Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.101-0140-C01
Project Name Patronage care for the citizens of Alfatar Municipality.
Beneficiary 000565359 Municipality of Alfatar
Funding ESF ==> Human Resources Development 2014-2020
Date of the Contract/Order 10.06.2020
Start Date 16.03.2020
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Алфатар

Description

Brief description
Предвижда се надграждане на вече изградената от въвеждането на извънредните мерки мрежа от услуги в домашна среда за минимум 30 потребителя, които имат  необходимост от почасови услуги, във всички населени места на общината. Предложението включва следните дейности: подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса; доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства,  заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите); осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите. Услугите по патронажната грижа са насочени към лицата попадащи в следните целеви групи: възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания и техните семейства; възрастни в риск. Дейността по патронажната грижа ще се осъществи от нает персонал - патронажни помощници, в работни дни. Персоналът ще бъде назначен на трудови договори, като при подбора ще се ползват с предимство регистрирани безработни лица. На  ангажираните лица ще бъдат осигурени лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати. Изпълнението на проекта създава условия за осигуряване на жизнено важи продукти и лекарства за населението с цел неговата защита. Осигуряват се по-добри възможности на достъп до услуги на уязвими лица, включително хора с увреждания или в невъзможност от самообслужване, които са застрашени в най-голяма степен от COVID-19.  Чрез реализация на проекта ще бъде нает персонал за предоставяне на услуги подпомагащи преодоляването на последиците от коронавируса и осъществена възможност за намаляване на безработицата. С изпълнение на проекта ще се подобри качеството на живот на лицата от целевите групи, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Activities
  • Activity: Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса. : Създаване на организация по подбор и наемане на персонал за предоставянето на патронажна грижа - услуги, като: доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги (със средства на потребителите). Услугите ще бъдат предоставени от наетият персонал в работни дни. Съгласно одобрена от кмета на общината процедура за подбор и наемане на лица предоставящи услугите по паронажната грижа, общината е обявила 7 свободни работни места на осем часов работен ден или 14 на четири часов работен ден. При промяна на бюджет за възнаграждения на помощниците се редуцират и щатните бройки. До приключване на проекта, при необходимост, ще бъдат обявени отново свободни работни места. Провеждане на подбор на подходящи лица, които да предоставят качествени услуги по патронажната грижа на база наличната информация от автобиографиите на кандидатите за работа, наличната база от данни за регистрираните безработни лица и заявената необходимост от лица на територията на общината, регистрирана от обявяването на извънредно положение. Подборът на кандидатите се извършва при условията на недопускане на дискриминация при спазване принципите на зачитани на човешките права. Наемането на одобрените кандидати става, чрез трудови договори на пълен или непълен работен ден, на длъжност "Патронажни помощници". Наетите лица са от всички населени места на общината, като по този начин се обхваща по-голям брой нуждаещи се от патронажна грижа. Патронажните помощници ще предоставят услуги на минимум 30 нуждаещи се /потребители/ на територията на цялата община. Етапите на изпълнение на тази дейност условно се разделят по следният начин: етап по подбор на патронажните помощници който се осъществява в първи месец от продължителността проекта; етапът по наемане на персонала стартира във вторият месец от продължителността на проекта. Подборът и наемането на патронажните помощници съответства на изискванията на българското трудово законодателство. Цели се избор и наемане на подходящи лица, за да бъдат предоставяни качествени и навременни услуги на нуждаещите се, осигурена заетост на регистрирани безработни и преодоляване последиците от коронавируса. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 33 867.86
  • Activity: Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, лекарства, заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги /със средства на потребителите/. : Предоставяне на патронажна грижа на минимум 30 лица от общината под формата на услуги включващи: доставка на храна, хранителни продукти, продукти от първа необходимост и лекарства; заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни услуги. Закупуването на храна, хранителни продукти, продукти от първа необходимост и лекарства, както и заплащане на битови сметки ще се извършва със средства на потребителя. Заявяване и получаване на неотложни административни услуги, при необходимост от заплащане, ще се извършва със средства на потребителя. Предоставянето на услугата патронажна грижа ще се извършва от назначени патронажни помощници в работни дни, по предварително подадени заявки от потребителите и формирани графици. Потребителите са лица от следните целеви групи: възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; хора с увреждания и техните семейства; възрастни в риск. Под „Възрастен в риск” се приема: лице, което е в зависимост от грижа, поради увреждане, неподвижност или невъзможност за водене на независим и самостоятелен живот; в случай, че лицето или член на семейството му е поставено под карантина във връзка с COVID-19; самотен/ни родител/и с дете/ца до 12 г., които са в невъзможност да оставят децата си сами. С обявяването на извънредно положение във връзка с разпространението на COVID-19, община Алфатар обяви телефонни номера за приемане на заявки за закупуване и доставка на храни и лекарства от първа необходимост до домовете на болни, трудноподвижни и възрастни хора без близки, живеещи на територията на община Алфатар. Систематизира се начин на работа за подпомагане на нуждаещите се. Идентифицирана голяма нужда от предоставянето на такава грижа по домовете в контекста на създалата се извънредна епидемична ситуация в страната. Регистрираните заявки са от нуждаещи се от всички населени места в общината. Дейността се започва от вторият месец на продължителността на проекта и е обвързана с етапът по наемане на персонала от дейност "Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса" . Целта е да се осигури качествено услуги в домашна среда от помощниците на потребителите с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на проекта. Удовлетворяване на специфичните потребности на потребителите и превенция разпространението на COVID-19., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфекциращи препарати за лицата, предоставящи услугите.: Поради естеството на работа и ангажиментите на патронажните помощници, които ще предоставят определени услуги на потребителите, ще бъдат закупени лични предпазни средства и дезинфектанти. За целият период на предоставяне на патронажната грижа помощниците ще бъдат обезпечени, с лични предпазни средства и дезинфектанти. Личните предпазни средства включват: предпазни маски за многократна употреба; ръкавици за еднократна употреба; дезинфекциращи препарати за ръце. Етапите на изпълнение на тази дейност условно се разделят по следният начин: етап по закупуване на предпазните средства и дезинфектантите се осъществява в първи месец от продължителността проекта; етапът по предоставяне на персонала стартира във вторият месец от продължителността на проекта и е обвързана с етапът по наемане на персонала от дейност "Подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за преодоляване последиците от коронавируса"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 509.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of providers of services for social inclusion with extended coverage of their activity., Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Participants aged over 18, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 191.00
Indicator 3 Providers of services for social inclusion, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Участници над 18г., вкл. с увреждания, получаващи грижа във връзка с пандемичната ситуация, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 191.00

Financial Information

Total Project cost 47 415.00 BGN
Grant 47 415.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 47 415.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN