Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0217-C02
Project Name Development of management capacity in Euromebel Ltd by implementing management resource systems
Beneficiary 130046887 Euromebel Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 27.03.2017
Start Date 27.03.2017
End Date 20.02.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Основната дейност на "Евромебел" ООД е производство на мебели за дома и офиса, като през последните две години ръководството  е идентифицирало нужда от подобряване на управленския и организационен капацитет на предприятието. С настоящото проектно предложение фирма "Евромебел" ООД планира да развие своите вътрешни процеси чрез: 

1. Въвеждане и сертифициране на система за качество ISO 9001.
2. Разработване и внедряване на ERP система за управление на качеството (ЕСУК)
3. Закупуване и въвеждане в експлоатация на интегриран производствено-организационен софтуер. 

С реализаране на тези дейности дружеството се надява да подобри експортните си предимства на международните пазари, като същевременно реализира съществен напредък в: 

- Устойчивото си развитие; 
- Организационните иновации в дейността си; 
- Процесите свързани с планиране и вземане на решения; 
- Процесите за организация на ресурсите;
- Процесите свързани с организация на производствения процес на предоставяните услуги; 
- Процесите свързани с реализация на продуктите;
- Процесите свързани с интернационализация на продуктите; 

Очакваните резултати от реализирането на проекта се изразяват в подобряване на капацитета на дружеството за по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждане и прилагане на системи за качество, ИКТ базирани системи и софтуерни програми за управление на бизнеса.
Activities
  • Activity: Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет, чрез въвеждане и сертифициране на ISO 9001.: Дейността ще се състои във въвеждане и сертифициране на ISO 9001 в дружеството. Изпълнението на дейността се налага поради нуждата в дружеството на система за контрол на качеството. Стандарт ISO 9001 представлява набор от изисквания за регламентиране на правила, които управляват дейността на организацията в аспект качество. Целта е в обхвата на системата за управление на качеството да бъдат включени всички дейности, които гарантират съществуването на организацията, нейните продукти и услуги и финалното удовлетворение на клиентите. Тази система за управление на качеството осигурява единство в организацията по отношение на целите, спомага за усъвършенстване на съществуващите процеси, постига мотивация и отдаденост на служителите и предполага задълбочено познаване на изискванията на клиентите. Чрез въвеждането на стандарта дружеството планира да постигне следният напредък в управление на качеството: - повишаване на продуктивността, в следствие на подобрение на основните процеси, като същевременно се цели оптимално икономично използване на ресурсите; - значително повишаване качеството на цялостната организация, постигнато чрез по-добра комуникация, фиксирани цели и отговорности; - повишаване на рентабилността като следствие освен от намаляване на разходите, но и от липса на загуби на материали, оптимизиране на времето на работните цикли; - ориентация към непрекъснато осъвършенстване, която позволява да се търсят варианти за подобрение на вече постигнати цели; - по-голяма гъвкавост спрямо непрекъснато променящите се възможности и условия на пазара и готовност за приспособимост към тях; - повишена мотивация, персонална отговорност и подобрена работа в екип на служителите, които са определящ фактор при постигане на фирмените цели; - значително повишава качеството на вземаните решения, основани на резултатите от извършените одити и анализ на организацията; - повишена способност за създаване на стойност, както за самата компания, така и за нейните клиенти, доставчици и партньори. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта; 2. Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на услугата; 3. Внедряване на системата за качество в дружеството; 4. Сертифициране от компетентен орган; , Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 14 400.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система управление на качеството (ЕСУК): Дейността ще се състои в разработване и внедряване на ERP система за управление на качеството (ЕСУК). Системата ще обхваща всички специфични бизнес процеси - от конфигурирането на мебелите в поръчката за продажба, през логистиката на доставките и продажбите до специализирани анализи по видове мебели. Реализарането на дейността се налага, за да бъдат постигната следните качествени подобрение в процесите на фирмата: - Редуциране на грешките; - Намаляване на времето и разходите свързани с въвеждането на информацията от една система във фирмата в друга; - Оптимизиране за материалните запаси и складовите наличности; - Оптимизиране на бракуваните материали, които не могат да се използват в производството и цялостно управление на отпадъците; Разработването на внедряването на системата ще позволи на фирмата да работи според международни стандарти за бизнес процесите. Планирането и организирането на поръчките и доставките ще доведе до намаление на складовите запаси, което освобождава финансов ресурс за фирмата. Системата ще позволи да се правят различни анализи и да се намери бърза и адекватна реакция на промените в пазарната среда. Планира се увеличение на събираемостта на вземанията и оптимизация на управленските и организационни процеси. Системата ще позволи изготвената оферта лесно може да бъде превърната в поръчка за продажба, като включва следните функционалности: 1. Потребителски модул 2. Организационен модул 3. Библиотечен модул 4. Модул Електронни документи (ЕД) 5. Модул Производствена проследимост 6. Модул Брак и отпадъци 7. Модул Задачи 8. Допълнителни функционалности Стъпки за реализацията на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта; 2. Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на услугата; 3. Разработка на ERP система за управление на качество в дружеството (съвместима с ISO 9001). 4. Внедряване на ERP система за управление на качество в дружеството и проверка за интеграцията с ключови параметри и системи на дружеството. , Contracted Amount: 95 000.00 , Reported Amount: 95 000.00
  • Activity: Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ДМА/ДНА за управление на бизнес процесите в предприятието: Закупуване на ДМА/ДНА за управление на бизнес процесите в предприятието ще се осъществи чрез закупуването на интегриран производствено-организационен софтуер. В същността си софтуерът представлява един визуален виртуален модел, който експерта ще може да ползва, за да види промяната в съвкупостта на много параметри и да вземе решение за цялостния облик на даден продукт. Виртуалният модел предлага да се види изделието като съвкупност, а не само като серия от линейни части. В допълнение, с промяната на отделни компоненти, може да се изчисли промяната върху използваните материали, а именно до колко те ще успеят да издържат на допълнително натоварване. Интегрираният производствено-организационен софтуер ще позволи импортиране и експортиране на библиотеки от данни и спецификации, които ще могат да бъдат ползвани с лекота и в последващи проекти. Цялото софтуерно решение позволява разработването и изпробването на множество симулационни модели с цел избирането на най-добрия от гледна точка на икономия на производството или предпочитание на клиента. Критичните точки, върху които софтуерът ще може да влияе най-съществено са: - работа с каталог с детайлна информация за мебелите - модел, предназначение, функции, категоризация, материал, цвят, покритие, размери и др. - бързо търсене на артикули по сечения от множество характеристики; - улеснено създаване на оферти и поръчки за продажба; - гъвкаво ценообразуване и офериране на услуги; - автоматично създаване на поръчка за доставка от поръчка за продажба; - автоматизирано разпределяне на получената стока по поръчки за продажба; - специализирани справки и анализи. Софтуерното решение, с което фирмата планира да оптимизира процесите на произвдството си, ще позволи пълната интеграция на компонентите на даден продукт. Промяната на един компонент автоматично ще измени останалите параматри по композицията без да се компроментират естетическите качества на продукта. Това може да бъде постигнато чрез пре-програмиране на предварителни параметри (или група параметри). Документацията на продукта автоматично се подновява, като на ниво продажби, клиентът може да зададе промяна в един основен параметър (например дължина на изделието) и решението му бъде автоматично приведено към производството. Интегрираният производствено-организационен софтуер предлага въвеждането на клиентски предпочетания в дизайна и производството електронно и почти едновременно. Планираната автоматизация предлага ускоряване на вземане на решения и планиране на последващи дейности по проекта. Стъпки за реализацията на дейността: 1. Сформиране на екип по проекта; 2. Подготовка на тръжна документация и провеждане на тръжна процедура за избор на доставчик на услугата; 3. Закупуване на интегриран производствено-организационен софтуер; 4. Интегриране на софтуера с останалите процеси във фирмата. , Contracted Amount: 97 273.98 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Визуализация на проекта : Дружеството ще приложи мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Consejo Ltd, Contracted Amount*: 7 350.00 , Reported Amount**: 10 500.00
  • Contractor: Aspar Software Ltd, Contracted Amount*: 66 500.00 , Reported Amount**: 95 000.00
  • Contractor: Certification International Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 2 730.00 , Reported Amount**: 3 900.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 32 253.42 , Reached amount: 16 780.86
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 113 000.00 BGN
Grant 79 100.00 BGN
Self amount 33 900.00 BGN
Total actual amounts paid 76 580.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на доставчик на интегриран производствено-организационен софтуер, Estimated Amount: 97 273.98
  • Differentiated position 1: Избор на доставчик на интегриран производствено-организационен софтуер
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за разработване и въвеждане на ERP система, Estimated Amount: 95 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за разработване и въвеждане на ERP система
    Contractor: Aspar Software Ltd
    Contract total funded value: 66 500.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител по въвеждане и сертифициране на ISO 9001, Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител по въвеждане на ISO 9001
    Contractor: Consejo Ltd
    Contract total funded value: 7 350.00
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител по сертифициране на ISO 9001
    Contractor: Certification International Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 2 730.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN