Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0205-C01
Project Name Developing the management capacity and growth of G amp; V Ltd. through development and implementing of ICT based software for managing business processes / resources - Uniform Resource Management (ERP) and ISO certification;
Beneficiary 831814453 Gamp;V Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 15.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Луковит, гр.Луковит

Description

Brief description
От 1995 г.ДЖИ ЕНД ВИ ЕООДе една от първите компании с официален лиценз за производство и бутилиране на трапезна вода с много ниска минерализация,предлагайки качествени и разнообразни продукти за всеки ден с наложена марка САВИНА;На 8500m² пр.площ в софийския кв.Бусманци,общ. Искър–София град,компанията разполага със собствен водоизточник на порови води и разработена заводска инфраструктура,която позволява процесите на производство и логистика да се управляват ефективно.През годините компанията е инвестирала собствени средства в ново производствено оборудване,за да отговори на бързо променящите се технологии,като се стреми да бъде конкурентноспособна в сектора си;
Към моментаДЖИ ЕНД ВИне разполага с единна система за управление на ресурсите,което създава редица проблеми в събирането,обработката и анализирането на информация и продукция и води до неадекватна вътрешно фирмена организация в период на динамично развитие и невъзможност за внедряване на продажби чрез ел.търговия и модернизация на работата с дистрибуторите в страната. 
С изпълнението на настоящия проект компанията ще въведе нов организационен модел,който ще оптимизира работата на служителите,ще подобри вътрешната комуникация,ще повиши качеството и ефективността на предлаганите продукти,а това ще доведе до повишаване на конкурентоспособността наДЖИ ЕНД ВИ. 
Основните дейности,предвиждани в рамките на настоящия проект са:
1.Разработка и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите–Единна система за управление на ресурсите(ERP)
2.Разработване и внедряване на система за управление на околната среда в съответствие с международен стандарт ISO14001;
3.Сертифициране на  система за управление на околната среда по ISO14001;
4.Визуализация на проекта.
Реализацията на проекта ще доведе до подобряване конкурентоспособността наДЖИ ЕНД ВИ,чрез подобряване на модела на управление и организация на основните процеси в дейността,увеличение на приходите от продажби и подобряване пазарните позиции.
Activities
  • Activity: Дейности за разработка и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД – Единна система за управление на ресурсите (ERP): Към момента едно от основните ограничения пред развитието на компанията се корени в липсата на единна управленска система,която да събира,разпределя и обобщава в едно информацията от извършваните услуги,доставки и производство–събирането на информацията става чрез служителите,производствени оператори,частично се обобщава в таблици,липсват записи за редица извършени операции,което не позволява прецизна проследимост,мониторинг и контрол.Липсата наERPзатруднява управлението на дейностите, води до дублиране на дейности от различните служители, пречи на предлагането на гъвкави пакетни продукти спрямо стари клиенти и на привличането на нови такива и като цяло е пречка пред разширяването на пазарния дял на фирмата в страната и подобряването на конкурентноспособността й на външни пазари.Особено важно и перспективно е развитието в посока внедряване на електронна търговия,увеличаване на асортимента на продукцията,улесняване на работата с дистрибуторите в страната за поръчки онлайн и чрез кол център.От друга страна все високите изисквания на клиентите за гъвкаво обслужване,поддръжка на инсталираните машини за вода,налагат ежедневното актуализиране и следене на условията на договорите и тяхното спазване. Изпълнението на дейността се състои в разработката и внедряването на специализирана за нуждите наДЖИ ЕНД ВИ ERPсистема,която ще интегрира и управлява цялата информация и всички дейности,предоставяйки възможност за цялостно управление и контрол. ДЖИ ЕНД ВИе идентифицирала следните нужди, обуславящи необходимостта от внедряване наERP: ­нужда от обединяване на информацията поради ползването на сериозен документооборот и липсата на единна автоматизирана система между производствените звена/клиентите на фирмата; ­необходимост от бързо и надеждно изготвяне на справки за нуждите на ръководството;нужда от автоматично анализиране на постъпилия обем поръчки и крайния резултат–ръчното обработване на такъв вид данни,води до разход на време и усилия; ­нужда от наличие на възможност за отдалечен контрол върху изпълнението на заявките–срокове за изпълнение,материали,доставки и дистрибуция; ­нужда от по­гъвкава комуникация м/у служителите, реакция и срокове,с цел по-­конкурентни условия. ­взаимодействие с доставчиците и дистрибуторите;осъществяване на стратегическо планиране на структурата на веригите за доставка; управление на складовете и доставки в страната.ERPще интегрира и управлява цялата информация и всички дейности на дружеството и ще бъде разработена със следните основни модули: 1.Контакти-­бърз и лесен начин да създаде или изтрие неограничен брой партньори 2.Продажби Мин.вода-бързо сегментиране на продажбите по клиенти 3.Покупки–генериране и съответното отразяване на реализираните покупки 4.Наличност­-следене на наличните артикули и техните себестойности 5.Счетоводство–интегриран с останалите модули, като всяка промяна в тях се отразява в счетоводния модул 6.Проекти–ръководене на множество проекти едновременно,както и управление на едни и същи ресурси 7.Уебсайт–възможност за създаване на корпоративен уеб сайт с възможност за електронен магазин 8.Комуникация–асоцииран с всички потребители 9.Служители–да създаде модел за структурата на компанията 10.Календар 11.Производство-­оптимизиране на управлението на производството на минерална вода,бутилиране и износ спрямо спецификата на производството Supply ChainManagement(управление на веригите за доставки)Внедряването наERPв дружеството по същество представлява организационна иновация,тъй като за първи път ще се въведе цялостна управленска система на производствените операции,чрез която ще се постигне: ­пълната проследимост на процесите в дружеството минимизиране на „човешка грешка” ­обратна връзка, особено при евентуално неудовлетворение на клиента ­удобен и улеснен масив от информация Обобщено, въвеждането на ERPсистема ще позволи по­добро планиране на всички дейности, анализиране, подобрен контрол и оптимално използване на ресурсите в предприятието, Contracted Amount: 480 000.00 , Reported Amount: 475 000.00
  • Activity: Дейност за инвестиции в ново оборудване, допринасящо за въвеждането на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД: ДЖИ ЕНД ВИ по настоящем не разполага с необходимите за въвеждането и функционирането на ERP система оборудване и хардуерни ресурси. Хардуерният капацитет към момента не е достатъчен за осъществяване на настоящата дейност на дружеството чрез обезпечение с необходимите сървъри и работни станции на местата на осъществяване на дейността. След предварителен анализ направен от специалистите на компанията и препоръки от потенциални доставчици относно хардуерните потребности, които ще има ERP системата, се установява, че ДЖИ ЕНД ВИ ще трябва да закупи и въведе в експлоатация нов сървър със съответния капацитет, бързина и инфраструктура, както и нови работни станции за работа на служителите в прозиводството, доставки, продажби и склад. с цел гарантиране на безпрепятственото функциониране на ERP системата. Изпълнението на дейността се състои в закупуване и въвеждане в експлоатация на: 1) Сървърна конфигурация – 1бр. – На този сървър ще бъдат инсталирани базите данни и всички модули на ERP. Сървърът ще се монтира в гр. Луковит, в помещение на “ДЖИ ЕНД ВИ”. Конфигурацията ще бъде доставена със спецификации, отговарящи на съвременните технологии, за да може в максимална степен да покрие изискванията за обем и безпроблемно функциониране на ERP системата за продължителен период от време. 2) Работни станции ­ 15 бр. ­ Към момента работните станции в отделите Производство, Склад, Логистика,Търговия, Маркетинг, Обслужване на клиенти, Финанси и счетоводство не са достатъчни или нямат нужния хардуерен капацитет за нормалната работа на ERP системата. Работните станции ще дават възможност за извършване на административни функции, архивиране на информацията, начална инициализация на база данни, бърз достъп до ERP системата, импортиране и експортиране на данни, рестартиране на системата, нейното обновяване, както и други оперативни функции, касаещи правилното функциониране на ERP системата, чрез съответните администраторски права. При изборът на работни станции отново ще се следи за последните тенденции в областта на ИТ технологиите, за да се осигури в пълна степен съответствие с изискванията на специфичната разработена ERP система и очакванията на “ДЖИ ЕНД ВИ”., Contracted Amount: 39 000.00 , Reported Amount: 25 900.00
  • Activity: Дейност за услуга по въвеждане на система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001;: Изпълнението на дейността се състои в разработване и въвеждане на система за управление на околната среда в съответствие с международен стандарт ISO 14001. Предоставянето на консултантски услуги е необходимо с оглед постигане на пълно съответствие с изискванията на международния стандарт за система за управление на околната среда /СУОС/ в съответствие с изискванията на ISO 14001. Фокусът на стандарта е във възможността чрез поддържането и постоянното подобрение на система за управление на околната среда, организациите да идентифицират, следят и управляват екологичните си аспекти като по този начин свеждат риска за околната среда до допустими нива. Система за управление на околната среда /СУОС/ представлява инструмент, внедряването на който ще даде възможност на ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД да гарантира на своите потребители и партньори способността си трайно да предоставя бързи, екологични и качествени услуги. Към момента в дружеството няма внедрена системи за управление на околната среда. От друга страна, подобряването на вътрешно-организационните и производствените процеси и внедряването на последователна политика в управлението на документооборота ще спомогне за намаляване на прякото използване на хартия и други материали, което ще има пряк положителен ефект върху околната среда. Внедрената ERP система ще позволи следене на прозводствените процеси на всеки един етап, което ще допринесе до изпълнението на изискването на система за идентификация и проследимост. Съществен принос върху опазването на околната среда и постигането на изискванията на стандарт ISO 14001 ще окажат предоставяните чрез внедряваната ERP система: възможност на отдалечен мониторинг на производствено оборудване, подобряване на логистиката при доставка на продукти, прецизно определяне на графика на прозводствения отдел и екипа за разнос и дистрибуция. По този начин ще се намали съществено потреблението на гориво, което рефлектира директно върху намаляване на вредните газове и опазване на околната среда. Разработената и внедрена СУОС ще подобри значително организационната структура в предприятието и ще предостави точната методика за постигане на поставените от ръководството на фирмата цели в областта на опазването на околната среда. СУОС ще осигури постигане на планиране и отчетност на дейностите, както и непрекъсваем контрол на предоставяните услуги, осигуряващ своевременно предприемане на превантивни и коригиращи действия. Ще бъдат точно идентифицирани задълженията, правомощията и взаимоотношенията на служителите във фирмата, във връзка с ефективното функциониране на СУОС. Всеки един от процесите във фирмата ще се контролира в съответствие с разработените процедури, инструкции, наръчник, политики, цели, фирмени методики и др. документи. Постигането на съответствие с международно признати стандарти в сферата на околната среда ще осигури стратегически подход при идентифицирането, управлението и контрола на процесите, оказващи въздействие върху околната среда, както и непрекъснато подобряване на въздействието върху нея. Това ще доведе до ограничаване на замърсяването, минимизиране на екологичните рисковете, намаляване на разхода на материали и ресурси. Внедряването на система за управление на околната среда /СУОС/ в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 14001 ще осигури по­добър търговски имидж, по­високо доверие от страна на доставчици и дистрибутори и стабилно присъствие на българския, европейския и световния пазар.; Тези положителни промени ще спомогнат за подобряване на управленския капацитет на дружеството и постигане на общата цел на настоящото проектно предложение – повишаване на конкурентоспособността на “ДЖИ ЕНД ВИ” ЕООД;, Contracted Amount: 14 500.00 , Reported Amount: 13 200.00
  • Activity: Дейност за услуга по сертифициране на система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001: Сертификационните услуги по настоящото проектно предложение са свързани с извършването на одит на разработената система за управление околната среда от акредитиран сертифициращ орган и издаване на сертификати за съответствие с международен стандарт ISO 14001 на ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД. Процедурата по сертификация стартира след подписване на договор с избрана сертифицираща организация. Услугите за сертифициране се предвиждат във връзка с въвеждането на система за управление на околната среда /СУОС/ в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 14001 и в съответствие с изискванията на настоящата схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Услугите за сертифициране ще бъдат извършени от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC 17021 или EN 45011 от българския национален орган по акредитация и/или орган по акредитация на друга държава. Дейността ще бъде възложена за изпълнение на консултантска сертифицираща организация. Основните етапи при разработване и въвеждане на система включват: - Изготвяне оценка на съответствието по предварителен въпросник на Сертификационната институция – получаване на поръчка за сертификация и попълване на необходимите за целта документи; - Преглед на документацията от международно признат, акредитиран сертификационен орган – преглед на основните документи на внедрената система за управление на околната среда в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 14001; - Провеждане на сертификационен одит в дружеството - осъществяване на сертификационен одит в ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД съгласно плана/програмата за сертификационен одит от акредитиран сертификационен орган. - Издаване на сертификат за съответствие на Системата за управление на околната среда /СУОС/ с изискванията на международния стандарт ISO 14001, издаден от съответния акредитиран сертифициращ орган – това е финалният етап, удостоверяващ успешното внедряване в организацията на СУОС;, Contracted Amount: 7 000.00 , Reported Amount: 6 900.00
  • Activity: Дейност по визуализация на проекта: Целта на конкретната дейност е да информира широката общественост и участниците в проекта за приноса на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР. Реализацията на тази дейност е задължително и необходимо условие за успеха на проекта като същата допълнително ще даде възможност за популяризиране на постигнатите цели и резултати. Осъществяването на дейността създава условия за мултипликационен ефект, както по отношение на възможността други компании да приложат същия модел, така и по отношение на продължаване на създадените добри практики при осъществяване на подобни дейности. Предвидено е мерките за визуализация в рамките на проекта, да бъдат реализирани, от външен изпълнител избран, съгласно условията и реда, предвидени в ЗУСЕСИФ и приложимата, нормативна уредба. Предвидените дейности за информиране на широката общественост и участниците в проекта са: 1) Отпечатване и поставяне на информационна табела - плакат (1 брой) с информация за проекта и източника на финансиране – в офиса на компанията; 2) Отпечатване и поставяне на стикери, оповестяващи финансовия принос на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез ЕФРР върху всеки актив, закупен по проекта. 3) Създаване на документи, свързани с изпълнението на проекта, с включена информация за източника на финансиране - в пълно съответствие с изискванията на Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 4) Поставяне на информация за полученото финансиране в близост до сертификата за съответствие със стандарта ISO 14001. При изпълнението на дейността и целия проект кандидатът ще спази всички задължителни мерки за информация и комуникация и въведените единни стандарти при визуализацията, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, изискванията, описани в Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 -2020 г. и Ръководството на бенефициента за изпълнение на договори по Оперативна програма “Конкурентоспособност и иновации”., Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 850.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: S T H STUDIO, Contracted Amount*: 595.00 , Reported Amount**: 850.00
  • Contractor: CERTIFICATION , Contracted Amount*: 4 830.00 , Reported Amount**: 6 900.00
  • Contractor: NAUCHNO-PROIZVODSTVENA KOOPERATSIYA STANDART KOOPERATSIYA, Contracted Amount*: 9 240.00 , Reported Amount**: 13 200.00
  • Contractor: ARCHIO EOOD, Contracted Amount*: 18 130.00 , Reported Amount**: 25 900.00
  • Contractor: LL - C/CERTIFICATION/BULGARIA, Contracted Amount*: 4 340.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: CPS International Trading Ltd., Contracted Amount*: 332 500.00 , Reported Amount**: 475 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 83 059.37 , Reached amount: 80 046.53
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 541 500.00 BGN
Grant 379 050.00 BGN
Self amount 162 450.00 BGN
Total actual amounts paid 365 295.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на ДМА (хардуер) , Estimated Amount: 39 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на ДМА (хардуер)
    Contractor: ARCHIO EOOD
    Contract total funded value: 18 130.00
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за разработка и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД – Единна система за управление на ресурсите (ERP), Estimated Amount: 480 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за разработка и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите в ДЖИ ЕНД ВИ ЕООД – Единна система за управление на ресурсите (ERP)
    Contractor: CPS International Trading Ltd.
    Contract total funded value: 332 500.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за услуга по сертифициране на интегрирана система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001, Estimated Amount: 7 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услуга по сертифициране на интегрирана система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001
    Contractor: CERTIFICATION
    Contract total funded value: 4 830.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001;, Estimated Amount: 14 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за услуга по въвеждане на система за управление на околната среда в съответствие с международни стандарти ISO 14001;
    Contractor: NAUCHNO-PROIZVODSTVENA KOOPERATSIYA STANDART KOOPERATSIYA
    Contract total funded value: 9 240.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител по визуализация на проекта, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител по визуализация на проекта
    Contractor: S T H STUDIO
    Contract total funded value: 595.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN