Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0081-C11
Project Name Soup-kitchen - "Hope"
Beneficiary 000057250 Municipality of Sungurlare
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 24.08.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 31.03.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Сунгурларе

Description

Brief description
Проект - Трапезария "Надежда" цели осигуряване на топъл обяд на хора в неравностойно положение в Община Сунгурларе , чрез надграждане и разширяване обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществени трапезарии.Целевите групи по проекта са: 1. Лица с доказана липса на доходи и близки , които да се грижат за тях, установени от дирекция "Социално подпомагане " Карнобат - 10 бр.  2.  Самотно живеещи лица и семейства , получаващи минимални пенсии за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии и пенсии свързани с нетрудова дейност - 460 бр. 3. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП -30.
Целите на проектното предложение е да се допълнят, надградят и разширят обхвата на дейностите по обществените трапезарии, финансирани от Фонд "Социална закрила"  без да ги дублира. По проекта ще се предлагат  и съпътстващи дейности - консултиране и проследяване спазване на правилен  хранителен режим.Очакваните резултати по проекта са да бъде предоставен топъл обяд на 500 / 800/ 774/762/254 потребители от целевите групи през целия срок на действие на проекта и предоставяни съпътстващи дейности на потребители от целевите групи.Основните дейности по проект  са: 1. Определяне на целевите групи.  2.Закупуване на хранителни продукти.  3.Осигуряване на топъл обяд. 4. Предоставяне на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: Социалната услуга "Обществена трапезария" в община Сунгурларе ще бъде предоставяна на следните групи лица , които са неразделна част от основната целева група: 1. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях , установено от Дирекция "Социално подпомагане" гр. Карнобат - 10 бр. лица 2. Самотно живеещи лица и семейства , които не могат да се издържат чрез имуществото си и или труда си и получават пенсии в минимални размери - за осигурителен стаж и възраст, за инвалидност, наследствени пенсии и пенсии свързани с нетрудова дейност - 460 бр. 3.Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закон за социално подпомагане - 30 бр. Поради големият брой лица от целевите групи и продължителността на проекта и текучеството по проекта, няма да бъде точно фиксиран брой по целевите групи, а ще се бъде като общ брой потребители - 800 лица. Топлият обяд ще се доставят на 800 лица от 01.01.2018г., от 01.01.2020г. на 774 лица, от 01.02.2020г. 762 лица, от 01.03.2020г. - 254 лица., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти: Община Сунгурларе е обявила Обществена поръчка на 18.02.2016г.(уникален номер на ОП - 714567) и е провела процедура по ЗОП - "Открит конкурс" за „Доставка на хранителни продукти за нуждите на ДВХД – с. Славянци, ДВХ – с. Лозарево, ДСП – гр. Сунгурларе и детските заведения на територията на Община Сунгурларе“ . По времето на стартиране и провеждане на процедурата по ЗОП , нямаше обявена покана за кандидатстване по процедура BG05FMOP001-03.02. "Осигуряване на топъл обяд ", съответно в процедурата по ЗОП "Доставка на хранителни продукти за нуждите на ДВХД – с. Славянци, ДВХ – с. Лозарево, ДСП – гр. Сунгурларе и детските заведения на територията на Община Сунгурларе“, не са заложени като артикули и стойности необходимите хранителни продукти за приготвяне на готова храна за консумация . Обявената и проведена процедура от Община Сунгурларе по ЗОП "Доставка на хранителни продукти за нуждите на ДВХД – с. Славянци, ДВХ – с. Лозарево, ДСП – гр. Сунгурларе и детските заведения на територията на Община Сунгурларе“ е на максимална стойност 300 000.00 лв.(триста хиляди лева) , имайки в предвид гореизложеното , закупуването на необходимите хранителни продукти за изпълнението на социалната услуга "Обществена трапезария" по процедура процедура BG05FMOP001-03.02. "Осигуряване на топъл обяд ", може да се присъедини към действащия Договор № 132/05.05.2016г. сключен между Община Сунгурларе и ДЗЗД "Виатекс-Сунгурларе" до достигане на максималната му стойност. При превишаване на максималната стойност на договора , ще бъде обявена нова процедура за провеждане на ОП по реда на ЗОП. Дата на стартиране предоставянето на услугата Обществена трапезария е 01.08.2017г. и приключване на дейността на 31.12.2019г., удължен до 31.01.2020г. , удължен до 29.02.2020г., удължен до 31.03.2020г. Общия брой дни в които трапезарията ще предоставя "Топъл обяд" е 974 календарни дни , като общия брой на лицата на които ще се предоставя услугата е 500 души до 31.12.2017г.,на 800 лица от 01.01.2018г., от 01.01.2020г. на 774 лица, от 01.02.2020г. 762 лица, а от 01.03.2020г. - 254 лица. Считано от 25.05.2017г. със Заповед №251/25.05.2017г. на Зам. кмет на община Сунгурларе е обявен конкурс за възлагане управлението на социалната услуга «Обществена трапезария» по чл.18 и чл.18а, ал.3 от ЗСП и чл.37,ал1 и ал.2 от ППЗСП. В следствие на проведената процедура със Заповед №375/19.07.2017г. на Зам. кмет на община Сунгурларе е обявено класирането и определен изпълнителя на договор с предмет: Предоставяне на социалната услуга «Обществена трапезария « на територията на Община Сунгурларе по процедура BG05FMOP001-3.002. "Осигуряване на топъл обяд 2016-2020г." а именно «Кей Енд Ви» ООД гр.Сливен , ЕИК 119677914. Съгласно сключения договор за предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария“ между Община Сунгурларе и „Кей Енд Ви“ ООД гр.Сливен ,фирмата изпълнител се ангажира с закупуването на хранителните продукти и приготвянето на готова храна за консумация – топъл обяд за 500 потребителя и доставката му до обекти – пунктове за раздаване на храна във всяко едно населено място от общината ,където има потребители на услугата . Дата на стартиране предоставянето на услугата Обществена трапезария е 21.08.2017г. и приключване на дейността на 31.12.2019г., удължен до 31.01.2020г., удължен до 29.02.2020г., удължен до 31.03.2020г. От 01.01.2018 ще се предоставя услугата на 800 лица, като до 31.12.2017 ще се хранят 500 лица. От 01.01.2020г. услугата ще се предоставя на 774 лица. От 01.02.2020г. услугата ще се предоставя на 762 лица, от 01.03.2020г.услугата ще се предоставя на 254 лица. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№ 251/25.05.2017г. и сключен договор от с доставчик № 391 от 15.08.2017г., Contracted Amount: 1 732 330.63 , Reported Amount: 1 734 230.12
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Топлия обяд в община Сунгурларе ще се реализира от една трапезария, която ще се намира на ул."Георги Димитров " №46А Община Сунгурларе разполага с кухня в която се приготвя готова храна за консумация. Основно кухнята обслужва дейността на „Домашен социален патронаж Сунгурларе“. Намира се на ул. „Георги Димитров“ №46А . Помещенията с които разполага кухнята са следните; - Кухненски блок - Подготвителни – 3 бр. - Складове – 3 бр. - Разливно помещение 1бр. - Миячо - 3 бр. - Стая с тоалетна и баня за персонала Към кухненския блок има изградена столова.Общата площ на помещенията е 453 м2. Кухнята е оборудвана със следните машини и съображения; - Фризери – 7бр. с обща вместимост 1700 литра. - Хладилници – 5 бр. с обща вместимост 1000 литра. - Ел. Печка със 6 котлона – 4бр. - Пекарни - 3бр. - Конвектомат – 1 бр. - Хладилна маса – 1 бр. - Вентилационна система – 2 бр. В настоящия момент кухнята приготвя топла храна за консумация по домовете за 190 души които живеят на територията на община Сунгурларе (обслужват се 20 населени места).Капацитета на кухнята е 250 души. Домашен социален патронаж разполага със следния персонал – Социален работник- 1 бр. , Касиер-домакин – 1 бр. , Готвач – 1 бр. , работник кухня – 4 бр. , Санитар – разносвач – 5 бр. , Шофьори – 3 бр. , . Персоналът който обслужва дейностите по предоставяне на социалната услуга ДСП , е обслужвал и дейностите по предоставяне на услугата „Обществена трапезария“ от започването и през 2009 г., до сега. От 21.08.2017г. предоставянето на социалната услуга «Обществена трапезария « на територията на Община Сунгурларе по процедура BG05FMOP001-3.002. "Осигуряване на топъл обяд 2016-2020г." ще се извършва от «Кей Енд Ви» ООД гр.Сливен , ЕИК 119677914 в следствие на проведена процедура по чл.18 и чл.18а, ал.3 от ЗСП и чл.37,ал1 и ал.2 от ППЗСП. Топлия обяд в община Сунгурларе ще се реализира от една трапезария. Съгласно сключения договор за предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария“ между Община Сунгурларе и „Кей Енд Ви“ ООД гр.Сливен , фирмата изпълнител се ангажира с закупуването на хранителните продукти и приготвянето на готова храна за консумация – топъл обяд за 500 потребителя и доставката му до обекти – пунктове за раздаване на храна във всяко едно населено място от общината ,където има потребители на услугата . Осигуряването на помещения (пунктове) в населените места на територията на Община Сунгурларе , за раздаване на храна и раздаването и остава ангажимент на Община Сунгурларе. Пунктовете са регистрирани по ЗХ , същите ще бъдат нагледно обозначени , персоналът който ще раздава готовата храна (топлия обяд) притежава здравни книжки. От 01.01.2018г. до 31.12.2019г. - 800 потребители, а от 01.01.2020г. до 31.01.2020г. ще се хранят 774 лица, от 01.02.2020г. до 29.02.2020г. ще се хранят 762 лица и от 01.03.2020г. до 31.03.2020г. ще се хранят 254 лица., Contracted Amount: 86 616.53 , Reported Amount: 80 227.39
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Община Сунгурларе разполага със специалисти които могат да предоставят съпътстващите мерки, съгласно издадена заповед на кмета. Ще бъдат предоставяни следните съпътстващи мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд изразяващи се индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за; - възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, вкл. и такива , финансирани от ЕСФ - ползване на административни общински услуги, за подпомагане достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семеен бюджет - индивидуално или групово консултиране при установени конкретни нужди и проблеми на потребителите или при настъпили кризисни ситуации , Contracted Amount: 86 616.53 , Reported Amount: 85 887.64

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Society of CPA "Viateks - Sungurlare", Contracted Amount*: 21 620.00 , Reported Amount**: 15 664.16
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 254.00 , Reached amount: 1 229.00

Financial Information

Total Project cost 1 905 563.69 BGN
Grant 1 905 563.69 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 905 563.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 376.48 0.00 376.48 Дружество по ЗЗД "Виатекс - Сунгурларе"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 406.73 0.00 406.73 Дружество по ЗЗД "Виатекс - Сунгурларе"

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN