управление на проекта ще организира и извърши подбора на специалистите и помощния персонал, които ще предоставят услугата. Персоналът трябва да отговаря на следните изисквания: 1. Да притежава подходяща професионална квалификация за всяка конкретна длъжност; 2. Да са налични личностни качества и социални умения, необходими за ефективно извършване на конкретната дейност (позитивно и конструктивно отношение към социалната работа в подкрепа на бездомните лица и такива в неравностойно социално положение , умения за работа в екип, емпатия, работа под напрежение ); 3. Професионален опит. Видът и числеността на персонала са определени съгласно Методиката за определяне длъжностите на персонала в специализираните институции и социални услуги в общността. Приютът работи в тясно взаимодействие и координация с администрацията на община Варна, дирекции за социално подпомагане, РДСП, с институциите в свързаните сектори – здравеопазване, образование, заетост, с действащите социални услуги, предоставяни на територията на община Варна и в цялата страна. В рамките на дейността ще се извърши и подбора на потребителите, който ще бъдат организиран от екипа за управление на проекта. На всяко лице кандидат-потребител ще се изготвя оценка на потребностите и предложение за подходящи социални услуги от мултидисциплинарен екип, състоящ се минимум от социален работник и медицинска сестра, които вече ще бъдат назначени за работа в услугата. , Contracted Amount: 8 616.29 , Reported Amount: 17 077.45
  • Activity: Провеждане на обучение (въвеждащо и надграждащо) и супервизия на персонала, пряко ангажиран с предоставяне на услугите.: С назначаването на персонала в началото на втори проектен месец ще се проведе въвеждащо обучение, съгласно програмата за въвеждащо и надграждащо обучение на служителите, разработена от екипа за управление на проекта. Основна цел на въвеждащото обучение ще бъде не само да запознае служителите със спецификата на работата с хората от целевата група, но и да ги научи да работят в екип за постигане максимален ефект в работата с потребителите. В задълженията на фирмата, с която ще бъде сключен договор за провеждане на обучението е да разработи детайлна програма, включваща: нормативни изисквания и задължителна документация в предоставянето на услуги за бездомни лица. Изискванията към Изпълнителя ще бъдат изписани в техническата спецификация на поръчката. В рамките на дейността ще бъдат проведени и надграждащо обучение, както и индивидуална и групова супервизия, с честота: до 3 индивидуални супервизии на служител в рамките на предоставяне на услугата по проекта, с продължителност 1 астрономически час и 3 групови супервизии на целия персонал, с продължителност 1.5 астрономически часа всяка от тях. Въвеждащото обучение, което ще бъде проведено преди началото на предоставянето на услугата, ще бъде обезпечено със средства от единната ставка, в размер на 40% от стойността на преките разходи за персонал, а надграждащото обучение и супервизия на персонала ще са в рамките на ЕРС и ще се проведат след стартиране на услугата. Също в рамките на тази дейност, новоназназначеният екип ще разработи правилата и процедурите от задължителната документация за предоставянето на услугата и утвърждаването им ще бъде извършено от ръководителя на екипа за управление на проекта, преди стартиране на услугите., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Разкриване и функциониране на социалната услуга "Приют": Социалната услуга "Приют" ще се предоставя 17 месеца. Проектът ще се осъществява в напълно реновирана сграда, частна общинска собственост, намираща се на ул. „Петко Стайнов“ №7. Блок "А" на сградата ще бъде решен изцяло и самостоятелно като място за предоставяне на подслон на бездомни лица и семейства. Той е на 5 етажа със сутерен. В сутерена ще бъдат осигурени помощни складови помещения за бельо, консумативи и др. В северния край на сутерена ще бъде оформена зона за техническо обслужване и технически персонал с ограничен достъп. Ще бъде обособено помещение за издаване на готова храна (разливочна), която ще бъде консумирана в дневните. Към разливочната ще бъдат осигурени прилежащи помещения за миене на съдове, складове за помощни материали, посуда и хранителни продукти. Предвиден е външен асансьор, долепен непосредствено до съществуващата фасада., а на нивото на сутеренния етаж ще бъде осигурено достъпно влизане по маршрут без стъпала, откъм ул. "Петко Стайнов". На първо надземно ниво ще бъдат обособени лекарски кабинет, кабинет за управителя, стаи за социални работници и за административен персонал, а на 2-и и 3-и етаж ще бъде разположен "Приют" за бездомни лица и семейства. На всеки етаж са предвидени дневни стаи, които ще бъдат използвани и за столова, помещения за самоподготовка и тихи дейности, служебно помещение и 14 стаи за настаняване. 12 от стаите, с квадратура 11 кв.м всяка, ще бъдат с по 2 легла. Ще бъдат осигурени и по 2 срещулежащи, достъпни за хора с увреждания стаи на етаж, възможно най-близко до асансьора, с прилежащи достъпни санитарни възли. Община Варна ще осигури безопасна среда на потребителите и персонала в услугата. Ще бъде разработен Правилник за вътрешния ред, Методология за предоставяне на услугата, правила за осигуряване на здравето и безопасността на потребителите и персонала, които включват: 1. Оценка на риска на работните процеси и факторите на околната среда; 2. Планиране на конкретни мерки , съобразно направената оценка за предотвратяване на рисковете; 3. Наблюдение и контрол на изпълнението на планираните мерки. Дейностите, които ще бъдат предоставяне на потребителите на услугата са свързани с: - Задоволяване на неотложни базови потребности като подслон, храна, хигиена, социално консултиране и информиране и други; - Оказване на индивидуална подкрепа за трайно включване в общността – връщане при близки, настаняване в подходяща социална услуга, включване в заетост; - Оказване на съдействие за издаване на лична карта, за освидетелстване от ТЕЛК, избор на личен лекар, регистрация в дирекция „Бюро по труда“, посредничество пред дирекциите за социално подпомагане за отпускане на помощи, оказване на съдействие за настаняване в лечебно заведение и други; - Взаимодействие с БЧК за отпускане на хуманитарни помощи; - Съдействие за настаняване на нуждаещите се в психиатрични клиники и други за оказване на подходящо медицинско лечение според индивидуалните потребности; - Взаимодействие с фондация „SOS – семейства в риск“ за настаняване в кризисен център на жени и деца, жертви на насилие и трафик; - Съдействие и насочване към всички социални услуги, разкрити на територията на община Варна; - Оказване на съдействие за подаване на документи в районните администрации за настаняване в жилища от фонд „Настаняване на лица с установени жилищни нужди“ на община Варна. За предоставените социални услуги потребителите няма да заплащат такси., Contracted Amount: 317 889.36 , Reported Amount: 122 470.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой доставчици на услуги за социално включване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си., Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 361 520.69 BGN
Grant 361 520.69 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 361 520.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN