Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0050-C02
Project Name Solidarity
Beneficiary 000057250 Municipality Sungurlare
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 17.09.2015
Start Date 01.11.2015
End Date 31.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Сунгурларе

Description

Brief description
Проект "Солидарност" цели качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е създаване и устойчиво развитие на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда, който ще предоставя социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Ще бъде нает и обучен персонал на Центъра в следния състав: 1 социален работник, 1 медицински работниk,  1 здравен асистент , шофьор, 15 лични асистенти, 8 домашни помощници. На екипа ще бъде осигурена месечна супервизия и психологическо консултиране. Ще бъдат реализирани следните дейности: 1.Организация, управление и отчитане на проекта; 2.Текущ ремонт на материалната база. Доставка на оборудване и офис техника. Купуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания; 3.Информиране и публичност; 4.Обучение на персонала на Центъра за почасово представяне на услуги в домашна среда. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала. Разработване на Правила за дейността на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда.  5.Подбор и оценка на потребностите на лица, желаещи да ползват услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите; 6.Предоставяне на почасови здравни и социални услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.
Activities
  • Activity: Организация, управление и отчитане на проектните дейности: Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. Включва: 1.1. Структуриране на екип за пълноценно функциониране на за Центъра за услуги в домашна среда в състав: 1 социален работник на пълен работен ден, 1 медицинско лице на 2 часов работен ден, 1 здравен асистент /2 часа/, 1 шофьор /2 часа/, 15 лични асистенти, 8 домашни помощници. 1.2. Сформиране на екип за организация и управление на проекта в състав: Ръководител проект, координатор, техническо лице, счетоводител и експерт обществени поръчки. Екипът ще отговаря за цялостната организация, координация и отчитане на дейностите. Основният екип ще бъде ангажиран 2 часа дневно през целия проектен период, а експертът обществени поръчки ще изпълни задачите си в рамките на 3 месеца. 1.3. Подготовка на работни задания или длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. 1.4. Подписване на договори. 1.5. Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. 1.6. Провеждане на ежемесечни екипни срещи. 1.7. Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. 1.8.Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта., Contracted Amount: 27 581.00 , Reported Amount: 27 819.63
  • Activity: Текущ ремонт на материалната база. Доставка на оборудване и офис техника. Купуване на специализирано транспортно средство за хора с увреждания: Целта на дейност 2 е логистично обезпечаване функционирането на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Включва: 1. Провеждане на процедури за обществени поръчки за изпълнение на услуга Текущ ремонт на Центъра; за доставка на Специализирано транспортно средство за хора с увреждания и за доставка на оборудване и обзавеждане на Центъра. 2. Текущ ремонт на предоставеното от Община Сунгурларе помещение за ситуиране на Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. 3. Оборудване и обзавеждане на Центъра за услуги в домашна среда. Ще бъдат купени бюра, столове, стелажи и метални шкафове за архивиране на документи. Ще бъдат доставени компютри и качествена принтер/ копирна машина, която да се справя с големия обем документи. 4.Доставка на Специализирано транспортно средство за хора с увреждания. 5.Доставка на материали и консумативи., Contracted Amount: 106 110.00 , Reported Amount: 106 777.59
  • Activity: Информиране и публичност : Цели: Популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд; Популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа към дейността на Центъра за предоставяне на почасови услуги в домашна среда. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: 1. Провеждане на пресконференция за стартиране 2. Организиране на кръгла маса за отчитане и анализ на резултатите по проекта; 3. Подготовка на 100 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; 4. Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 500 копия и плакат в тираж 60 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; 5. Изготвяне на постоянна информационна табела за Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ОП РЧР и ЕСФ; 6. Изработване на тениски, чанти и обемни стикери с логото на програмата за персонала на Центъра. 7. Публикации в местна и регионална преса – 2 броя 8. Телевизионен репортаж в регионална телевизия 9. Периодично публикуване на страницата на Община Сунгурларе информация за напредъка на проекта постигане на критериите за резултат., Contracted Amount: 4 200.00 , Reported Amount: 4 200.00
  • Activity: Обучение на персонала на Центъра за почасово представяне на услуги в домашна среда. Осигуряване на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на екипа на Центъра. Разработване на Правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда.: Дейност 4 има две основни цели: Повишаване мотивацията за предоставяне на почасови услуги в домашна среда и Квалифициране на лицата за предоставяне на качествени социални услуги, отговарящи на професионалните изисквания на Агенция за социално подпомагане /посочени в Методики за предоставяне на социални услуги в общността „Личен асистент”, „Социален асистент” и „”Домашен помощник”/ и стандартите на Националната агенция за професионално образование и обучение. Дейността включва: 1. Изследване на нивото на компетенции на назначените лични асистенти и домашни помощници чрез използване на входящ тест. 2. Провеждане на въвеждащо обучение на новоназначени. Издаване на удостоверение за професионално обучение по част от професията "Социален асистент" или по професията "Сътрудник социални дейности" по преценка на потребностите на обгрижваните лица. 3. Провеждане на специфични обучения на персонала на тема: "Умения за общуване с възрастни и хора с увреждания". Ще се проведе през март 2016 година, при включване на личните асистенти в екипа, тъй като те не са обучавани при започване на работа. 4. Ежемесечна групова супервизия на работата на екипа. 5. Индивидуално консултиране съобразно потребностите на членовете на екипа. 6. Разработване, обсъждане и приемане на правила за работа на Центъра за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда. , Contracted Amount: 7 871.00 , Reported Amount: 5 753.82
  • Activity: Подбор и оценка на потребностите на лица, желаещи да ползват услуги в домашна среда. Сключване на договори с потребителите: Целта на дейността е Изработване и провеждане на ефективна процедура по подбор на крайни бенефициенти, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите. Нуждите на общността са много по-големи от възможностите на настоящата процедура и е необходима прецизна оценка на желаещите да се възползват от предлаганите услуги., Contracted Amount: 2 242.00 , Reported Amount: 1 981.80
  • Activity: Предоставяне на здравни и социални услуги в домашна среда в зависимост от индивидуалните потребности и желания; Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите.: Целта е на дейност 6 съвпада с основната цел на проекта, а именно Осигуряване на качествена социална интеграция на възрастни и хора с увреждания при зачитане на индивидуалните им потребности и желания за постигане на независим и пълноценен живот. Планирано е предоставяне на социална, здравна и психологическа подкрепа на 24 възрастни и 36 души с увреждания /в т.ч. 6 деца/. Услугите ще се предостават от 23 лица в трудоспособна възраст. Дейността включва: 1.Предоставяне на почасови услуги за лична помощ на нуждаещи се лица, които се изразяват в помощ за поддържане на лична хигиена, помощ при хранене, помощ при вземане на лекарства, предписани от лекар, помощ при извършване на рехабилитационни или други специализирани услуги, в дома на потребителя, придружаване до детско или учебно заведение, болнично заведение или месторабота и др.; 2.Предоставяне на почасови услуги за комунално-битови дейности като пазаруване, поддържане на хигиената в жилищните помещения, обитавани от ползвателите, извършване и/или съдействие за дребни битови ремонти, извършване на административни услуги и плащания, приготвяне на храна с продукти на потребителя и др.; 3.Предоставяне на почасови услуги в подкрепа на социалното включване на обслужваните лица като помощ в общуването и осъществяване на социални контакти, придружаване при посещения на кино, театър, изложби, концерти и др., помощ при писане на писма, заявления и подаването им до съответните институции, и всякаква друга дейност, изразена в социална работа в представителите на целевата група; 4.Предоставянето на почасови здравни и рехабилитационни услуги съгласно извършената оценка и индивидуални потребности; 5.Преразглеждане, оценка и актуализиране на индивидуалните планове за предоставяне на услуги веднъж на 6 месеца и по-често, ако са настъпили изменения; 6. Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на услугите 7.Изграждане на ясна процедура за приемане на жалби свързани с предоставянето на услугите, включваща срокове, носене на отговорност, решаване на проблема; 8.Извършване на постоянен мониторинг на предоставянето на услугите. Посещения в дома на потребителя, проследяване текущото качество на предоставените услуги, спазване на работно време и график, правилно попълване на водената документация от изпълнителите на услугата; Разработване и попълване на формуляри за обратна връзка за качеството на услугите и степента на удовлетвореност на потребителите., Contracted Amount: 351 992.00 , Reported Amount: 352 268.65

Participating Organizations

Partners
  • Partner: ASSOCIATION ‘RAVNOVESIE’, Contracted Amount*: 7 600.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Poliksena LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 70.00
  • Contractor: DARVOIPLAST - KARNOBAT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 880.00
  • Contractor: PRINTACAR BOURGAS LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 868.40
  • Contractor: SOFIA FRANS AUTO - BOURGAS LTD., Contracted Amount*: 59 388.00 , Reported Amount**: 59 803.16
  • Contractor: KOCHIMA TD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 318.12
  • Contractor: STROIKOMERS-TT ILTD., Contracted Amount*: 33 599.51 , Reported Amount**: 33 599.51
  • Contractor: BULGARIAN TELECOMMUNICATIONS COMPANY LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 974.97
  • Contractor: VMAX CLIMA GROUP 1 LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 967.01
  • Contractor: OFFICE EXPREX SERVICES , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 268.79
  • Contractor: TRADENET VARNA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 25.00
  • Contractor: KOMTEX Aamp;T LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 055.00
  • Contractor: Lukoil Bulgaria LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 119.99
  • Contractor: GERI LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 194.30
  • Contractor: S E S ADVARTAIZIN LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 331.60
  • Contractor: EVN Bulgaria LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 084.50
  • Contractor: WATER AND SANITATION LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 26.98
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Number, Base Value: 29.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 70.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Number, Base Value: 29.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 70.00

Financial Information

Total Project cost 499 996.00 BGN
Grant 499 996.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 498 895.77 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на специализирано транспортно средство за нуждите на Община Сунгурларе , съгласно Договор за БФП BG05M9OP001-2.002-0050-C001 , Estimated Amount: 49 490.00
Procedure 2 Subject to due process: Предмет на поръчката по чл.14 , ал.4 , т.2 от ЗОП (от ЗОП действащ до 15. 04.2016г. "Публична покана") е изграждане и текущ ремонт на сгради собственост на община Сунгурларе в т.ч.: 1. Обект 1: „Изграждане на автогара гр. Сунгурларе кв. 44“; 2. Обект 2: „Текущ ремонт на сграда в кв. 56 в парк гр. Сунгурларе“; 3. Обект 3: „Текущ ремонт на читалище с. Грозден“; 4. Обект 4: „Текущ ремонт на център за почасово предлагане на услуги в домашна среда „Солидарност““, финансиран по Договор BG05M90P001-2.002-0050-C001., Estimated Amount: 33 600.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN