Identification

UMIS Number BG16M1OP002-1.005-0006-C02
Project Name Preparation and implementation of a project for development of water and wastewater infrastrucutre in agglomeration resort "Golden Sands", Municipality of Varna
Beneficiary 000093442 Municipality of Varna
Funding CF ==> Environment
Date of the Contract/Order 26.07.2016
Start Date 26.07.2016
End Date 09.05.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна

Description

Brief description
Изпълнението на настоящия проект ще осигури постигане на целите на проект DIR-51011119-18-37„Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. ”Златни пясъци”, Община Варна” чието изпълнение започна по ОП „Околна среда 2007-2013“. В резултат на изпълнение  на предвиденото в Споразумението за подготовка и Допълнително споразумение за първа фаза на втори етап от реализацията на проекта, беше постигната пълна проектна готовност за изпълнение на инвестиционния проект.  Настоящото проектно предложение включва два обекта: 
1) Реконструкция и модернизация на ПСОВ – Златни пясъци. Предвидена е за бъдещо натоварване от 72 122 е.ж. през летните месеци и 18 000 е.ж. през зимния период. Територията, която се обслужва от пречиствателната станция е със значителен обхват и включва: СО „Ален мак“, к.к. “Чайка“, ВК „Ревиера“, к.к. “Златни пясъци“.  С проекта в рамките на процедура BG161M10P002-1.005 се предвижда ПСОВ да осигури необходимото пречистване на отпадъчните води, чрез  отстраняване и на  общ азот и общ фосфор. Предвид на това в технологичната схема на ПСОВ по пътя на водата са включени: груби решетки, входна ПС, механично пречистване в комбинирано съоръжение, биологично пречистване в SB-реактори, UV дезинфекция. По пътя на утайката ще бъдат изградени аеробен стабилизатор с уплътняване, механично обезводняване с центрофуга и поствакумиране на кека. 
2) Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационната мрежа в СО „Ален мак“. Селищното образувание е в близост до к.к. “Чайка” и това обуславя активното му усвояване за вилни и курортни цели с почивни домове. Общо изградената към момента канализационна система на територията е около 20 %. По проекта се предвижда изграждане на 4 главни гравитачни битови канализационни клона с обща дължина 4795 м и на 265 сградни отклонения. Клоновете се заустват в съществуващия горен битов колектор „Чайка“, преминаващ през територията и заустващ в ПСОВ-Златни пясъци.
Activities
  • Activity: Изготвяне на технически и работен проект за частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна и упражняване на авторски надзор.: Изпълнението на дейността включва изготвянето на инвестиционни проекти на 4 главни канализационни клана с обща дължина до 5 км. за територията на СО „Ален мак“ и авторски надзор на обекта. Техническият проект се изготвя въз основа на идейния проект, съгласуван и одобрен при изпълнението на етап едно на проект № DIR-51011119-18-37 „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. ”Златни пясъци”, Община Варна“. При изпълнение на дейността ще бъде изготвен технически и работен проект по всички части на инвестиционното проектиране в съответствие с Наредба № 4/22.04.2004 год. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти, одобрен от Възложителя. Проектът се съгласува и комплектова с всички необходими разрешителни, включително разрешение за строеж. При изготвянето на проекта ще бъдат извършени допълнителни проучвания и проектиране, които включват: - Допълнителни проучвания при необходимост (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, допълнително проучване на състоянието и местоположението на съществуващите мрежи и съоръжения, др.); - Топографско заснемане; • Предварителни сондажи и проучвания на съществуващите мрежи, ако е необходимо; • Подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; • Съгласуване на скици и инвестиционните проекти с всички контролни органи, експлоатационни дружества, общински и държавни институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проектите на Възложителя за оценка на съответствието на проектите със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж. Таксите/разходите за съгласуване и одобрение с изключение на тези към Възложителя са за сметка на изпълнителя. Инвестиционните проекти следва да се изготвят за следните части: Част “ВиК”: Обяснителна записка – общи и специфични данни за обекта; Оразмеряване на канализационната и водоснабдителна мрежа и съоръженията към нея; Хидравлично оразмеряване; Спецификация на основните материали, машини и съоръжения; Чертежи. Част “Строително-конструктивна”: Обяснителна записка с конструктивни решения за съоръженията;Чертежи. Част “ПБЗ”: Обяснителна записка; Чертежи. Част “Пътна и възстановяване на настилките”: Обяснителна записка; Чертежи. Част “Временна организация на движението”: Обяснителна записка; Чертежи. Част “Пожарна безопасност”: Обяснителна записка; Чертежи. Авторският надзор ще се извърши съгласно чл. 162 ЗУТ и се упражнява от проектанта на строежа от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта. Целта е да се спази технологичната последователност и инвестициония проект. Авторският надзор за частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна ще се упражнява от проектанта на работните проекти за ВиК мрежата. Асоциираният партньор участва в работни срещи съвместно с ЗИП и проектантите за определяне обхвата на допълнителните проучвания; предоставя допълнителни данни, необходими за изготвяне на инвестиционните проекти; участва в проверки на място във връзка с изпълнение на дейността. Роля на членовете на ЗИП: Ръководителят, координатора и експерт „инженера“ участват в работните срещи и проверките на място. Счетоводителят, подготвя и оформя документите за плащане, съгласно условията, които ще бъдат включени в Договора на изпълнителя; съхранява счетоводната и финансова документация. Секретарят обезпечава технически работните срещи и оформя протоколите., Contracted Amount: 105 600.00 , Reported Amount: 138 354.90
  • Activity: Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна.: Изпълнението на канализационна мрежа, ще бъде извършено съгласно одобрения работен проект за изграждане на четири главни канализационни битови клонове с обща дължина 4 795,00 метра, от които L = 3 520,00 m с изкопна технология на полагане и L= 1 275,00 m безизкопно полагане. Изпълнението на дейността включва изграждането на: - Главни канализационни клонове 1 и 2, които се заустват в съществуващият колектор «Чайка» Е546, минаващ през територията и заустващ се в ПСОВ «Златни Пясъци». - Главни канализационни клонове 3 и 4 се заустват в съществуваща КПС «Кабакум», която от своя страна, чрез новоизграден тласкател ПЕВП Ф315 прехвърля отпадъчните води към колектор «Чайка». Поради релефа на терена е необходимо част от Гл.клон III и част от Гл.клон IV да се изпълнят на голяма дълбочина. Затова се предвижда същите да се изпълнят безтраншейно чрез монтажни шахти. Асоциираният партньор участва в работни срещи съвместно с участниците в инвестиционния процес; участва в проверки на място във връзка с изпълнение на дейността. Роля на членовете на ЗИП: Ръководителят, координатора и експерт „инженера“ участват в работните срещи и проверките на място. Счетоводителят, подготвя и оформя документите за плащане, съгласно условията, които ще бъдат включени в Договора на изпълнителя; съхранява счетоводната и финансова документация. Експерт „инженера“, съвместно с координатора по проекта, представителите на авторския и строителния надзор, проверяват съставяните по време на строителството нормативни актове, измервателни протоколи и др. необходими документи. Секретарят обезпечава технически работните срещи и оформя протоколите; съхранява документите по изпълнение на дейността в досието на проекта. , Contracted Amount: 3 342 561.42 , Reported Amount: 2 492 715.27
  • Activity: Изготвяне на технически и работен проект за реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к. „Златни пясъци“ и упражняване на авторски надзор.: Изготвяне на технически и работен проект за реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к. „Златни пясъци“, в съответствие с Наредба № 4/22.04.2004 г. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти. Дейността включва и авторски надзор. Авторският надзор ще се извърши съгласно чл. 162 ЗУТ и се упражнява от проектанта на строежа от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта. Целта е да се спази технологичната последователност и инвестиционния проект. Техническият и работен проект ще се изготви по одобрения идеен проект в етап едно на проект № DIR-51011119-18-37 „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. ”Златни пясъци”, Община Варна“. При изпълнение на дейността, техническият проект се изготвя по съдържание и обем, необходим за издаване на разрешително за строеж и работен проект по всички части на инвестиционното проектиране, одобрен от Възложителя. При изготвянето на проекта ще бъдат извършени допълнителни проучвания и проектиране, които включват: - Допълнителни проучвания (хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, оценка на състоянието на съществуващите конструкции, протоколи от анализи на замърсяване на входа в ПСОВ, заустването на отпадъчните води във водоприемника, др.); - Топографско заснемане; - Предварителни сондажи и проучвания на площадковите мрежи; - Подробни работни графици за изпълнение на строителните дейности и техническо описание; - Съгласуване на скици и инвестиционните проекти с всички контролни органи, експлоатационни дружества и институции съгласно нормативните изисквания преди предаването на проектите на Възложителя за оценка на съответствието на проектите със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж. При изготвянето на техническия проект, проектантът следва да се съобразява със следните изисквания: -Технологичното оразмеряване на процесите в ПСОВ да се извърши съгласно Наредба №РД-02-20-8/17.05.2013 г. , чл.80 - При проектиране на ПСОВ се спазват изисквонията на серията стандарти БДС ЕN 12255 "Пречиствателни станции за отпадъчни води".Следва да се спазват и изискванията на действащите Българските Норми за проектиране на канализационни системи, като се използва и най-доброто от опита на Изпълнителят в проектирането и строителството на градски ПСОВ. -Техническият проект ще представи: технология за механично пречистване с прецеждане, задържане на пясък и плаващи, биологично пречистване с отстраняване на азота, реагентно за отстраняване на фосфора, UV дезинфекция, аеробна стабилизация на суровите утайки, уплътняване и механичното им обезводняване с постваруване. -Изпълнителят ще бъде задължен да разположи новите съоръжения за ПСОВ в рамките на отредените имоти за строителство и в съответствие с издадените Подробни устройствени планове. -Техническият проект ще се разработи до степен, удовлетворяваща нормите за пречистени води за „чувствителна зона”. - ПСОВ ще бъде проектирана така, че индивидуални елементи да могат да бъдат изолирани от процеса без това да се отрази на общата експлоатация на станцията. Сезонната работа на ПСОВ ще се вземе в предвид задължително при проектирането. Асоциираният партньор участва в работни срещи съвместно с ЗИП и проектантите за определяне обхвата на допълнителните проучвания; предоставя допълнителни данни, необходими за изготвяне на инвестиционните проекти; участва в проверки на място във връзка с изпълнение на дейността. Роля на членовете на ЗИП: Ръководителят, координатора и експерт „инженера“ участват в работните срещи и проверките на място. Счетоводителят, подготвя и оформя документите за плащане, съгласно условията, които ще бъдат включени в Договора на изпълнителя; съхранява счетоводната и финансова документация. Секретарят обезпечава технически работните срещи и оформя протоколите., Contracted Amount: 816 000.00 , Reported Amount: 708 982.10
  • Activity: Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ – к.к. „Златни пясъци“: Инвестицията по проекта включва рехабилитация на съществуващи съоръжения, проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация на нови съоръжения по пътя на водата и утайката с цел преобразуване на технологичната схема на станцията от едностъпална в двустъпална и утаител за повишаване на ефективността на пречистване. Изграждането на обекта включва: - Строителство; - Въвеждане в експлоатация на обекта; - Отговорност в периода за съобщаване и отстраняване на дефекти на обекта. При изграждане на обекта по пътя на водата ще се изпълнят: преоборудване на входната савачна шахта; преоборудване на съществуваща бункерната шахта с нови 2 бр. груби решетки, 6 бр. савака, стълба и парапети за обслужване; поетапно преоборудване на съществуваща входна помпена станция с нови помпи, с капацитет обезпечаващ експлоатацията на пречиствателната станция при минимум и максимум на входящия поток отпадъчна вода. На базата на бъдещото натоварване от около 72 000 е. ж. през летните месеци и силно редуцираното натоварване до около 18 000 е. ж. през зимния период, сложността и характера на терена, и на базата на оразмеряването, са предвидени 6 бр. SB-реактора за биологично пречистване с различна големина. За обеззаразяване ще се изпълни UV дизинфекция. За измерване на постъпващите водни количества в ПСОВ са предвидени необходимите ултразвукови измервателни устройства. Предвидена е автоматична пробовземачка на вход и изход. По пътя на утайката ще се изпълнят: аеробен стабилизатор с уплътняване, механично обезводняване с центрофуга и постваруване на кека. Асоциираният партньор участва в работни срещи съвместно с участниците в инвестиционния процес; участва в проверки на място във връзка с изпълнение на дейността. Роля на членовете на ЗИП: Ръководителят, координатора и експерт „инженера“ участват в работните срещи и проверките на място. Счетоводителят, подготвя и оформя документите за плащане, съгласно условията, които ще бъдат включени в Договора на изпълнителя; съхранява счетоводната и финансова документация. Експерт „инженера“, съвместно с координатора по проекта, представителите на авторския и строителния надзор, проверяват съставяните по време на строителството нормативни актове, измервателни протоколи и др. необходими документи. Секретарят обезпечава технически работните срещи и оформя протоколите; съхранява документите по изпълнение на дейността в досието на проекта. , Contracted Amount: 13 970 991.37 , Reported Amount: 16 610 864.30
  • Activity: Доставка на машини и съоръжения за реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - Златни пясъци.: Съществуващата ПСОВ – Златни пясъци е въведена в експлоатация през 1983 г. Тя е разположена на две площадки. Една площадка е на кота +4.0, където са всички съоръженията по пътя на водата и утайкоуплътнителите за първична и за излишна активна утайка и високонапорни помпи за утайка. Друга площадка е разположена на кота + 215 в местност „Перчемлията”, където са съоръженията за третиране на утайките – открити изгниватели и изсушителни полета. Заустването на пречистените отпадъчни води до изграждане на дълбоководното заустване е осъществявано в морето, на 750 м от брега, като изискванията към пречистената отпадъчна вода са да отговорят на нормите за II - ра категория водоприемник. Технологичната схема и обемите на изградените съоръжения на съществуващата пречиствателна станция позволяват отстраняването на въглеродните и нитрификация на амониевите съединения, без възможност за денитрификация и дефосфатизация. Капацитетът на съществуващата пречиствателна станция е 14 000 е. ж. Техническо състояние: Технологичното оборудване е в експлоатация от 30 години и е морално и физически остаряло. В рамките на проекта се предвижда, доставката и монтажа на ново технологично оборудване, чиито окончателни параметри ще бъдат определени в хода на работното проектира на обекта. Доставка и монтаж на оборудване е предвидено за бункерната шахта, вх. помпена станция, технологична сграда, въздуходувна 2 и PLC 2, буферен резервоар и обозаразяване, аеробни стабилизатори, технологична сграда за обезводняване на ИАУ и МССЗ, трафопост и административна сграда. Роля на асоциирания партньор: - Участва, чрез свои представители в Комисиите за разглеждане, оценка и класиране на участниците в открита процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител на Договор „Инженеринг – реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ – Златни пясъци, Община Варна“; - Участва, чрез свой представител – координатора по проекта в проверките на място; - Участие в Комисиите за приемане на обекта; Роля на ЗИП: - Ръководителят на проекта участва в организиране на откритата процедура по реда на ЗОП за избор на изпълнител на Договор „Инженеринг – реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ – Златни пясъци, Община Варна“; - Ръководителят на проекта /с упълномощаваща заповед от Кмета на община Варна/, подписва Договора с избрания изпълнител; - Ръководителят на проекта, координатора и експерт „инженера“ участват в работни срещи с участниците в инвестиционният проект“; - Ръководителят на проекта, координатора и експерт „инженера“ участват в проверки на място; - Счетоводителят на проекта подготвя и оформя документите за плащане, съгласно условията, които ще бъдат включени в Договора на изпълнителя; съхранява счетоводната и финансова документация; - Секретарят обезпечава технически работните срещи и оформя протоколите; съхранява документите по изпълнение на дейността в досието на проекта. , Contracted Amount: 14 767 735.20 , Reported Amount: 11 826 652.59
  • Activity: «Строителен надзор за инженеринг „Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ-к.к.Златни пясъци” и „Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО Ален мак"» : Консултантски услуги, включващи изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, изпълняване функциите на Инженер съгласно Договорните условия на ФИДИК за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно–монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга) за обекти: -«Инженеринг - Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к.Златни пясъци» за 72 122 е.ж. за пълно биологично пречистване на отпадните води, включващо и отстраняване на общ азот и общ фосфор; -«Инженеринг – Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна ». Основни стъпки при реализиране на дейността: - Изпълнява функциите на Инженер съгласно Договорните условия на ФИДИК за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно–монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга); - Оценка на съответствието на инвестиционните проекти във фаза „технически/работен” проект, съгласно изискванията на ЗУТ; - Технически контрол по част "Конструктивна"; - Строителен надзор по време на изпълнението на обекта, до приемане и въвеждането му в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ при гарантиране прилагането на българските нормативни изисквания; - Изпълнение на функцията на Координатор по безопасност и здраве, съгласно Наредба № 2 от 22.03.2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при изпълнението на строително - монтажни работи; - Геодезическо заснемане на целия строеж, изготвяне на документация за издаване на Удостоверение от службата по кадастъра за изпълнение на задължението по чл.52 от Закона за кадастъра и имотния регистър (ЗКИР); - Изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ и Наредба № 5/28.12.2006 г. за целия обект или за съответната част от обекта, ако се извърши поетапно предаване на части от целия строителен договор. - Изготвяне на пълни обследвания на конструкциите съществуващите сгради и съоръжения съгласно ЗУТ, Наредба №РД-02-20-2 от 27.01.2012 г. за проектиране на сгради и съоръжения в земетръсни райони – чл. 5, чл. 6 и Приложение №1 към него; Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите и Указания по прилагането на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите от 2007 г. на министъра на МРРБ; Кодекс за добра проектантска практика при инженерното инвестиционно проектиране - Част конструктивна. Раздел V. Резултатите на обследванията трябва да покажат физико-механичните характеристики на материалите, класът на натиск на бетона, степента на корозия на бетона, наличната армировка и степента й на корозия както и бетоновото покритие, както и наличието на десортирал бетон, каверни, дълбочина на пукнатините в бетоновата конструкция. В случай, че Изпълнителят успее да издири актовете и протоколите, попълнени по време на строителството на съществуващите сгради и съоръжения на ПСОВ и същите доказват съответствие на изпълнените конструкции с горецитираните нормативни документи, то тогава може да не изпълнява пълно конструктивно обследване на съществуващите сгради и съоръжения а да се изготви само технически паспорт на същите. - Предоставяне на помощ и съдействие на Възложителя за изпълнение на договора за СМР във времето за съобщаване на дефекти и последващите дейности за документално и финансово приключване на договора за инженеринг., Contracted Amount: 1 200 000.00 , Reported Amount: 417 600.00
  • Activity: „Външна техническа помощ за подпомагане на звеното за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”: С изпълнението на дейността се цели да се обезпечи ефективното законосъобразно и в съответствие с всички действащи процедури от изискванията на Оперативна програма Околна среда (ОПОС) за провеждане на инвестиционния процес и изпълнение на строителството, при реализацията на инвестиционния проект. Общата цел която следва да бъде постигната с изпълнението на дейността е да се осъществят необходимите дейности за подпомагане дейността на ЗИП и управление на проекта, съгласно изискванията на Оперативна програма “Околна среда 2007-2013 г.” и Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, във всичките стадии и области на контрол и управление. Дейността се изпълнява от външен изпълнител, който е избран след провеждане на открита процедура по реда на ЗОП за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Външна техническа помощ за подпомагане на звеното за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци“. Периодичност: През целия етап на изпълнението на проекта, включващо етап едно и две, респективно и изпълнението на настоящото проектно предложение. Условията, които трябва да бъдат изпълнени: Осигуряване на цялостна координация и организация на изпълнение на предвидените дейности в рамките на двата етапа (подготовка и изпълнение) на проекта; Съдействие за осигуряване на добра комуникация между всички заинтересовани страни, участващи в процеса на подготовка и изпълнение на проекта – УО и МЗ на ОПОС, Община Варна, ВиК дружество, външни изпълнители, населението на град Варна и к.к. „Златни пясъци”; Изпълнение на препоръки, дадени от страна на УО и МЗ на ОПОС по време на изпълнението на управлението на проекта, както и на препоръки, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; Успешно административно управление на договора за безвъзмездна финансова помощ по инвестиционния проект, в т.ч. регулярно докладване, координация на дейностите на изпълнителите, съдействие при верифициране на разходите и постигане на заложените цели. За изпълнение на дейността е проведена открита процедура по реда на ЗОП за обществена поръчка с предмет: „Външна техническа помощ за подпомагане на звеното за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”. В резултат на проведената процедура е сключен договор №Д13000555ВН от 29.05.2013 г. с избрания изпълнител „Интеладвайзърс“ ЕООД. Съгласно насоките за кандидатстване по процедура „Втора фаза на проекти за изграждане на ВиК инфраструктура, чието изпълнение е стартирало по оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, недопустими за финансиране по процедурата са разходите за външно техническа помощ на проекта. Поради поети ангажименти от страна на Община Варна по сключения договор, външно техническата помощ по настоящото проектно предложение ще продължава да бъде извършван от изпълнителя. Разходите за изпълнение на дейностите по договора ще бъдат осигурени от бюджета на Община Варна., Contracted Amount: 218 446.08 , Reported Amount: 218 446.08
  • Activity: „Одит на първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”.: Осигуряване на качествени и ефективни експертни услуги за извършване на текущ и окончателен одит на етап едно и две на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”. Изпълнението на дейността се предшества от комплектоването на цялата необходима информация, свързана с подаването на искане на средства, съгласно Указанията за УО. В подготовката на пакета документи участват всички членове на ЗИП, съгласно разписаните в длъжностните характеристики конкретни ангажименти за всеки от тях. Оригиналите на счетоводните документи се съхраняват от счетоводителя по проекта и се предоставят на одитора в хода на самият одит. Основни стъпки при реализация на дейността: - Изпращане до изпълнителя на представително писмо за поемане на ангажимент. Писмото се изготвя съвместно от ръководителя и счетоводителя на ЗИП; - Извършване на документална проверка на искането за средства; - Задължителна проверка за съответствие относно законосъобразност на процедурите за възлагане на обществени поръчки, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива; - Изготвяне на одитен доклад с констатации и препоръки; - Преглед на одитният доклад от ЗИП и изготвяне на обобщено становище по всички констатации, които не приема; - При необходимост се предоставяне на одитора допълнителни документи в защита на становището по доклада; - След преценка на допълнителните факти и документи, одитора изготвя окончателният одитен доклад, които се прилага към съответното искане за средства. В процеса на верификация на средствата УО на ОПОС, може да поиска допълнителни документи, извършване на корекции, както и допълнение към изготвения одитен доклад. Копие на междинните и окончателни доклади се съхраняват в текущият архив на проекта в офиса на ЗИП. Дейността се изпълнява на основание сключен Договор № Д12001537Вн от 15.12.2012 г. за „Одит на първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци“, Община Варна“, сключен след провеждане на открита процедура по ЗОП през 2012 г. и включва изпълнение на одиторски ангажименти за двата етапа на проекта. Съгласно условията на бюджетната линия, по която е одобрен проекта за програмен период 207-2013 г., дейностите по одит бяха задължителни в рамките на изпълнение на ДБФП, за което УО на ОПОС беше изготвил насоки за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства по ОПОС. Съгласно насоките за кандидатстване по процедура „Втора фаза на проекти за изграждане на ВиК инфраструктура, чието изпълнение е стартирало по оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, недопустими за финансиране по процедурата са разходите за одит на проекта, но докладите за одит са задължителни при подаване на искания за средства по втора фаза. Изготвянето на текущи и окончателни одитни доклади за проекти в програмен период 2014-2020 г. може да бъде извършвано на основание сключен договор за одит или от звената за вътрешен одит на бенефициента. Поради поети ангажименти от страна на Община Варна по сключения договор, одита по настоящото проектно предложение ще продължава да бъде извършван от изпълнителя. Разходите за изпълнение на дейностите по договора ще бъдат осигурени от бюджета на Община Варна. Периодичност: Текущо за периода на изпълнение на проекта във връзка с счетоводни, финансови и банкови документи, както и изготвени от ЗИП контролни листи и доклади за верификация; Текущ одит: при изготвяне на междинно искане на средства; Окончателен одит: при изготвяне на окончателно искане на средства; Роля на асоциираният партньор: Участва чрез своя представител – координатора по проекта в подготовката на исканията за средства /междинни и окончателно/; Участва, чрез координатора по проекта в обсъждане на одитните доклади към исканията за средства /междинни и окончателно/. Роля на ЗИП: Участие на всички членове., Contracted Amount: 21 312.00 , Reported Amount: 18 648.00
  • Activity: Изпълнение на дейности по публичност за първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к. к. „Златни пясъци“, Община Варна.: Включените в дейността мерки за информация и комуникация, разясняват целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Предвидените дейности обхващат целия период на изпълнение на проекта и популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Мерките за публичност през втория етап на проекта включват: - печатни материали (брошури, диплянки) – 600 броя; - публични събития - пресконференции за стартиране и приключване на втория етап – 2 броя; - поставяне на билбордове на местата на строителство – 2 броя; - официални церемонии –2 броя; - информационни стикери, които ще се поставят върху закупеното в рамките на проекта оборудване – 200 броя; - платени публикации в печатни медии и излъчвания в електронни медии, за популяризиране резултатите от проекта – 4 броя; - изработване и разпространение на промоционални материали – допълнителни рекламни материали (химикали, флаш памет, фланелки, конферентни чанти, рекламни чаши и настолни знамена - флагове). Дейността се изпълнява по сключен Договор № Д12001394ВН/08.11.2012 г. „Изпълнение на дейности по публичност на първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”. Съгласно насоките за кандидатстване по процедура „Втора фаза на проекти за изграждане на ВиК инфраструктура, чието изпълнение е стартирало по оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, недопустими за финансиране по процедурата са разходите за публичност на проекта. Разходите за изпълнение на мерките за публичност и визуализация ще бъдат осигурени от бюджета на Община Варна. Периодичност: През целия период от проекта, след уведомяване от страна на ЗИП, като представител на Възложителя. Роля на ЗИП: Ръководителят на проекта изготвя: уведомителните писма, извършва проверка на изготвените материали и доставки, подписва приема-предавателните протоколи за приемане на работата на изпълнителя и документите за извършване на плащане. Счетоводителят – изготвя документите по СФУК за всяка фактура на изпълнителя, извършва плащането и съхранява документите. Техническият секретар – изготвя проекти на уведомителните писма до изпълнителя, проекти на информационните материали, организира и логистира публичните мероприятия и официалните церемонии. За изпълнение на дейността е проведена открита процедура по реда на ЗОП за обществена поръчка с предмет: „Изпълнение на дейности по публичност за първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к. к. „Златни пясъци“, Община Варна”. В резултат на проведената процедура е сключен договор № Д 12001394ВН от 08.11.2012г. с избрания изпълнител. Съгласно насоките за кандидатстване по процедура „Втора фаза на проекти за изграждане на ВиК инфраструктура, чието изпълнение е стартирало по оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.“, недопустими за финансиране по процедурата са разходите за външно техническа помощ на проекта. Поради поети ангажименти от страна на Община Варна по сключения договор, външно техническата помощ по настоящото проектно предложение ще продължава да бъде извършван от изпълнителя. Разходите за изпълнение на дейностите по договора ще бъдат осигурени от бюджета на Община Варна., Contracted Amount: 25 440.00 , Reported Amount: 25 440.00
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Община Варна е отговорна за управлението на проекта и осигуряването на качественото изпълнение на заложените дейности. Със Заповеди на Кмета е утвърдена, актуализирана и допълнена «Система за одитни пътеки при управление и контрол на процедурите, документите и финансовите средства по проекти, финансирани от ЕС». След сключването на Договор за безвъзмездна финансова помощ, Община Варна ще сформира със Заповед на кмета Звено за управление на проекта (ЗИП). В ЗИП ще бъдат ангажирани: ръководител на проекта, координатор /представител на асоциирания партньор/, експерт "инженер", счетоводител, и технически секретар. Техническият секретар изпълнява функциите на служител по нередности по проекта. Членовете на ЗИП покриват функциите по подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и верификация на разходите, мониторинг и докладване, изпълнение на мерки за информация и комуникация, съхранение на документите по проекта, както и функции по координацията по проекта. За целите на качественото, коректно и навременно изпълнение и отчитане на проекта ЗИП ще бъде подпомагано от външна техническа помощ, възложена по реда на ЗОП. ЗИП ще организира и контролира работата и ще следи за изпълнението на дейностите по изпълнение на проекта. Звеното ще заседава ежемесечно, а в случай на необходимост, ще се организират тематични работни срещи с представители на всички заинтересовани лица (компетентни органи, изпълнители по договори и др.) Срещите и заседанията ще бъдат документирани в протоколи, решения, заповеди на кмета и др. След възлагане на проектирането и строителството, ЗИП ще провежда работни срещи с всички участници в инвестиционния процес за по-добра координация на работата, идентифициране на трудности от практически характер, минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи и проекта като цяло, както и по-ясно и непосредствено проследяване на напредъка по проекта. На тези ежеседмични срещи фирмата-изпълнител на строителните работи ще представя справки за количеството извършени работи (метри положена канализация, етап от строителство на ПСОВ и други). Успоредно с това, техническите лица от ЗИП (ръководителят на проекта, експерт "инженер", представителя на асоциирания партньор), съвместно с представители на изпълнителя на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото, където се извършват строителните работи, с цел по-пълно наблюдение и контрол на извършваните дейности. Преди извършване на всяко плащане ЗИП ще осъществява проверки на място за резултатите от които ще се изготвя Контролен лист и Доклад. Основните функции на Екипът за управление на проекта могат да се обобщят, както следва: Координира, наблюдава и контролира цялостното изпълнение на проекта, и удостоверява изпълнението; Подготвя, съгласува документацията и кореспонденцията, свързана с подготовката и изпълнението на проекта и я представя за предварително одобрение и информация на Управляващия орган на ОПОС; Организира провеждането на процедурите за законосъобразното възлагане на отделните дейности по реда на ЗОП; Проверява и актуализира дейностите по проекта; Разглежда, коментира и одобрява справките и докладите за напредъка на проекта и финансовите отчети/исканията за средства, преди представянето им на УО на ОПОС; Осигурява информация и публичност; Поддържа адекватна счетоводна аналитичност в рамките на съществуващата счетоводна система на Община Варна; Извършва наблюдение и контрол върху финансовия и физическия напредък по проекта; Комуникира със заинтересованите страни по проекта и изисква от изпълнителните на отделните дейности данни и информация, необходими за осъществяване на правомощията си., Contracted Amount: 280 069.00 , Reported Amount: 277 945.32
  • Activity: Закупуване на терени за реконструкция/рехабилитация и разширение на ПСОВ - Златни пясъци: Съществуващата ПСОВ Златни пясъци е разположена на 4.4.. дка. площ, което е абсолютно недостатъчно за изпълнение на реконструкция/рехабилитация и разширение на ПСОВ за 72 122 е. ж. Реконструираната станция ще се разположи на две площадки, които си граничат - Район I и Район II, съгласно ПУП. Площадката, на която е разположена съществуващата станция и новата съществуваща КПС към дълбоководното заустване, съгласно Заповед № РД-02-17-197/26.01.2012 г. на Министъра на МРРБ е по одобрен ПУП - изменение на плана за регулация на УПИ X-11,12, находящо се в кв. 3 с предназначение за "Пречиствателна станция за отпадъчни води и озеленяване" и площта й е 4.400 дка. Площадката, граничеща с имота на съществуващата ПСОВ от западната страна е с площ 3.811 дка. и съгласно Заповед № РД-02-14-174/11.02.2009 г. на Министъра на МРРБ е одобрен ПУП за УПИ VIII-13, кв. 3 по плана на к. к. "Златни пясъци", като и този имот е отреден за пречиствателна станция за отпадъчни води. Терените на площадките към настоящият момент са собственост на "ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ" АД и "ПАРКСТРОЙ-ЗЛАТНИ ПЯСЪЦИ" ООД. При подготовката, а в последствие при изпълнението на етап едно и фаза едно на проект № DIR-51011119-18-37 „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к. к. ”Златни пясъци”, Община Варна”, финансиран по ДБФП № DIR-51011119-С016, процедура № BG161РО00510/1.11/03/19, собствениците на двете дружества са декларирали готовност терените да бъдат закупени от община Варна за изпълнението на проекта. Средствата за закупуването на недвижимите имоти са предвидени в бюджета на етап 2 на проекта /в конкретният случай фаза 2/, но поради изискването с приключването на етап едно статута на земята да бъде уреден се наложи провеждането на консултации и воденето на кореспонденция с УО на ОПОС във връзка с възможния изход от този казус. С писмо № 08-00-3751 от 07.01.2015 г. ГД ОПОС предостави принципното си становище, че в случай, че община Варна в изпълнение на ДБФП № DIR-51011119-С016/21.12.2012 г. по ОПОС представи за одобрение сключен предварителен договор за закупуване на земя, необходими за реконструкцията на ПСОВ – к.к. „Златни пясъци“, то същият ще бъде приет от УО като резултат от изпълнението на първи етап от проекта. Предварителен договор за покупко-продажба на поземлени имоти с идентификатори: 10135.513.012, 10135.513.703 /собственост на „Златни пясъци“ АД/ 10135.513.011 и 10135.512.703 /собственост на „Паркстрой-Златни пясъци“ ООД/ е представен като приложение към окончателният доклад за етап едно. , Contracted Amount: 2 402 000.00 , Reported Amount: 2 401 651.71

Participating Organizations

Partners
  • Partner: "Water Supply and Sewage - Varna" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 21 804.67 , Reported Amount**: 37 704.24
  • Contractor: N R CONSULT, Contracted Amount*: 348 000.00 , Reported Amount**: 417 600.00
  • Contractor: Ivanka, Contracted Amount*: 25 200.00 , Reported Amount**: 53 838.58
  • Contractor: "BIC - Bulgarian Publishing Company", Contracted Amount*: 21 200.00 , Reported Amount**: 25 440.00
  • Contractor: REGISTRY AGENCY, Contracted Amount*: 1 878.73 , Reported Amount**: 1 999.71
  • Contractor: Finance AUDIT CONSULT 2002 Ltd., Contracted Amount*: 17 760.00 , Reported Amount**: 18 648.00
  • Contractor: Ivaylo, Contracted Amount*: 21 152.36 , Reported Amount**: 43 469.69
  • Contractor: Union "Alen Mak 2016" DZZD, Contracted Amount*: 2 837 000.00 , Reported Amount**: 2 631 070.17
  • Contractor: HIDROSTROY, Contracted Amount*: 24 300 000.00 , Reported Amount**: 29 146 498.99
  • Contractor: Lilyana, Contracted Amount*: 14 263.84 , Reported Amount**: 36 425.51
  • Contractor: "Golden Sands" JSC, Contracted Amount*: 1 771 075.00 , Reported Amount**: 2 125 290.00
  • Contractor: Zlatka, Contracted Amount*: 52 976.20 , Reported Amount**: 106 507.30
  • Contractor: INTELADVAYZARS Ltd., Contracted Amount*: 182 038.40 , Reported Amount**: 218 446.08
  • Contractor: "Parkstroy-GOLDEN SANDS" Ltd. , Contracted Amount*: 228 635.00 , Reported Amount**: 274 362.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: "ODESOSSTROY" Ltd , Contracted Amount*: 567 400.00
  • Member of the Consortium: "ENVIRONMENTAL TECHNOLOGIES AND SYSTEMS" Ltd., Contracted Amount*: 85 110.00
  • Member of the Consortium: "ENGINEERING TEAM" Ltd, Contracted Amount*: 2 184 490.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Новоизградени канализационни мрежи (включително колектори), Measure Unit: km, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.80 , Reached amount: 3.75
Indicator 2 Additional population served by improved wastewater treatment, Measure Unit: еквивалент жители, Base Value: 0.00 , Target amount: 72 122.00 , Reached amount: 72 122.00
Indicator 3 Constructed/Rehabilitated/Reconstructed WWTP, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 27 413 450.14 BGN
Grant 25 684 385.72 BGN
Self amount 1 729 064.42 BGN
Total actual amounts paid 25 857 580.48 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 141 492.50 73 507.50 1 215 000.00 ХИДРОСТРОЙ АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Обединение "Ален мак 2016" ДЗЗД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 16 347.31 1 052.70 17 400.01 ЕН АР КОНСУЛТ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 133 268.08 8 581.92 141 850.00 Обединение "Ален мак 2016" ДЗЗД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предмет на обществената поръчка е „Изпълнение на мерки за информация и публичност на първи и втори етап на проект по подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна“. В рамките на първия етап на проекта се организират пресконференции при стартиране и приключване на етапа и се издават 500 брошури с информация за проекта. Мерките за публичност през втория етап на проекта включват - пресконференции за стартиране и приключване на етапа;поставяне на билбордове на местата на строителство;официални церемонии – първа копка и официално откриване на обекта; информационни стикери, поставяне на постоянни информационни (обяснителни) табели на мястото на временните билбордове; брошури с информация за изпълнения проект; платени публикации в печатни медии, за популяризиране резултатите от проекта; изработване и разпространение на промоционални материали (фланелки, чаши, чанти, химикалки и др.). , Estimated Amount: 48 000.00
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на мерки за информация и публичност на първи и втори етап на проект по подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна
    Contractor: "BIC - Bulgarian Publishing Company"
    Contract total funded value: 21 200.00
Procedure 2 Subject to due process: Предмет на обществената поръчка е „Външна техническа помощ за подпомагане на звеното за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”. Изпълнителят се ангажира да предоставя външна техническа помощ на ЗИП и Община Варна за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”. Консултативната помощ на Община Варна се предоставя в качеството й на бенефициент по Проекта, финансиран от ОПОС, в цялостния процес на управление, в съответствие с изискванията на действащото законодателство, правилата на ОПОС и изискванията на ГД ОПОС. Функциите на изпълнителя на настоящата обществена поръчка са свързани с осигуряване на дейности, които не попадат в обхвата на задълженията на Звеното за изпълнение на проекта (ЗИП), включващо представители на възложителя и бенефициент по Проекта – Община Варна., Estimated Amount: 340 000.00
  • Differentiated position 1: „Външна техническа помощ за подпомагане на звеното за изпълнение на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”.
    Contractor: INTELADVAYZARS Ltd.
    Contract total funded value: 182 038.40
Procedure 3 Subject to due process: Предмет на обществената поръчка е „Одит на първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”. Одитът на проекта се извършва в съответствие с изискванията на Международно признатите одитни стандарти - МСАИС 3000 „Ангажименти за изразяване на сигурност, различни от одити и прегледи на историческа финансова информация”. Изпълнението на дейността се съобразява с Насоките за извършване на текущ одит на проекти, финансирани със средства по ОПОС. , Estimated Amount: 48 000.00
  • Differentiated position 1: „Одит на първи и втори етап на проект: „Подготовка и изпълнение на проект за развитие на инфраструктурата за отпадъчни води в агломерация к.к. „Златни пясъци”, Община Варна”.
    Contractor: Finance AUDIT CONSULT 2002 Ltd.
    Contract total funded value: 17 760.00
Procedure 4 Subject to due process: Предметът на поръчката е «Инженеринг – Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна» съгласно Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно – монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя „Жълта книга” и изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите им нормативни актове и включва: - проектиране /допълнителни хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, изготвяне на технически проект с цел издаване на разрешително за строеж и работен проект по всички части на инвестиционното проектиране в съответствие с Наредба № 4/22.04.2004 год./, авторски надзор по време на строителството; -строителство; -въвеждане в експлоатация; -отговорност в периода за съобщаване и отстраняване на дефекти на обекта. , Estimated Amount: 2 837 467.85
  • Differentiated position 1: «Инженеринг – Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна
    Contractor: Union "Alen Mak 2016" DZZD
    Contract total funded value: 2 837 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Предметът на поръчката е «Строителен надзор за инженеринг „Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ-к.к.Златни пясъци” и „Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО Ален мак"» в т.ч.: консултантски услуги, включващи изпълнение функциите на Консултант съгласно ЗУТ за оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор; изпълняване функциите на Инженер съгласно Договорните условия на ФИДИК за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно–монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от Изпълнителя (Жълта книга) за обекти : - «Инженеринг - Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к.Златни пясъци » за 72 122 еквивалент жители за пълно биологично пречистване на отпадните води, включващо и отстраняване на общ азот и общ фосфор; - «Инженеринг – Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО ”Ален мак”, гр. Варна». , Estimated Amount: 1 000 000.00
  • Differentiated position 1: «Строителен надзор за инженеринг „Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ-к.к.Златни пясъци” и „Частично изграждане, реконструкция/рехабилитация на канализационна мрежа в СО Ален мак"»
    Contractor: N R CONSULT
    Contract total funded value: 348 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Предметът на предвидената процедура е «Инженеринг – Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к.Златни пясъци» съгласно Договорните условия на ФИДИК (FIDIC) за технологично оборудване и проектиране – строителство за електро и машинно – монтажни работи и за строителни и инженерни обекти, проектирани от изпълнителя „Жълта книга” и изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите им нормативни актове и включва: - проектиране /допълнителни хидрогеоложки проучвания в допълнение към съществуващите проектни данни, изготвяне на технически проект с цел издаване на разрешително за строеж и работен проект по всички части на инвестиционното проектиране в съответствие с Наредба № 4/22.04.2004 год./, авторски надзор по време на строителството; -строителство; -въвеждане в експлоатация; -обучение на експлоатационния персонал; -отговорност в периода за съобщаване и отстраняване на дефекти на обекта. , Estimated Amount: 24 487 642.40
  • Differentiated position 1: «Инженеринг – Реконструкция, модернизация и разширение на ПСОВ - к.к.Златни пясъци»
    Contractor: HIDROSTROY
    Contract total funded value: 24 300 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN