Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1560-C01
Project Name „New jobs in „Lirex BG” Ltd.”
Beneficiary 121057952 „Lirex BG” Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.07.2016
Start Date 01.07.2016
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
С реализацията на настоящия проект се цели създаване на работни места за безработни и неактивни лица посредством предоставянето на възможност за тяхното професионално развитие и усъвършенстване на техните умения. В този смисъл настоящият проект е насочен изцяло към подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места, чрез съчетание от дейности за интегриране на безработни и неактивни лица, търсещи работа. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира в човешки капитал посредством адекватни мерки за създаване на нови работни места с дългосрочна устойчивост. 
Изпълнението на проекта предвижда повишаване на икономическата активност, адаптивност на пазара на труда и постоянна заетост за 11 безработни и неактивни лица, които ще бъдат назначени на работа. Разкриването на нови работни места в „Лирекс БГ“ ООД е насочено изцяло към нуждите на целевата група свързани с необходимостта от създаване на възможности за тяхната трудова реализация и упражняване правото им на труд. С реализацията на дейностите по проекта също така ще се осигури подходяща работна среда, необходима за успешното изпълнение на професионалните задължения на новонаетите представители на целевата група, чрез закупуване на оборудване и обзавеждане с цел организиране на работните им места.
В крайна сметка изпълнението на настоящия проект ще допринесе за подобряване адаптивността на безработни и неактивни лица, което ще доведе и до увеличаване производителността на работната сила,  качеството на предоставяните от „Лирекс БГ“ ООД услуги и разширяване на пазарните позиции на дружеството.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е отговорно администриране и финансово отчитане на настоящия проект, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство, както и осигуряване на съответствие с Насоките за кандидатстване по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. С правилната организация и управлението на проекта се цели осигуряването на: 1. Надлежно оформяне на документите свързани с изпълнението на дейностите по проекта; 2. Законосъобразно и целесъобразно изразходване на предоставената безвъзмездна финансова помощ; 3. Стриктно спазване на правилата и процедурите по действащите нормативни и поднормативни актове в областта на определянето на изпълнители; 4. Качествено и точно изготвяне на техническата и финансова отчетност по проекта, съгласно действащото законодателство; 5. Коректност, валидност и надежност на информацията на информацията за изпълнение на дейностите; 6. Качествено архивиране и сигурност в съхраняване на документацията по проекта. Непосредствено след одобрението на проекта ще се разпределят ясно задълженията на всеки един от членовете на сформираният екип по проекта и ще се предприемат мерки за осигуряване на публичност и информиране на обществеността, както и мерки за избор на изпълнители. Задачите пред екипа са: 1. Организиране на работни срещи между членовете на екипа, между представителите на целевата група, между обществеността и медиите. Срещите ще бъдат документирани, като действията, произхождащи от взети решения по време на тези срещи, ще бъдат съгласувани и одобрявани съответно от ръководителя на проекта. 2. Текуща отчетност. Ще се извърши текуща отчетност по време на цялостното изпълнение на проекта. Екипът ще изготвя междинни и технически отчети, както и окончателен технически и финансов отчет. Те ще дават пълна информация за степента на изпълнение на проектните дейности за съответния период, съгласно изискванията на Общите условия към ДПФП по ОП РЧР. Отчитането на разходите по извършените дейностите, предвидени в проекта, няма да противоречат на правилата, описани в ПМС № 119/20.05.2014 г. 3. Провеждане на процедури по ПМС 118/2014 г. за избор на изпълнители за дейностите по проекта, извършен в съответствие с действащото национално и с европейското законодателство. Предвидени са процедури за избор на изпълнител за: доставка на оборудване и обзавеждане необходимо за новите работни места и за изработване на информационни материали свързани с осигуряване публичността на проекта. 4. Наблюдение и вътрешна оценка на проекта съобразно дефинираните индикатори за изпълнение включващо: - определяне на етапи за наблюдение на всяка отделна дейност, съгласно плана за изпълнение на дейността; - определяне на наблюдаващо лице, което извършва предварителна и оперативна работа по наблюдението – връзка с изпълнителите по проекта, събиране на необходимите документи по изпълнението: предварителни и междинни доклади, счетоводни документи, премо-предавателни протоколи; - съгласуване на всички приключени етапи по изпълнението с ръководителя на проекта преди приемането на дейността; - изготвяне на оценка на изпълнението на всяка дейност – оценка на изпълнението на посочените индикатори (абсолютни фактори) и субективни фактори, евентуална необходимост от оперативни промени във връзка с изпълнението; - комплектоване и проверка на документацията, свързана с изпълнението на дейностите – кореспонденция, доклади, счетоводни документи, снимки и видео материали, мостри на материалите за визуализация и публичност. , Contracted Amount: 10 020.00 , Reported Amount: 9 346.76
  • Activity: Информираност и публичност: С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане получено от „Лирекс БГ” ООД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. „Лирекс БГ” ООД ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания от него проект и за подкрепата на проекта от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знакът на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. На фирмения уеб-сайт ще бъде публикувана информация за проекта, кратко описание, целите и резултатите, като се посочи финансовата подкрепа от ЕС. Върху доставеното по проекта оборудване и обзавеждане, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез Европейкия социален фонд. На видимо за обществеността място, пред трите офиса на дружеството, в които ще се изпълняват дейности по проекта, ще бъдат поставени информационни постоянни табели, които ще указват, че в предприятието се реализира проект, финансиран от ЕС. Ще бъдат отпечатани и разпространени също така 5000 бр. информационни дипляни и 2000 бр. информационни листовки с информация за целта на проекта, реализираните дейности и постигнатите резултати. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени и в зоните на дейност на „Лирекс БГ” ООД. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати., Contracted Amount: 971.00 , Reported Amount: 799.00
  • Activity: Закупуване на оборудване и обзавеждане, необходими за създаване на работни места за новонаетите по проекта представители на целевата група: С изпълнението на настоящата дейност се предвижда да се закупи и достави оборудване и офис обзавеждане, необходими за оборудване на работните места на новоназначените в рамките на проекта 11 бр. лица от целевата група, с оглед изпълнение на техните професионални задължения. В допълнение предвиденото за закупуване по проекта оборудване и офис обзавеждане ще обезспечи създаването на необходимите условия за нормалното и качествено изпълнение на работните задължения от страна на новоназначените служители. За целта по проекта се предвижда да се закупи следното оборудване: - 11 броя преносими компютри с минимум 15” матрица и операционна система В съвременните времена на развити информационни технологии компютърът се е превърнал в неразделна част от необходимото за всяка работно място оборудване. Обичайната дейност на всички предвидени за разкриване в рамките на проекта длъжности е свързана с ежедневна работа с компютър. Това включва достъп до интернет, електронна поща, обработване на счетоводна информация на специализиран софтуер, НАП, НОИ и други институции. Съгласно Закона за безопасни условия на труд е изключително важно, мониторите да са щадящи очите, тъй като 90% от трудовият процес е свързан с комютърна обработка на данни. - 11 бр. IP телефони, съвместими с телeфонна централа Cisco call manager Телефонните апарати са неразделна част от всяко работно място. Те са необходими на новоназначените представители на целевата група по проекта с оглед възможността за осъществяване от тяхна както на вътрешна комуникация с останалите служители и ръководството, така и за външните комуникации с клиенти, институции и организации. Комуникациите на дружеството са организирани през специализирана телефонна централа, което предполага апаратите за новите служители да са изцяло съвместими с нея. - 1 бр. мултифункционално устройство: копир-принтер-скенер Неразделна част от обичайнта трудова дейност е използването на периферни устройства към компютърнната техника. За да се оптимизира работния процес се търси устройство, което да може да сканира, принтира и копира бързо, ефективно и икономично. Предвиденото за закупуване мултифункционално устройстово ще се използва от всички новоназначени по проекта лица за изготвяне на справки и отчети на хартия. На него също така ще могат да се разпечатване документи и всичко необходимо свързано с трудовият процес на новонаетите. - 11 комплекта офис обзавеждане. Всеки комплект включва: 1 бр. бюро с контейнер, 1 бр. работен стол и 1 бр. шкаф Обичайната дейност на новонаетите лица е свързана с позициониране в офис. Поради тази причина за организиране на работното място на новонаетите лица е необходимо те да бъдат оборудвани с бюро и работен стол. Закупуването на работни столове от своя страна трябва да е съобразено с определени характеристики на обзавеждането произтичащи от изискванията за здравословни условия на труд. С така предвиденото за закупуване оборудване и обзавеждане ще осигурят нормални условия на труд за новонаетите по проекта лица от целевата група. , Contracted Amount: 33 591.43 , Reported Amount: 33 004.05
  • Activity: Подбор на безработни и неактивни лица, които да бъдат включени в заетост по проекта.: Дейността се състои в провеждането на процедура за подбор на безработни и неактивни лица отговарящи на спецификата на целевата група по проекта и на търсените образователни степени и ценз. При провеждането на подбора ще бъдат спазени хоризонталните принципи: равенство между половете и превенция на дискриминацията въз основа на пол, раса, етнически произход, религия или вярвания, увреждания, или други. Като една бързо развиваща се компания в областта на информационните технологии „Лирекс БГ” ООД, разполага с добре подготвени работници и специалисти, доказали професионалните си качества, през годините на работа. За да се осигури запазване на нивото на квалификация на персонала фирмата провежда последователна политика за привличане на нови работници и специалисти в дейността на дружеството. Ето защо настоящата дейност, както и цялостния проект се вписват в политиката на „Лирекс БГ” ООД и реално ще създадат по-добри възможности за адаптация на безработни и неактивни лица в работната среда и ще съдейства за успешната им професионална реализация, дори и след приключването на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост за безработни и неактивни лица: След проведен подбор на персонала кандидатът „Лирекс БГ” ООД ще сключи трудови договори на 8 часов работен ден с избраните лица от целевата група. Дейноста предвижда обезпечаване на „Лирекс БГ” ООД в рамките на проекта с квалифицирана работна сила, съобразно специфичните потребности осигуряване на средства за трудови възнаграждения и осигурителни вноски за новонаетите безработни и неактивни лица. За периодът на реализация на проекта ще бъдат предоставени на наетите лица средства в размер на минималния осигурителен доход за съответната основна икономическа дейност и квалификационна група професии, като в бюджета са предвидени суми и за дължимите от работодателя осигурителни плащания, към които се отнася разкритото работно място за период от 12 месеца. По конкретно ще бъде осигурена заетост за следните длъжности: - Организатор, с код по НКПД 2011: 33433007 - 2 бр. лица от целевата група, за период от 12 месеца. Основни функции: Отговаря за доставките на оборудване и услуги. Подпомага административното, документално и организационно изпълнение на възложените проекти. - Организатор, стопански дейности, с код по НКПД 2011: 24216011 - 2 бр. лица от целевата група, за период от 12 месеца. Основни функции: Гарантира професионално и безупречно обслужване на клиентите съобразно стандартите за работа и осигурява рентабилност чрез постигане на продажбените цели. - Системен администратор, с код по НКПД 2011: 25226001 - 1 бр. лице от целевата група, за период от 12 месеца. Основни функции: Проектира, конфигурира и пуска в експлоатация мрежови услуги. Отговаря за цялостното решение или реорганизиране на инфраструктурата. Поддържа и конфигурира сървърни операционни системи. Управлява, конфигурира и извършва мониторинг на помощните среди/инструменти, използвани в процеса на разработка и поддръжка на софтуера. Извършва мониторинг на сървърни системи. - Техник, компютърни системи, с код по НКПД 2011: 35113003 - 4 бр. лица от целевата група, за период от 12 месеца. Основни функции: Отстранява проблеми, възникнали при експлоатация на програмните продукти. Изпълнява всички процедури и инструкции, свързани с подръжката на съществуващите продукти. Консултира потребителите на продукти във връзка с правилната и ефективна работа. Извършва мониторинг на сървърни системи. Извършва физически поддръжка на хардуер. - Счетоводител, с код по НКПД 2011: 24116004 - 2 бр. лица от целевата група, за период от 12 месеца. Основни функции: Съблюдава и прилага финансово-счетоводните процедури и политики. Спазва счетоводната политика на предприятието, като подпомага и консултира колегите в нейното прилагане и изпълняване. Извършва финансови, разчетни и кредитни операции. Отчита паричните средства на дружеството и се грижи за своевременното отразяване на движението им в счетоводните документи. В допълнение кандидатът ще запази за минимум 12 месеца, след приключване на дейностите по проекта, най-малко 50 % от разкритите в рамките на настоящото проектно предложение работни места., Contracted Amount: 89 946.04 , Reported Amount: 74 297.48

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PLESIO COMPUTERS, Contracted Amount*: 240.00 , Reported Amount**: 240.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 2 260.00 , Reported Amount**: 2 258.74
  • Contractor: ZAD "ALLIANZ BULGARIA", Contracted Amount*: 71.38 , Reported Amount**: 62.05
  • Contractor: ALTER COLLECTIVE LTD., Contracted Amount*: 799.00 , Reported Amount**: 799.00
  • Contractor: Veselina, Contracted Amount*: 861.00 , Reported Amount**: 861.00
  • Contractor: MEDIKO, Contracted Amount*: 178.20 , Reported Amount**: 178.20
  • Contractor: Maria, Contracted Amount*: 1 299.00 , Reported Amount**: 1 298.40
  • Contractor: LIA BG, Contracted Amount*: 32 942.00 , Reported Amount**: 32 942.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 134 528.47 BGN
Grant 134 528.47 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 115 593.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане за нови работни места, Estimated Amount: 33 520.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Преносими компютри с минимум 15“ матрица и операционна система
    Contractor: LIA BG
    Contract total funded value: 16 995.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: IP телефони
    Contractor: LIA BG
    Contract total funded value: 3 157.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: МФУ: копир-принтер-скенер
    Contractor: LIA BG
    Contract total funded value: 7 840.00
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Комплект офис обзавеждане (бюро с контейнер, работен стол, шкаф)
    Contractor: LIA BG
    Contract total funded value: 4 950.00
Procedure 2 Subject to due process: Изработване на материали за информиране и публичност, Estimated Amount: 971.00
  • Differentiated position 1: Публично съобщение за изработване на материали за информиране и публичност
    Contractor: ALTER COLLECTIVE LTD.
    Contract total funded value: 799.00
Procedure 3 Subject to due process: Обслужване от страна на служба по трудова медицина, Estimated Amount: 178.20
  • Differentiated position 1: Обслужване от страна на служба по трудова медицина
    Contractor: MEDIKO
    Contract total funded value: 178.20
Procedure 4 Subject to due process: Офис консумативи, Estimated Amount: 240.00
  • Differentiated position 1: Офис консумативи
    Contractor: PLESIO COMPUTERS
    Contract total funded value: 240.00
Procedure 5 Subject to due process: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Координатор, Estimated Amount: 2 260.00
  • Differentiated position 1: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Координатор
    Contractor: Daniela
    Contract total funded value: 2 260.00
Procedure 6 Subject to due process: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Счетоводител, Estimated Amount: 900.00
  • Differentiated position 1: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Счетоводител
    Contractor: Veselina
    Contract total funded value: 861.00
Procedure 7 Subject to due process: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Счетоводител, Estimated Amount: 2 160.00
  • Differentiated position 1: Публично съобщение за набиране на ценови предложения за Счетоводител
    Contractor: Maria
    Contract total funded value: 1 299.00
Procedure 8 Subject to due process: Публично съобщение за ценови предложения "Застраховка на офис оборудване", Estimated Amount: 71.43
  • Differentiated position 1: Застраховка на офис оборудване
    Contractor: ZAD "ALLIANZ BULGARIA"
    Contract total funded value: 71.38

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN