Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.112-0003-C01
Project Name Improvement of the production processes in "Emily Invest 2013" LTD through investments in tangible fixed assets and support for specialized services for development and strengthening of the management capacity of the enterprise.
Beneficiary 202601186 Emili Invest 2013
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.05.2023
Start Date 29.05.2023
End Date 10.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли, гр.Симитли

Description

Brief description
Проектът е насочен към повишаване на производствения  капацитет, оптимизация на производствените процеси, замяна на морално остарели технологии с нови такива и повишаване на качеството на произвежданите продукти в предприятието-кандидат. Повишаването на производителността и подобряване на производствените процеси чрез инвестиции в дълготрайни материални активи е продиктувано от необходимостта да се създадат условия за конкурентно и ефективно производство, стабилен икономически растеж и създаване на устойчива заетост.
Основната цел на проекта е подобряване на производствените процеси в предприятието -кандидат чрез инвестиции в дълготрайни материални  активи, специализирани услуги за развитие и укрепване на управленския капацитет, въвеждане на водещи технологични решения и разширяване на производството. Проектът ще бъде с продължителност 12 месеца и ще се реализира на територията на гр. Симитли, общ. Симитли. Планираните дейности включват:Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии; Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет и Дейности за информиране и публичност в съответствие с "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. В резултат от реализирането на проекта ще се повиши производствения капацитет в предприятието, оптимизация на производствените процеси, замяна на морално остарели технологии с нови такива и повишаване на качество на произвежданите продукти. Ще бъде постигнат икономически растеж, положителен ефект по отношение на устойчивата заетост и стабилност на създадените работни места за новоназначените в предприятието лица; подобрен жизнен стандарт и социален статус, повишаване на доходите и просперитет на новоназначените лица.
Activities
  • Activity: Подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство и чрез изграждането на възможности за възприемане и адаптиране на европейски и международни знания и технологии чрез инвестиции в чрез инвестиции в дълготрайни материални активи и подобряване на съществуващите производствени услуги.: За реализиране на дейността е планирана доставка на изцяло автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Към момента дружеството разполага с кроялна маса и ръчна кроялна гатер-ножица. С внедряване на новото производствено кроялно оборудване производствения процес ще се подобри значително, ще се автоматизира и ще отпадне необходимостта от ръчен труд. Това ще повиши изключително готовата продукция и ще оптимизира изцяло производствените процеси в кроялният отдел. За целта ще бъде изготвена първоначална документация за избор на изпълнители за доставка на оборудване и машини /ДМА/ пряко необходимо в производствения процес. Закупуване на дълготрайните материални активи пряко свързани с дейността на новосъздаденото предприятие ще бъде реализирано по реда на ПМС 160/2016 г. с избор на външен изпълнител. Планираното оборудване /ДМА/ представлява автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Системата следва да притежава следните минимални характеристики: Минимална дължина на въздушна маса - 7,0 м. Минимална висичина на настила след вакумиране - 70 мм. Област на кроене ( Ширина ×Дължина) - минимум 1700×2000 мм. Максимална механична скорост минимум 50м/мин. CAD метод на четене на данни - мрежова връзка, диск, баркод. Минимална височина на настилане - 20 см. Минимална скорост на настилане - 90 м/мин. Ширина на настилане - 170 см. Начини на настилане - Еднопосочно, зигзаг настилане. С внедряването му ще се подобри точността и ефективността при процеса на кроене, ще се повиши неколкократно размера на готовата продукция и ще се подобри работната среда и микроклимата посредством липсата на запрашеност в процеса на работа. Новозакупеното оборудване ще даде възможност на предприятието-кандидат да разкрие 3 нови устойчиви работни места, необходими за работа с кроялната система. Тъй като планираното оборудване е изцяло автоматизирано, не се налага наетите лица да притежават специфични знания и умения за работа с него. Това допълнително ще увеличи възможностите за включване в работния процес на лица от уязвими групи с ниска степен на образование и липса на специфични умения. , Contracted Amount: 149 500.00 , Reported Amount: 149 400.00
  • Activity: Подкрепа за специализирани услуги за МСП за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване, внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018.: Изпълнението на дейността свързано със специализирани услуги за развитието и укрепването на управленския капацитет на предприятието-кандидат включва разработване на документация за избор на изпълнител за разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 по реда на ПМС 160/2016 г. и разработване на документация за избор на изпълнител за сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 по реда на ПМС 160/2016 г. Постигането на продуктово съответствие с национални/европейски/международни стандарти задължително ще се удостовери с получаването на сертификат, като допустими са услуги извършени от орган по сертификация на продукти, притежаващ валидна акредитация от национален орган по акредитация - българския национален орган по акредитация – Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация”, от национален орган по акредитация на друга държава-членка на ЕС, от национален орган по акредитация – страна по Споразумението за Европейско икономическо пространство и Конфедерация Швейцария или от национален орган по акредитация на държава, кандидат за пълноправно членство в ЕС, които са страна по Споразумението за взаимно признаване на Европейската организация по акредитация – EAMLA в област сертификация на продукти, в съответствие с БДС EN ISO/IEC 17065 (или други идентични въвеждания от страни членки на ЕС). Избраният изпълнител за сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 следва в рамките на изпълнение на проекта да издаде съответният сертификат в резултат на проведени одити на горепосочената внедрена система. , Contracted Amount: 47 000.00 , Reported Amount: 46 700.00
  • Activity: Дейности за информиране и публичност.: Дейностите, свързани с визуализация на проекта ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта. Целта е да се осигури максимална обществена информираност относно реализирането на проекта, неговото финансиране, основни цели и задачи. В тази връзка през целия период на реализация ще протече информационна кампания, включваща дизайн, отпечатване и разпространение на печатни информационни материали /брошури/; дизайн, изработване и монтаж на информационна табела; дизайн, изработване и монтаж на информационен банер; дизайн, отпечатване и доставка на информационни плакати и дизайн, отпечатване и доставка на информационни стикери, обозначаващи закупеното по проекта оборудване /ДМА/. Планираните мерки за публичност и информираност са изцяло съобразени и в съответствие с правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. и с пълният набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, се съдържа в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Със стартиране на проекта през първите три месеца ще се проведе масирана информационна кампания, с цел популяризиране на проекта , планираните цели, дейности и очаквани резултати. Ще бъдат изработени и разпространени информационни брошури - 1300 бр.и информационни постери - 20 бр. Същите ще се разпространяват във големите населени места на територията на МИГ "Струма", сред потенциални заинтересовани страни от изпълнението на проекта, общественост, държавни и общински институции, НПО, обществени места. Печатните информационни материали ще съдържат основно информация за проекта, неговото финансиране, продължителност, цели, очаквани резултати, реализиращи и реализирани дейности, право за участие. Информационните постери ще бъдат поставени на видни обществени места, като входа на сградата, в която ще се реализират проектните дейности и други обществени места с голям човекопоток и достъпност. Ще бъде изработена една табела, която ще бъде монтирана пред производственото помещение, в което се администрира проектът и се реализират неговите основни дейности и информационен банер, който ще бъде поставен в производственото помещение на предприятието - кандидат. Отпечатаните 3 бр. стикери ще бъдат поставени на повърхността на доставеното за нуждите на планираното производство оборудване /ДМА/ - автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. Добрите партньорски взаимоотношения с местните медии ще допринесат от своя страна за популяризирането на проекта и разпространяването на постигнатите резултати сред местната общност. Благодарение на тази предварително планирана стратегия за валоризация ще бъде осъществено разпространението на постигнатите резултати от проекта, възможност за споделяне на добите практики и опит, както и нови възможности за мултиплициране на подобни дейности на местно ниво. В програмата на събитието ще бъдат обобщени постигнатите по проекта резултати и индикатори, както и ще бъдат обсъдени възможностите за тяхното бъдещо надграждане. Организираното събитие ще бъде проведено изцяло за сметка на кандидатът по проекта "БИО БЮТИ - БЪЛГАРИЯ" ЕООД. По време на събитието ще бъде поставен и информационен банер, изработен за реализиране на визуализацията по проекта. , Contracted Amount: 1 953.00 , Reported Amount: 1 953.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VAMO, Contracted Amount*: 1 953.00 , Reported Amount**: 1 953.00
  • Contractor: EURO STANDARD CERTIFICATION, Contracted Amount*: 20 900.00 , Reported Amount**: 20 900.00
  • Contractor: FOCUS SYSTEMS Ltd., Contracted Amount*: 25 800.00 , Reported Amount**: 25 800.00
  • Contractor: GRAFIS BULGARIA, Contracted Amount*: 149 400.00 , Reported Amount**: 149 400.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 193 383.00 BGN
Grant 174 044.70 BGN
Self amount 19 338.30 BGN
Total actual amounts paid 174 044.70 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 10.00 2 322.00 258.00 2 580.00 ФОКУС СИСТЕМС ЕООД
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 10.00 1 881.00 209.00 2 090.00 ЕВРО СТАНДАРТ СЕРТИФИКАЦИЯ ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване ,внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа/ISO 9001:2015;ISO 14001:2015; ISO 45001:2018"по 2 ОП: ОП 1:"Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018" ОП 2:"Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда,система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018/", Estimated Amount: 47 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1:"Специализирани услуги за "Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда, система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018"
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: "Специализирани услуги за "Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството,управление на околната среда,система за управление на здравето и безопасността при работа /ISO 9001:2015;ISO 14001:2015;ISO 45001:2018/"
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013" ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване, внедряване и сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло” по 2 обособени позиции” , Estimated Amount: 47 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством разработване и внедряване на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло”
    Contractor: FOCUS SYSTEMS Ltd.
    Contract total funded value: 25 800.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: "Специализирани услуги за"Емили Инвест 2013"ЕООД за развитие и укрепване на управленския капацитет посредством сертифициране на интегрирана система за управление на качеството, управление на околната среда и управление на здравето и безопасността при работа съгласно международен стандарт ISO 9001:2015; ISO 14001:2015; ISO 45001:2018 в областта на шивашкото производство и КИД: 14.14 – Производство на долно облекло, с обхват: кроене, ушиване, гладене, контрол и опаковка на облекло”
    Contractor: EURO STANDARD CERTIFICATION
    Contract total funded value: 20 900.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина. , Estimated Amount: 149 500.00
  • Differentiated position 1: Доставка и пускане в експлоатация на автоматизирана система за разкрой на облекла, състояща се от кроялен робот с въздушна маса с минимална дължина 7,0 м. и настилачна машина.
    Contractor: GRAFIS BULGARIA
    Contract total funded value: 149 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN