Identification

UMIS Number BG-RRP-11.018-0014-C03
Project Name RECONSTRUCTION, CONSTRUCTION, EQUIPMENT AND FURNISHING OF BUILDINGS FOR THE OPENING AND PROVISION OF FOUR SOCIAL SERVICES IN THE TERRITORY OF THE MUNICIPALITY OF GLAVINICA
Beneficiary 000565380 OBSHTINA GLAVINITSA
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 13.05.2025
Start Date 13.05.2025
End Date 13.05.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Главиница, гр.Главиница

Description

Brief description
Реализирането на четири броя социални услуги ще създаде на територията на Община Главиница необходимата среда за живот близка до семейната, при която конкретните бенефициенти  получават необходимата им индивидуализирана подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот.
Ще бъде осигурена възможност за потребителите да живеят в спокойна среда с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти и живот в общността.
Комплексът от сгради, предмет на настоящия проект, е съставен от три типови комплекса:
-привеждане в съответствие с изискванията на стандартите и критериите за качество съществуваща сграда, функционирала като училище, за разкриването на две специализирани социални услуги от тип РГПЛПР за 30 потребители.
-изграждане, оборудване и обзавеждане на нова сграда за предоставяне на един брой социална услуга от тип РГПЛФУ
-Изграждане на ЦСПЛУТС с функция за предоставяне на социални услуги за осигуряване на индивидуално и/или в групи подкрепа в специализирана среда на потребители с увреждания, в рамките на не по-малко от 4 часа дневно, за посрещането на техните ежедневни потребности и свързаните с тях потребности от занимания за развитие на основни умения в зависимост от възрастта и личните им нужди.
При изготвянето на настоящия проект са спазени действащите нормативните изисквания на закони, наредби и подзаконови актове, засягащи такъв вид сгради, както и Закон за устройство на територията, Наредба № 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони, НАРЕДБА № Із-1971 (29 октомври 2009) г. за строително-технически правила и норми за осигуряване на бeзопасност при пожар и др.
Activities
  • Activity: 1. Преустройство, реновиране и изграждане на сгради за разкриване и предоставяне на четири социални услуги на територията на община Главиница: Комплексът от сгради, предмет на СМР по настоящия проект, е съставен от три типови комплекса формиращи следните поддейности: 1. ПРЕУСТРОЙСТВО И ОСНОВНО ОБНОВЯВАНЕ НА СГРАДАТА НА ОУ „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“ С. СОКОЛ, ОБЩИНА ГЛАВИНИЦА, С ЦЕЛ РАЗКРИВАНЕ И ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ДВА БРОЯ СОЦИАЛНИ УСЛУГИ ОТ ТИП РГПЛПР за общо 30 потребители - Привеждане в съответствие с изискванията на стандартите и критериите за качество на съществуваща сграда, функционирала като училище. Сградата се реформира съгласно Закона за социалните услуги и Наредбата за качеството на социалните услуги, чрез реконструкция, доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, подобряване достъпа за хора с увреждания, въвеждане на мерки за енергийна ефективност. 2. ИЗГРАЖДАНЕ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СГРАДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЕДИН БРОЙ СОЦИАЛНА УСЛУГА ОТ ТИП РГПЛФУ за 15 потребители – услугата ще създаде среда за живот близка до семейната, при която потребителите ще получат необходимата им индивидуализирана подкрепа за водене на относително самостоятелен и независим живот. Осигуряване възможност за потребителите да живеят в спокойна среда с необходимите за нормален живот битови условия, професионална подкрепа, емоционална и психическа стабилност, социални контакти и живот в общността. 3. ИЗГРАЖДАНЕ, ОБОРУДВАНЕ И ОБЗАВЕЖДАНЕ НА СГРАДА ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЕДИН БРОЙ СОЦИАЛНА УСЛУГА ОТ ТИП ЦСПЛУТС - с функция за предоставяне на социални услуги за осигуряване на индивидуално и/или в групи подкрепа в специализирана среда на потребители с увреждания, в рамките на не по-малко от 4 часа дневно, за посрещането на техните ежедневни потребности и свързаните с тях потребности от занимания за развитие на основни умения в зависимост от възрастта и личните им нужди. Комплексът ще осигурява включваща, приемаща и стимулираща развитието среда в отговор на специфичните потребности на потребителите от рехабилитация, обучение и образование, психологична и логопедична подкрепа, организация на свободното време, лични контакти и социални умения в приятелска и близка до реалната среда. 4. Услуги необходими за изпълнението дейността: - Набавени на необходими разрешителни документи, изискващи се от националното законодателство, включително и свързаните с тях такси, дължими на съответните компетентни органи; - Изготвен на инвестиционен проект във фаза "Работен проект" съгласно националното законодателство; - Авторски надзор по чл.162 от Закона за Устройство на Територията (ЗУТ); - Доклад за оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142,ал.4 и чл.169 от ЗУТ;- Въвеждане на обекта в експлоатация; - Строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ. Опазването на околната среда ще бъде изведено като приоритет при изпълнението. Всички строително-монтажни дейности ще се изпълняват при стриктно спазване на приложимите изисквания на нормативните документи, инструкциите на възложителя и другите компетентни органи в областта на опазването на околната среда, и в съответствие с изискванията на международния стандарт EN ISO14001:2015 или еквивалент. Изпълнителят, извършващ ремонта, ще гарантира, че строителните компоненти и материали не съдържат вещества, пораждащи голямо безпокойство, както е определено въз основа на списъка на веществата, подлежащи на разрешение, посочени в приложение XIV към регламент (ЕО) № 1907/2006. От страна на Възложителя ще се осигури ефективен контрол за прилагането на мерки за ограничаване на емисиите от прах и вредни вещества в атмосферата (оросяване на площадките, товарене, разтоварване и превозване на генерираните строителни отпадъци и строителни материали съобразно приложимите мерки и изисквания по чл. 70 от Наредба № 1 от 27 юни 2005 г. за норми за допустими емисии на вредни вещества (замърсители), изпускани в атмосферата от неподвижни източници на емисии). Съхраняването на строителните материали и изхвърлянето на отпадъци ще се извършват само на предназначените за това места., Contracted Amount: 5 007 960.05 , Reported Amount: 2 300 168.95
  • Activity: 2. Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане в реновирани и новоизградени сгради за реализирането на четири социални услуги: Дейността е съобразена с изпълнение на стандартите и критериите за предоставяне на социални услуги и е насочена към подпомагане и разширяване на възможностите на настанените лица с затруднения да водят максимално комфортен начин на живот. За постигане на целите на проекта е необходимо да се осигури следното оборудване и обзавеждане: - Ползване на спални помещения, мебелирани и оборудвани по подходящ начин; - Тоалетни, перални и др. санитарни помещения; - Помещения за ежедневни и социални контакти, в това число двор и градина; - Помещения за хранене; - Помещения за приготвяне и предоставяне на здравословна и питателна храна, в това число и диетична, в зависимост от здравословното състояние и избора на потребителите. Цел е оборудването и обзавеждането на безопасна и сигурна жилищна среда, вкл. липса на опасни детайли или такива с остри ръбове, които биха могли да предизвикат наранявания. Предвидената мебелировка е съобразени с функцията на помещенията. Необходимото оборудване и обзавеждане е съобразено с пазарните цени, а конкретните заложени разходи са описани в Остойностен списък с предвиденото обзавеждане и оборудване по проекта, приложено в раздел 10. Прикачени документи. , Contracted Amount: 119 849.05 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 3. Организация, управление, публичност и комуникация на проекта: Дейността по управление на проекта има за цел осигуряване на необходимия човешки ресурс, система за вътрешно проектна координация и документооборот за изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто проектно управление. Дейността е бюджетирана в размер до 3% от допустимите преки разходи, в т.ч. разходи за възнаграждения на персонала по администриране на проекта (без разходи за възнаграждения на текущи служители на общината); разходи за командировки (пътни, дневни и квартирни) на персонала по администриране на проекта; разходи за информация и комуникация. Ще бъдат осигурени следните експерти: Ръководител проект, технически сътрудник и счетоводител/финансист. Публичност и комуникация: информация на уеб-сайта на общината, съдържаща кратко описание на изпълняваната инвестиция, включително на неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез инструмента СледващоПоколениеЕС; Поставяне на табели с информация за изпълняваната инвестиция (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на сградата, където се изпълнява инвестицията, общината и т.н.;Поставяне на временен билборд със значителни размери на видимо за обществеността място; Разработване и разпространение на печатни информационни материали. , Contracted Amount: 76 210.89 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "STROYCONTROL 99" EOOD, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 14 400.00
  • Contractor: BULKRIS 83 Ltd, Contracted Amount*: 3 670 490.77 , Reported Amount**: 1 389 239.24
  • Contractor: Trust Build Pro, Contracted Amount*: 195 876.12 , Reported Amount**: 208 800.00
  • Contractor: E- PROJECTS LTD, Contracted Amount*: 28 173.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DOMREMONTSTROI-99 Ltd, Contracted Amount*: 45 600.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LEFCHO 82 LTD, Contracted Amount*: 1 143 469.27 , Reported Amount**: 687 729.71
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 New establishments providing social services for persons with disabilities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 5 204 019.99 BGN
Grant 5 204 019.99 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 034 752.50 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предметът на настоящата поръчка е: „Преустройство и изграждане на сгради за разкриване и предоставяне на четири социални услуги на територията на община Главиница“ по три обособени позиции: Обособена позиция 1: "Изграждане на сграда за предоставяне на един брой социална услуга от тип "Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства" гр. Главиница, общ. Главиница, обл. Силистра; Обособена позиция 2: “Изграждане на сграда за предоставяне на един брой социална услуга от тип "Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания" с. Зафирово, общ. Главиница, обл. Силистра“; Обособена позиция 3: ”Преустройство и основно обновяване на сградата на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ с. Сокол, община Главиница, с цел разкриване и предоставяне на два броя социални услуги от тип „Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства за 15 потребители” , Estimated Amount: 4 011 633.38
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: "Изграждане на сграда за предоставяне на един брой социална услуга от тип "Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства" гр. Главиница, общ. Главиница, обл. Силистра
    Contractor: LEFCHO 82 LTD
    Contract total funded value: 1 143 469.27
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: “Изграждане на сграда за предоставяне на един брой социална услуга от тип "Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания" с. Зафирово, общ. Главиница, обл. Силистра“
    Contractor: BULKRIS 83 Ltd
    Contract total funded value: 1 107 633.97
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: ”Преустройство и основно обновяване на сградата на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ с. Сокол, община Главиница, с цел разкриване и предоставяне на два броя социални услуги от тип „Резидентна грижа за пълнолетни лица с психични разстройства за 15 потребители”
    Contractor: BULKRIS 83 Ltd
    Contract total funded value: 2 562 856.80

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN