Brief description |
Проектното предложение на "Интерхолд" ЕООД е за повишаване на енергийната ефективност на предприятието чрез закупуване на ново високотехнологично оборудване и въвеждане на системи и процеси необходими за подобряване на управлението на енергийните ресурси в производствения процес. По този начин дружеството ще може да отговори на нарастващото търсене на неговите услуги на пазара. За целта предвиждаме да закупим:
1. Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа
2. Колесен многофункционален багер с челен товарач
3. Верижен багер
4. Телехендлер
Предвиденото за закупуване оборудване представлява дълготрайни материални активи и е предназначено за осъществяване на основната производствена дейност. То е за нуждите на новооткрития офис на дружеството в гр. Монтана. Планираните инвестиции са в изпълнение на препоръчаните 4 мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в доклада на енергийния одит на "Джи Ер Ен Пауър България" ЕООД и одобрен със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г.
Реализацията на проектното предложение ще позволи на "Интерхолд" ЕООД да осъществи годишни енергийни спестявания в размер на 482 879 kWh/год., или 52,09% от досегашното потребление, като същевременно придобие нови, високопроизводителни строителни машини. Това ще увеличи производствените възможности и същевременно намали себестойността на единица продукция. Проектното предложение предвижда и въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт и управление на енергийните ресурси, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001.
В резултат на това ще се осигури устойчив икономически растеж на дружеството и понижаване на енергийната интензивност на произвежданата от компанията строителна продукция. Очакваме този комплекс от дейности да спомогне за разширяване на производствения капацитет на дружеството и подобряване на неговата енергийна ефективност, чрез което ще се повиши неговата конкурентоспособност.
|
Activities |
-
Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа 1 бр., колесен многофункционален багер с челен товарач - 1 бр., верижен багер - 1 бр. и телехендлер 1 бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени следните активи:
Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа
Колесен многофункционален багер с челен товарач
Верижен багер
Телехендлер.
Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на Специфична цел 1 на проекта - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Дейността включва подмяна на част от съществуващите остарели машини, които трупат много разходи за горива, смазочни материали, обслужване и амортизация, с нови високотехнологични, с по-висока обща производителност, които да осъществят икономия на енергия и понижение на отделяните в околната среда вредни емисии. С дейността се изпълняват препоръчаните 4 мерки за повишаване на енергийната ефективност, описани в доклада на енергийния одит - подмяна на 4 машини, необходими за осъществяване на производствената дейност на дружеството.
Очакваният ефект на предвидените инвестиции по настоящата дейност ще бъдат, съобразно обследванията извършени в енергийния одит:
- Планирани енергийни спестявания (ПЕС) - 52.09 %;
- Общи енергийни спестявания - 482 879 kWh/год.;
- Енергийни спестявания за единица продукция - 2,69 kWh/m3.
- Фактор на енергийните спестявания - 55.71%.;
- Понижение на вредните емисии - 395.48 t/год. Спестените емисии не се състоят изключително в CO2, но и от други вредни газове, отделяни при производството на електроенергия (SO2, CH4, прахови частици и др.) .
Дейността е необходима за постигане на Специфична цел 1 на проектното предложение - въвеждане на енергоефективни машини в производствената дейност на дружеството. Всяка една от предвидените за закупуване машини съответства препоръчани в енергийния одит мерки, както следва:
1. Колесен многофункционален багер с челен товарач и трошачна кофа - съответства на Мярка 1. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 4.5 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч.. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 66.80 %. Срока за откупуване на инвестицията е 5.67 год., а експлоатационния период на машината е 20 години.
2. Колесен многофункционален багер с челен товарач - съответства на Мярка 2. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 74.5 kW, среден разход на гориво 4.0 л/м.ч., средна производителност 67 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 68.96 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.51 год., а експлоатационния период на машината е 20 години.
3. Верижен багер - съответства на Мярка 3. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 110 kW, среден разход на гориво 9.0 л/м.ч., средна производителност 340 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 47.75 %. Срока за откупуване на инвестицията е 4.94 год., а експлоатационния период на машината е 20 години.
4. Телехендлер - съответства на Мярка 4. Предвидената машина е необходимо да бъде със следните минимални технически характеристики - мощност 75 kW, среден разход на гориво 9.5 л/м.ч., средна производителност 63 куб. м./ м.ч. Очакваният процент на енергийно спестяване, след въвеждането и в експлоатация е 41.93 %. Срока за откупуване на инвестицията е 7.54 год., а експлоатационния период на машината е 20 години.
Дейността ще бъде изпълнена по следния начин:
1. През м. 01 ще бъде публикувана и проведена процедурата за избор на изпълнители, която ще е с обособени позиции, за всяка една от машините.
2. През м. 02 ще бъдат сключени договори с избраният /те изпълнител/ и.
3. През м. 02 до м. 06 ще бъдат доставени машините и ще бъде извършено окончателното плащане по сключеният/ те договор/ и с избраният /те изпълнител/ и.,
Contracted Amount: 893 238.76
,
Reported Amount: 893 202.00
-
Activity: Консултантски услуги за въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001. Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му: Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги:
1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт
2. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията
Изпълнението на дейността допринася за изпълнението на специфична цел 2 на проектното предложение - подобряване на организацията и управлението на енергийните ресурси в производствения процес. По този начин "Интерхолд" ще може да установи системи и процеси, необходими за подобряване на енергийната ефективност. С въвеждането на стандарта ще могат да се определят изискванията, приложими за използване на енергия и потребление, включително за измерване, документиране и отчитане, проектиране и практики за изпълнението на договори с клиенти за оборудване, системи, процеси и персонал, които ще допринесат за подобряване на енергийните характеристики в производствената дейност на дружеството. Очакван ефект след въвеждането на стандарта е да се намалят емисиите на парникови газове, разходите за енергия и други въздействия, свързани с околната среда.
Дейността е свързана с изпълнението на следните 2 поддейности:
Поддейност 2.1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001, което ще бъде осъществено:
1 ЕТАП Преглед на състоянието на дружеството по отношение на околната среда и енергийното състояние:
- идентифициране на енергийните потоци;
- идентифициране на законовите и други нормативни изисквания, приложими за дружеството;
- преглед на предишни обстоятелства, замервания и анализи.
2 ЕТАП въвеждащо обучение на работниците и служителите по стандарта:
- разработване на документите от Системата за управление - процедури, оперативни документи / формуляри, наръчник и др.;
- приемане на документите от съвместни работни екипи;
3 ЕТАП Внедряване:
- определяне на обхвата на системата;
- формулиране на политиката на дружеството по отношение на енергийното управление;
разработване на методика за оценка на значимостта на аспекта на околната среда
- идентифициране на аспектите и определяне на значимите от тях
- определяне на общите и конкретни цели по отношение на енергийното управление;
- разработване на програми по ефективно енергийно управление;
4 ЕТАП внедряване и пробна експлоатация на състемата:
- провеждане на обучение на вътрешни одитори;
- извършване на вътрешни одити;
5 ЕТАП Отстраняване на забележки и несъответствия, установени при вътрешния одит.
Поддейност 2.1. Акредитирана сертификация на система за управление на енергията, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
1. Сертификационна оценка
- преглед за съответствие на документацията на системата за управление, прямо изискванията на стандарта
- оценка на място на внедрената система за управление, за съответствие с изискванията на приложимите стандарти и нормативни документи, изпълнението на нейните регламенти и ефикасността й.
Поддейност 2.2.
1. Сертификация
Въз основа на положително заключение от прегледа на документацията и от проверката на място на системата за управление от одиторския екип, ще бъде издаден сертификат. Той се издава за определена от дружеството дейност, която ще бъде обект на проверката и потвърждение. Сертификатът ще бъде със срок на валидност 3 години.
3. Надзорни одити - целят потвърждение на съответствието с изискванията на стандарта. Ще бъдат провеждани на извадков принцип.
1. Въвеждане на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001:
- м. 05 провеждане на процедура за избор на консултантска организация, която да извърши въвеждането на системата;
- м. 06 сключване на договор с избрания изпълнител;
- м. 06 до м. 08- въвеждане на стандарта в дейността на "Интерхолд"
2. Сертифициране на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001
- м. 08- провеждане на процедура за изборна консултантска организация, която да извърши сертификацията;
- м. 09. - сключване на договор с избраната организация
- м. 09 и м. 15 - получаване на сертификат на стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001.,
Contracted Amount: 24 490.00
,
Reported Amount: 23 500.00
-
Activity: Информация и публичност: В рамките на дейността се предвижда популяризирането на проектното предложение и на програмата, съгласно изискванията за визуална идентификация на ЕС. Ще бъде разработен специален дизайн на информационни материали, според указанията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. В офиса на фирмата и на строителната площадка, на която се извършва работната дейност ще бъдат разположени пояснителни табели, разясняващи и визуализираща помощта от европейските фондове. На закупеното оборудване, на видно място ще се разположат стикери с логото на ОПИК 2014-2020 г. и номера на проекта. В рамките на дейността е предвидено да бъдат публикувани общо 4 публикации в регионални и местни медии - по 1 при стартирането и 1 при приключването на проекта в местни печатни медии. Предвижда се да се направят 2 публикации в онлайн медии /интернет/. Ще бъдат изготвени и 500 бр. брошури, които ще бъдат раздавани на настоящи и потенциални клиенти на дружеството. В предвидените публикации и брошури ще се разпространява направеното по проекта с информация за финансиращата програмата, дейностите и резултатите от проекта. При изпълнение на проектната дейност задължително ще се спазват изискванията и мерките посочени в Договора за безвъзмездна финансова помощ и в Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.
Дейността ще бъде реализирана по следния начин:
- м. 01 - провеждане на процедура за избор на изпълнител
- м. 02 - сключване на договор с избрания изпълнител
- м. 03 до м. 15 - изпълнение на дейността,
Contracted Amount: 3 000.00
,
Reported Amount: 3 000.00
-
Activity: Консултантски услуги за изготвяне на доклад за енергийния одит. Като част от дейността беше извършена следната услуга - изготвен доклад на енергийния одит: Като част от дейността беше извършена услугата по изготвяне на доклад на енергийния одит, в който на предписани 4 мерки за подобряване на енергийната ефективност в производствената дейност на "Интерхолд".
Изпълнението на дейността е необходимо условие за подготовката на проектното предложение "Повишаване на енергийната ефективност на "Интерхолд" ЕООД, чрез инвестиции в ново високотехнологично оборудване". Неговата подготовка се основава на препоръките от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна
ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Той е извършен от юридическо лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност с № 00067 - "Джи Ер Ен Пауър България" ЕООД. Екипът извършил обследването е подписал енергийният одит.Обследването за енергийна ефективност е извършено на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването.
Доклада на енергийния одит е одобрен със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г.
Дейността беше изпълнена по следния начин:
- през м.06.2016 г. беше проведена процедура, чрез събиране на 3 оферти и беше сключен договор с избрания изпълнител.
- през периода м. 06 - 08.2016 г. - беше изготвено от избрания изпълнител енергийното обследване
- през м. 08.2016 г. доклада на енергийния одит беше изпратен за становище и одобрение от АУЕР
- през м. 09.2016 г. без забележки е одобрен доклада на енергийния одит със становище за съответствие на АУЕР № BG16RFOP-903/19.09.2016 г.,
Contracted Amount: 20 000.00
,
Reported Amount: 20 000.00
|