Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-0661-C01
Project Name Improving the production process in MAKS ELEKTRONIKS Ltd
Beneficiary 103111423 MAKS ELEKTRONIKS Ltd
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 31.03.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Нови пазар, гр.Нови пазар
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Ловеч, Ловеч, с.Горан

Description

Brief description
Основната дейност на Макс Електроникс ЕООД е производството на елементи и материали за строителството и по-точно:
-	Експандиран полистирен (ЕПС) на листове
-	Производство на сухи циментови смеси с полимерни добавки
-	Производство на крепежни елементи от PVC чрез шприцоване
-	Производство на специални каучукови покривни мембрани за хидроизолация
Основните потребности на фирмата са свързани с повишаване на производствения капацитет и експортния потенциал. Удовлетворяването на двете потребности са и едни от основните цели на проекта. Посредством изпълнението на предвидените по проекта дейности, а именно: дейности за подобряване на производствените процеси, дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на фирмата и дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес ще бъде възможно постигането на целите на проекта. Като основни резултати от изпълнението на дейностите се очаква оптимизацията на производствения процес; стартиране предлагането на нов вид изделия чрез разкрой на меки пени и каменна вата; внедряване на технология за намаляване използването на вода в производствения процес и съвременни технологии за влагане на отпадъците като суровина в ново производство; повишаване на производствения капацитет и експортния потенциал на фирмата. За постигане на резултатите по проекта е предвидено закупуването на следните ДМА:
1. Линията за производсвто на ЕПС състояща се от Преекспандер, Формовъчна ЕПС блок машина, Формоваща машина за ЕПС готови продукти, Резачна машина за листово рязане на блокове (на ЕПС плоскости), Рециклираща мелачна машина за изрезки, Охладителна инсталация – разположена в базата на фирмата в гр. Нови Пазар
2. Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС ‏‏– разположена в базата на фирмата в с. Горан, общ. Ловеч, обл. Ловеч
Activities
  • Activity: Дейности за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Линия за производство на ЕПС - 1 брой): Като част от дейността ще бъде доставена, монтирана и пусната в експлоатация Линия за производство на ЕПС - 1 брой Чрез закупуването на Линия за производство на ЕПС ще бъде възможно оптимизиране на производствения процес, което ще допринесе за изпълнението на дейността - подобряване на производствените процеси. Етапи за изпълнение на дейнoстта: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец до 3 месец) 2. Сключване на договор с изпълнител (от 3 месец до 4 месец) 3. Доставка и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 месец до 11 месец) 4. Монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 11 месец до 12 месец) 5. Визуализация на проекта (от 11 месец до 12 месец) Визуализацията на проекта ще бъде осъществена с помощта на следните методи: • Поставяне на обозначителна табела относно проекта и източника на финансирането му на входа на производствената сграда, където има достъп на клиенти и партньори • Поставяне на стикери върху новозакупеното оборудване, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Дейностите по визуализация и публичност ще бъдат планирани, изпълнени и изцяло за сметка на Бенефициента и ще съблюдават правилата на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 година., Contracted Amount: 1 161 800.00 , Reported Amount: 1 161 800.00
  • Activity: Дейности за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС - 1 брой): Като част от дейността ще бъде доставена, монтирана и пусната в експлоатация Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС - 1 брой Чрез закупуването на Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС ще бъде възможно предлагането на нов вид изделия чрез разкрой на меки пени и каменна вата, което ще допринесе за изпълнението на дейността - разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятията. Етапи за изпълнение на дейнoстта: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец до 3 месец) 2. Сключване на договор с изпълнител (от 3 месец до 4 месец) 3. Доставка и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 месец до 11 месец) 4. Монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 11 месец до 12 месец) 5. Визуализация на проекта (от 11 месец до 12 месец) Визуализацията на проекта ще бъде осъществена с помощта на следните методи: • Поставяне на обозначителна табела относно проекта и източника на финансирането му на входа на производствената сграда, където има достъп на клиенти и партньори • Поставяне на стикери върху новозакупеното оборудване, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Дейностите по визуализация и публичност ще бъдат планирани, изпълнени и изцяло за сметка на Бенефициента и ще съблюдават правилата на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 година., Contracted Amount: 48 200.00 , Reported Amount: 48 200.00
  • Activity: Дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Линия за производство на ЕПС - 1 брой): Като част от дейността ще бъде доставена, монтирана и пусната в експлоатация Линия за производство на ЕПС - 1 брой Чрез закупуването на Линия за производство на ЕПС ще бъде възможно внедряване на технологии за намаляване използването на вода в производствения процес и за влагане на отпадъците като суровина в ново производство, които ще допринесат за изпълнението на дейността - подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Етапи за изпълнение на дейнoстта: 1. Избор на изпълнител (от 1 месец до 3 месец) 2. Сключване на договор с изпълнител (от 3 месец до 4 месец) 3. Доставка и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 месец до 11 месец) 4. Монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол (от 11 месец до 12 месец) 5. Визуализация на проекта (от 11 месец до 12 месец) Визуализацията на проекта ще бъде осъществена с помощта на следните методи: • Поставяне на обозначителна табела относно проекта и източника на финансирането му на входа на производствената сграда, където има достъп на клиенти и партньори • Поставяне на стикери върху новозакупеното оборудване, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Дейностите по визуализация и публичност ще бъдат планирани, изпълнени и изцяло за сметка на Бенефициента и ще съблюдават правилата на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и Съвета от 17 декември 2013 година., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: UNICOM LTD, Contracted Amount*: 28 920.00 , Reported Amount**: 48 200.00
  • Contractor: UNICOM Ltd, Contracted Amount*: 1 423 000.00 , Reported Amount**: 1 161 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 247 465.27 , Reached amount: 247 469.07
Indicator 2 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 4 000.00 , Target amount: 2 000.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води за производството на единица продукт на годишна база, преди/след изпълнение на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 0.20 , Target amount: 0.10 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.38 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 8 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 48.39 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 28.58 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.14 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 210 000.00 BGN
Grant 726 000.00 BGN
Self amount 484 000.00 BGN
Total actual amounts paid 726 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за производство на ЕПС (1 брой) и Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС (1 брой), Estimated Amount: 1 210 000.00
  • Differentiated position 1: Линия за производство на ЕПС - 1 брой
    Contractor: UNICOM Ltd
    Contract total funded value: 697 080.00
  • Differentiated position 2: Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС - 1 брой
    Contractor: UNICOM LTD
    Contract total funded value: 28 920.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Линия за производство на ЕПС (1 брой) и Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС (1 брой) - прекратена процедура, Estimated Amount: 1 210 000.00
  • Differentiated position 1: Линия за производство на ЕПС - 1 брой
    Contractor: UNICOM Ltd
    Contract total funded value: 697 000.00
  • Differentiated position 2: Машина за рязане на меки пени, каменна вата и ЕПС - 1 брой
    Contractor: UNICOM Ltd
    Contract total funded value: 697 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN