Identification

UMIS Number BG-RRP-11.018-0043-C03
Project Name Construction and equipment of new social services on the territory of Silistra Municipality, Aydemir village
Beneficiary 000565537 OBSHTINA SILISTRA
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 28.05.2025
Start Date 28.05.2025
End Date 30.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Силистра, с.Айдемир

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряване на подходяща и ефективна социална инфраструктура на територията на Община Силистра за предоставяне на резидентни услуги за пълнолетни лица с физически увреждания за 60 потребителя и център за специализирана подрепа за лица с увреждания и техните семейства. Планираните дейности включват изграждане и оборудване на предвидената в Картата на резидентните услуги, утвърдени от Междуведомствена работна група за управление и координация на процеса по деинституционализация на възрастни хора, материална база за създаване на 4 нови социални услуги на територията на община Силистра, а именно:  Резидетна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания за 60 потребители и Център за специализирана подрепа за лица с увреждания и техните семейства. 
Включените услуги ще бъдат ситуирани в имот общинска собственост на територията на с. Айдемир, община Силистра. 
Сградите ще бъдат в съответствие с разработените и утвърдени от Министерство на труда и социалната политика функционални изисквания по отношение на матриално-техническата база на услигите. 
Общата стойност на проекта е съобразена с максималния размер на определената безвъзмездна финансова помощ за Община Силистра в качеството й на конкретен бенефициент по процедурата и с индикативните стойности за всяка отделна услуга.
Activities
  • Activity: Изграждане на центрове за РГПЛФУ и ЦСПЛУТС: След одобрение на проектното предложение и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ ще стартира реалното изпълнение на проекта, както следва: Поддейност 1: Провеждане на процедура за избор на изпълнители за изграждане на следните обекти: - 4 бр. центрове за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от по 15 потребителя, находящ се в с. Айдемир - 1 бр. център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства, находящ се в с. Айдемир. Поддейност 2: Изграждане на центрове за РГПЛФУ: В рамките на дейността се предвижда да бъдат изградени четири центъра за пълнолетни лица с физически увреждания, всеки с капацитет от 15 потребителя, находящ се в с. Айдемир. В една сграда ще се помещават по две социални услуги всяка с капацитет за по 15 потребителя. За всяка соц. услуга ще има отделен вход и изход. Сградите ще бъдат изградени в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество за резистентна грижа за възрастни хора в над трудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. Общата РЗП на една сграда ще бъде 1 184,40 кв.м. В рамките на дейността се предвиждат следните видове строително монтажни работи: • Строително монтажни дейности за изграждане на сградите в груб строеж: изграждане на основи, плочи, стени, колони, пояси и покрив; • Строително монтажни дейности за довършителни дейности по сградата: изграждане на всички видове инсталации, топло и хидроизолации по покрив и стени, монтаж на дограма, шпакловки, боядисване, настилки по подове, благоустрояване на външните пространства и др. • Изграждане на достъпна архитектурна среда за хората с уреждания; След изграждането на центровете същите ще бъдат в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите характеристики на сградите, т.е. сградите ще бъдат с потребление близо до нулевото. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по проекта ще бъдат в пълно съответствие с Функционални изисквания по отношение на материално -техническата база на услугите за РГПЛПР, РГПЛИЗ, РГПЛФУ, РГПЛД и РГПЛСУ. Поддейност 3: Изграждане на Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства В рамките на дейността се предвижда да бъде изграден център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства. Този център ще бъде ситуиран в непосредствена близост на центровете за резидетна грижа. Общата РЗП на сградата ще бъде 560,30 кв.м. съгласно стандартите за качество за резистентна грижа за възрастни хора в над трудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. В рамките на дейността се предвиждат следните видове строително монтажни работи: • Строително монтажни дейности за изграждане на сградите в груб строеж: изграждане на основи, плочи, стени, колони, пояси и покрив; • Строително монтажни дейности за довършителни дейности по сградата: изграждане на всички видове инсталации, топло и хидроизолации по покрив и стени, монтаж на дограма, шпакловки, боядисване, настилки по подове, благоустрояване на външните пространства и др. • Изграждане на достъпна архитектурна среда за хората с уреждания; След изграждането на центъра същият ще бъде в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите характеристики на сградите, т.е. сградата ще бъде с потребление близо до нулевото. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по проекта ще бъдат в пълно съответствие с Функционални изисквания по отношение на материално -техническата база на ЦСПЛУТС. , Contracted Amount: 7 077 118.14 , Reported Amount: 105 999.52
  • Activity: Организация и управление на проекта: За изпълнение на проекта ще се сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Структурата за наблюдение и докладване към Министерство на труда и социалната политика и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Задачите на екипа ще бъдат следните: - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; - Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки; - Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията за изпълнение на проекти за директно предоставяне на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост. При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като ще бъдат съобразени всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация и публичност. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от Европейския съюз и за целта са предвидени следните мерки: • Изработване на билборд с информация за проекта – 1 бр. Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще съдържа информация за размера на европейското финансиране на проекта, името на проекта, флагът на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, датите за начало и край на проекта. Билборда ще бъде отстранен след приключване на СРР и ще бъде заменен с постоянна информационна табела. • Изработване на постоянна информационна табела– 5 бр. Табелата ще бъде поставена в срок до 1 седмица след приключването на строителството на обекта и ще съдържа същата информация като билборда. • Отпечатване на информационни брошури – 200 бр. Брошурите ще съдържат информация за финансирането на проекта, етапите на осъществяването му, резултатите от него и всички останали задължителни компоненти. Ще се разпространяват в сградите на общината и училището, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта, както и да се популяризират изпълнените дейности в обекта. • Провеждане на информационни събития – 2 бр. пресконференции в началото и в края на проекта Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще представи информация за предстоящите дейности. Втората ще бъде с фокус върху постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕС. Ще бъдат поканени представители на обществеността и медии. • Публикации - информация за проекта в сайта на общината – периодично. • Информационни стикери (Лепенки) – Ще бъдат изработени стикери и ще бъдат поставени на закупеното оборудване и обзавеждане - 10000 бр., Contracted Amount: 16 797.37 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Продължение Дейност 1 : Поддейност 4: Извършване на авторски надзор на обектите Екипът от проектанти в рамките на изпълнението на строително монтажните работи на обекта ще осъществява и Авторският надзор на обекта, съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Поддейност 5: Извършване на независим строителен надзор на обектите Съгласно българското законодателство по време на строителните дейности да бъде упражняван независим строителен надзор. За изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория строителния надзор е задължителен, следователно за обектите в настоящото проектно предложение, които са 4 категория, ще бъде извършен такъв. В този смисъл строителния надзор на обектите ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг. Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва: • Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; • Законосъобразно започване на строежите; • Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционните проекти и изискванията; • Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Годността на строежите за въвеждане в експлоатация; • Оценката за достъпност на строежите от лица с увреждания. Поддейност 6: Въвеждане на обектите в експлоатация След приключване на строително – монтажните работи на обектите съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искания за издаване на Удостоверения на въвеждане на обектите в експлоатация от Община Силистра. Към удостоверенията ще бъдат приложени изготвени окончателни доклади от лицата, упражняващи строителен надзор, Констативни актове за установяване годността на строежите образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежите, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "SS-Consult" Ltd., Contracted Amount*: 17 080.00 , Reported Amount**: 10 080.00
  • Contractor: PROJECT PLANNING AND MANAGEMENT OOD, Contracted Amount*: 13 200.00 , Reported Amount**: 21 120.00
  • Contractor: MZ PROJECT, Contracted Amount*: 45 200.00 , Reported Amount**: 72 960.00
  • Contractor: Drastar Media Group Ltd., Contracted Amount*: 5 352.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 New establishments providing social services for persons with disabilities, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 7 093 915.51 BGN
Grant 7 093 915.51 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 52 999.76 BGN
Percentage of EU co-financing 85.13 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Извършване на оценка за съответствие на работни проекти и упражняване на независим строителен надзор по време на изпълнение на СМР", Estimated Amount: 11 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: „Извършване на оценка за съответствие на работни проекти и упражняване на независим строителен надзор по време на изпълнение на СМР на две сгради: Подобект № 1: „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от 30 потребителя, находящ се на ул. „Лазурна“; Подобект № 2: „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от 30 потребителя, находящ се на ул. „Майски ден“
    Contractor: "SS-Consult" Ltd.
    Contract total funded value: 11 760.00
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: „Извършване на оценка за съответствие на работен проект и упражняване на независим строителен надзор по време на изпълнение на СМР на Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“
    Contractor: "SS-Consult" Ltd.
    Contract total funded value: 5 320.00
Procedure 2 Subject to due process: „Инвестиционно проектиране и упражняване на авторски надзор на две сгради с предназначение „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания“ всяка с капацитет от 30 потребителя“ , Estimated Amount: 55 000.00
  • Differentiated position 1: „Инвестиционно проектиране и упражняване на авторски надзор на две сгради с предназначение „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания“ всяка с капацитет от 30 потребителя“: Подобект № 1: Инвестиционна проектиране на „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от 30 потребителя, находящ се на ул. „Лазурна“ ; Подобект № 2: Инвестиционна проектиране на „Център за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от 30 потребителя, находящ се на ул. „Майски ден“
    Contractor: MZ PROJECT
    Contract total funded value: 45 200.00
Procedure 3 Subject to due process: „Инвестиционно проектиране и упражняване на авторски надзор на сграда с предназначение „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“, Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: "Инвестиционно проектиране и упражняване на авторски надзор на сграда с предназначение „Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства“
    Contractor: PROJECT PLANNING AND MANAGEMENT OOD
    Contract total funded value: 13 200.00
Procedure 4 Subject to due process: Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект BG-RRP-11.018-0043-C01 "Изграждане и оборудване на нови социални услуги на територията на Община Силистра, с. Айдемир" , Estimated Amount: 4 460.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN