Description
The project will be implemented by: the leading municipality of Rudozem and the project partner-municipalities Devin and Madan, the NGO Club “Economika 2000”, NGO "Club za zeleni politiki" and IOWA AS – Norway. The project covers the territory of the three municipalities and has a duration of 20 months. The main objective of the project proposal is: To improve the state of the environment and to mitigate the effect of pollution and climate change by increasing the capacity of local communities in the three municipalities, and indirectly in other municipalities, to reduce greenhouse gas emissions to adapt to the changing climate. The objective of the project proposal will be met in a concrete and consistent way through the implementation of the eight planned project activities. The first project activity relates to project management and organization. The other activities are envisioned to: six of the activities will include measures relating to adaption to climate change (Activities 2, 3, 4, 5, 6 and 8) and six of the activities include measures relating to mitigation of climate change (Activities 2, 3, 4, 6, 7 and 8).
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Дейност 1. Управление на проекта/ Activity 1. Project management: Управлението на проекта ще се извършва от Екип за управление на проекта, чиято организационна структура отчита спецификата на предвидените дейности, броя на участниците, както и изискванията, заложени в проектната документация. Управлението на проекта ще се състои от представители на кандидата и на партньорите и ще включва 11 члена, в т.ч. - Ръководител на проекта – заместник-кмет на водещата община бенефициент - Рудозем, счетоводител на проекта от община Рудозем; ръководител и счетоводител от всяка от партниращите общини: заместник-кмет на община Мадан и счетоводител, ръководител от община Девин – началник отдел и счетоводител ; представители от партниращите НПО – изпълнителният директор на Клуб Икономика 2000 и счетоводител ; председателят на сдружение „Клуб за зелени политики“ (КЗП), счетоводител и експерт мониторинг. Тъй като основна част от дейностите по проекта ще се изпълняват в рамките на географските граници на България, в ЕУП не е предвидено да има представител от IOWA AS. Ръководителят на проекта ще отговаря за общото управление на проекта, като ще се отчита пред кмета на водещата община. Общото счетоводство по проекта, в т.ч. подготовката на документите, необходими за извършване на плащания, ще се изпълнява от счетоводителя на проекта. Председателят на КЗП ще изпълнява функции по координация на дейностите като ще осъществява координация с лица и организации и ще е отговорен за изпълнение на Комуникационния план. Експертът мониторинг ще е отговорен за осъществяването на текущ мониторинг, както и за дейностите свързани с докладването и за съхранението на документите по проекта; ще събира и обобщава необходимата информация за изпълнение на индикаторите. Предложената едностъпална хоризонтална управленска структура, позволява едновременното упражняване на пряк контрол върху изпълняваните дейности и същевременно насърчава и облекчава комуникацията между партньорите. / The project management will be carried out by the Project Management Team, whose organizational structure reflects the specificity of the activities, the number of participants as well as the requirements set forth in the project documents. Project management will be carried out by representatives of the applicant and of the partners and will include 11 members, including – PM – the Deputy Mayor of the leading municipality-beneficiary – Rudozem, a Project Accountant from Rudozem municipality; a manager and an accountant of each of the partner municipalities: the Deputy Mayor of Madan municipality and an accountant, a manager from Devin municipality – a department manager, and an accountant; representatives of the partner NGOs: the Chairman of Association “Club za zeleni politiki” (CZP), an accountant and an expert in monitoring. Since most of the project activities will be implemented within the geographical borders of Bulgaria, a representative of the IOWA AS has not been planned for inclusion in the PMT. The Project Manager will be responsible for the overall management of the project; he will report to the Mayor of the leading municipality. The general project accounting, including the preparation of the documents, necessary for making payments will be performed by the Project Accountant. The Chairman of CZP will perform the functions of coordination of the activities and will ensure coordination with persons and organizations; she will be responsible for the implementation of the Communication Plan. The expert in monitoring will be responsible for performing current monitoring as well as over the activities relating to the reporting and storage of the project documents; he will collect and summarize the necessary information for achievement of the indicators. The proposed one-tire horizontal management structure simultaneously allows for direct control to be exercised over the implemented activities and encourages and facilitates the communication between the partners. | 96 304.55 | 37 095.38 |
Дейност 2: Провеждане на обучения за повишаване на познанията и уменията на общинските специалисти в областта на смекчаване и адаптиране към климатичните промени Activity 2: Conducting training to increase the competence of municipal employees in the field of climate change mitigation and adaptation: Целта на Дейност 2 e е да се повиши компетентността на общинските служители в областта на планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени и е в изпълнение на изискването за включване в проектното предложение на задължителни дейности, по-конкретно на посочената първа по ред минимално изискуема техническа дейност от Поканата. Предвижда се провеждането на 4 основни модула на обучение. Темите за всеки от тях ще бъдат допълнително конкретизирани след извършването на оценка на потребностите от обучение на общинските експерти: Модул 1: Обучения в областта на климата с въвеждащ характер, насочено към обща информация за въпросите по смекчаване и адаптация към климатичните промени, национални и международни политики и програмни и методически документи. Модул 2: Обучение по Зелената сделка и новите регламенти за структурни фондове за оперативните програми и централни европейски програми и финансови инструменти, и най-вече за възможностите пред общините за финансирането на проекти/мерки за изпълнението на целите за намаляване на емисиите на парникови газове и мерки за адаптация към изменението на климата с цел планиране на най-ранен етап финансовото обезпечаване на такива мерки. Модул 3: Обучения за интегрирано стратегическо планиране в областта на климата и интегриране в секторните общински политики, в т.ч. необходимост от интегрирано планиране, изисквания на законодателството за изготвяне на планови документи в разглежданата област, както и представяне на добри практики, осъществени от общините - участнички в проекта. Модул 4: Обучения на секторни експерти за спецификите на политиките– смекчаване(енергия, градоустройство, транспорт и др.) и адаптация (здраве, наводнения, пожари, гори и др.), в т.ч. добри практики. Обученията ще са предназначени за общински служители, както и за членове Общинските комитети по климата, които ще бъдат създадени в рамките на проекта, описани в рамките на дейност 6. / The purpose of Activity 2 is to increase the competence of municipal officials in the field of planning and implementing measures for mitigation and adaptation to climate change and is in compliance with the requirement for inclusion in the project proposal of mandatory activities, in particular the first minimum required technical activity from the Invitation. It is planned to conduct 4 main training modules. The topics for each of them will be further specified after the assessment of the training needs of the municipal experts: Module 1: Introductory climate training, focusing on general information on climate change mitigation and adaptation issues, European and national policies and programming and methodological documents. Module 2: Training on the Green Deal and the new Structural Funds regulations for operational programs and central European programs and financial instruments, and in particular on the opportunities for municipalities to finance projects/measures to meet greenhouse gas emission reduction targets and measures for adaptation to climate change in order to plan, at the earliest stage, the financial coverage of such measures. Module 3: Trainings on integrated strategic planning in the field of the climate and integration in sectoral municipal policies, incl. need for integrated planning, requirements of the legislation for preparation of planning documents in the respective area, as well as presentation of good practices, implemented by the municipalities, which participate in the project. Module 4: Trainings of sectoral experts on the specifics of the policies - mitigation (energy, urban planning, transport, etc.) and adaptation (health, floods, fires, forests, etc.), incl. good practices. The trainings are designated for municipal employees as well as for members of Municipal Climate Committees, which will be established within the framework of the project; they are described in Activity 6. | 129 762.96 | 60 780.45 |
Дейност 3. Проучване и разпространяване на добри практики на държава донор за смекчаване и адаптация към изменението на климата Activity 3. Research and dissemination of good practices of a donor country for climate change mitigation and adaptation: Целта на дейността е повишаване компетентността и уменията в областта на смекчаване и адаптация към изменението на климата на базата на представяне на добри практики в областта, прилагани в Норвегия. Дейност 3 е в изпълнение на изискването за включване в проектното предложение на задължителни дейности, по-конкретно на посочената четвърта по ред минимално изискуема техническа дейност от Поканата - Разпространяване на добри практики на държавите донори в областта на адаптация към изменението на климата. По време на изпълнението на дейността ще се проведе учебно посещение в Норвегия, в което ще вземат участие представители на трите общини, на Клуб „Икономика 2000“ и на сдружение Клуб за зелени политики. Експерти на норвежкия партньор по проекта – IOWA AS, ще демонстрират на място добри практики за прилагане на мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата, които се прилагат от местните власти и от други публични или частни организации. При структуриране на презентацията на добри практики ще се обърне специално внимание тя да е целево и практически насочена като целта е предложените решения на територията на Норвегия, насочени към смекчаване и адаптация към климатичните промени, да бъдат приложими и в рамките на трите български общини. Освен представянето на конкретни примери на прилагане на добри практики в Норвегия, обучението ще е насочено и към препоръки относно практическото им осъществяване от общинските администрации в станата донор, както и възможните трудности, които могат да срещнат по време на реализирането им. След осъществяване на учебното посещение, експерти от Експерти на IOWA AS ще изготвят доклад, включващ описанието на представените добри практики от Норвегия. Целта е докладът да може да се разпространи сред други български общини, които биха проявили интерес към изпълнението на подобни мерки. Докладът ще бъде представен и на членовете на Общинските комитети по климата. / The objective of the activity is to increase the competence and skills in the field of climate change mitigation and adaptation based on the presentation of good practices in the field applied in Norway. Activity 3 is in fulfilment of the requirement for inclusion in the project proposal of obligatory activities, in particular of the fourth minimum required technical activity from the Invitation – Dissemination of good practices of the donor countries in the field of climate change mitigation and adaption. During the implementation of the activity a study visit to Norway will be organized, which will be attended by representatives of the three municipalities, Club Economika 2000 and Club za zeleni politiki. Experts from the Norwegian project partner IOWA AS will conduct training and demonstrate on-site good practices for the implementation of climate change mitigation and adaptation measures applied by local authorities and other public or private organizations. When structuring the presentation of the good practices, special attention will be paid to ensure that it is practical and targeted, while the aim is for the recommended solutions applied on the territory of Norway for the purposes of climate change mitigation and adaption to be applicable within the three Bulgarian municipalities as well. Besides the presentation of specific examples of application of good practices in Norway, the training will also focus on providing recommendations regarding their practical implementation by the municipal administrations in the donor country as well as on the possible difficulties, which may be encountered during their implementation. Upon conducting the training visit, experts from IOWA AS will prepare a report, including a description of the presented good practices from Norway. Тhe report will be translated and disseminated to other Bulgarian municipalities that would be interested in implementing such measures. The report will also be presented to the Municipal Climate Committees. | 102 163.60 | 83 620.24 |
Дейност 4: Аналитичен преглед на действащи стратегически и програмни документи на общините Activity 4. Analytical review of current strategic and program documents of the municipalities: Целта на Д4 4 е да се повиши компетентността на общинските служители в областта на планиране на мерки за смекчаване и адаптиране към климатичните промени и е в изпълнение на изискването за включване в проектното предложение на задължителни дейности, по-конкретно на посочената първа по ред минимално изискуема техническа дейност от Поканата;. Дейността включва извършване на преглед и оценка на действащите общински програмни документи по отношение на заложените в тях мерки, насочени към смекчаване и адаптация. Информационните ресурси за извършване на дейността ще включват действащи програмни документи на общините партньори, включително изготвени отчети и оценки на изпълнението им, напр.: Общински планове за развитие;общински програми за: насърчаване използването на енергия от ВЕИ; за устойчиво енергийно развитие; за енергийна ефективност; за бедствия и аварии и др. Документите ще се анализират от гледна точка съдържанието им на цели и/или мерки в изследваната област. Оценката ще е в следните аспекти: Степен на специфичност– доколко мярката е идентифицирана като мярка, водеща до смекчачане и/или адаптация към изменението на климата; сфера, към която е насочена; конкретика на мерките; ниво на изпълнение на мерките и причини за неизпълнение. Целите и мерките, налични в програмните документи, ще бъдат оценени и от гледна точка степента им на съответствие със стратегически/методически документи в областта на климата, като напр. Насоките на ЕК за разработване на стратегии за адаптация, Climate-ADAPT, Национална стратегия за адаптация към изменението на климата, Национална оценка на риска и уязвимостта от изменението на климата (МОСВ) и др. Анализите ще бъдат представени в доклад за всяка община. Те ще завършват с основни изводи и препоръки. В допълнение ще бъде изготвен отделен сравнителен доклад, който ще представи обобщена сравнителна оценка на текущото състояние на трите общини. / The aim of A4 is to increase the competence of municipal employees in the field of planning climate change mitigation and adaptation measures and is in fulfillment of the requirement for inclusion of obligatory activities, in particular of the second minimum required technical activity from the Invitation. The activity includes a review and assessment of the current municipal programming documents from the standpoint of the climate change mitigation and adaptation measures embedded therein. The information resources for the implementation of the activity will include the current programming documents of the partner municipalities, including the elaborated reports and assessments of their implementation, such as, for example: Municipal Development Plans; Municipal Programs encouraging the use energy from RES; for sustainable energy development; for energy efficiency; for emergencies and disasters and others. The documents will be analyzed from the standpoint of their content of objectives and/or measures relating to the analyzed field. The following aspects will be assessed: degree of specificity – to what extend is it identified as a measure, which leads to climate change mitigation and/or adaptation; area, which the measure targets; level of implementation of the measures and reasons for non-implementation. The objectives and measures will also be assessed in terms of their degree of compliance with strategic/methodological documents in the field of the climate, such as the EC Guidelines for the Development of Adaptation Strategies, Climate-ADAPT, the National Climate Change Adaptation Strategy, the National Climate Change Risk and Vulnerability Assessment (MoEW), etc. The analyses will be presented in a report for each municipality. The reports will end with main conclusions and recommendations. In addition, a separate comparative report will be elaborated, which will present a summarized comparative assessment of the current situation in the three municipalities. | 78 360.45 | 66 994.14 |
Дейност 5: Разработване на общински планове за адаптация към климатичните промени Activity 5. Development of municipal climate change adaptation plans: Целта на дейността е всяка от трите общини да разполага с програмен документ, който да очертава местната политиката за преход към общество, което е устойчиво на промените на климата и ефектите от тях. Дейността е от посочените в поканата други допустими дейности- „Разработване на планове на местно ниво за намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към изменението на климата“.Плановете ще задават и работната рамка за действие в разглежданата област чрез включване в тях на конкретни мерки и дейности, които имат за цел адаптация към климатичните изменения на територията на всяка от трите общини. Те ще имат превантивен характер и изпълнението им следва да подготви общините и жителите им за очакваните промени в климата, като минимизират разходите и осигурят плавен преход към общество, устойчиво на климатичните промени. Основна цел на Плановете ще е да анализира и оцени рисковете и промените, които настъпват на територията на общините вследствие от изменението на климата и да предложат ефективни, синергични и гъвкави решения за ускоряване на адаптацията към климатичните промени. Плановете ще включват широк спектър от мерки (институционални и инвестиционни), които ще се отнасят до технологични и инженерни решения за подобряване на адаптацията на територията и инфраструктурата; екологични, които ще се основават на екосистемния подход и др. Изготвянето на плановете ще е съобразено със Стратегията на ЕС за адаптиране към изменението на климата, насоки на Конвента на кметовете за климат и адаптация, Европейската зелена сделка, Насоките на ЕК за разработване на стратегии за адаптация, Climate ADAPT, Национална стратегия за адаптация към изменението на климата, ПУРН и др. Плановете ще бъдат разработени със съвместните усилия на експерти от КИ2000, КЗП и общински експерти от всяка община. Ще бъдат отчетени предложенията на партньора IOWA AS, относно включването на мерки, базирани на добрите практики, прилагани в Норвегия. / The aim of the activity is for each of the three municipalities to have a program document outlining the local policy for transition towards a society that is resistant to climate change and its impacts. The activity is one of the additional eligible activities mentioned in the Invitation - "Development of plans at local level for reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to climate change". The plans will also set the framework for action in the area under consideration by including specific measures and activities aimed at adaptation to climate change on the territory of each of the three municipalities. They will be preventive in nature and their implementation should prepare municipalities and their residents for the expected climate change by minimizing costs and ensuring a smooth transition to a climate-resilient society. The main objective of the Plans will be to analyze and assess the risks and changes that occur in the municipalities as a result of climate change and to offer effective, synergistic and flexible solutions to accelerate adaptation to climate change. They will include a wide range of measures (institutional and investment), which will address technological and engineering solutions to improve the adaptation of the territory aAn individual Climate Change Adaptation Plan will be developed for each municipality. The preparation of the plans will be in line with the EU Strategy for Adaptation to Climate Change, the guidelines of the Covenant of Mayors for Climate Change and Adaptation, the European Green Deal, the EC Guidelines for Strategy Development for Adaptation, Climate ADAPT, the National Strategy for Adaptation to Climate Change, the FRMP, etc. The Plans will be developed with the joint efforts of experts from CE2000, CZP and municipal experts from each municipality. Тhe recommendations made by the partner IOWA AS regarding the inclusion of measures, based on the good practices, which are being applied in Norway will be taken into account. | 189 316.55 | 64 465.84 |
Дейност 6. Създаване на Общински комитети по климата Activity 6. Establishment of Municipal Climate Committees : Основната цел на дейността е повишаване на способност на местните общности да намаляват емисиите на парникови газове и да се адаптират към променящия се климат. Дейността е в изпълнение на изискването за включване в проектното предложение на задължителни дейности, по-конкретно на посочената втора по ред минимално изискуема техническа дейност от Поканата отнасяща се към Подобряване на уменията и експертизата на местно ниво. Дейността включва създаването на Общински комитети по климата (ОКК) към кмета на всяка от трите общини. Подобни съвети до този момент не са създавани в българските общини и дейността може да се разглежда като иновативна на общинско ниво. Дейността е необходима, тъй като въпросите по климата са интердисциплинарни и на практика засягат много сфери на обществения живот. Прилагането на разнообразни похвати на общинско ниво за адаптиране към климатичните промени ще подпомогне предотвратяването на потенциални вреди и ще спомогне за намаляване на заплахите за човешкото здраве и живот, икономическо развитие, инфраструктура и екосистеми. Привличането на повече заинтересовани страни чрез комитетите ще подпомогне преодоляването на съществуващата информационна празнина по темата и ще стимулира обмена на знания, като ще способства за засилване на връзката между общинските власти и местното население. Основните функции на ОКК ще бъдат: 1. обсъждане и даване на мнение по общински планове и проекти, свързани с климатичните промени; 2. Обсъждане и предлагане на конкретни мерки/проекти, свързани с климата. Членовете на всеки от ОКК ще бъдат определени на базата на вече идентифицираните заинтересовани страни по проекта. Членове на комитетите ще преминат обученията за повишаване на познанията в областта на смекчаване и адаптиране към климатичните промени, в т.ч. планиране на мерките. Създадените ОКК ще продължат да функционират и след неговия край, като по този начин ще се осигури устойчивост на резултатите от дейността. / The main goal of the activity to increase the capacity of local communities to reduce greenhouse gas emissions and to adapt to the changing climate. The activity is in implementation of the requirement for inclusion in the project proposal of obligatory activities – more specifically, the second minimum requirement activity from the Invitation regarding the Improvement of the skills and expertise at the local level. The activity includes the establishment of Municipal Climate Committees (MCCs) to the Mayor of each of the three municipalities. Such committees have not, up until this point, been established in Bulgarian municipalities and hence the activity may be viewed as innovative at the municipal level. The activity is necessary, since the climate-related issues are interdisciplinary and, in practice, affect numerous areas of public life. The application of diverse approaches at the municipal level for adaptation to climate change will support the prevention of potential damages and the reduction of threats to human health and human life, economic development, infrastructure and ecosystems. The attraction of more stakeholders will come in support of overcoming the existing informational gap on the topic and will strengthen the link between municipal authorities and the local population. The main functions of the MCCs will be: 1. Discussing and presenting an opinion on the municipal plans and projects, which relate to climate change; 2. Discussion and recommendation of specific climate-related measures/projects. The members of each of the MCCs will be selected on the basis of the already identified project stakeholders. The members of the Committees will pass trainings to increase their knowledge in the field of climate change mitigation and adaptation, incl. planning of measures. The established MCCs will continue to function after its end and, in this way, will ensure sustainability of the project results. | 51 974.00 | 35 707.77 |
Дейност 7. Разработване и прилагане на мерки за смекчаване на климатичните промени Activity 7. Development and implementation of climate change mitigation measures: В рамките на Д7 в трите общини ще бъдат разработени в детайлност и приложени на практика демонстрационни проекти за малко по мащаб оборудване, предназначено за смекчаване на климатичните промени. Дейността е от посочените в Поканата минимално изискуеми технически дейности-третата посочена по ред задължителна дейност. Целта на дейността е на практика местната общност - население, бизнес и всички заинтересовани страни да се убедят, че не само с големи инвестиционни проекти, а и с малки по мащаб мерки, може да се подпомогне глобалният процес на намаляване на емисиите на парниковите газове и да има конкретни социални и икономически ползи. В хода на подготовка на проектното предложение трите общини - Рудозем, Мадан и Девин, решиха във всяка от общините в рамките на проекта да се приложи идентична практическа демонстрационна мярка за смекчаване на климатичните изменения в областта на транспорта. Същността на демонстрацията е общините да покажат как в ежедневната си работа могат да приложат устойчив модел на мобилност, водещ до намаляване на емисиите на парникови газове и как с малки действия местните общности могат да подкрепят общите усилия за справяне с глобалните предизвикателствата на измененията в климата. За всяка община ще се доставят по 4 бр. електрически велосипеди и по една автоматична зарядна станция със соларен панел, която ще се постави пред сградата на съответната община. Зарядната станция ще бъде направена по начин, осигуряващ защита от атмосферни влияния и нежелани посегателства и увреждане на паркираните велосипеди. Велосипедите ще се ползват от общинските инспектори за извършване на ежедневен контрол за спазване от гражданите и бизнеса на изискванията на общинските наредби, напр. за управление на отпадъците и чистотата, опазване на зелените площи и др. Така ще се замени използването на автомобили за контролните дейности от общинските инспектори през почти цялата година, като се има предвид, че автотранспортът е вторият по значимост емитер на парникови газове в страната. / Under A7, demonstration projects for small-scale equipment for mitigating climate change will be developed in detail and put into practice in the three municipalities. The activity is one of the minimum required technical activities specified in the Invitation - the third mandatory activity. The aim of the activity is to convince the local community - population, business and all stakeholders, that not only large investment projects, but also small-scale measures can support the global process of reducing greenhouse gas emissions and produce specific social and economic benefits. In the course of preparation of the project proposal, the three municipalities - Rudozem, Madan and Devin, decided to implement an identical practical demonstration measure to mitigate climate change in the field of transport in each of the municipalities within the project. The essence of the demonstration is for municipalities to show how they can apply a sustainable model of mobility in their daily work, leading to greenhouse gas emissions reduction, and also to show how with small actions local communities can support joint efforts to address global climate change challenges. For each municipality, 4 electric bicycles and 1 automatic charging station with a solar panel will be supplied, which will be placed in front of the respective municipal building. The charging station will be installed in a way that provides protection from atmospheric impacts and unwanted violation and damage to the parked bicycles. The bicycles will be used by the municipal inspectors to perform daily control over the enforcement of the requirements of the municipal regulations, e.g. for waste management and cleanliness, protection of green areas, etc. This will replace the use of cars for control activities by municipal inspectors throughout most of the year, given that road transport is the second most important emitter of greenhouse gases in the country. | 259 855.54 | 33 034.68 |
Дейност 8. Изготвяне на План за обществена осведоменост и за мултиплициране на резултатите от проекта Activity 8. Preparation of a Plan for public awareness and for multiplication of the project results: В рамките на Д8 ще бъде разработен План за обществена осведоменост и за мултиплициране на резултатите от проекта за всяка община. Дейността е от посочените в Поканата други допустими дейности, а именно: „Проекти на общините за изпълнение на дейности по национални и местни стратегическите планове“. Дейността е в подкрепа на изпълнение на мерки за обществено осведомяване по въпроси, свързани с ВЕИ, енергийна ефективност, намаляване на енергопотреблението и други въпроси, свързани с климата (конкретните местни стратегически документи са посочени в последната точка от Раздел 11 на Формуляра за кандидатстване). Д8 ще допринесе и за изпълнение на мярката за развиване на осведомеността, ангажираността и знанията относно адаптацията сред широката общественост, включена в Националната стратегия за адаптиране към изменението на климата, 2019 г. Основната цел на разработените планове ще бъде да се повиши осведомеността и съпричастността на населението, НПО, местния бизнес, и други местни заинтересовани страни в трите общини за климатичните промени, да бъдат привлечени според възможностите и спецификата на всяка група да прилагат активно в ежедневието си подходящи мерки в разглежданата област или като конкретни проекти. Планът ще представлява практически инструмент за общините осведомяването и ангажирането на обществеността по въпросите на климата да се осъществява по структуриран и последователен начин чрез допълващи се мерки, които същевременно са ориентирани към спецификите на целевата аудитория. Освен това, планът ще определи как резултатите от проекта ще бъдат мултиплицирани, включително след края на проекта (напр. как ще бъдат продължени и/или възпроизведени дейностите, изпълнявани в рамките на проекта, как ще бъде използван повишеният общински капацитет за намаляване на емисиите на парникови газове и адаптация към променящия се климат и т.н.) и как те ще бъдат възпроизведени и сред други общини в страната. / Within A8 a Plan will be elaborated for public awareness and for multiplication of the project results for each municipality. The activity is one of the additional eligible activities listed in the Invitation, namely: “Municipal projects for implementation of activities under national and local strategic plans”. The activity supports the implementation of public information measures on issues related to RES, energy efficiency, energy reduction and other climate-related issues (the specific local strategic documents are listed in the last point of Section 11 of the Application Form). A8 will contribute to the implementation of the measure for developing awareness, commitment and knowledge about adaptation among the general public, included in the National Climate Change Adaption Strategy, 2019. Plans will be developed for each of the three municipalities. They will identify specific measures on how to increase the awareness of the population in general and of target groups – businesses in specific sectors, NGOs, and how they might be involved according to the capabilities and specifics of each group to actively implement in their daily lives and work appropriate measures in this area or to participate in specific projects. The plan will be a practical tool of the municipalities, which will allow for public awareness and engagement with regard to climate-related issues to be carried out in a structured and comprehensive fashion through complementary measures, which are simultaneously oriented towards the specificities of the target audience. Furthermore, the plan will determine how the project results will be multiplied, including after the end of the project (for example, how the activities implemented within the framework of the project will be continued and/or reproduced, how the increased municipal capacity for reduction of greenhouse gas emissions and adaptation to the changing climate will be used, etc.), and how they will be replicated among other municipalities in the country. | 60 162.00 | 2 392.06 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN