Identification

UMIS Number BG-RRP-4.020-0079-C01
Project Name Energy renovation of the building of the "Ivan Dimov" Drama and Puppet Theater, Haskovo
Beneficiary 000903946 OBSHTINA HASKOVO
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 27.06.2024
Start Date 27.06.2024
End Date 27.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Хасково, гр.Хасково

Description

Brief description
Проект "Енергийно обновяване на сградата на Драматично-куклен театър "Иван Димов" е насочен към изпълнение на  местните политики  за прилагане на устойчив високоефективен модел на управление на  сгради за обществено обслужване в областта на културата и изкуството на територията на община Хасково.  Проектът е изцяло в унисон с основната цел на процедура BG-RRP-4.020 по НПВУ и ще бъде реализиран чрез изпълнение на комплекс от мерки  за енергийна ефективност и постигане на клас "А" на сградата. Предвижда се подмяна на съществуващата дограма, полагане на  топлоизолационна система на външните стени на сградата, подмяна на покривна конструкция с термопанели от минерална вата и подмяна на съществуващ котел с такъв работещ на природен газ. ПИИ включва и дейности за  осигуряване на качествено управление и организация на проекта, вкл. дейности за информация и комуникация.
С реализацията на предложението за изпълнение на инвестициите ще се подкрепи обновяването на публичния сграден фонд  в сферата на културата на територията на община Хасково и ще се допринесе за постигане на националните цели за енергийна ефективност. При реализирането на проекта ще бъдат съблюдавани хоризонталните политики на ЕС и ще бъдат проследявани спазването на принципа за устойчиво развитие, равни възможности и недопускане на дискриминация.
Предвидените дейности ще се изпълняват в съответствие с Техническите насоки за прилагането на принципа за „Ненанасяне на значителни вреди“ съгласно Регламента за Механизма за възстановяване и устойчивост.
Activities
  • Activity: Дейност 1. Организация и управление и дейности за информация и публичност на ПИИ: Дейността ще осигури качествена организация и управление на проектните дейности, както и осигуряване на информираност и публичност на проекта. Организация и управление: - За ефективното управление на проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Членовете на екипа ще бъдат определени и назначени при спазване разпоредбите на националното законодателство за изпълнението на инвестициите по НПВУ. Екипът за управление ще включва: Ръководител - отговаря за цялостното техническо, административно и финансово управление на проекта в съответствие с предварително заложените индикатори, цели и резултати; ръководи и контролира изпълнението на дейностите; организира и координира екипа за управление на проекта; осъществява контакт с органи и институции, във връзка с изпълнението на проекта; координира работата на изпълнителите; отговаря за спазването на графика за изпълнение и др. Счетоводител - осъществява счетоводната отчетност на проекта и изготвя финансови отчети, контролира финансовото изпълнение; отговаря за целесъобразността на извършваните разходи; отговаря за обобщаването и осчетоводяването на финансовите документи по проекта; регистрира своевременно счетоводните операции, в съответствие с приложимото законодателство и др. Юрист - правно обслужване за целите на проекта; изготвяне на тръжните документации за избор на външни изпълнители и организира процесите по провеждането на процедурата/ите по ЗОП; правни консултации и становища и др. Експерт СМР - контролира процеса на строителството; участва в проверки на място по изпълнението на СМР, следи за съответствие на извършеното СМР с изискванията на проекта и техническата спецификация, неразделна част от договора за строителство по съответните части, проверява и приема/ подписва подробните количествени сметки за установяване на действително извършените работи; следи за своевременното изпълнение на линейния график на СМР и др. Технически асистент - подпомага дейността на всички членове на екипа за управление на проекта; изготвя кореспонденцията с всички заинтересовани страни; осигурява достъп на членовете на екипа до документацията по проекта, с цел изпълнение на задълженията им, изготвя доклади за напредък и др. Информация, комуникация и публичност: Дейността включва и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността.По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши мин. следното: • Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; • Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС; • По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. • Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда; • Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта;, Contracted Amount: 17 216.20 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2. Извършване на СМР за прилагане мерки за енергийна ефективност на обект "Енергийно обновяване на сградата на ДКТ „ Иван Димов” , гр. Хасково: Дейността включва предвидените за изпълнение СМР съгласно изготвената техническа документация за обект “Енергийно обновяване на ДКТ "Иван Димов" в УПИ I –77195.723.154, кв. 393, гр. Хасково. Драматично-кукленият театър „Иван Димов“ в гр. Хасково е сграда с предназначение за култура и изкуство, съгласно Акт № 3443/ 10.06.2010 г за публична, общинска собственост, актувана като два обекта с отделни идентификатори. Сградата е построена в периода 1924 – 1926 г. Основна реставрация и реконструкция на културната инфраструктура, без прилагане на мерки за енергийна ефективност е извършена през 2004 г. от страна на Община Хасково, като собственик на сградата и целия имот. Сградата е разположена в централната градска част на гр. Хасково. Тя се състои от частичен подземен етаж и два надземни етажа и частичен таван - ЗП 1 143,00m²; РЗП 2 733,00 m² . Понастоящем театърът разполага с две зали: голям салон за драматичен театър с 290 места и камерна зала за куклен театър със 110 места. Театърът разполага със складова база, ателиета, гардеробни и реквизит, офиси, кулоари, коридор, сцена и др. Конструкцията на сградата е в добро състояние. Положителна е оценката за сеизмичната й осигуреност. Достъпната среда е осигурена чрез рампа за хора с увреждания пред главния вход. Така е осигурен достъп до зрителната зала, тоалетната в западния кулоар и аварийния изход от изток. Достъпът до втория етаж и главно до камерната зала се осъществява с платформа поради невъзможността за друго решение. Топлоснабдяването на сградата е от собствена котелна инсталация на горивна база нафта. В сградата се използват освен конвенционалното отопление, 17 бр. електрически конвектори, 3 броя климатици за локално обслужване - гримьорни и канцелария. В сградата остъклението е няколко типа: дървена двукатна дограма, PVC дограма с двуслоен стъклопакет с бяло стъкло. Остъклението, е в недобро състояние. Констатирани са уголемени фуги, спукани стъкла, което е предпоставка за завишената инфилтрация в сградата. Класа на енергопотребление на сградата към настоящия момент е "Е". Проектът предвижда изпълнение на пет броя енергоспестяващи мерки, в това число и съпътстващи мерки за постигане на клас на енергопотребление "А" и касаят единствено интериора на сградата, като тя запазва първоначалния си вид и обем. ЕСМ 1 – Подмяна на дограма с PVC дограма с стъклопакет с "К" стъкло; ЕСМ 2 – Монтаж на външна и вътрешна топлоизолация. Планира се полагане на топлоизолация на външните стени на сградата с топлоизолационна система, базирана на експандиран полистирен – EPS – F с дебелина 0,10 m и коефициент на топлопроводност не по–висок от 0,035 W / m; ЕСМ 3 – Топлинно изолиране на подова конструкция. Планира се полагане топлоизолация на тавана на подземното ниво в сградата с топлоизолационна система базирана на изолационен материал XPS 0,08 m; ЕСМ 4 – Топлинно изолиране на покривна конструкция. Планира се подмяна на покривната конструкция, с полагане на покривни термопанели от минерална вата с дебелина 10 см върху дървена конструкция; ЕСМ 5 – Подмяна на котелна инсталация и ВОИ. Планира се подмяна на съществуващи котли с такива работещи на природен газ и производство на топла вода , монтаж на термопомпен агрегат за обработка на вентилирания въздух към зала посетители, разпределителни тръбопроводи, вертикални щрангове, аншлуси и отоплителни тела в цялата сграда, газификация., Contracted Amount: 1 014 372.11 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 3. Извършване на Строителен надзор на обект "Енергийно обновяване на сградата на ДКТ „ Иван Димов”, гр. Хасково.: Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Консултанта изпълняващ дейностите по строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на стр. надзор цели качествено изпълнение на СМР, контролирано от квалифициран консултант. Строителният надзор ще следи и носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. Дейностите по извършване на строителния надзор ще приключат след окомплектоване и предаване на пълен комплект документи необходими за въвеждането на обекта в експлоатация. Реда за въвеждането на обекта в експлоатация се извършва съгласно условията ЗУТ и НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. в зависимост от категорията на строежа. В паспорта на сградата, изготвен за целите на кандидатстването е определена категория на строежа четвърта. Обектите от тази категория се въвеждат в експлоатация от общинската администрация след предаване на пълен комплект документи от изпълнителя на строителен надзор. 1. За издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл.177, ал . 1 и ал . 3 от ЗУТ на строеж от IV категория: Документ за собственост; Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, придружен от свидетелство за оправомощаване или лиценз за упражняване на дейността към който се прилагат: Разрешение за строеж; Протокол за определяне на стр. линия и ниво на строеж/ при ново строителство/; Акт обр.14 за приемане на конструкцията или конструктивна експертиза; Констативен акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания на машини и съоръжения /Акт 15/; Документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти (декларация за съответствие); Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура; Отчет за изпълнение на плана за управление на строителните отпадъци по чл. 11 от ЗУО (при необходимост), с приложени първични счетоводни документи; Технически паспорт; Сертификат за проектни енергийни характеристики (ако е приложимо)., Contracted Amount: 15 240.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4. Извършване на независима експертна оценка: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Хасково да възложи изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура: - Достигане на клас на енергопотребление минимум „А“ след прилагане на енергоспестяващи мерки при сгради в сферата на търговията и услугите; - Постигане на 72% спестявания на първична енергия; , Contracted Amount: 3 360.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NR CONSULT.LTD, Contracted Amount*: 8 160.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 123.60 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Completed energy-efficiency renovation of non- residential buildings – renovated surface of public buildings (sub-measure 2), Measure Unit: m2, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 733.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Reduction of annual primary energy consumption, Measure Unit: kWh/година, Base Value: 0.00 , Target amount: 456 210.12 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Completed energy renovation of non-residential buildings – number of renovated buildings (sub-measures 2 and 3), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 050 188.31 BGN
Grant 1 050 188.31 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.33 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Изпълнение на СМР на строеж “Енергийно обновяване на ДКТ "Иван Димов", гр. Хасково“, Estimated Amount: 1 014 372.11
  • Differentiated position 1: "Изпълнение на СМР на строеж “Енергийно обновяване на ДКТ "Иван Димов", гр. Хасково“
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: “Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор на обект “Енергийно обновяване на ДКТ "Иван Димов", гр. Хасково“, Estimated Amount: 15 240.00
  • Differentiated position 1: “Избор на изпълнител за упражняване на строителен надзор на обект “Енергийно обновяване на ДКТ "Иван Димов", гр. Хасково“
    Contractor: NR CONSULT.LTD
    Contract total funded value: 8 160.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор, Estimated Amount: 3 360.00
Procedure 4 Subject to due process: Осъществяване на мерките за публичност и визуализация на проекта, Estimated Amount: 4 320.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN