Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0330-C01
Project Name Development and strengthening of the management capacity of EFelows
Beneficiary 131335001 eFellows Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 31.01.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
ИФЕЛОУС ООД е компания фокусирана върху предоставянето на услуги с висока добавена стойност в сферата на ИТ инфраструктурите и информационната сигурност. Условие за запазване на устойчивите темпове в развитието на компанията и поддържане на конкурентните й предимства е повишаването на нейната конкурентоспособност, като в тази връзка настоящото проектно предложение е насочено към постигане на по-ефективно и систематично управление на бизнес процесите в eFellows, както и на тяхното синхронизиране с изискванията свързани с опазването на околната среда, повишаване нивото на информационна сигурност и качеството на услугите.
Дейностите по проекта са резултат от предварително извършен анализ на нуждите и идентифициране на потребностите, и включват:
1) Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет свързани с разработване и въвеждане на интегрирана система за управление, спрямо изискванията на стандартите ISO 20000-1, ISO 27001 и ISO 9001 и система за опазване на околната среда ISO 14001 и EMAS; сертифициране на системите и ре-сертификация на вече внедрената система за управление на качеството по новата версия на стандарта ISO 9001:2015, както и закупуване на необходимото оборудване за постигане на съответствие и поддържане на  изискванията на стандарт ISO 27001.
2) Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги свързани със закупуване и въвеждане на Business Intelligence платформа и разработване и въвеждане на интегрирана система за управление на документооборота и инженерингова колаборация.
3) Дейности за спазване на изискванията за информация и публичност.
С изпълнението на проекта се очаква да са повиши конкурентоспособността и да се разшири пазарния дял на дружеството, в следствие на по-доброто качество на предлаганите от  eFellows услуги постигнато чрез обезпечаване и опазване на сигурността на информацията и подобряване на работните процеси в дружеството.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез разработване и въвеждане на интегрирана система за управление в съответствие със стандартите ISO 9001:2015, ISO 20000-1:2011 и ISO 27001:2013 : Изпълнението на настоящата дейност има за цел да бъде разработена и внедрена в ИФЕЛОУС ООД интегрирана система за управление в съответствие с изискванията на международно признатите стандарти ISO 9001:2015, ISO 27001:2013 и ISO 20000-1:2011. Предвид факта, че основната дейност на ИФЕЛОУС ООД е фокусирана върху системната интеграция и предоставянето на високотехнологични ИТ и мрежови услуги единствено изборът на подобен интегриран подход гарантира постигането на по-ефективно и систематично управление на бизнес процесите в компанията и тяхното синхронизиране с изискванията по информационна сигурност. Като доставчик на IT услуги от ИФЕЛОУС ООД се изисква непрекъснато да предоставя висококачествени услуги на минимална цена. Това налага необходимостта за усъвършенстване на управленските процеси, оптимизиране на ресурсите и гарантиране надежността на предоставяните услуги. Един от начините за постигане на всичко това е разработването, внедряването и поддържането на подходящи за целта системи за управление, основани на единни международни правила и стандарти в съответната област. По тази причина при подготовката на проектното предложение ръководството на дружеството се спря на идеята за разработване и въвеждане на интегрирана система за управление включваща комбинация от три стандарта -ISO 9001, ISO 20000-1 и ISO 27001. По своята същност стандартът ISO/EC 20000-1:2011 представлява система за управление, която има за цел да се повиши качеството на предлаганите IT услуги. Той определя изискванията за доставчика на услуги, за да планира, да създаде, внедри, оперира, а след това да наблюдава, преразглежда, поддържа и подобрява тази система. Изискванията включват дизайн, прехода, предоставяне и подобряване на услугите, за да се изпълнят договорените нива на услугата (Service level agreement). Изискванията включват дизайн, прехода, предоставяне и подобряване на услугите, за да се изпълнят договорените нива на услугата. С внедряването на ISO/IEC 20000-1 ще се намали оперативния риск при предоставяне на ИТ услугите от ИФЕЛОУС ООД, ще се постигне максимална удовлетвореност по отношение на договорните изисквания, като едновременно с това ще се демонстрира качество на предоставяните услуги на оптимизирана цена. Що се отнася, обаче до необходимостта от подобряване и гарантиране сигурността на чувствителната информация, с която ИФЕЛОУС ООД работи стандартът ISO 20000-1 прави препратка към друг от групата ISO стандарти, а именно стандартът ISO 27001:2013. Стандартът ISO 27001:2013 представлява специфичен стандарт за управление на информационната сигурност и в този смисъл изградената в съответствие с него система за управление на информационната сигурност ще бъде насочена към всички фирмени структури, функции и отдели, в които се работи с чувствителна за ИФЕЛОУС ООД, клиентите и други заинтересовани страни информация. Предвид факта, че основните доставяни от eFellows продукти и услуги включват системи за защита на онлайн услуги - банкови системи за разплащания, инфраструктура за предотвратяване на дистрибутирани атаки в Интернет, екипът на ИФЕЛОУС ООД счете, че има основна необходимост от усъвършенстване на процесите в посока подобряване управлението на информационната сигурност във всичките направления от дейността на дружеството. Благодарение на единния подход, залегнал в основата на ISO стандартите, разработените в рамките на дейноста системи за управление на услугите и за осигуряване на информационната сигурност, ще бъдат успешно интегрирани в единна система заедно с в вече разработената, внедрена и поддържана в предприятието от 2006 г. система за управление на качеството ISO 9001:2008. Разработването и въвеждането в ИФЕЛОУС ООД на интегрираната система за управление в съответствие със стандартитеISO 9001, ISO 20000-1 и ISO 27001 ще очертае бъдещето на фирмата като професионален и надежден партньор, както и ще доведе до запазване на съществуващите и разширяване на пазарните позиции на дружеството на националния и международните пазари. , Contracted Amount: 35 000.00 , Reported Amount: 38 400.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез сертифициране на въведените системи за управление в съответствие със стандартите ISO 20000-1:2011 и ISO 27001:2013, и ре-сертификация на системата за управление на качеството, по новата версия на стандарт ISO 9001:2015: Изпълнението на дейността има за цел от една страна да бъде получена независима оценка за функционирането на разработената и внедрена в ИФЕЛОУС ООД по проекта интегрирана система относно съответствието й с международно признатите стандарти ISO 20000-1:2011 и ISO 27001:2013. В рамките на дейността също така ще бъде извършена и ре-сертификация на внедрената и поддържана в предприятието система за управление на качеството по новата актуална версия на международния стандарт ISO 9001:2015. След достигане на готовност за провеждане на сертификационния одит, по отношение на въведената интегрирана система за управление с изискванията на стандартите за управление на услугите (ISO 20000-1:2011) и на информационната сигурност (ISO 27001:2013), наличие на избран в съответствие с изискванията изпълнител и сключен с него договор за извършване на услугата, ще се пристъпи към процедурата по сертификация на системите, включваща следното: Подготовка и подаване на заявлението за сертификация към сертификационна организация въз основа, на което тя ще определи подходящ одиторски екип и ще планира извършването на сертификационния одит. Провеждане на сертификационен одит протичащо в два етапа: Етап 1: Преглед на документацията от избрания орган по сертификация. Одиторите проверяват документацията по отношение на разработената и внедрена система за управление, запознават се с наличната инфраструктура и основните процеси в ИФЕЛОУС ООД, провеждат съответните интервюта за да оцени разбирането на дружеството за изискванията на стандартите. Събира се необходимата информация за обхвата, процесите и работната среда, а също и приложимите законови и нормативни аспекти и тяхното приложение. Освен това се оценява и дали вътрешния одит и прегледа на ръководството са проведени и дали нивото на внедряване на системите за управление доказва готовността на клиента за провеждане на вторият етап от одита. Достатъчно време преди одита одитираната организация изпраща на Водещия одитор документацията на раработената система в последната й актуална версия. Документите се проверяват за съответствието им с изискванията на стандартите ISO 20000-1:2011 и ISO 27001:2013. След като бъдат уточнени и изяснени всички несъответствия/отклонения от изискванията на стандарта може да се пристъпи към извършване на втория етап от одита. Етап 2: Одит на място в предприятието. Екип от одитори извъшва систематичен преглед на системите – политиката, стандартите и процедурите и тяхното прилагане на място в предприятието. По време на одита одитиращият екип търси обективни доказателства за изпълнението на документираното на практика (документи, записи, диаграми и т.н.), както и прави своите наблюдения върху протичането на процесите от системата. Резултатите от одита се документират под формата на доклад и се предоставят на вниманието на ръководството на фирмата за информация и насрочване на евентуални последващи действия при наличие на несъответствия. В резултат на получената положителна оценка от сертификационната процедура Ръководителят на одитиращата организация ще издаде на ИФЕЛОУС ООД сертификати за съответствие на разработените и внедрени системи за управление в съответствие с изискванията на международно признатите станндарти ISO 20000-1:2011 и ISO 27001:2013. За разлика от сертификационния одит процедурата по ре-сертификация на вече внедрената в дружеството система за управление на качеството ISO 9001:2008, по новата версия 2015 на стандарта, се провежда в рамките на един етап и при значително по-облекчени условия. Ре-сертификацията на системата по новата версия на стандарта се налага предвид изискването за извършване на плавен преход от старата към новата версия на стандарта и факта, че след октомври месец 2018 г. старата версия на стандата вече няма да бъде актуална за прилагане. , Contracted Amount: 12 785.00 , Reported Amount: 11 540.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез разработване и въвеждане на интегрирана система за опазване на околната среда съгласно ISO 14001 и EMAS : Изпълнението на настоящата дейност има за цел да се разработи и въведе в ИФЕЛОУС ООД интегрирана система за управление в съответствие със стандарта EN ISO 14001:2015 и EMAS. Опазването на околната среда е сред основните приоритети в политиката на ИФЕЛОУС ООД и важна стъпка за постигане на политиката по устойчиво развитие. В този смисъл ръководството на дружеството е идентифицирало нуждата от стратегически подход, който да позволи възвръщаемост на инвестициите, свързани с опазването на околната среда и да обедини усилията за идентифициране, управление и контрол на процесите, оказващи въздействие върху околната среда. Разработването и внедряването в дружеството на интегрирана система за опазване на околната среда основаваща се на стандарта EN ISO 14001:2015 и EMAS ще подобри значително организационна структура в предприятието и ще предостави точната методика за постигане на поставените от ръководството на фирмата цели в областта на опазването на околната среда. Ефектът от прилагането на системата ще бъде най-вече в постигане на планиране и отчетност на дейностите по околната среда, както и непрекъсваем контрол на работните процеси, осигуряващ своевременно предприемане на превантивни и коригиращи действия. Ще бъдат точно идентифицирани задълженията, правомощията и взаимоотношенията на служителите във фирмата, във връзка с ефективното функциониране на системата за управление на околната среда. Всички идентифицирани и прилагани във фирмата процеси ще бъдат обект на контрол, като се започне от договарянето с клиента, планирането на необходимите ресурси, изпълнението на съответните услуги и всички останали направления на дейност на фирмата, определянето на аспектите на околната среда, управлението на отпадъците, енергийните ресурси, и последващите наблюдения и оценка на мнението на клиентите на фирмата. Всеки един от тези процеси ще се контролира в съответствие с разработените процедури, инструкции, наръчник, политика, цели, фирмени методики, национални и международни стандарти и нормативни документи. Постигането на съответствие с международно признатия стандарт в сферата на околната среда ще осигури стратегически подход при идентифицирането, управлението и контрола на процесите, оказващи въздействие върху околната среда, както и непрекъснато подобряване на въздействието върху околната среда, като естествена стъпка за присъединяване към Европейската схема за управление по околна среда и одит (EMAS). Това ще доведе до ограничаване на замърсяването, минимизиране на екологичните рисковете, намаляване на разхода на материали и ресурси, а също така и на отпадъците. С въвеждането и сертифицирането на системата за управление на околната среда съгласно международно признатия стандарт EN ISO 14001:2015 и EMAS дружеството ще подобри съществено организацията на процесите, свързани с опазването на околната среда, и ще осигури в максимална степен точно идентифициране на аспектите на околната среда и възможните рискове, произтичащи от дейността. Системата ще позволи непрекъснато наблюдение на процесите в предприятието и ще позволи ограничаване до минимум на рисковете от замърсяване. От друга страна системата за управление на околната среда ще осигури рамка за точно идентифициране на изискванията на клиентите и за разработване на програми за екологични услуги и доставки. Това ще позволи на ИФЕЛОУС ООД да развие конкурентните си предимства и на европейския пазар. , Contracted Amount: 17 000.00 , Reported Amount: 13 600.00
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез сретифициране на разработената и внедрена система за опазване на околната среда съгласно ISO 14001 и EMAS : Изпълнението на дейността има за цел да бъде получена независима оценка за функционирането на разработената и внедрена в ИФЕЛОУС ООД, в рамките на дейност 3 от проекта, интегрирана система за опазване на околната среда, както и да удостовери съответствието й с международно признатия стандарт ISO 14001:2015 и EMAS. След достигане на готовност за провеждане на сертификационния одит, по отношение на разработената и въведена система за опазване на околната среда на основата на стандарт ISO 14001:2015 и EMAS, наличие на избран в съответствие с изискванията изпълнител и сключен с него договор за извършване на услугата, ще се пристъпи към процедурата по сертификация на системата, включваща следното: Подготовка и подаване на заявлението за сертификация към сертификационна организация въз основа, на което тя ще определи подходящ одиторски екип и ще планира извършването на сертификационния одит. Провеждане на сертификационен одит протичащо в два етапа: Етап 1: Преглед на документацията от избрания орган по сертификация. Одиторите проверяват документацията по отношение на разработената и внедрена система за опазване на околната среда, запознават се с наличната инфраструктура и основните процеси в ИФЕЛОУС ООД, провеждат съответните интервюта за да оцени разбирането на дружеството за изискванията на стандартите. Събира се необходимата информация за обхвата, процесите и работната среда, а също и приложимите законови и нормативни аспекти и тяхното приложение. Освен това се оценява и дали вътрешния одит и прегледа на ръководството са проведени и дали нивото на внедряване на системите за управление доказва готовността на клиента за провеждане на вторият етап от одита. Достатъчно време преди одита одитираната организация изпраща на Водещия одитор документацията на раработените системи в последните им актуални версии. Документите се проверяват за съответствието им с изискванията на стандарт ISO 14001:2015 и EMAS. След като бъдат уточнени и изяснени всички несъответствия/отклонения от изискванията на стандарта може да се пристъпи към извършване на втория етап от одита. Етап 2: Одит на място в дружеството. Екип от одитори извъшва систематичен преглед на системата – политиката, стандартите и процедурите и тяхното прилагане на място в предприятието. По време на одита одитиращият екип търси обективни доказателства за изпълнението на документираното на практика (документи, записи, диаграми и т.н.), както и прави своите наблюдения върху протичането на процесите от системата. Резултатите от одита се документират под формата на доклад и се предоставят на вниманието на ръководството на фирмата за информация и насрочване на евентуални последващи действия при наличие на несъответствия. В резултат на получената положителна оценка от сертификационната процедура Ръководителят на одитиращата организация ще издаде на ИФЕЛОУС ООД сертификати за съответствие на разработените и внедрени системи за управление с изискванията на международно признатия станндарт ISO 14001:2015 и EMAS. Непосредствено след получаването на сертификата за наличие на въведена система за управление на дейностите по опазване на околната среда в предприятието, в съответствие със стандарт ISO 14001:2015 ще бъдат подадени документи към Министерство на околната среда и водите за стартиране на процедурата по вписване в регистъра за EMAS. След преминаването на процедурата дружеството ще получи Удостоверение за регистрация по EMAS. , Contracted Amount: 6 650.00 , Reported Amount: 6 649.82
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез закупуване на специализирано сървърно оборудване необходимо за функционирането на разработената, въведена и сертифицирана по проекта интегрирана система за управление в съответствие със стандартите ISO 9001, ISO 20001-1 и ISO 27001, както и за функциониране на закупената и въведена Business Intelligence платформа: С изпълнението на настоящата дейност ще бъде осигурена съответната хардуерна инфраструктура включваща 1 бр. сторидж, сървърно шаси и 3 бр. сървъра, необходими от една страна за въвеждане и постигане на съответствие на въведената интегрирана система за управление с изискванията на стандарт ISO 27001 за управление сигурността на информацията. От друга страна закупуването и въвеждането в ИФЕЛОУС ООД на платформа за анализи и визуализация от типа Business Intelligence (BI) поставя съществени системни изисквания свързани с обемите събирани, анализирани и обощавани данни, които към настоящия момент дружеството не може да покрие с наличното технологично оборудване. В тази връка планираното за закупуване в рамките на дейността оборудване ще осигури и необходимата среда за въвеждането на планираната за закупуване в рамките на проекта Business Intelligence system. ИФЕЛОУС ООД е водещ системен интегратор в сферата на мрежовата и информационната сигурност на българския пазар. Основните предоставяни от дружеството продукти и услуги включват системи за защита на онлайн услуги - банкови системи за разплащания, инфраструктура за предотвратяване на дистрибутирани атаки в Интернет с цел възпрепятстване нормалната работа на приложенията. Правилното боравене с информация на клиентите е от съществено значение за предоставяне на качествени услуги. Гарантирането на професионално предоставяне на консултантските услуги и правилното използване на информацията на клиента е сред най-важните идентифицирани нужди на този етап от развитието на дружеството. В тази връзка една от основните цели на настоящия проект е свързана с подобряване на управлението и организацията по отношение на всички структури и отдели на дружеството включващо: оптимизиране контрола на достъпа; управлението на обмена на информация; надеждността на информационните системи; качеството на предлаганите услуги, работата с клиенти със специален статут и специфични изисквания; опазването на фирмената тайна и управлението на активите на компанията. За постигането на тези цели е предвидено в рамките на проекта да бъде разработена, въведена и сертифицирана интегрирана система за управление в съответствие с изискванията на международно признатите стандарти ISO 9001, ISO 20001-1 и ISO 27001. Постигането на съответствие на разработената и внедрена в дружеството интегрирана система съобразена с изискванията най-вече на стандарта за осигуряване на информационната сигурност ISO 27001 е немислимо без наличието на подходящо хардуерно оборудване, с каквото към момента ИФЕЛОУС ООД не разполага. Стандартът изисква наличието на минимум 3 бр. защитени пространства, а именно (Сървър 1 – Development) за разработване и (Сървър 2 – Quality) за тестване на разработените решения и различни стрес-ситуации. Задължителната защита на информацията от загуба поради различни причини – пожар, повреда и др., налага и наличието на резервен сървър (Сървър № 3 – Backup). От друга страна планираната за закупуване по проекта Business Intelligence (BI) платформа също поставя съществени системни изисквания, свързани с внедревянето й в дружеството и правилното й функциониране. Обемът на обработваните от системата данни определя по възможност тя да бъде инсталирана на отделен сървър с подходящо подбрани за целта технически характеристики, позволяващ актулазирането и надграждането й. Така напрактика с изпълнението на настоящата проектна дейност да бъде осигурена необходимата хардуерна инфраструктура, включваща 1 бр. сторидж, сървърно шаси и 3 бр. сървъра, от една страна за постигане на съответствие на разработената и внедрена в ИФЕЛОУС ООД по проекта интегрирана система за управление с изискванията на стандарт ISO 27001, което ще направи възможно нейното сертифициране, а от друга допринасяща за въвеждането и правилното функциониране на платформата Business Intelligence, която ще бъде закупена също в рамките на проекта. , Contracted Amount: 99 175.00 , Reported Amount: 98 750.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и въвеждане на интегрирана софтуерна система за управление на документооборота, ISO документацията и инженерингова колаборация: Изпълнението на настоящата дейност е насочено към разработването и въвеждане в ИФЕЛОУС ООД на интегрирана софтуерна система за управление на ISO документация, общ документооборот и инженерингова колаборация. Интегрираната система ще бъде структурирана в три основни модула. 1. Модул за управление на общия документооборот Основните функции на приложението ще бъдат да да се осигури електронизация на входящите и изходящите документи, събиране на документи в преписки, възлагане на задачи и прости бизнес процеси по преглед и утвърждаване. Системата ще позволява документите да бъдат регистрирани съгласно общите изисквания за деловодство в България и специфичните изисквания на организацията. В специално работно пространство ще бъдат реализирани вътрешните правила за оборот на електронни документи и документи на хартиен носител. 2. Модул за управление на ISO документация Предвид факта, че значителна част от генерираната в ИФЕЛОУС ООД документация е генерирана с оглед поддържане на въведените ISO стандарти се предвижда в рамките на интерираната система да има отделно уеб-базирано софтуерно приложение, което позволява пълна дигитализация на всички процеси, свързани с управлението на качеството. В рамките на модула ще бъдат създадени различни приложения и функционалности: - приложение за управление и контрол на документите, където документите ще се подреждат по предварително зададени принципи, в различни оперативни документни пространства, според нуждата на eFellows - по отдели, по продуктови или бизнес линии и т.н., като са свързани по логика и съдържание. - приложение за управление на съответствията, което ще управлява процеса посредством използването на стандартни "задачи", или група от задачи, в предварително дефиниран работен процес. - приложение за управление и изпълнение на процесите по външен и вътрешен одит. Ще може да се създава план за одит, като ще се дефинират обхват на дейността, задачи и отговорните за изпълнението на задачите служители. Те ще получават нотификация за разпределените към тях задачи на работния плот на системата и по електронна поща. Достъпът на потребителите до системата ще бъде организиран, чрез създаването на различни нива и права. Всички действия на потребителите ще са проследими и ще могат да бъдат прегледани по всяко време, чрез предвижданата функционалност „одит дневник“, като информацията ще може да бъде експортирана за допълнителен анализ. 3. Модул за управление на инженерингова колаборация Приложението ще предоставя възможност да бъде обединена информацията от процесите по събиране на клиентски изисквания, дизайна на продуктите/решенията, управлението на продуктовото портфолио и портфолиото от услуги, визуализация на продуктите, в едно логическо работно пространство. Така ще се постигне ускоряване на процесите по създаване на нови и модифицирането на съществуващи продукти и услуги, намаляване на рисковете от грешки и постигане на по-бърза пазарна реализация. В рамките на модула ще има три отделни приложения. - приложение „работни задачи“, което ще предоставя възможност за създаване, организиране и разпределение на задачи между различните организационни единици, тяхното проследяване и изпълнение. - приложение „единен източник на информация“, чрез което се предвиджда, да бъде осъществено пълно документиране на изискванията на клиентите, идеите (идеините проекти) на служителите, в единно пространство, свързано логически и смислово към досие на клиент, продукт, услуга или направление на бизнеса. - приложението за визуализация ще предостави възможност за визуализиране на всички типове документи, необходими за осъществяване на задачите по дейността на фирмата – стандартни документи, графики, чертежи и т.н. Ще бъде реализиран динамичен изглед на документите, като ще се предостави възможност и за визуализация на цялата съпътстваща информация – клиент, свързани служители, свързани документи, свързани задачи, детайли за документа, права за ползване на документа и т.н. , Contracted Amount: 120 000.00 , Reported Amount: 120 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване и въвеждане на Business Intelligence платформа : Изпълнението на настоящата дейност е насочено към закупуването и въвеждане в ИФЕЛОУС ООД на специлизирана софтуерна платформа от типа Business Intelligence (BI). BI платформата е предназначена за анализ и визуализация на данните в организацията с цел предоставяне на възможност за аргументирано взимане на решения. Посредством интерактивната селекция по различни критерии, могат да се проследят основните показатели за определена бизнес област, за определен период от време, в различни аспекти, да се установяват отклонения от очакването поведение на ключови показатели и да се анализират причините за това. Основният фокус в работата на ИФЕЛОУС ООД е разработка, внедряване и поддръжка на решения в сферата на информационната сигурност, мрежовите и комуникационни инфраструктури, както и системите за съхранение и консолидиране на данни. Специфичната сфера на дейност, изразяваща се в предоставянето на продукти и услуги в областта на ИТ за клиенти от различни сфери на икономиката, държавната администрация и финансовия сектор, в над 22 страни от Европа, Америка и Африка, определя активното ползване от различните отдели на дружеството на следните специализирани информационни системи: за управление на проекти и следене отработено време; за дейности по поддръжка/Help Desk; за управление на взаимоотношенията с клиенти/CRM; система за управление на склад; счетоводна и ТРЗ система. По този начин различните области в компанията се контролират лесно на оперативно ниво, но при необходимост от бързо придобиване на цялостен поглед над организацията е необходимо влагане на допълнителни усилия за синхронизация на данните. За взимането на решения е необходимо и наличието на консолидирана информация, която може да бъде разглеждана в различни аспекти, с оглед търсенето на причинно-следствена връзка за постигнатите резултати. При стратегическото планиране е изключително важно е да се анализират положителни и отрицателни тенденции, за да се прецени в каква посока да се насочат усилията на компанията дългосрочно. За целта е необходимо да се дефинират ключови показатели за процеси и функционални области и да се поддържа историческа информация за движението им, тъй като тази информация е необходима, за изготвянето на интерактивните тренд анализи. Всички изброени дотук аргументи са предпоставка за внедряване на BI решение, което да отговори на нуждите на ИФЕЛОУС ООД, за единна платформа за управленска отчетност. Предвиденото за закупуване и въвеждане в рамките на проекта BI решение е базирано на асоциативна база данни (QIX Associative Data Indexing Engine), което позволява на потребителите да анализират всички възможни асоциации, които съществуват в техните данни, идващи от различните бази и други източници в компанията, и да имат цялостен поглед над състоянието на бизнес процесите. Има опция да се търси по ключови думи в целия набор от данни и да се разкриват взаимовръзките които съществуват, като резултатите се подреждат в зависимост от степента на свързаност и асоциация. Системата също така предоставя възможности за споделяне и колаборация, между служителите на компанията, както и възможности за визуално разказване на истории. Решението е изцяло мобилно посредством платформа базирана на HTML5 и създадена с идеята за независимост от устройство и локация. То също така разполага и с пълни възможности за настройка и разработка на допълнителни функционалности, както и централизиран и гъвкав модел на сигурност, който допуска само правомерен достъп до данните на компанията. Разработването и въвеждането в ИФЕЛОУС ООД на Системата за бизнес анализ (BI) ще допринесе за консолидиране на наличната информация от множество различни системи, използвани в момента от дружеството, което ще даде възможност за своевременно и информирано вземане на решения. По този начин приложението позволява създаването на цялостна бизнес стратегия, което ще гарантира значително конкурентно предимство и дългосрочната стабилност на ИФЕЛОУС ООД на пазара., Contracted Amount: 121 575.00 , Reported Amount: 121 575.00
  • Activity: Дейности за визулизация на проекта: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „ИФЕЛОУС“ ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “ИНОВАЦИИ И КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. „ИФЕЛОУС“ ООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕФРР на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знака на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕФРР), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОПИК 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Върху доставеното по проекта оборудване ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОПИК 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия фонд за регионално развитие. На видимо за обществеността място, пред офиса на дружеството в гр.София ще бъде поставен плакат в А3 формат, който ще указва, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта или съставени в рамките на изпълнените по него дейности – наръчници, процедури и т.н. ще бъде упоменато, че същите са съставени с финансовата подкрепа на ОПИК 2014-2020, финансирана от ЕФРР. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите вследствие изпълнението на проекта резултати. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати., Contracted Amount: 75.00 , Reported Amount: 70.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ARTIPO Ltd., Contracted Amount*: 49.00 , Reported Amount**: 70.00
  • Contractor: INTEGRITY CONSULTING, Contracted Amount*: 36 400.00 , Reported Amount**: 52 000.00
  • Contractor: EUROCERT BULGARIA, Contracted Amount*: 4 654.87 , Reported Amount**: 6 649.82
  • Contractor: DNV GL BULGARIA, Contracted Amount*: 8 078.00 , Reported Amount**: 11 540.00
  • Contractor: BALKAN SERVICES, Contracted Amount*: 169 102.50 , Reported Amount**: 241 575.00
  • Contractor: MEGASHOP.BG OOD, Contracted Amount*: 69 125.00 , Reported Amount**: 98 750.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 63 235.56 , Reached amount: 62 979.57
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 412 260.00 BGN
Grant 288 582.00 BGN
Self amount 123 678.00 BGN
Total actual amounts paid 283 924.83 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на хардуерно оборудване и специализарана софтуерна система за анализ на данни по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Сторидж – 1 бр., Сървърно шаси – 1 бр. и Сървъри – 3 бр. Обособена позиция 2: 1 бр. Business Intelligence платформа, с лицензи за 10 потребителя , Estimated Amount: 220 750.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Сторидж – 1 бр., 2: Сървърно шаси – 1 бр. и Сървъри – 3 бр.
    Contractor: MEGASHOP.BG OOD
    Contract total funded value: 69 125.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Business Intelligence платформа, с лицензи за 10 потребителя – 1 бр.
    Contractor: BALKAN SERVICES
    Contract total funded value: 85 102.50
Procedure 2 Subject to due process: Изработване на 1 бр. цветен информационен плакат А3 формат и 5 бр. информационни стикери., Estimated Amount: 75.00
  • Differentiated position 1: Изработване на 1 бр. цветен информационен плакат А3 формат и 5 бр. информационни стикери.
    Contractor: ARTIPO Ltd.
    Contract total funded value: 49.00
Procedure 3 Subject to due process: Предоставяне на специализирани консултантски услуги по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Извършване на комбиниран сертификационен одит по стандарти ISO 27001 и ISO 20000-1 Обособена позиция 2: Сертификация по стандарти ISO 14001 и EMAS Обособена позиция 3: Извършване на ре-сертификация за преминаване към новата версия на стандарт ISO 9001:2015, Estimated Amount: 19 435.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Извършване на комбиниран сертификационен одит по стандарти ISO 27001 и ISO 20000-1
    Contractor: DNV GL BULGARIA
    Contract total funded value: 8 078.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Сертификация по стандарти ISO 14001 и EMAS
    Contractor: EUROCERT BULGARIA
    Contract total funded value: 4 654.87
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Извършване на ре-сертификация за преминаване към новата версия на стандарт ISO 9001:2015
    Contractor: DNV GL BULGARIA
    Contract total funded value: 8 078.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на специализирани консултантски услуги по обособени позиции, както следва: Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на интегрирана система за управление в съответствие със стандарти ISO 9001, ISO 27001 и ISO 20000-1, Обособена позиция 2: Разработване и внедряване на интегрирана система за опазване на околната среда в съответствие със стандартите ISO 14001 и EMAS, Обособена позиция 3: Разработване и въвеждане на интегрирана система за управление на документооборота, ISO документацията и инженерингова колаборация с включени 9 процесорни лиценза., Estimated Amount: 172 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Разработване и внедряване на интегрирана система за управление в съответствие със стандарти ISO 9001, ISO 27001 и ISO 20000-1
    Contractor: INTEGRITY CONSULTING
    Contract total funded value: 36 400.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Разработване и внедряване на интегрирана система за опазване на околната среда в съответствие със стандартите ISO 14001 и EMAS
    Contractor: INTEGRITY CONSULTING
    Contract total funded value: 36 400.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Разработване и въвеждане на интегрирана система за управление на документооборота, ISO документацията и инженерингова колаборация с включени 9 процесорни лиценза
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на специализирани консултантски услуги по разработване и въвеждане на интегрирана система за управление на документооборота, ISO документацията и инженерингова колаборация с включени 9 процесорни лиценза., Estimated Amount: 120 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на специализирани консултантски услуги по разработване и въвеждане на интегрирана система за управление на документооборота, ISO документацията и инженерингова колаборация с включени 9 процесорни лиценза.
    Contractor: BALKAN SERVICES
    Contract total funded value: 84 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN