Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0214-C02
Project Name Support for Independent Living in Distrist "Krasna Polyana"
Beneficiary 0006963270579 SOFIA MUNICIPALITY- DISTRICT "KRASNA POLIANA"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична

Description

Brief description
Проектът предвижда осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за  създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, в Район "Красна поляна". По проекта ще бъде организирано също така и: 
- Обучение на персонала за предоставяне на услугите;
- Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги;
-  Мотивационна и психологическа  подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност;
- Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания, в случай на необходимост.
По проекта ще бъдат реализирани дейности за осигуряване на информираност и публичност. Организация и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление и изпълнение на проекта, който ще бъде съставен от служители на Район "Красна поляна".
Activities
  • Activity: 1. Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги на територията на Район " Красна поляна".: Основните цели и задачи на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда са следните: 1. Осигуряване на психологическа помощ и консултации на хората в неравностойно положение от Район" Красна поляна", чрез организиране на индивидуални и групови консултации и беседи. За хората в неравностойно положение, които имат затруднения с придвижването и достъпността до услугите на центъра е предвидено осигуряване на специализиран микробус с необходимото оборудване, което ще им позволи да ползват пълноценно предоставяните от центъра услуги. 2. Набиране, координация и мониторинг на личните асистенти наети по проекта. 3. Провеждане на обучения на ЛА 4. Предоставяне на психологическа подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ соц. услуги; 5. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност; 6. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания. Центърът ще бъде разположен в сградата на Район Красна поляна на адрес: ул. "Освобождение" 25 В центъра ще работят следните експерти: - психолог - на пълен работен ден - социален работник - на пълен работен ден - 2-ма шофьори на специализиран микробус - на 4 часа По проекта ще бъдат наети 50 бр. ЛА, които ще оказват подкрепа в домашна среда на хора в неравностойно положение. Бенефициентът сключва трудов или договор за услуга с избрания ЛА, в съответствие с разпоредбите на КТ и ЗЗД, а ЛА подписва Д-я за спазване на поверителност на личните данни и информацията. ЛА, наети по трудов договор, ще получат длъжностна х-ка, работена от бенефициента, а по договорите за услуга – техническо задание, като и при двата вида договори на ЛА се предоставя копие от Правилника за вътрешния ред. Организираният по този начин подбор на ЛА гарантира в най-пълна степен удовлетвореността на потребителите за тяхното обслужване от подходящи лица, особено, когато те са външни за съответното семейството. За ЛА ще бъдат наемани кандидати при спазване на схемата за постигане на целевите стойности на индикаторите за изпълнение и резултата по Оперативната програма. По настоящия проект за лични асистенти ще бъдат наемани безработни лица в трудоспособна възраст. Ще се даде възможност да кандидатстват и заети лица, самонаети лица, неактивни лица (студенти или придобили право на професионална пенсия за ранно пенсиониране - в трудоспособна възраст), които могат да извършват допълнителен почасов труд. Приоритетно ще се набират кандидати, обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. Един ЛА ще може да работи с 1 (един) или повече потр. на услугата по настоящия проект, но в различно време. Районът изготвя и поддържа банката с ЛА. В хода на соц. услуга, при отсъствие на ЛА повече от една седмица, бенеф. сключва договор с лице от банката ЛА, което да замества титуляра в срока на отсъствие. Така ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга „Личен асистент”, която ще се договори с потребителя. Ще бъде закупено следното оборудване за Центъра: 2 преносими компютри, 3 карти за телефон и 1 многофункционален принтер-скенер. 1 лаптоп и мултимедия (собственост на общината) ще бъдат използвани от психолога и от доброволци в неравностойно положение за извършване на презентации при груповите занимания и инициативи. На потребителите на центъра ще бъде осигурен свободен достъп до интернет на втория лаптоп, като той ще бъде ползван при необходимост за осъществяване на електронна комуникация и от социалния работник и шофьорите. Картите за телефон ще бъдат ползвани от служителите на центъра за осъществяване на комуникация с потребителите на услугите на центъра, както и на друга комуникация във връзка с изпълнението на служебните им задължения. За нормалното функциониране на Центъра е необходимо извършване на текущ ремонт, предвиждащ строително-ремонтни дейности за въвеждане в експлоатация. , Contracted Amount: 306 120.00 , Reported Amount: 344 988.21
  • Activity: 2. Обучение на персонала за предоставяне на услугите; : Центърът ще организира обучението на одобрените лични асистенти, включени в списъка за участие в обучение по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на Проекта. Обучение ще преминат също така координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус. Обученията ще се извършват от експерти и специалисти с подходяща квалификация, практици в съответната област, с професионален опит в социална работа и социални услуги за посочените целеви групи, обект на Проекта. За целта ще се сключат договори за услуга между представляващия прекия бенефициент и съответните обучители. За обучители могат да бъдат наемани експерти и специалисти от териториалните дирекции „Социално подпомагане”, в качеството им на експерти. При наличие на повече кандидати от необходимия брой обучители, се провежда конкурсна процедура. Обучението в рамките на настоящия Проект ще се реализира в групов формат, но не повече от 20 души в група, по разработена обучителна програма. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучени лични асистенти, и на всяко лице се издава удостоверение. Успешно преминалите курса на обучение лични асистенти, както и тези, преминали предишни обучителни курсове, се включват в банка „Лични асистенти”. За всеки личен асистент, включен в банката, се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи и формуляра за индивидуалната му оценка. , Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 380.91
  • Activity: 3. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус; : Ще бъде организирано минимум 2 пъти месечно психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус. Ще бъде разработена специална програма за психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги - личните асистенти по проекта, координатора, ръководителя на проекта и шофьора на специализирания микробус, която ще включва провеждане на групови беседи с психолог, мерки за стимулиране и подобряване на комуникативността, обучения за преодоляване на стреса, междуличностна комуникация, комуникация с хора в неравностойно положение и др., Contracted Amount: 9 720.00 , Reported Amount: 5 528.69
  • Activity: 4. Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. : Дейността предвижда да бъде оказвана мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност чрез: - събиране на информация, извършване на проучвания и запитвания сред потребителите на услугите на центъра за техните потребности и очаквания по отношение на услугите, предоставяни от центъра - организиране на отворени дискусии по актуални теми, въпроси, предизвикателства и проблеми, на които ще могат да взимат активно участие хората в неравностойно положение, - провеждане на презентации и обмяна на добри практики за решаване на актуални въпроси и проблеми и осигуряване на по-добра информираност относно възможности и предизвикателства пред хората в неравностойно положение, - организиране на клубове по интереси и стимулиране на социалната активност и взаимодействие на хората в неравностойно положение - осъществяване на комуникация и съвместни инициативи с други подобни центрове както в страната, така и с центрове, разположени в други страни-членки на ЕС , Contracted Amount: 13 759.99 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 5. Осигуряване на специализиран транспорт за хората с увреждания: Дейността предвижда закупуване на специализиран транспорт - микробус, с чиято помощ ще се осигури достъп на хора с увреждания и затруднено придвиждване от дома им до центъра и обратно. Трудноподвижните лица с ТЕЛК над 90% и с право на специализиран транспорт в район "Красна поляна" са 31 човека. За целта ще бъде изготвена документация за участие, включително техническа спецификация на специализирания микробус и ще бъде проведена публична покана за избор на доставчик. Специализираният микробус ще бъде пригоден за транспортиране на хора с увреждания и затруднена подвижност. Микробусът ще притежава рампа/или подвижно стъпало/, плъзгаща се задна врата, по-широко разстояние между предните е задните седалки и ще бъде предназначен за превоз на минимум 12 пътници., Contracted Amount: 99 400.00 , Reported Amount: 56 535.99
  • Activity: 6. Разработване на Процедурен наръчник, вътрешни правила и етичен кодекс за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда с цел гарантиране на качеството на комплекса от услуги, които ще се предоставят от Центъра и осигуряване на мултидисциплинарен подход. : Дейността предвижда разработване на Процедурен наръчник, вътрешни правила и етичен кодекс за дейността на Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда с цел гарантиране на качеството на комплекса от услуги, които ще се предоставят от Центъра и осигуряване на мултидисциплинарен подход. Тези документи ще подпомагат изпълнението на ежедневните задачи на служителите в Центъра и личните асистенти, ще съдействат за прилагането на единен подход, повишаване на качеството на услугите на центъра, ще предоставят насоки и указания на служителите в Центъра и личните асистенти. Процедурния наръчник, вътрешните правила и етичния кодекс ще допълнят и мултиплицират ефекта от проведените обучения на служителите в Центъра и личните асистенти. Разработването на тези документи ще бъде възложено на външен изпълнител., Contracted Amount: 16 000.00 , Reported Amount: 11 133.33
  • Activity: 7. Дейности по информиране и публичност. : Дейността предвижда разработване и изпълнение на план за информиране и публичност по проекта, който да отговаря на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. В план за информиране и публичност по проекта ще бъдат включени следните дейности: - организиране на откриваща и закриваща конференция по проекта с представители на заинтересовани страни, медии, НПО, хора в неравностойно положение и техни организации - изготвяне на 3 бр. банери - изготвяне и публикуване на 3 бр. публикации в печатни медии - Изготвяне и поддържане на страница на проекта във Facebook - Изготвяне на 100 бр. дигитални снимки по проекта - Изготвяне на промоционален 5 минутен видеофилм по проекта - изготвяне на 2 бр. информационни табели и 2 бр. постоянни табели - изготвяне на стикери на закупеното оборудване по проекта - изработване на 300 бр. брошури -изработване на 50 бр. плакати , Contracted Amount: 4 900.00 , Reported Amount: 4 083.33
  • Activity: 8. Дейности за организация и управление на проекта : По проекта ще бъде назначен екип за управление и изпълнение на проекта - ръководител на проект, координатор,счетоводител и двама технически сътрудници. Членовете на екипа ще бъдат служители на Район "Красна поляна". С членовете на екипа по проекта ще бъдат сключени допълнителни споразумения към основните трудови договори на служителите. Разходите за заплати и осигуровки на екипа по проекта ще се възстановяват по проекта. За целта членовете на екипа по проекта ще изготвят месечни отчети за извършената работа по проекта, които ще се одобряват от Кмета на Район "Красна поляна". По тази дейност ще се възстановяват и направените разходи за консумативи и канцеларски материали на екипа по проекта., Contracted Amount: 49 000.00 , Reported Amount: 53 232.68

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Ltd. "Avante" , Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 9 997.60
  • Contractor: Ltd. "Euroconsulta", Contracted Amount*: 11 333.33 , Reported Amount**: 11 133.33
  • Contractor: ESPAS AUTO OOD, Contracted Amount*: 54 036.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Violeta, Contracted Amount*: 322.00 , Reported Amount**: 357.50
  • Contractor: Ltd. "Mater Natura" , Contracted Amount*: 4 083.33 , Reported Amount**: 2 450.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 46.00 , Target amount: 81.00 , Reached amount: 88.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 46.00 , Target amount: 91.00 , Reached amount: 88.00

Financial Information

Total Project cost 499 899.98 BGN
Grant 499 899.98 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 471 609.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства,адаптирани за хора с увреждания, Estimated Amount: 58 333.33
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства,адаптирани за хора с увреждания - прекратяване , Estimated Amount: 58 333.33
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства,адаптирани за хора с увреждания - ПРОМЯНА, Estimated Amount: 58 333.33
Procedure 4 Subject to due process: Обучение на лични асистенти по проекта, Estimated Amount: 322.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработване и изпълнение на план за информираност и публичност по проекта, Estimated Amount: 4 083.33
Procedure 6 Subject to due process: Разработване на Процедурен наръчник,вътрешни правила и етичен кодекс за дейността на Център за почасово предоставяне на услуги, Estimated Amount: 11 333.33
Procedure 7 Subject to due process: Строително - ремонтни дейности на Център за почасово предоставяне на услуги на хора с увреждания, Estimated Amount: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN