Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1364-C01
Project Name ART MOSAICS
Beneficiary 204789602 ART MOSAICS LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 22.08.2019
Start Date 22.08.2019
End Date 05.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Силистра, с.Айдемир

Description

Brief description
Реализацията на настоящият проект ще подкрепи развитието на АРТ МОЗАЙКС ООД - новосъздадено предприятие за производство на ръчно изработени мозайки и мозаечни декоративни продукти от скални материали, включително мрамор, гранит и травертин. Предприятието ще развива своята икономическа дейност в сектор C23.70 "Рязане, профилиране и обработване на строителни и декоративни скални материали", който е приоритетен за създаване и развитие на нови предприятия съгласно Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия 2014-2020 г. Дейността на АРТ МОЗАЙКС ООД попада изцяло в обхвата на тематична област "Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии" от ИСИС и по конкретно кореспондира пряко с културните и творческите индустрии.
Подкрепата по проекта ще доведе до устойчиво икономическо присъствие на българския и европейски пазари, стабилност на новосъздадените работни места и постигане на ръст на приходите чрез реализиране на предприемаческата идея на предприятието, като проектът предвижда реализацията на следните основни дейности:
1) Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги);
2) Дейност за визуализация на проекта.
Дейностите за реализиране на пазара на предприемаческата идея ще се осъществят чрез формиране на квалифициран екип, закупуване на специализирано оборудване и материали, възлагане на външни услуги по осигуряване на работно помещение, създаване на интернет страница и дейност за визуализация.
Activities
  • Activity: Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), Част 1: (ЧАСТ 1) Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на основната цел и първите четири специфични цели на настоящия проект, а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, да се осигурят необходимите специализирани активи и материали, необходима за реализиране на пазара на предприемаческата идея и гарантираща техническата осъществимост на проекта, да се осигури работно помещение и да се създаде интернет страница, което пряко ще спомогне за доброто конкурентно позициониране на продукцията на дружеството както на българския, така и на европейските пазари. Дейността за реализиране на пазара на предприемаческата идея ще бъде изпълнена на отделни етапи, които са както следва: Етап 1. Формиране на квалифициран работен екип Основна цел на този етап е пряко свързана с развитие на организационния капацитет и човешкият капитал на новосъздаденото предприятие АРТ МОЗАЙКС ООД при осъществяване на проекта, като ще бъде сформиран екип от квалифицирани лица, които притежават необходимата степен на знания и умения в областта на предприемаческата идея. Тяхното образование, професионален опит, компетентности и лични способности кореспондират (за лицата, част от квалифицирания персонал, който е обект на оценка) и ще кореспондират (за лицата, част от квалифицирания персонал, които не са обект на оценка) с дейността на АРТ МОЗАЙКС ООД, а именно производство на ръчно изработени мозайки и мозаечни декоративни продукти от висококачествени скални материали от подбрана селекция (мрамор, гранит, травертин и др.). Продуктите на компанията ще намерят приложение както в интериора и екстериора на хотели и бизнес сгради, така и при дизайн на различни персонализирани помещения (домове и къщи). Лицата ще бъдат назначени на следните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011 с месторабота в гр. Силистра: - длъжност 7114-2005 Мозайкаджия (Веска Стефанова Цветкова), 14 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 2651-8012 Художник, приложник (Венцеслав Стоянов Антонов), 14 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 7114-2005 Мозайкаджия, 14 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 7543-3010 Контрольор, качество, 14 месеца, 4 ч., трудов договор - длъжност 7223-2039 Оператор, режещи инструменти, 14 месеца, 8 ч., трудов договор - длъжност 7223-2039 Оператор, режещи инструменти, 14 месеца, 8 ч., трудов договор Във връзка с назначаването на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 2. Осигуряване на необходимите специализирани активи и материали, необходима за реализиране на пазара на предприемаческата идея Основна цел на този етап е пряко свързана с осигуряване на специализирани активи и материали, които ще гарантират техническата осъществимост на проекта и необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея. Доставката им ще се извърши в работното помещение на компанията в гр. Силистра: - Телфер с телескопична рама, 1 бр. - Телфер, 1 бр. - Машина за маломерни мозаeчни детайли, 1 бр. - Машина за широкоформатни детайли и заготовки от мрамор, 1 бр. - Универсална машина за малоформатни детайли и заготовки от мрамор, 1 бр. - Материали, необходими за реализиране на пазара на предприемаческата идея. Изброените по-горе машини са основно режещи, съобразно различните формати детайли и видове скални материали. Оборудването е съществено важно за този тип производство, като и най-малкото отклонение в детайла може да изкриви постигането на желания художествен образ на мозайката. Машините за маломерни и широкоформатни детайли и заготовки от мрамор, както и универсална машина за малоформатни детайли и заготовки, ще позволят едновременната работа и бързина в подготвителния етап на производство и постигане на красиви и атрактивни мозаечни изображения., Contracted Amount: 249 800.00 , Reported Amount: 217 200.09
  • Activity: Дейност 1 Дейност за реализиране на пазара на предприемаческата идея (продукти - стоки и/или услуги), Част 2: (ЧАСТ 2) Телферът е висящо електро-механично подемно-транспортно устройство, което осигурява значителна скорост за повдигане на товари и преместването им. Телферът за пренасяне на мраморни плочи и други скални материали е важен материален ресурс за изпълнение на проекта на АРТ МОЗАЙКС ООД, тъй като по време на производствения процес ще се налага постоянно повдигане и преместване на тежки материали, а телферът увеличава значително производителността при пренасяне и производителността на предприятието. Планира се и закупуване на материали, които да бъдат вложени в рамките на изпълнението на проекта в изработването на различни по форма и вид мозаечни елементи и детайли, според спецификата и вкуса на различните клиенти. Такива ще бъдат различни видове скални материали като мрамор, травертин, гранит, но също и лепила, импрегнанти за консервиране на каменни повърхности, разнообразни разтвори за запълване на фуги, мрежи за подсилване на мозайките и други помощни средства за спояване и обработка на мозайки. Наличието на изброеното оборудване и материали ще даде богати възможности за по-високо качество на разрезите и изработка на детайлите, ще осигури по-добра безопасност на труда и като цяло ще доведе до по-добра конкурентоспособност на дружеството и успешната реализация на предприемаческата идея. Всички изброени активи и материали са от изключителна важност, като без подкрепа по настоящия проект не биха могли да бъдат придобити в ранната фаза на развитие на компанията. Очакваната продължителност на този етап е през целият период на изпълнение на проекта. Етап 3. Осигуряване на работно помещение Необходимо е да се осигури работно помещение за производството на ръчно изработените мозайки и мозаечни продукти от декоративни скални материали. Помещението ще отговаря на всички нормативни изисквания, вкл. за осигуряване на добри условия на труд, и ще бъде наето за 14 месеца в рамките на изпълнение на проекта. За реализацията на предприемаческата идея и за постигане на висока ефективност и конкурентоспособност на дружеството е необходимо да се намери подходящо работно помещение с добра локация и площ на територията на гр. Силистра, което ще е от съществено значение за изпълнението на проекта. Очакваната продължителност на този етап е в рамките на 14 месеца в период на изпълнение на проекта. Етап 4. Създаване на интернет страница За да реализира на пазара предприемаческата си идея е необходимо АРТ МОЗАЙКС ООД да има собствена интернет страница, чрез която новосъздаденото предприятие: - ще демонстрира в галерия произвежданите от него мозаечни изделия; - ще може да получава и реализира поръчки по постъпили електронни заявки както от страната, така и от чуждестранни клиенти. - ще може да получава плащания чрез онлайн модерни електронни форми на разплащане; - през административен панел за управление ще може да се управлява съдържанието и да се организира за публикуване целия обем от информация, която ще се съдържа в интернет страницата - текстове, изображения, мултимедия, видове материали. Интернет страницата също така ще спомогне и за многоезично популяризиране на високата художествена стойност на мозаечните изделия и дейност на компанията. Очакваната продължителност на този етап е през първите шест месеца от изпълнението на проекта. Всички планирани назначения по длъжности, доставки и услуги по проекта са реалистични и технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, в съответствие с хоризонталните политики за устойчиво развитие и равнопоставеност и недопускане на дискриминация, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 27 464.52
  • Activity: Дейност 2 Дейност за визуализация на проекта: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на петата специфична цел на настоящия проекта, а именно да се осигурят съответните задължителни мерки за информиране и публичност (визуализация) на проекта. С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на всички изисквания и правила за визуализация и публичност на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, като се осигури популяризиране на финансиращата програма, изпълнението на проекта и неговата полза за АРТ МОЗАЙКС ООД като стартиращо предприятие и бенефициент по BG16RFOP002-2.024 "Насърчаване на предприемачеството" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, АРТ МОЗАЙКС ООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При изпълнението на всички дейности ще бъдат предприети мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, като изрично ще се покаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020 , по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014-­2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъдат публикувани кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на АРТ МОЗАЙКС ООД, както и 2 бр. кратки съобщения до медиите, също публикувани на интернет страницата на дружеството; - ще бъдат поставени 2 бр. плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място, където ще е мястото на изпълнение на проекта; - ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани вследствие финансовата помощ на оперативната програма. Очакваната продължителност на тази дейност е през целия период на изпълнение на проекта., Contracted Amount: 200.00 , Reported Amount: 200.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: NAR NARLIEV amp; CO , Contracted Amount*: 24 987.00 , Reported Amount**: 24 987.00
  • Contractor: OGRA LTD., Contracted Amount*: 200.00 , Reported Amount**: 200.00
  • Contractor: BG LEADS Ltd., Contracted Amount*: 12 000.00 , Reported Amount**: 12 000.00
  • Contractor: PRETENDENT EOOD, Contracted Amount*: 15 792.00 , Reported Amount**: 15 464.52
  • Contractor: VALIVA 97 Ltd., Contracted Amount*: 59 224.00 , Reported Amount**: 74 030.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.50 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.50 , Reached amount: 1.50
Indicator 3 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: enterprises, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.20 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 250 000.00 BGN
Grant 200 000.00 BGN
Self amount 50 000.00 BGN
Total actual amounts paid 195 891.71 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Възлагане на услуга по изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта, Estimated Amount: 200.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на услуга по изготвяне на информационни материали за визуализация по проекта
    Contractor: OGRA LTD.
    Contract total funded value: 200.00
Procedure 2 Subject to due process: Възлагане на услуга по създаване на интернет страница , Estimated Amount: 12 000.00
  • Differentiated position 1: Възлагане на услуга по създаване на интернет страница
    Contractor: BG LEADS Ltd.
    Contract total funded value: 12 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на материали, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали
    Contractor: NAR NARLIEV amp; CO
    Contract total funded value: 24 987.00
Procedure 4 Subject to due process: ДОСТАВКА НА СПЕЦИАЛИЗИРАНИ АКТИВИ, ВКЛ. ТЕЛФЕР С ТЕЛЕСКОПИЧНА РАМА, 1 БР., ТЕЛФЕР, 1 БР., МАШИНА ЗА МАЛОМЕРНИ МОЗАEЧНИ ДЕТАЙЛИ, 1 БР., МАШИНА ЗА ШИРОКОФОРМАТНИ ДЕТАЙЛИ И ЗАГОТОВКИ ОТ МРАМОР, 1 БР. И УНИВЕРСАЛНА МАШИНА ЗА МАЛОФОРМАТНИ ДЕТАЙЛИ И ЗАГОТОВКИ, 1 БР., Estimated Amount: 75 000.00
  • Differentiated position 1: ДОСТАВКА НА СПЕЦИАЛИЗИРАНИ АКТИВИ, ВКЛ. ТЕЛФЕР С ТЕЛЕСКОПИЧНА РАМА, 1 БР., ТЕЛФЕР, 1 БР., МАШИНА ЗА МАЛОМЕРНИ МОЗАEЧНИ ДЕТАЙЛИ, 1 БР., МАШИНА ЗА ШИРОКОФОРМАТНИ ДЕТАЙЛИ И ЗАГОТОВКИ ОТ МРАМОР, 1 БР. И УНИВЕРСАЛНА МАШИНА ЗА МАЛОФОРМАТНИ ДЕТАЙЛИ И ЗАГОТОВКИ, 1 БР.
    Contractor: VALIVA 97 Ltd.
    Contract total funded value: 59 224.00
Procedure 5 Subject to due process: Предоставяне на наем на работно помещение, Estimated Amount: 16 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на наем на работно помещение
    Contractor: PRETENDENT EOOD
    Contract total funded value: 15 792.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN