Identification

UMIS Number BG16RFOP002-1.005-0301-C02
Project Name Innovative Platform for Development of Active Ingredients for the Cosmetic Industry Based on De-differentiated Invitro Systems.
Beneficiary 101655433 "INNOVA BM" LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.05.2018
Start Date 22.05.2018
End Date 13.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектът включва създаване на иновативна платформа за разработване на активни съставки за козметичната промишленост на основата на де-диференцирани растителни инвитро системи. Тя е последователност от процеси/модули, които осигуряват създаването на уникален продукт. Целта й е да предложи на производителите на козметични продукти цялостна интегрирана услуга по създаване на активни съставки за козметичната промишленост. Те ще са с изключително висока ефективност относно основните показатели, търсени като козметичен ефект (регенеративно, слънцезащитно, oвлажняващо, анти-оксидативно, имуностимулиращо и др. действия на кожата) и висок маркетингов потенциал. Платформата ще позволи промишлено използване на растения, които са редки, ендемитни, защитени или трудно достъпни за събиране от природата или за култивиране. Размножаването на растителната суровина в био-реактори способства за опазването на растителното разнообразие и има силно изразен екологичен ефект. Този метод позволява подобряване на свойствата на продукта чрез оптимизация на растителните клетки и осигурява целогодишен непрекъснат достъп до свежи суровини. Био-технологичното производство дава възможност и за хомогенност на продукта – клетъчната култура притежава постоянни фито-химични характеристики, за разлика от природния продукт, който варира сезонно и географски. Отделно от това, клетъчната култура позволява създаването на стерилна биомаса с пълна липса на природни контаминации. 
Очаквани резултати: Създаване на платформа, която ще предложи:
o Избор на подходящи клетъчни култури и/или създаване на нови.
o Оптимизиране на клетъчните култури по зададени показатели 
o Комбиниране на различни клетъчни култури 
o Извършване на микробиологични тестове и тестове за ефективност
o Разработване на емулсии.
Дейности по проекта: извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията (закупуване на материали; външни услуги); придобиване на ДМА и ДНА; визуализация.
Activities
  • Activity: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти, закупуване на материали, необходими за разработването на иновацията и външни услуги (възлагане на научни изследвания)).: Екипът по проекта се състои от 4 експерта, които ще имат следните отговорности: А. Павлов: избор на подходящи клетъчни култури; избор на нова растителна култура; методолически указания и ръководене на дейността по разаработване на нова клетъчна култура; определяне на процедурите за оптимизация на клетъчните култури и управление дейността по оптимизиране; надзор и определяне на параметрите при комбиниране на различни клетъчни култури, разработване на емулсии и извършване на микробиологични, физикохимични тестове и тестове за ефективност. П. Татарска: работи по избор на подходящи клетъчни култури с фокус - разработване на параметрите за ефективност; участва в разработването на новата калусна култура, оптимизирането на клетъчни култури, комбинирането им и разработването на емулсии; определя техническите параметри за избор на материали, ДМА, ДНА и външни услуги, необходими за разработване на иновацията; изготвя технико-технологични досиета за активните съставки. В. Георгиев: участва в избора на подходящи клетъчни култури и нова растителна култура; изпълнява методическите указания по разработване на нова клетъчна култура и осъществява всекидневно наблюдение в/у лабораторната дейност; участва в определянето на процедурите за оптимизация на клетъчните култури и осъществява оперативен контрол върху дейността по оптимизиране; извършва комбинирането на различни клетъчни култури и разработването на емулсии; изготвя технико-технологични досиета за активните съставки. Т. Гочева: лабораторна дейност, свързана със създаване и поддържане на калуси, клетъчни суспензии, оптимизация на култури; извършва всекидневно необходимата лабораторна дейност, свързана със създаване и поддържане на калуси, клетъчни суспензии, оптимизация на култури. Предвижда се закупуване на материали, необходими за създаване и оптимизиране на клетъчни култури (растителни среди, растежни регулатори, тестове за концентрация на определени съединения). Лабораторните съдове и инструменти са необходими, тъй-като в тях се извършват процесите на създаване и нарастване на калусите, създаване на суспензиите и генериране на растителна маса. Ключов материал са и хранителните среди и растежните регулатори, които представляват витална среда за калусите и суспензиите от първата не-диференцирана клетка, до оптимизацията на крайния продукт. Тестовете за анализ служат за следене на промяната в концентрацията на ключови съединения в хода на оптимизацията. Дейността ще включва и възлагане на външни изпълнители на следните услуги: - Определяне на фито-химичния състав на клетъчните култури - анализите дават подробен профил на фито-химичния състав на културите с посочени концентрации. Този тест е ключов за отчитане и следене на състава на клетъчните култури в хода на проекта и за информационно захранване на софтуерния модул за разработване на емулсии. - Установяване срока на годност и стабилността на активната съставка чрез микробиологични и фитохимични тестове - те са задължителни за всяка козметична съставка, предназначена за влагане в краен продукт. - Тестване на ефективността на активната съставка по различни показатели - с цел доказване на основните ефекти на активната съставка. Претенциите за ефективност трябва да бъдат подкрепени от документация за провеждане на тестове от външна независима страна. Стъпки: 1/ Подбор на персонал (3-ти месец); 2/ Период на заетост на персонала (4-ти - 21-ви месец); 3/ Процедура за избор на доставчик на материали (1-ви - 3-ти месец). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Доставка на материалите (4-ти - 6-ти месец)). 4/ Финални приемо-предавателни протоколи. (6-ти месец). 5/ Процедура за избор на доставчици на външни услуги (7-ми - 10-ти месец). 6/ Сключване на договор с избрания изпълнител (11-ти месец). 7/ Извършване на услугите (11-ти - 24-ти месец)). 8/ Финални приемо-предавателни протоколи. (6-ти месец)., Contracted Amount: 122 635.40 , Reported Amount: 117 434.68
  • Activity: Придобиване на ДМА, необходими за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на инкубаторни клатачки с охлаждане - 2 бр.).: Дейността ще включва закупуване на 2 бр. инкубаторни клатачки с охлаждане, които са необходими за създаването и поддържането на клетъчната суспензия. Инкубаторните клатачки са основно производствено оборудване за проекта. Те са необходими за създаването и поддържането на клетъчни суспензии, както и за получаването на необходимите количества растителна маса при дълбочинни условия на култивиране. При контролирана хранителна среда и аерация, калусите формират суспензии, в които клетките се размножават до изчерпване на хранителните съставки в средата. В клатачките преминава и процесът на оптимизация на клетъчните култури. Капацитетът на клатачките на Института по микробиолология е изпълнен докрай, а "Инова БМ” ООД не разполага с клатачки. . Предвидените за закупуване инкубаторни клатачки ще имат следните технически характеристики: • Микропроцесорен контрол с дигитален дисплей • Работен температурен диапазон: от стайна температура +5°C до 60°C (или 16°C под стайната температура), • Скорост: от 20 до 400 rpm, • Захранване 230 V 50/60Hz. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (избор с публична покана). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Доставка на активите (от 4-ти до 7-ми месец)). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (7-ми месец)., Contracted Amount: 56 000.00 , Reported Amount: 56 000.00
  • Activity: Придобиване на специализиран софтуер, необходим за разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез придобиване на Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост - 1 бр.).: Като част от дейността ще бъде закупен ДНА, а именно: Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост. Той ще бъде използван в процеса на създаване на комплексни активни съставки от растителен произход и ще създаде условия за надеждност на прогнозите и предсказване на оптималните комбинации от растителни съставки и други ингредиенти на активните добавки. Специализираният софтуер ще бъде съставен от 3 Модула: - Модул за определяне на оптимална растителна култура/комбинация от култури спрямо търсени козметични ефекти. Той ще създава база данни с химически вещества/съединения с описани в научна литература въздействия върху човешка кожа с дерматологично-козметичен ефект. Ще изгражда под-множества на тези химически вещества/съединения, които се съдържат в посочените от клиента растителни клетъчни култури. Ще създава механизми за комбинаторика между набор от зададени козметични свойства и фито-химическо съдържание на отделни клетъчни култури или на комбинация от клетъчни култури. - Модул за определяне на оптимални условия за комбиниране на клетъчни култури. Той ще моделира очакваните химически реакции между веществата/съединенията, от които се състоят различните клетъчни култури. Ще отчита влиянието на зададени от клиента фактори на средата като температура, налягане и др. Ще генерира алтернативни варианти, в зависимост от различни съотношения на култури. Ще сравнява резултатите с базата данни с химически вещества/съединения от модул 1. - Модул за определяне на рецептура за изготвяне на емулсия. Той ще създава база данни от налични на пазара повърхностно активни вещества, като ги класифицира по функционалност. Ще групира веществата/съединенията от растителните клетки по начин на взаимодействие с повърхностно активни вещества. Ще генерира алтернативни варианти на комбиниране. Модул 1 ще съпоставя търсените ефекти на активната съставка (регенеративно, слънцезащитно, oвлажняващо, оцветяващи, избелващо, анти-оксидативно, имуностимулиращо, противовъзпалително е мн. др. действия) с химическите съединения, които поотделно или заедно предизвикват тези ефекти по различни физиологични пътища и с фито-химическия състав на разработените от нас растителни култури. Вторият модул от софтуера ще предсказва взаимодействието между хилядите химически елементи и съединения, съдържащи се в растителните култури, от които ще се състои активната съставка, в различни съотношения и при различни условия, като целта е да се постигне рецептура с максимален синергистичен ефект. Третият модул от софтуера ще определи оптималната комбинация от повърхностно-активни вещества, необходими за емулсията на конкретната активна съставка. Целта е да се запазят качествата на целия коктейл от вътрешно-клетъчно съдържание на различните растителни клетки и да се осигури максимално проникване на активната съставка в кожата. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (избор с публична покана). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Изработване и доставка на софтуера (от 4-ти до 8-ми месец)). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (8-ми месец)., Contracted Amount: 48 850.00 , Reported Amount: 48 800.00
  • Activity: Визуализация на проекта (ще бъде изпълнена чрез изработването на: информационна табела - 1 бр., стикери - 10 бр., плакати - 10 бр.). : Като част от дейността ще бъдат изработени: информационна табела - 1 бр.; плакати - 10 бр.; стикери - 10 бр. При изпълнението на дейността кандидатът ще се съобрази изцяло с мерките за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Всяко средство за визуализация на проекта (табела, плакати и стикери) ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта. Основните цели на дейността ще са: - да повиши обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОПИК; - да информира широката общественост за ролята, която играе Европейският съюз съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; - да гарантира прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти; - да информира за източника на европейско съфинансиране – в случая това е Европейския фонд за регионално развитие. Кандидатът ще постави една информационна табела с размери минимум 50 на 70 см., на видимо за обществеността място. Табелата ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта Емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд ще заемат минимум 25% от площта на табелата. Те ще се изготвят в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Емблемата на ЕС ще бъде в съответствие с графичните стандарти, определени в приложение II от Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията. Като част от дейността кандидатът планира да постави и 10 бр. плакати, с размери минимум 50 на 70 см., в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, като например входа на сградата, където се помещава компанията и др. Плакатът ще съдържа следната текстова и визуална информация: - емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; - наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014-2020 г.; - наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; - наименованието на проекта; - общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; - начална и крайна дата на изпълнение на проекта Кандидатът планира и отпечатването на 10 бр. залепящи се стикери, които ще бъдат поставени на всеки актив, закупен по проекта и също ще съдържат всички реквизити, съгласно правилата на Приложение XII „ИНФОРМАЦИЯ И КОМУНИКАЦИЯ ОТНОСНО ПОДКРЕПАТА ОТ ФОНДОВЕТЕ” от Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Текстът на всеки стикер ще посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020 и ще съдържа номера и наименованието на проекта. Стъпки за реализация на дейността: 1/ Провеждане на процедура за избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец) - съгласно изискванията, регламентирани в ЗУСЕСИФ и ПМС No 160 (публикуване на съобщение за набиране на оферти в ИСУН 2020). 2/ Сключване на договор с избрания изпълнител (3-ти месец). 3/ Извършване на предвидената услуга (от 3-ти до 24-ти месец). 4/ Подписване на финални приемо-предавателни протоколи. (24-ти месец)., Contracted Amount: 180.00 , Reported Amount: 150.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: MICROBIOLOGY INSTITUTE „STEFAN ANGELOV” - BAS, Contracted Amount*: 9 082.50 , Reported Amount: 24 493.89
Contractors
  • Contractor: "Komihris" Analytical Centre for Laboratory Tests , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 720.00
  • Contractor: Institute of Biodiversity and Ecosystem Research, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 000.00
  • Contractor: REAL ADVERTISING, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 150.00
  • Contractor: Vital -M Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 28 884.30
  • Contractor: CONSULTEN, Contracted Amount*: 56 000.00 , Reported Amount**: 56 000.00
  • Contractor: ”MYRA SERENITY” LTD., Contracted Amount*: 35 700.00 , Reported Amount**: 35 700.00
  • Contractor: REZIDENT-5, Contracted Amount*: 48 800.00 , Reported Amount**: 48 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Финансирани проекти за еко-иновации, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises cooperating with research institutions (Activites 1 & 3), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Private investment matching public support for innovation or R&D projects (all activities), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 30 641.00 , Reached amount: 30 286.59

Financial Information

Total Project cost 227 665.40 BGN
Grant 167 736.82 BGN
Self amount 59 928.58 BGN
Total actual amounts paid 163 738.67 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Закупуване на инкубаторни клатачки с охлаждане – 2 бр.” , Estimated Amount: 56 000.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване на инкубаторни клатачки с охлаждане – 2 бр.”
    Contractor: CONSULTEN
    Contract total funded value: 56 000.00
Procedure 2 Subject to due process: „Закупуване на инкубаторни клатачки с охлаждане – 2 бр.” , Estimated Amount: 56 000.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване на инкубаторни клатачки с охлаждане – 2 бр.”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: „Тестване на ефективността на активните съставки по различни показатели - 6 бр.”, Estimated Amount: 36 000.00
  • Differentiated position 1: „Тестване на ефективността на активните съставки по различни показатели - 6 бр.”
    Contractor: ”MYRA SERENITY” LTD.
    Contract total funded value: 35 700.00
Procedure 4 Subject to due process: Възлагане на научни изследвания (Определяне на фито-химичния състав на клетъчните култури - 4 бр.)., Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на научни изследвания (Определяне на фито-химичния състав на клетъчните култури - 4 бр.).
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Възлагане на научни изследвания (Тестване на ефективността на активната съставка по различни показатели - 6 бр.)., Estimated Amount: 36 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на научни изследвания (Тестване на ефективността на активната съставка по различни показатели - 6 бр.).
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Възлагане на научни изследвания (Установяване срока на годност и стабилността на активната съставка чрез микробиологични и фитохимични тестове - 20 бр.)., Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на научни изследвания (Установяване срока на годност и стабилността на активната съставка чрез микробиологични и фитохимични тестове - 20 бр.).
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване на ДМА - Инкубаторни клатачки - 2 бр. , Estimated Amount: 56 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДМА - Инкубаторни клатачки - 2 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Закупуване на ДНА (Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост - 1 бр.), Estimated Amount: 48 850.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на ДНА (Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост - 1 бр.)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване на ДНА (Модулен софтуер за моделиране на био-химични взаимодействия в подкрепа на процеса на разработване на активни съставки в козметичната промишленост - 1 бр.)
    Contractor: REZIDENT-5
    Contract total funded value: 48 800.00
Procedure 9 Subject to due process: Закупуване на материали и консумативи, необходими за разработването на иновативната услуга (растителни среди, растежни регулатори, тестове за концентрация на определени съединения). , Estimated Amount: 28 885.40
  • Differentiated position 1: Закупуване на материали и консумативи, необходими за разработването на иновативната услуга (растителни среди, растежни регулатори, тестове за концентрация на определени съединения).
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 10 Subject to due process: Изработване на информационна табела, стикери и плакати за визуализация на проекта. , Estimated Amount: 180.00
  • Differentiated position 1: Изработване на информационна табела, стикери и плакати за визуализация на проекта.
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN