Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0201-C01
Project Name Investments to improve production capacity and increase exports "CEYAN" LTD.
Beneficiary 115835231 CEYAN LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 22.03.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пловдив, Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
"ЦЕЯН" ООД с предмет на дейност „Механично обработване на метал“ е специализирана в производство на метални изделия - складово оборудване; подемна техника; заготовки за спирачни дискове и накладки за велосипеди и автомобили; метални изделия с приложение в екстремния туризъм.
"ЦЕЯН" ООД има потребност да отговори на повишеното потребителско търсене при запълнен производствен капацитет, както и да повиши качеството и конкурентоспособността на продукцията си, за да разшири позициите си на международни пазари. Предприятието експлоатира физически и морално остарели производствени мощности, които не са достатъчно ефикасни и водят до висока трудоемкост, суровиноемкост и нестабилни параметри на производствените процеси.
За да отговори на тези потребности, проектът предвижда закупуване на ДМА, представляващи цялостно нови решения: Хидравличен абкант ЦПУ и четириопорен електрокар. Машините ще увеличат производствения капацитет, ще засилят експортния потенциал и ще осигурят прецизни производствени параметри, които ще подобрят ресурсната ефективност и ефикасността в производствения процес и ще намалят разходите на единица продукция.
Предприятитето попада в допустима целева група с проект в тематична област Креативни и рекреативни индустрии в обхвата на ИСИС и дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Очакваните резултати по проекта са: подобряване на конкурентоспособността и създаване на потенциал за експорт, намаляване на производствените разходи и увеличаване на производствения капацитет.
Проектът е насочен към изпълнение на следните дейности: подобряване на производствените процеси, подобряване на съществуващите продукти и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес.
Activities
  • Activity: Дейности за подобряване на производствените процеси(ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ. Въвеждането в експлоатация на 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ ще подобри производствения процес, като се позволи прецизно огъване с едно движение, без необходимост от допълнителни манипулации и връщане за доработване и ще оптимизира и облекчи производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор(от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол(от 4-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол(8-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(9-ти месец) 6. Отчитане на проекта (11-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ. Чрез въвеждането в експлоатация на 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ ще бъдат подобрени и съществуващите продукти – абканта е от последно технологично поколение и се отличава със своята точност на огъване, а самото огъване се отличава с голяма издръжливост и здравина. Огъването е прецизно и вискокачествено, благодарение на цифровото управление на хидравличния абкант. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор(от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол(от 4-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол(8-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(9-ти месец) 6. Отчитане на проекта (11-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес(ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой Хидравличен абкант с ЦПУ. Хидравличния абкант със своето Цифрово Програмно Управление дава цялостно ново решение за въвеждане на нова технология за подобряване на ресурната ефективност и ефикасност в производствения процес – намалява брака (от 9 на 2 бракувани огъвания на 100). Това означава, че технологичния брак ще бъде намален най-малко с 78%. Количеството брак се явява загуба на ресурси за предприятието и намаляването му означава подобряване на ресурсната ефективност със същия размер, а именно 78%. Новата машина ще подобри и енергийната ефективност. При гореспоменатите капацитети, използваната мощност се равнява на 13 kW за стария абкант и 15 kW на новозакупения абкант по настящия проект, но при значително по-голям капацитет. Изчисленията показват, че стария абкант използва 0,14 kW за огъването на един брой детайл, а новата само 0,12 kW на 1 брой детайл, което представялва ресурсно(енергийно) спестяване равно на 0,02 kW или 14,2% на единица продукция. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор(от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол(от 4-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол(8-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(9-ти месец) 6. Отчитане на проекта (11-ти месец), Contracted Amount: 234 700.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за подобряване на производствените процеси(ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой четириопорен електрокар): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой четириопорен електрокар Придобиването на Четириопорен електрокар цели пряко да се увеличи производственият капацитет чрез избягването на производствените прекъсвания поради повреди на съществуващата товароподемна техника. Замерванията показват, че прекъсванията поради повреда са средно 8 пъти в месеца за по минимум един час, което се равнява на една работна смяна месечно. Това представлява загуба на 8 работни часа или 5% от капацитета на предприятието всеки месец. Със закупуването на новия четириопорен електрокар тези прекъсвания ще бъдат избегнати напълно, което ще повиши капацитета на предприятието с 5% и ще подобри производствения процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор(от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол(от 4-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол(8-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(9-ти месец) 6. Отчитане на проекта (11-ти месец), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес(ще бъде изпълнена чрез закупуване на 1 брой четириопорен електрокар): Като част от дейността ще бъде закупен и пуснат в експлоатация 1 брой четириопорен електрокар В момента предприятието търпи високи разходи за поддръжка и работа на амортизираната си товароподемната си техника. Това ще бъде избегнато с инвестицията - предвиденият за закупуване електрокар се отличава със значителна икономичност и е изцяло ново решение за организиране на вътрешнопроизводствената логистика – той предлага безотпадно решение, не замърсява и достига икономии в разходите за енергия и поддръжка от 40% спрямо наличната товароподемна техника с ДВГ, отчитайки високите цени на течните горива. Едно от основните предимства на електромашината е нейната екологичност, тъй като не отделя вредни емисии при работата си за разлика от карите с ДВГ. Допълнително в нея не се използват масла за двигателя и трансмисията, течност за радиатора и филтри, които да се сменят през определен период. Това значително намалява разходите за поддръжка (с около 70%), а и щади околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител, съгласно ПМС №118/20.05.2014 (от 1-ви до 3-ти месец) 2. Сключване на договор(от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемо-предавателен протокол(от 4-ти до 8-ми месец) 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол(8-ми месец) 5. Визуализация и публичност ще бъде осъществена за сметка на Кандидата. Ще бъде изработен и поставен 1бр. визуализационен стикер на актива и 1 бр. постоянна обяснителна табела на видно място в предприятието.(9-ти месец) 6. Отчитане на проекта (11-ти месец), Contracted Amount: 58 675.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EVROMARKET KARI AD, Contracted Amount*: 58 000.00 , Reported Amount**: 58 000.00
  • Contractor: EVROMARKET - BRD Ltd, Contracted Amount*: 234 000.00 , Reported Amount**: 234 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.67 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.32 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 45 000.08 , Reached amount: 44 789.86
Indicator 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.18 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 293 375.00 BGN
Grant 205 362.50 BGN
Self amount 88 012.50 BGN
Total actual amounts paid 153 300.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 40 950.00 17 550.00 58 500.00 ЕВРОМАРКЕТ - БРД ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 10 150.00 4 350.00 14 500.00 ЕВРОМАРКЕТ КАРИ АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на 1 брой хидравличен абкант с ЦПУ и 1 брой четириопорен електрокар, Estimated Amount: 293 375.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на 1 брой хидравличен абкант с ЦПУ
    Contractor: EVROMARKET - BRD Ltd
    Contract total funded value: 234 000.00
  • Differentiated position 2: Закупуване на 1 брой четириопорен електрокар
    Contractor: EVROMARKET KARI AD
    Contract total funded value: 58 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN