Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.023-0001-C01
Project Name Providing support to the Government of Bulgaria/Ministry of Energy and eight carbon-intensive districts (Varna, Haskovo, Burgas, Lovech, Gabrovo, Targovishte, Sliven and Yambol) in the preparation of territorial just transition plans for the districts
Beneficiary 176789460 Ministry of Energy of the Republic of Bulgaria
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 12.04.2021
Start Date 05.02.2021
End Date 16.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Проектното предложение има за цел да осигури подкрепа на Министерство на енергетиката (МЕ) при разработването на териториални планове за справедлив преход (ТПСП) в осем енергийно интензивни региона в България - Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово,Търговище, които ще бъдат сред най-силно засегнатите от прехода към неутрална по отношение на климата икономика, поради Европейската зелена сделка. Дейностите, които ще бъдат осъществени от МЕ, с подкрепата на Международната банка за възстановяване и развитие (МБВР) са: определяне на методология, институционални аспекти, комуникации и графика за изготвяне на ТПСП на ниво област; разработване на обосновка за най-засегнатите области, поради въглеродно/интензивна индустрия (не-въглищни области)- Варна, Хасково, Бургас, Ловеч, Габрово, Търговище, осигуряване на препоръки за заинтересованите страни, както и за оценка на ТПСП; провеждане на обществени консултации. Дейности които ще бъдат осъществени от МБВР са: оценка на икономическото, социалното и териториалното въздействие на климатичния преход, подготовка на анализ със засегнатите в процеса на териториална декарбонизация, икономически дейности и промишлените сектори; идентифициране на потребности от развитие за справяне с предизвикателствата на прехода, във връзка с европейските цели за развитие до 2030г. и за постигане на климатична неутралност до 2050г., очаквани цели и резултати; анализ за съгласуваност с други национални, регионални или териториални стратегии и планове; определяне на видовете операции, в рамките на териториалния процес на декарбонизация, очакван принос, анализиране на конкретни за програмата резултати и показатели за прехода. На база на анализите и оценките на МБВР, МЕ ще изготви ТПСП за осемте региона, необходими и за попълване на Приложение II от Регламента за ФСП. Докладите на МБВР ще бъдат приемани от Управляващ комитет с представители на МЕ, заинтересованите ведомства – МРРБ, МТСП, МИ, МОСВ и местни власти.
Activities
  • Activity: Предоставяне на подкрепа на МЕ и осем области (Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово,Търговище) при разработването на ТПСП със следните поддейности: 1.1.Определяне на методологията, институционалните аспекти, комуникациите и графика за изготвянето на ТПСП на ниво област; 1.2. Оценка на предложения механизъм за управление; 1.3. Оценка на предизвикателствата пред осемте области. : Изпълнението на тази дейност ще допринесе за реализирането на целта на проекта във връзка с осигуряването подкрепа на Министерството на енергетиката и правителството на Р България при разработването на териториални планове за справедлив преход в осем енергийно интензивни региона в България - Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово и Търговище, в т.ч. подпомагане на националните органи за формулиране, разработване и прилагане на политики и стратегии за реформи и прилагане на интегриран подход, като се гарантира съгласуваност между целите и средствата в различните сектори. Поддейност 1.1. Определяне на методологията, институционалните аспекти, комуникациите и графика в подкрепа на изготвянето на ТПСП на ниво област - тази поддейност ще определи параметрите за подкрепа на МЕ и осемте области при изготвянето на териториални планове за справедлив преход. Обхватът на поддейност 1.1 включва: 1.1.1 Изготвяне за всяка област (Хасково, Сливен, Ямбол, Варна, Бургас, Ловеч, Габрово и Търговище) на институционална карта на субектите на различни нива, които имат отговорности в процеса на декарбонизация. 1.1.2 Разработване на подробната методология за реализирането на предоставяната подкрепа на МЕ и осемте области при изготвянето на териториални планове за справедлив преход в т.ч., определяне на графика за изпълнението й. 1.1.3 Определяне на изискванията за данните, необходими за схематична оценка на социално-икономическото положение (икономическа структура, включително съдържание на въглерод, динамика на местния пазар на труда, и инвестиционен климат) и за изготвяне на изискванията за данните за поддейности 1.2 и 1.3. 1.1.4 Определяне на условията за комуникация наподкрепата, предоставяна от Световната банка на МЕ и осемте области. Поддейност 1.2. Оценка на предложения механизъм за управление Обхватът на поддейност 1.2 е както следва: 1.2.1 Предоставяне на подкрепа на МЕ при разработването на доказателствена обосновка за най-засегнатите области поради въглеродно/енергийно интензивна индустрия (не-въглищни области) – Варна, Хасково, Бургас, Ловеч, Габрово, Търговище; и осигуряване на препоръки, свързани със заинтересованите страни, които би трябвало да бъдат ангажирани от министерството за подпомагане на подготовката, изпълнението, наблюдението и оценката на териториалните планове за справедлив преход; и 1.2.2 Предоставяне на препоръки за наблюдение и оценка, включително показатели, на способността на плановете за постигане на целите им. Поддейност 1.3. Оценка на предизвикателствата на прехода Обхватътнаподдейност 1.3 ще включва следните елементи, обхващащи всяка от осемте области: 1.3.1 Оценка на икономическото, социалното и териториалното въздействие на прехода към неутрална по отношение на климата икономика. 1.3.2 Нужди и цели за развитие до 2030 г. с оглед постигане на неутралност по отношение на климата до 2050 г. и анализ за съгласуваност с други национални, регионални или териториални стратегии и планове. 1.3.3 Определяне на видовете предвидени операции и анализ на конкретни за програмата резултати и показатели за прехода. В Интегрирания национален план за енергетиката и климата на България е оценено, че преходът към климатично неутрална икономика ще повлияе и на индустриалните центрове на България, като в сектора се очакват около 60% от потенциалните загуби. Ще бъде необходима подкрепа за всички области с високо ниво на емисиите парникови газове в брутната добавена стойност на индустрията и значителна заетост в засегнатите от политиката на преход сектори. Политиката на декарбонизация поставя значителни предизвикателства в социално-икономическо отношение, с много силно изразено влияние върху интензивните на емисии сектори и региони. Тези региони са изложени на риск от загуба на благосъстояние и заетост, поради което са необходими целенасочени мерки. Текстът продължава във файл „Информация – продължение на раздели 7 и 11 от проектното предложение“, в Раздел 12 на ФК., Contracted Amount: 2 500 000.00 , Reported Amount: 2 575 000.00
  • Activity: Провеждане на консултации с ключови заинтересовани страни.: Изпълнението на тази дейност ще осигури постигането на целта на проекта относно осигуряване на участие на всички заинтересовани страни в процеса на планиране на дейностите, свързани със справедливия преход и отчитане на техните препоръки. При разработването на ТПСП и в изпълнение на изискванията на Регламента за ФСП, Министерството на енергетиката и осемте региона ще проведат два кръга обществени консултации със заинтересованите страни във всеки един от осемте региона: - Първи кръг обществени консултации във връзка с изпълнението на поддейност 1.3.1 Оценка на икономическото, социалното и териториалното въздействие на прехода към климатично неутрална икономика, и - Втори кръг обществени консултации във връзка с изпълнението на поддейност 1.3.3 Определяне на видовете предвидени операции и анализ на конкретни за програмата резултати и показатели за прехода. Конкретният формат на провеждане на обществените консултации ще се базира на анализа относно условията за комуникация, разработен в поддейност 1.1. В резултат на извършването на настоящата дейност ще бъде осигурено ранно и задълбочено участие на всички заинтересовани страни от съответните региони в процеса по разработване на ТПСП. За всеки един от осемте засегнати региона ще бъдат проведени по два кръга обществени консултации, като общо ще бъдат проведени най-малко шестнадесет обществени консултации под формата на срещи при съобразяване с епидемиологичната обстановка в страната и при стриктно спазване на предписанията на здравните власти. Броят на участниците в срещите ще варира спрямо регионите, като ще бъдат включени представители на местната власт, неправителствения сектор, научните среди и др. Очакваният брой участници на регион е 100 броя на усреднена база, предвид широкия обществен интерес и необходимостта обсъжданията да бъдат направени във възможно най-широк обхват. Обществени консултации в Хасково, Сливен и Ямбол няма да се провеждат в рамките на проекта, изпълняван по Програмата за подкрепа на структурните реформи (ППСР). Услугата по обществената поръчка ще включва осигуряване на необходимата логистика за провеждане на събития – наем на зала и оборудване, кетъринг - кафе-паузи, превод от и на английски език, симултантен с включена кабинка и слушалки. , Contracted Amount: 106 500.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MEZHDUNARODNA BANKA ZA VASTANOVYAVANE I RAZVITIE /SVETOVNA BANKA/, Contracted Amount*: 2 500 000.00 , Reported Amount**: 2 500 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Recommendations made by NGOs and NGO networks in the policy-making, implementation and monitoring process, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 17.00
Indicator 2 Number of administrations supported for implementation of organizational development mechanisms and result-based management, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 575 000.00 BGN
Grant 2 575 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 575 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Организация на събития - провеждане на консултации със заинтересованите страни при подготовката на териториални планове за справедлив преход, Estimated Amount: 106 500.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN