Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1247-C01
Project Name Improvement of the production capacity of "Ivo Petrov - Architects" Ltd
Beneficiary 114635815 Ivo Petrov - Architects Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.06.2016
Start Date 20.06.2016
End Date 27.10.2016
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на производствения процес и ресурсната ефективност, и ефикасност в дейността на "Иво Петров - Архитекти" ООД, чрез закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя. Така описаните активи ще бъдат разположени в офиса на компанията в гр. Плевен, където се осъществява основна част от дейността на дружеството. С реализация на инвестицията компанията ще разшири производствения си капацитет за реализация на енергоефективни модели с 30% - от настоящите 70 бр/год (2014), до 91 бр/ год (2019г). Така описаното ще донесе на предприятието значителни конкурентни и финансови предимства. Очакванията на компанията са при равни други условия оборота на компанията да достигне до 2 700 хил. лв. (2019), а приходите от чуждестранни контрагенти да надвишат 208 хил. лв. средно годишно за годините 2017 - 2019 г. В допълнение, с реализация на инвестиционния проект, компанията ще внедри нови технологии в производствения процес, които ще подобрят ресурсната ефективност и ефикасност. Очаква се количествата депониран отпадък за единица продукция да се намалят с 30,92% (от 6,37кг/бр до 4,40 кг/бр). Инвестиционния проект е рентабилен от финансова гледна точка, поради факта, че вътрешната норма на възвръщаемост на проекта надвишава 18%.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствения процес (ще се изпълни чрез закупуването на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): За основните проблеми и ограничения свързани с производствения процес в компанията, ръководството взема решение за закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране-25бр, Интегрирана сървърна система-1бр и Работни станции-8бр. Въвеждането на активите ще позволи разширяване на капацитета, подобряване на производствения процес, оптимизиране времето за разработване на енергоефективен модел и подобряване качеството на услугата. Положителните резултати са следствие от автоматизацията на анализа на средата, в която ще се реализира обекта, вариантния анализ, изследванията на разходите по изграждане и експлоатация на обекта чрез специализиран софтуерен продукт за енергоефективно моделиране. Софтуерните продукти от този тип, по своята същност, представляват програми, които обединяват изходните данни, анализират и калкулират влиянието на всички променливи и предоставят краен резултат, който става база за съставянето на доклада на научноизследователския екип. Именно чрез компонентите на този тип софтуерни продукти, научноизследователският екип изгражда в компютърната програма целия енергоефективен модел, в резултат на което енегрийният модел на обекта ще бъде съставен в значително по-кратък срок. В допълнение, поради факта, че всички данни се обработват от компютърна програма, при всеки случай когато е необходима промяна или преизчисляване на енергоефективния модел, крайните резултати по отношение на заданието за изграждане на обекта ще бъдат автоматично преизчислени с бързодействието на компютърния процесор и както екипът на дружеството, така и възложителят получават веднага краен резултат. Това ще позволи бързо разработване на мултивариантни анализи с неизчерпаем брой варианти. Така, дружеството ще може да предложи на клиентите си достъп до енергоефективния модел на обекта онлайн–за коригиране, екстраполиране на данните и разглеждане на варианти в момента на настъпване на необходимостта от това. Чрез новите възможности, които ще предостави специализираният софтуер, екипът ще може да осъществява ефективен контрол, при наблюдение на реализацията на обекта и постигане на заложените стойности. Чрез така описаните възможности, компанията ще повиши качеството процеса: пълна цифровизация и възможност на мултивариантност на модела във всички фази на изпълнение, онлайн. За обезпечаване работата на системата, предвид изискванията за хардуерен ресурс, с настоящия проект ще се закупят и Интегрирана сървърна система, която да обезпечи работата на Софтуера за енергоефективно моделиране. Предвижда се и закупуването на 8 специализирани работни станции, за работа с "тежкия" софтуер: х1бр. за всеки от 8те екипа. Основните положителни резултати: срокът за изпълнение на енергоефективен модел за даден обект след реализация на инвестицията ще се намали с ~32% (от настоящите средно 45дни до28 дни). При 8 работни екипа от по 4 специалиста за енергоефективно моделиране в компанията, при 11м. работа годишно, ще се изработят над 90 енергоефективни модела. Това обуславя повишаване производствения капацитет на предприятието за енергоефективно моделиране (в края на прогнозния период-2019г) с над 30%. От финансова гледна точка, това ще доведе до ръст в оборота над 28% (2019г), както и повишаване производителността на труда на всеки зает с над 16%. Сега, компанията не може да предлага ефективно услугата за чуждестранни клиенти поради значително по- кратките срокове, които те изискват. Очаква се постигане на оборот от износ около208 хил.лв. средногодишно за всяка от годините 2017до2019. Стъпки за реализация: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви месец); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти месец вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти месец); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти месец)., Contracted Amount: 796 642.73 , Reported Amount: 796 380.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): С настоящия проект, кандидата очаква подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Това е функция от електронизиране и компютъризиране в процеса по структуриране, изграждане и представяне на клиента на енергоефективните модели. Сега, при структурирането на модела, при съставяне на чертежите на отделните части от обекта предмет на обследването, се изготвят по няколко предварителни, работни варианта за всяка система (отоплителна, охладителна, фасадна или др.) на обследвания обект. След задаването на данните от предварителните проучвания на средата (хидроложки, геоложки и др.), се разработват работни варианти на чертежите на хартиен носител. Отпечатаните работни версии на чертежите, които са предмет на унищожаване в процеса на работа, са приблизително 30,92% от общо отпечатаните чертежи. Напр. само за 10бр. чертежи (които са за 1 модел), се използват над 16 лин. м. хартия (при стандартна ширина от 914мм), само за енергоефективно обследване само на част "Архитектура". Така, количествата депониран хартиен отпадък за 2014г., при настоящия подход на работа са 446кг за изпълнените 70 услуги (или по 6,37 кг, отпадък от работни варианти на чертежите за всяка поръчка). В допълнение, при изпълнението на всяка поръчка се записват средно по 4до6 компакт диска (CD) с работните версии на изчисленията на енергоефективния модел, които се разменят между експертите в екипа за обмен на работна информация. Това води до допълнителни разходи и генериране отпадък. При всеки следващ вариант на разработвания енергоефективен модел, е необходимо отново отпечатване на работни чертежи и запис на оптични носители (CD), които отново генерират отпадък и влошават ресурсната ефективност на научно изследователския процес. Поради това, компанията оценява ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес по разработване на енергоефективни модели, като незадоволителна. След реализацията на настоящия проект, така описаните ограничения ще бъдат преодолени. Новият Софтуер за енергоефективно моделиране, позволява създаването на чертежа на обследваната система виртуално. Така описаното не изисква работните версии и варианти на всеки чертеж за всяка система да се отпечатват за представяне на екипа работещ по енергоефективния модел и на възложителя за обсъждане и корекции-те ще бъдат представяни графично, онлайн в електронен формат, с възможност за промени в реално време и наличие на актуален резултат на момента. В допълнение, наличието на мощна интегрирана сървърна система, както и работни станции с необходимите хардуерни характеристики за работа със Софтуера за енергоефективно моделиране, ще позволят обмен на информация както между членовете на работния екип, така и с възложителя в реално време, онлайн. Поради това, ще отпадне изцяло необходимостта от работните версии на хартия и на оптични носители (CD). Количеството отпадък за услуга „енергоефективно моделиране“ ще се намали с 1,97кг: от 6,37кг до 4,40кг. Това от своя е намаляване на количеството отпадък предвиден за депониране с 30,92%. Така количеството хартиен отпадък предвиден за депониране към края на прогнозния период (2019 г) ще бъде общо 400кг, при изпълнени 91 услуги (или 4,40кг/за единица услуга). Така ще отпадне необходимостта от пренос на данни (в екипа) на оптични носители (CD), което ще повиши ресурсната ефективност и ефикасност-намалено количество поликарбонат предвиден за депониране между 5,93 кг до 8,89 кг за година при 91 предоставени услуги (2019г.) Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви м.); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти м. вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти м.); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти м.), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики и подобряване на съществуващите услуги (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Интегрирана сървърна система - 1 брой и Работни станции - 8 броя): Със закупуване на активите по настоящия проект, "Иво Петров-Архитекти" ООД ще подобри съществуващите услуги, както и ще им добави нови характеристики. Сега, предлаганите енергоефективни модели са статични, поради липсата на взаимообвързаност между отделните променливи в модела-т.е. промяната на даден параметър, не води автоматично до промяна на целия модел. Това не позволява представяне на мултивариантен енергоефективен модел (т.е. с няколко различни варианта за реализация на обекта), което е съществена характеристика, за клиента на компанията. Сега разработваните енергоефективни модели, не могат да бъдат представяни на клиентите онлайн, поради липсата на "работна среда" (сървърно пространство и специализиран софтуер). Това е съществено ограничение и в етапа на създаване на енергоефективния модел. Ограничение носи и липсата на възможност за управление на енергоефективния модел в при строителството му. Често, в етапа на изпълнение, се налагат промени и изменения, продиктувани от външни фактори. Това предполага и промени в стойностите на очакваните данни за енергопотреблението на обекта. За управление на енергоефективния модел, е уместно той да не бъде статичен, да позволява бърза и лесна онлайн промяна, в работна среда, която автоматично, да преизчислява данните за енергопотреблението на обекта. За преодоляване на тези ограничения и за подобряване качеството на съществуващата услуга, както и за добавяне на гореописаните нови характеристики, "Иво Петров-Архитекти" ООД кандидатства с настоящия проект. Интегрираната сървърна система ще позволи безпроблемното функциониране на софтуера за енергоефективно моделиране, като едновременно ще позволи онлайн достъпност, бързо изчисление и мултивариантност. В допълнение, поради високите технологични характеристики на сървърната система, тя ще позволява едновременното обработване на десетки енергоефективни модели, преизчислението им в реално време и калкулиране на резултат, от нанесени промени. Сървърната система и Софтуера за енергоефективно моделиране ще позволят мултивариантност, управление на енергоефективен модел в реално време и пълна онлайн достъпност на моделите от всяка точка на света. Що се отнася до работните станции, работата с тежки графични файлове (каквито използва Софтуера за енергоефективно моделиране) изискват значителни хардуерни възможности не само от сървъра където е инсталиран софтуера, но и от работните станции, които го достъпват и реално обработват файловете. Предвижда се закупуването на 8 специализирани работни станции (за всеки екип по 1 бр.), за 8те екипа работещи по енергоефективно моделиране, за работа с "тежкия" софтуер. В момента, "Иво Петров-Архитекти" ООД не разполага със сървърна система и с високопроизводителни работни станции в офиса си в гр. Плевен. С реализацията на настоящата дейност, ръководството на компанията очаква значително подобряване на конкурентоспособността си, което да резултира в увеличаване на клиентската база на дружеството, както и в увеличаване броя на предлаганите услуги. От финансова гледна точка, това ще доведе до ръст в оборота над 28% в края на прогнозния период (2019г), както и повишаване производителността на труда на всеки зает с над 16%. Сега, компанията не може да предлага ефективно услугата за чуждестранни клиенти поради значително по- кратките срокове, в които чуждестранните възложители изискват предоставяне на резултат от изследването. С реализацията на проекта, се очаква постигане на оборот от износ 208 хил.лв. средногодишно за всяка от годините 2017 до 2019. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1-ви м.); 2. Избор на изпълнител (от 2-ри до 4-ти м. вкл.) 3. Сключване на договор с класираните на първо място изпълнители (през 5-ти м.); 5. Доставка, инсталиране на активите и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6-ти до 9-ти); 6. Финално приемане и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през 10-ти м.), Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: UNITED SUPPLIERS OF INFORMATION TEHNOLOGII.BG, Contracted Amount*: 53 291.00 , Reported Amount**: 76 130.00
  • Contractor: Mapex , Contracted Amount*: 504 175.00 , Reported Amount**: 720 250.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.62 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 122 195.09 , Reached amount: 122 156.66
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.51 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.18 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.17 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци при производството на единица продукция на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 6.37 , Target amount: 4.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 0.45 , Target amount: 0.40 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 796 642.73 BGN
Grant 557 649.91 BGN
Self amount 238 992.82 BGN
Total actual amounts paid 557 466.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и инсталиране на софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя, Estimated Amount: 720 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка и инсталиране на софтуер за енергоефективно моделиране - 25 броя
    Contractor: Mapex
    Contract total funded value: 504 175.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и инсталиране на на хардуер: Интегрирана сървърна система - 1 бр. и Работни станции – 8 бр., Estimated Amount: 76 142.73
  • Differentiated position 1: Доставка и инсталиране на на хардуер: Интегрирана сървърна система - 1 бр. и Работни станции – 8 бр.
    Contractor: UNITED SUPPLIERS OF INFORMATION TEHNOLOGII.BG
    Contract total funded value: 53 291.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN