Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.027-0007-C01
Project Name Crisis Center For Victims Of Violence In The Town Of Gorna Oryahovitsa
Beneficiary 000133673 Gorna Oryahovitsa Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 02.09.2020
Start Date 02.09.2020
End Date 16.03.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Горна Оряховица, гр.Горна Оряховица

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение има обща цел: Социално приобщаване и удовлетворяване на потребностите от социални услуги на най-уязвимите лица от общността, по-добри условия за живот за всички жители на града и общината и развитие на сферата на социалните услуги. 
Проектът си поставя следните специфични цели:
- Да се удовлетвори потребността на 15 уязвими лица от социалната услуга в общността от резидентен тип - Кризисен център;
- Да се осигури подходяща общинска инфраструктура за предоставяне на социалната услуга в общността от резидентен тип - Кризисен център - за 15 лица жертви на насилие.

Целите на проекта ще бъдат постигнати посредством изпълнението на няколко основни дейности: преустройство на сграда за създаване на  кризисен център за лица жертви на насилие; Упражняване на авторски и строителен надзор; Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане. Основният резултат след реализиране на проекта ще бъде оборудван и обзаведен кризисен център с капацитет 15 лица. Проектното предложение е с продължителност 30 месеца. Екипът, отговорен за изпълнението на проекта се състои от ръководител, специалист "инвеститорски контрол", специалист "обществени поръчки", технически сътрудник и счетоводител. Информация за проекта и донора ще бъдe разпространенa сред широката общественост.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Целта на дейността е да се осигури безпроблемно и в срокове реализиране на дейностите по проекта, да се гарантира качествено изпълнение, достигнат целите и отчетат заложените резултати. Дейността предвижда: 1.Сформиране на екип за организация и управление на проекта.Членовете на екипа ще са служители на Общинска администрация гр. Горна Оряховица с нужния опит и компетенция за изпълнение на своите задължения. Екипът ще бъде сформиран със Заповед на кмета на Общината , като включва ръководител, технически сътрудник, специалист "инвеститорски контрол", счетоводител и специалист "обществени поръчки" . Екипът ще бъде отговорен за цялостното планиране, организиране, координиране и отчитане на изпълнение на проектните дейности, съгласно подписания ДБФП. 2.Осъществяване на вътрешен мониторинг и контрол върху възложените дейности по изпълнение на проекта; 3. Изготвяне на технически, финансови и др. отчети съгласно изискванията на ОПРР., Contracted Amount: 25 512.60 , Reported Amount: 25 508.25
  • Activity: Мерки за информация и публичност: Дейността цели да се информира широката общественост за целите, дейностите, резултатите и ползите от проекта, както и да се оповести финансовото участие на Европейския съюз (ЕС) в проекта - получена финансова подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. Дейността ще се извърши в съответствие с правилата на Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общо приложими разпоредби за европейските структурни и инвестиционни фондове, Регламент № 821/2014 на Комисията от 28 юли 2014 г., както и с "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.". Дейността предвижда: 1 Публикуване на уеб-сайта на Община Горна Оряховица информация за проекта до два дни след подписването на Договор за безвъзмездна финансова помощ включваща целите на проекта, дейностите и резултатите, като откроява финансовата подкрепа на Европейския съюз; 2.Изработване на 1 брой информационен банер с размери 160х60см . 3 Публични събития - пресконференция за старта на проекта и пресконференеция за приключване на проекта: 3.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на публичните събития – пресконференция за старта на проекта и пресконференция за приключване на проекта; 3.2. Публикуване на предварителна информация за публичните събитията на уеб-сайта на Общината и изпращане на предварителната информация за тях до УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 3.3 Организиране и провеждане на публични събития - пресконференции – една в началото на проекта за информиране на обществеността и една в края на проекта. 3.4. Изготвяне на прес-съобщения в регионална печатна медия - след провеждане на пресконференциите едно за началото на проекта и едно в края на проекта. 3.5. Публикуване на прес-съобщенията след провеждане на пресконферетциите и на уеб-сайта на Общината; 4. Изработване и монтиране на билборд с размери 4х3м в близост до строителната площадка; 5. Официални церемонии: 5.1.Публикуване на рекламно-информационни карета в регионална печатна медия за предварително анонсиране на официални церемонии – „Първа копка“ и откриване на обекта. 5.2.Публикуване на предварителна информация за официалните церемонии на уеб-сайта на Общината и изпращане на информацията на УО на ОПРР и ОИЦ – гр. Велико Търново; 5.3. Организиране и провеждане на официални церемонии– „Първа копка“ за ефективния старт на проекта и откриване на обекта; 5.4. Публикуване на прес-съобщения в регионална печатна медия след провеждане на официалните церемонии „Първа копка“ и откриване на обекта 5.5.Публикуване на прес-съобщенията след официалните церемонии и на уеб-сайта на Общината; 6.Поставяне на информационни стикери с размери 5х9см на подходящо място на повърхността на оборудването. 7. Поставяне на постоянна обяснителна табела с размери 50х70 см на видно място, достъпно за широката общественост; За изработката и монтажа на билборда, постоянната табела, стикерите, банера, публикациите в регионален вестник ще бъде проведен избор на изпълнител при спазване на изискванията на ЗОП., Contracted Amount: 2 660.00 , Reported Amount: 3 168.00
  • Activity: Създаване на Кризисен център чрез преустройство на сграда: Целта е да се създаде подходяща и ефективна социална инфраструктура с капацитет 15 места за предоставяне на социалната услуга от резидентен тип в общността - Кризисен център за лица, пострадали от насиелие. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Избрания изпълнител ще трябва да организира и изпълни всички СМР дейности свързани с преустройството на съществуващ сграден фонд и създаването на Кризисен център, вкл. тези по прилежащото дворно пространство. Той е длъжен да осигури необходимите технически и човешки ресурси за изпълнение на дейностите. Обхватът на строително-монтажните работи ще се извърши съобразно изготвения инвестиционен проект, количествено-стойностна сметка и техническата спесификация на възложителя. Ще бъде изградена достъпна среда съобразно изискванията на Наредба 4 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, вкл. за хората с увреждания. Ще бъдат внедрени мерки за енергийна ефективност. Обща стойност без ДДС 1 133 056.55, от която от БФП 1 125 837,34 лв и принос на Община Горна Оряховица 7 219,21 лв., Contracted Amount: 1 133 056.55 , Reported Amount: 1 316 262.66
  • Activity: Упражняване на авторски и строителен надзор: Целта на дейността е гарантиране на качествено изпълнение на заложените за изпълнение СМР и спазването на инвестиционния проект. Дейността се осъществява от избрания за изпълнител на Строителен надзор и от Авторския колектив изготвил техническата документация. Авторския надзор ще бъде упражняван от авторския колектив изготвил техническата документация. При спазване на изискванията на ЗОП ще бъде възложено упражняване на авторския надзор. За авторски надзор без ДДС общо 7500, от които БФП 7452,00 лв. принос на Община Горна Оряховица 48,00 лв.; За избора на строителен надзор ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на ЗОП. Упражняването на Авторски и Строителен надзор по време на строителството гарантира законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите в строителството, изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект, следене за качеството на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите на безопасност, правилно изпълнение на строително монтажните работи, подготовка на строежа и въвеждането му в експлоатация. За строителен надзор без ДДС общо 10000 лв от които БФП 9936, принос на Община Горна Оряховица 64,00 лв.;, Contracted Amount: 17 500.00 , Reported Amount: 14 816.21
  • Activity: Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите. Ще бъде изготвена тръжна документация и проведен избор на изпълнител. Изборът на изпълнител ще се извърши при спазване на изискванията на ЗОП. Доставката и монтажа на оборудването ще се извърши съобразно приложената техническа спецификация., Contracted Amount: 128 312.43 , Reported Amount: 140 572.55
  • Activity: Одит: Целта на извършения одит е да се формират констатации (потвърждения), че отчетените от Бенефициента разходи, описани във финансовите отчети по Договора, са действително извършени, точни и допустими, и да се предоставят на Бенефициента доклади за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Определянето на изпълнител за извършване на одит ще се извърши при спазване на разпоредбите на ЗОП. Екипът по проекта ще предостави цялата необходима документация (финансови отчети, технически доклади по проекта, договор за безвъзмездно финансиране, договори с изпълнители, тръжна документация, разходно-оправдателни документи и др.) на квалифицирания одитор. На базата на тези документи той ще извърши проверка и ще изрази заключенията си в доклади за фактически констатации, които ще съдържат заключително мнение върху одитираните финансови отчети като цяло. При подготовка на междинно и окончателно плащане, преди изпращане на документите до УО, одитора ще извърши предварителна проверка за законосъобразност и спазване на изискванията. Докладите за фактически констатации ще бъдат прибавени към исканията за плащане., Contracted Amount: 2 064.00 , Reported Amount: 2 400.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Miglena, Contracted Amount*: 1 666.22 , Reported Amount**: 1 660.18
  • Contractor: Kontrax AD, Contracted Amount*: 8 961.60 , Reported Amount**: 8 961.60
  • Contractor: ALFABET KONSULF EOOD, Contracted Amount*: 5 783.78 , Reported Amount**: 5 842.20
  • Contractor: Reneta, Contracted Amount*: 6 036.07 , Reported Amount**: 3 479.70
  • Contractor: Ana, Contracted Amount*: 5 453.27 , Reported Amount**: 3 428.49
  • Contractor: OFFICE amp; MEBEL LAND, Contracted Amount*: 7 377.41 , Reported Amount**: 7 377.41
  • Contractor: Denica, Contracted Amount*: 7 533.40 , Reported Amount**: 5 219.55
  • Contractor: KUBER - LIGHT, Contracted Amount*: 3 168.00 , Reported Amount**: 3 168.00
  • Contractor: DZZD "Gorna Oriahovica - 2015-2020", Contracted Amount*: 8 910.00 , Reported Amount**: 8 974.01
  • Contractor: ET IDEAL - HASAN IUSEINOV, Contracted Amount*: 1 335 073.31 , Reported Amount**: 1 316 262.66
  • Contractor: Akaunt konsult EOOD, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: NAD DESIGN, Contracted Amount*: 124 233.54 , Reported Amount**: 124 233.54
  • Contractor: Donka, Contracted Amount*: 4 823.64 , Reported Amount**: 3 340.45
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: ENGPROJEKT, Contracted Amount*: 8 100.00
  • Member of the Consortium: GRN POWER BULGARIA Ltd, Contracted Amount*: 900.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Representatives from marginalised groups, including roma benefiting from modernised social infrastructure, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 585.00 , Reached amount: 3 763.00
Indicator 2 Брой на модернизираните обекти за социални услуги, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Population covered by improved social services, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 585.00 , Reached amount: 3 763.00

Financial Information

Total Project cost 1 297 225.46 BGN
Grant 1 289 316.86 BGN
Self amount 7 908.60 BGN
Total actual amounts paid 1 289 316.86 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 10.00 133 507.33 1 348.73 134 856.06 ЕТ "ИДЕАЛ - ХАСАН ЮСЕИНОВ"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 448.08 0.00 448.08 "Контракс" АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 128.18 0.00 3 128.18 НАД ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 083.50 0.00 3 083.50 НАД ДИЗАЙН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 1 844.35 0.00 1 844.35 Офис и мебел ленд ЕООД
Липса на добро финансово управление 4 371.91 0.00 4 371.91 Деница Иванова Коева

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за реализация на проект №BG16RFOP001-1.027-0007-C01 „Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица” по обособени позиции: Обособена позиция № 1 "Доставка и монтаж на технологично оборудване ", Обособена позиция № 2 "Доставка и монтаж на подвижно обзавеждане", Обособена позиция № 3 "Доставка и монтаж на вертикални щори и транспарант", Estimated Amount: 128 312.43
  • Differentiated position 1: "Доставка и монтаж на технологично оборудване"
    Contractor: NAD DESIGN
    Contract total funded value: 62 563.62
  • Differentiated position 2: "Доставка на компютърна техника и телевизори"
    Contractor: Kontrax AD
    Contract total funded value: 8 961.60
  • Differentiated position 3: "Доставка и монтаж на подвижно обзавеждане"
    Contractor: NAD DESIGN
    Contract total funded value: 61 669.92
  • Differentiated position 4: "Доставка и монтаж на вертикални щори и транспарант"
    Contractor: OFFICE amp; MEBEL LAND
    Contract total funded value: 7 377.41
Procedure 2 Subject to due process: Мерки за публичност, Estimated Amount: 2 660.00
  • Differentiated position 1: Мерки за публичност
    Contractor: KUBER - LIGHT
    Contract total funded value: 3 168.00
Procedure 3 Subject to due process: Одит, Estimated Amount: 2 064.00
  • Differentiated position 1: Извършване на одит за реализация на проект №ВG16RFOP001-1.027-0007-C01 "Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица" по ОПРР 2014-2020 г."
    Contractor: Akaunt konsult EOOD
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 4 Subject to due process: Създаване на Кризисен център в гр. Горна Оряховица чрез преустройство на сграда , Estimated Amount: 1 125 837.34
  • Differentiated position 1: Създаване на Кризисен център в гр. Горна Оряховица чрез преустройство на сграда
    Contractor: ET IDEAL - HASAN IUSEINOV
    Contract total funded value: 1 335 073.31
Procedure 5 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор, Estimated Amount: 7 500.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на авторски надзор по проект BG16RFOP001-1.027-0007-C01 "Създаване на Кризисен център гр. Горна Оряховица" по ОПРР 2014-2020 г.
    Contractor: DZZD "Gorna Oriahovica - 2015-2020"
    Contract total funded value: 8 910.00
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на строителен надзор, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на строителен надзор
    Contractor: ALFABET KONSULF EOOD
    Contract total funded value: 5 783.78

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN