Identification

UMIS Number BG05SFPR001-4.001-0001-C01
Project Name Ensuring management and implementation activities under the Education Programme 2021-2027
Beneficiary 177224179 Executive Agency "Programme Education"
Funding ESF+ ==> Programme "Education" 2021-2027
Date of the Contract/Order 09.10.2023
Start Date 09.10.2023
End Date 31.12.2029
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящото предложение има за цел да обезпечи дейността на Управляващия орган (Изпълнителна агенция „Програма за образование“) по управление и изпълнение на Програма "Образование" 2021-2027 (ПО), което включва:
- Осигуряване на дейностите по подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на ПО;
- Укрепване и повишаване на административния капацитет на Управляващия орган и професионалните компетенции на служителите на Изпълнителна агенция „Програма за образование“, отговорни за организацията, управлението и изпълнението на ПО;
- Укрепване и повишаване на административния капацитет на бенефициентите и партньорите по ПО;
- Осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация по ПО и повишаване на обществената информираност и публичност относно дейностите, изпълнявани по програмата;
- Повишаване на качеството на планирането и изпълнението на операциите по ПО чрез извършване на оценки, проучвания и анализи.
Activities
  • Activity: Информация и комуникация: В качеството си Управляващ орган ИАПО изпълнява отговорностите за осигуряване на прозрачност и комуникация относно Програма „Образование“ и финансиращия фонд (ЕСФ+) съгласно разпоредбите на чл. 49 от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. и Националната комуникационна стратегия, която е разработена в съответствие с чл. 18, ал. 1 на Закона за управление на средствата от Европейските фондове при споделено управление (ЗУСЕФСУ) . Националната комуникационна стратегия и приложенията към нея са методическата основа, върху която Управляващият орган на ПО организира своята дейност по видимост, прозрачност и комуникация. Дейността, свързана с осигуряването на информация и комуникация на ПО 2021-2027, включва следните основни поддейности: Поддейност 1 Организиране на публични и информационни събития по програмата – информационни кампании, годишни събития, семинари, обучения на бенефициенти, сключили договор за безвъзмездна финансова помощ (БФП), кръгли маси, конференции, изложби, изложения, семинари за популяризиране на програмата и приноса на ЕС. През периода 2023-2029 г. се предвижда да бъдат организирани следните основни събития: - Информационни кампании във връзка със стартиране на нови процедури за предоставяне на БФП на конкурентен подбор съгласно разработената Индикативна годишна работна програма (ИГРП), като се предвижда да се проведе по една информационна кампания за всяка процедура. Всяка информационна кампания включва средно два информационни дни, като се очакват между 100-150 участника. - Организиране на обучения на бенефициенти по новосключени договори в резултат на обявените нови операции; - Организиране на годишни събития за популяризиране на дейностите по програмата. Поддейност 2 Изработка и разпространение на документация, информационни и рекламни материали, свързани с ПО 2021-2027 - изработка, дизайн и разпространение на информационни брошури, информационни материали, достъпни за хора с увреждания, листовки, наръчници, ръководства и обучителни материали за успешно изпълнение на проекти, изработка на други рекламни материали и др. Поддейност 3 Провеждане на анализи и допитвания до общественото мнение - фокус групи, анкети, социологически проучвания и др. Поддейност 4 Организиране и провеждане на информационни кампании в електронни, печатни и интернет медии, социални мрежи, включително изработване на рекламни клипове, филми и други аудио и видео формати и излъчването им в национални и регионални ТВ и радиа Поддейност 5 Поддръжка на уеб сайт на Управляващия орган на ПО: Агенцията има разработен и функциониращ уеб сайт (http://opnoir.bg/), като по настоящата бюджетна линия се предвижда финансиране на неговото надграждане и поддръжка. При необходимост, горепосочените поддейности могат да се отнасят до ОПНОИР 2014-2020 г. и до програмата за следващия програмен период при избягване на двойно финансиране на разходи., Contracted Amount: 5 345 000.00 , Reported Amount: 2 334.00
  • Activity: Подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол: Дейността ще осигури необходимите условия за изпълнение на функциите на Управляващия орган за подготовка, изпълнение, мониторинг и контрол на Програма „Образование“ чрез следните основни поддейности: Поддейност 1: Осигуряване на финансирането на брутното месечно възнаграждение и допълнителни възнаграждения на служителите от ИАПО, изпълняващи функции по управление и изпълнение на ПО 2021-2027, на основание Закона за държавния служител, Кодекса на труда, Наредбата за структурата и организацията на работната заплата и Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация, включително свързаните с тях осигурителни вноски и други дължими според действащото национално законодателство плащания. Поддейност 2: Командировки, свързани с проверка на място на бенефициентите, както и работни срещи, срещи на междуинституционално и международно ниво в страната и в чужбина и др. Поддейност 3: Обезпечаване на дейностите на Комитета за наблюдение на ПО 2021-2027 Поддейност 4: Осигуряване на външна експертна помощ, вкл. чрез сключване на граждански договори (където е приложимо) - юридически, преводачески, технически услуги и др., включително външни оценители за процедурите за подбор Поддейност 5: Осигуряване и поддържане на високи нива на компетентност на Управляващия орган чрез обучение на персонала и организиране на работни срещи, семинари, обмен на опит и добри практики, което включва: 5.1. Обучения на служителите в страната по теми, свързани с ефективното и законосъобразно управление и изпълнение на ПО 2021-2027, както и насочени и към развитие на личностните и социалните умения, осигуряващи по-висока ефективност на работния процес. 5.2. Обучения на служителите в чужбина от международни обучителни институции, обмяна на опит и добри практики в страни членки на ЕС, участие в работни срещи, работни посещения, семинари, стажове, конференции и др. 5.3. Семинари, работни срещи, обмен на добри практики, работни групи, заседания и други. Поддейност 6: Подобряване и текуща поддръжка на материално-техническата база на структурите за управление на ПО 2021-2027, включително: 5.1. Наем, ремонт, поддръжка и застраховки на недвижимо имущество, използвано от УО (помещения, режийни разходи, почистване на офиси и охрана и др.): ремонтиране и освежаване на помещенията, в които се помещава Управляващият орган, включително поддръжка, почистване, охрана, заплащане на режийни разходи и др., както и режийни разноски и разходи за наем на регионални офиси 5.2. Доставки на техника (компютри, монитори, лаптопи, таблети, мултифункционални устройства, принтери, периферна техника и др.), необходима за обезпечаване на дейността на Управляващия орган при управление на програмата. 5.3. Доставка на автомобили и разходи за поддръжка: Предвид честотата на проверките на място и необходимостта да бъдат извършени от двама експерти е необходимо да бъдат закупени леки автомобили, с които да се обезпечи качественото изпълнение на отговорностите на Управляващия орган за осъществяване на контрол върху финансираните проекти. 5.4. Закупуване на телефонни апарати за служители на ИАПО с ръководни и представителни функции 5.5. Внедряване и поддръжка на софтуерни продукти за управление на счетоводството, човешките ресурси и др. 5.6. Осигуряване на комуникация чрез мобилни и фиксирани телефонни връзки 5.7. Закупуване и подновяване на електронни подписи за служителите на ИАПО 5.8. Доставка на канцеларски материали, тонер и хартия и други офис консумативи, както и закупуване на помощни печатни и други материали за обезпечаване на работата на служителите на агенцията 5.9. Пощенски и куриерски и услуги. При необходимост, горепосочените поддейности могат да се отнасят до ОПНОИР 2014-2020 г. и до програмата за следващия програмен период при избягване на двойно финансиране на разходи. Поддейност 7 Дейности за приключване на ОПНОИР 2014-2020 и подготовката на програма за следващия програмен период: осигуряване на външна експертна помощ, организиране на работни групи, семинари и др., Contracted Amount: 66 622 000.00 , Reported Amount: 1 758 970.88
  • Activity: Оценка и проучвания, събиране на данни: Дейността е насочена към осигуряване на необходимите оценки, анализи и проучвания за повишаване на качеството на планирането и изпълнението на операциите по програмата, като включва извършване на оценки, анализи и проучвания на ПО 2021-2027. Ангажиментите на Управляващия орган за извършване на оценки на програмата са определени с разпоредбите на чл. 44 на Регламент (ЕС) 2021/1060. Оценките по ПО се провеждат според изготвен съгласно параграф 5 на чл. 44 от Регламент (ЕС) 2021/1060 План за оценка, който включва информация за планираните оценки, включително графика и вида на оценката, методологическия подход, нуждите от данни и наличността, както и необходимите ресурси. При необходимост, дейностите могат да се отнасят до ОПНОИР 2014-2020 г. и до програмата за следващия програмен период при избягване на двойно финансиране на разходи., Contracted Amount: 9 017 000.00 , Reported Amount: 5 098 848.81
  • Activity: Укрепване на капацитета на органите на държавите членки, бенефициерите и съответните партньори: В рамките на тази дейност са предвидени мерки за укрепване и повишаване на административния капацитет на бенефициентите, членовете на Комитета за наблюдение и други партньори, участващи в изпълнението на програмата. Планира се дейността да бъде изпълнявана посредством следните поддейности: - Дейности за повишаване на капацитета на екипа на Министерството на образованието и науката в качеството му на конкретен бенефициент по системните проекти, финансирани по програмата; - Дейности за подобряване административния капацитет на бенефициентите и потенциалните бенефициенти (училища, професионални гимназии, детски градини, РУО, висши училища и др.); - Дейности за изграждане на капацитет на други структури, подпомагащи изпълнението на ПО, с цел осигуряване и поддържане на високи нива на компетентност, вкл. членове на Комитета за наблюдение на ПО. При необходимост, горепосочените мерки могат да се отнасят до ОПНОИР 2014-2020 г. и до програмата за следващия програмен период при избягване на двойно финансиране на разходи., Contracted Amount: 1 050 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NOVA KNIJNA FABRIKA LTD., Contracted Amount*: 2 376.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: EMS Bulpost, Contracted Amount*: 14 748.58 , Reported Amount**: 966.62
  • Contractor: Lukoil Bulgaria Ltd., Contracted Amount*: 682.83 , Reported Amount**: 1 570.26
  • Contractor: GETINA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 138.50
  • Contractor: Mariana, Contracted Amount*: 29 900.00 , Reported Amount**: 29 900.00
  • Contractor: MSOFT, Contracted Amount*: 1 602.00 , Reported Amount**: 1 602.00
  • Contractor: ATLAS TAVELS EOOD, Contracted Amount*: 180 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: OBLASTNA ADMINISTRATSIYA - OBLAST LOVECH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 266.02
  • Contractor: Organisation for Economic Co-operation and Development, Contracted Amount*: 8 498 081.35 , Reported Amount**: 5 098 848.81
  • Contractor: VEREYA TOUR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 711.83
  • Contractor: BULSYSTEMS - BG, Contracted Amount*: 22 353.60 , Reported Amount**: 5 037.60
  • Contractor: VIP parking, Contracted Amount*: 600.00 , Reported Amount**: 100.00
  • Contractor: Valeriya, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DZI - GENERAL INSURANCE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 273.60
  • Contractor: Svetlin, Contracted Amount*: 2 640.00 , Reported Amount**: 660.00
  • Contractor: CENTER FOR ASSESSMENT IN PRESCHOOL AND SCHOOL EDUCATION, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 30 948.82
  • Contractor: Kornel 4 kids Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 48.00
  • Contractor: I CARE Ltd, Contracted Amount*: 2 006.34 , Reported Amount**: 2 006.34
  • Contractor: PGZ "HRISTO BOTEV", Contracted Amount*: 1 672.00 , Reported Amount**: 66.00
  • Contractor: Zoom Video Communications Inc., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 196.16
  • Contractor: Vivacom Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 336 553.54 , Reported Amount**: 8 621.74
  • Contractor: Information Services, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 81.60
  • Contractor: ENVIZIMO VNEDRIAVANIA I PODRAJKA EOOD, Contracted Amount*: 8 496.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: RIN CONSULT, Contracted Amount*: 1 390 674.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: „SOT-Signalno ohranitelna tehnika” Ltd., Contracted Amount*: 3 577.93 , Reported Amount**: 409.93
  • Contractor: SASHO ALEKSANDROV - SATEL, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 453.00
  • Contractor: Strahil, Contracted Amount*: 1 130.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SKY COMPANY Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 8 211.48
  • Contractor: FUTURE STANDARDS, Contracted Amount*: 10 494.00 , Reported Amount**: 2 334.00
  • Contractor: RUO - BURGAS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 225.34
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 8 772.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: BORIVAN, Contracted Amount*: 86 403.60 , Reported Amount**: 4 911.60
  • Contractor: PANDA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 98.68
  • Contractor: ARTE.DOC Ltd., Contracted Amount*: 45 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NUMBER ONE ADV, Contracted Amount*: 18 400.80 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Trained representatives of beneficiaries/partners/target groups and of potential beneficiaries/partners/target groups, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 779.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Participants in Programme events , Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 267.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Trained representatives of beneficiaries/partners/target groups and of potential beneficiaries/partners/target groups, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 893.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Programme evaluations, analyses and studies carried out, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of participations of persons from the MA in trainings and working visits, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 157.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Number of participations of persons from the MA in trainings and working visits, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 787.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Programme evaluations, analyses and studies carried out, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Participants in Programme events , Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 333.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 82 034 000.00 BGN
Grant 82 034 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 23 170 143.98 BGN
Percentage of EU co-financing 82.07 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: “ОСИГУРЯВАНЕ НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ ЗА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И БАГАЖ ПРИ СЛУЖЕБНИТЕ ПЪТУВАНИЯ НА СЛУЖИТЕЛИ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ“ В СТРАНАТА И В ЧУЖБИНА”, Estimated Amount: 150 000.00
  • Differentiated position 1: “ОСИГУРЯВАНЕ НА САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ ЗА ПРЕВОЗ НА ПЪТНИЦИ И БАГАЖ ПРИ СЛУЖЕБНИТЕ ПЪТУВАНИЯ НА СЛУЖИТЕЛИ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ“ В СТРАНАТА И В ЧУЖБИНА”
    Contractor: ATLAS TAVELS EOOD
    Contract total funded value: 180 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „ГОДИШНА АБОНАМЕНТНА ТЕХНИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА НА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ТИП „BRONZE“ ЗА „УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ HeRACleS ЗА НУЖДИТЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ“, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: „ГОДИШНА АБОНАМЕНТНА ТЕХНИЧЕСКА ПОДДРЪЖКА НА ИНФОРМАЦИОННА СИСТЕМА ТИП „BRONZE“ ЗА „УПРАВЛЕНИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ“ HeRACleS ЗА НУЖДИТЕ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ „ПРОГРАМА ЗА ОБРАЗОВАНИЕ“
    Contractor: BULSYSTEMS - BG
    Contract total funded value: 1 574.40
Procedure 3 Subject to due process: „Почистване и хигиенизиране на помещенията на Изпълнителна агенция „Програма за образование“, Estimated Amount: 47 000.00
  • Differentiated position 1: „Почистване и хигиенизиране на помещенията на Изпълнителна агенция „Програма за образование“
    Contractor: I CARE Ltd
    Contract total funded value: 2 006.34
Procedure 4 Subject to due process: „Почистване и хигиенизиране на помещенията на Изпълнителна агенция „Програма за образование“ , Estimated Amount: 116 000.00
  • Differentiated position 1: "Почистване и хигиенизиране на помещенията на Изпълнителна агенция „Програма за образование“
    Contractor: BORIVAN
    Contract total funded value: 86 403.60
Procedure 5 Subject to due process: „Предоставяне на услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия от Изпълнителна агенция „Програма за образование“, Estimated Amount: 1 525 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на услуги, свързани с организиране на събития и мероприятия от Изпълнителна агенция „Програма за образование“
    Contractor: RIN CONSULT
    Contract total funded value: 1 390 674.00
Procedure 6 Subject to due process: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Изпълнителна агенция „Програма за образование”, Estimated Amount: 110 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Изпълнителна агенция „Програма за образование”
    Contractor: Vivacom Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 132 000.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Изпълнителна агенция „Програма за образование”, Estimated Amount: 170 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на далекосъобщителни услуги чрез обществена далекосъобщителна подвижна клетъчна мрежа по стандарт GSM/UMTS/LTE/5G с национално покритие от лицензиран оператор и извършване на специализирани доставки и услуги, свързани с тази дейност, за нуждите на Изпълнителна агенция „Програма за образование”
    Contractor: Vivacom Bulgaria EAD
    Contract total funded value: 204 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN