Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-2008-C03
Project Name Promoting Entrepreneurship in "MILEDA OPTIKAL" LTD
Beneficiary 204870989 MILEDA OPTIKAL LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.08.2019
Start Date 23.08.2019
End Date 16.07.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
За да се запази възможно най-дълго време в добра кондиция зрението на хората, те трябва да се грижат за него с редовна профилактика и правилна корекция. При наложителното носене на очила е препоръчително да се използват възможно най-комфортните очила, не само като грижа за очите, а и като грижа за цялостния естетически облик на лицето. 
От голяма важност е за хората, носещи очила освен да виждат добре, това да допринася и за самочувствието им без да изпитват дискомфорт.
Окото е най-важният сетивен орган, благодарение на който човек възприема почти 90% от околният свят, но за това се появява и необходимостта коригиращите зрението и предпазващите очила да бъдат удобни, функционални и естетически спрямо лицевите характеристики. 
Около 66% от хората посетили оптика не са удовлетворени от съветите на специалиста в оптиката за това кой дизайн на очила са точно за тяхното лице. Причините са, че съществуват основни принципи и детайли, които се пренебрегват при предлагането на очила в оптиките и онлайн, тъй като предлагането е ограничено по отношение на дизайн и конструкция спрямо размер.
Поради тази причина, и поради това, че предприемачът и екипът по проекта имат значителен опит и реализирани идеи в областта на диагностиката на зрението, извършването на проучвания, инсталация, пуск и приемни изпитания на оптично оборудване, е разработен настоящият проект, с цел  създаване и реализиране на пазара на иновативна технология - система от свързани процедури, софтуер и хардуер (в т.ч. 3D принтер) за проектиране и изработка на очила, включваща софтуер за проектиране на очила и изработването на очилата с 3D принтер, като се обхваща целия процес по диагностикана зрението, определяне на пропорциите на лицето на клиента, следствие на което се прави филтриране и предлагане на подходящи форми за лицевите характеристики на клиента и с възможности за дизайн по негово желание и контрол, подаване, приемане на заявката от 3D интерфейс и изработване на очилата от 3D принтер.
Activities
  • Activity: Дейност за реализиране на пазара на предприемачески идеи : Предметът на настоящия проект е да се създаде и реализира на пазара на модерна и иновативна система от свързани процедури, софтуер и хардуер (в т.ч. 3D принтер) за индивидуално проектиране и изработка на очила, включваща софтуер за проектиране на очила и изработването на очилата с 3D принтер, като се обхваща целия процес по диагностика, определяне на най-комфортната конструкция кояро е с най-добър дизайн за лицевите характеристики на клиента и с възможности за дизайн по негово желание и контрол, подаване, приемане на заявката от 3D интерфейс и изработване на очилата от 3D принтер. Системата освен, че ще бъде използвана от "МИЛЕДА" ЕООД за изработване на очила за клиенти, ще бъде предлагана чрез лицензиране за ползване и от други фирми, които изработват и/или предлагат очила. В най-общ вид системата ще работи по следния начин: Първо задължително се на клиента се извършва преглед с Авторефлетокератометър за диагностика на зрението и се определя дали зрението му има нужда от корекция. След това се провежда интервю какви очила би искал да ползва: 1. Дали да са по-стандартни от базата данни на Миледа или 2. Дали иска индивидуални очила специално за него изпринтирани на 3Д принтер Ако желаните очила са от базата данни те се избират и се наслагват автоматично на лицето и се прави най-добрият избор от софтуера, клиента и консултанта правят. Ако клиента иска персонализирани очила за него интервюто е по-задълбочено. Разработва се специален модел очила за клиента като се стартира отново от базата данни на Миледа, но всичко се променя според изискванията, желанията като форма, цветове, размери и най-вече според особеностите на лицето на клиента. Като първа стъпка за изпълнение на проекта, която ще бъде направена е да бъдат осигурени работни помещения и да бъде назначен експертния персонал. За да бъде реализирана системата следва да бъдат закупени Авторефлетокератометър, 3D принтер и База данни съдържаща модели, форми, цветове на очила. След като имаме тези компоненти от системата е необходимо да бъде разработен софтуер, които да интегрира възможностите на 3D принтера и базата данни, като същевремнно предостави възможности за конструктивни корекции според лицевите характеристики, като същевременно дава възможности за изцяло нов дизайн, съобразен с искането на клиента. Предвижда се изготвянето на Пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея за да може максимално бързо и всеобхватно системата да бъде представена по най-правилния и достъпен начин на пазара, за да могате бъдещите клиенти - както крайни потребители, така и търговци и производители на очила, да се възползват от предимствата на новата системата. В този аспект се предвиждат и участия в събития в страната и чужбина - семинари, конференции, изложения за представяне на "МИЛЕДА" ЕООД и на новата система с цел разширяване и развитие на дейността и привличане на нови клиенти. Участията ще бъдат определени съобразно резултатите и изводите, които ще бъдат направени в Пазарния анализ и маркетинговия план. Дейността ще бъде изпълнена в следните действия: - Осигуряване на работни помещения (през 1-ви месец); - Сключване на трудови договори с посочения в т. 9 квалифициран персонал - 4 бр. ( двама в т.ч. предприемача през 1-ви месец, двама през 3-ти ); - Избор на доставчик и сключване на договор за доставка на 3D принтер 1 бр. (от 1-ви до 4-ти месец); - Избор на доставчик и сключване на договор за доставка на Авторефлетокератометър (от 5-ти до 8-ти месец); - Провеждане на процедура за избор на доставчик и сключване на договор за доставка на База данни с модели очила (от 5-ти до 9-ти месец); - Избор на разработчик на Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики 1 бр. (от 5-ти до 8-ми месец); - Избор на изпълнител за изготвянето на Пазарен анализ и маркетингов план за пазарна реализация (6-ти - 9-ми месец); , Contracted Amount: 247 949.00 , Reported Amount: 239 501.66
  • Activity: Дейност за визуализация на проекта: С цел осигуряване на визуализация на финансирането от страна на Европейския съюз ще бъдат изработени и поставени 2 броя информационни табели (временна и постоянна) и 2 броя стикери, като за целта ще бъдат използвани услугите на външна фирма изпълнител. Информационите табели ще бъдат разположени в мястото на изпълнение на проекта, а именно гр.Монтана, ул. "Славянска" № 1, ап. 1. Също там ще бъдат залепени и стикерите след доставката за закупеното по проекта оборудване - Авторефлетокератометър и 3Д принтер. Информационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз и по-конкретно съгласно разпоредбите, залегнали в глава II на Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 и ще съдържат всички задължителни елементи, посочени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "KOSHIN" EOOD, Contracted Amount*: 38 000.00 , Reported Amount**: 47 500.00
  • Contractor: BUSINESS AND TECHNOLOGY INNOVATIONS Ltd, Contracted Amount*: 18 400.00 , Reported Amount**: 23 000.00
  • Contractor: Kamelia, Contracted Amount*: 9 600.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: "OPTOMEDICAL" EOOD, Contracted Amount*: 18 400.00 , Reported Amount**: 23 000.00
  • Contractor: AGMA Studio Ltd., Contracted Amount*: 40 000.00 , Reported Amount**: 50 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 58.39 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 261 949.00 BGN
Grant 209 559.20 BGN
Self amount 52 389.80 BGN
Total actual amounts paid 191 601.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация по проекта, Estimated Amount: 2 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на ДМА за изпълнение на дейностите по проекта - 3D принтер 1 бр. и Авторефлетокератометър 1 бр., Estimated Amount: 72 273.00
  • Differentiated position 1: 3D принтер - 1 бр
    Contractor: "KOSHIN" EOOD
    Contract total funded value: 38 000.00
  • Differentiated position 2: Авторефрактокератометър - 1 бр.
    Contractor: "OPTOMEDICAL" EOOD
    Contract total funded value: 18 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Закупуване на ДНА за изпълнение на дейностите по проекта - База данни с модели очила - 1 бр. и Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики - 1 бр., Estimated Amount: 50 000.00
  • Differentiated position 1: База данни с модели очила - 1 бр.
    Contractor: AGMA Studio Ltd.
    Contract total funded value: 40 000.00
  • Differentiated position 2: Софтуер за коригиране на модел очила или разработване на нов спрямо лицеви характеристики - 1 бр.
    Contractor: AGMA Studio Ltd.
    Contract total funded value: 40 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работни помещения за 12 месеца., Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Наем на работни помещения за 12 месеца.
    Contractor: Kamelia
    Contract total funded value: 9 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Пазарен анализ и маркетингов план, Estimated Amount: 24 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Участие в събития в страната и чужбина, Estimated Amount: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN