Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-2894-C01
Project Name Creating new jobs and providing employment in Dialysis Center RURIKOM
Beneficiary 202064740 Dialysis Center RURIKOM OOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 02.05.2017
Start Date 02.05.2017
End Date 02.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Русе, Русе, гр.Русе

Description

Brief description
По данни на "EU statistics on income and living conditions"  (EU-SILC) и НСИ за 2010 г., бедните лица в България са около 1,673 милиона души. Една от основните причини за обедняване на населението е безработицата. Често тя се дължи на дискриминацията на определени групи от хора от работодателите - младежи, възрастни хора над 54 години, лица с ниско образование и др. Една от основните причини за нежеланието на работодателите да наемат тези групи от хора  е липсата на професионален опит и/или умения, от които бизнеса има нужда. ОПРЧР ясно подчертава необходимостта от създаване на работни места и включване в заетост на безработните лица, като основна мярка за намаляване на бедността в страната.
Проектното предложение ще допринесе за борбата с безработицата, чрез осигуряване на заетост на безработни лица в Диализен център Руриком.
Проектът си поставя за цел създаване на нови работни места за 11 безработни лица на възраст между 20 - 64 години.Лицата ще бъдат разпределени в три целеви групи. В първата целева група са включени лица до 29 години, във втората лица на възраст над 54 години и в третата - лица на възраст между 30 и 54 години.
За постигане на целта ще се извършат дейности по наемане на безработните лица за период до 12 месеца и  закупуване на ново оборудване, необходимо за създаване на работните места.
Предвиждат се дейности по управление  на проекта и информиране на участниците и обществото.
Като резултати от проекта се очаква лицата да преминат  практическо обучение, да изградят трудови навици, както и да навлязат в специфичната работна материя на предприятието. Очаква се закупеното оборудване да подсигури работните места на част от новоназначените за още 12 месеца след приключване на дейностите по проекта. Кандидатът предвижда да запази минимум 50% от тези лица, като предприятието ще положи усилия периода от още 12 месеца заетост да бъде удължен.
Activities
  • Activity: Организация и управление: Дейността цели да осигури точното изпълнение на проекта и постигане на заложените резултати. За осъществяване на целта се предвижда изграждането на екип по управление на проекта. Екипът ще бъде съставен от ръководител и координатор. Екипът ще бъде подпомаган от счетоводителя на предприятието, който няма да получава възнаграждение от финансовите средства по процедурата. Екипът ще отговаря за правилното и навременно изпълнение на дейностите, като се съобрази със задължителния максимален срок за изпълнение им, а именно - 31.12.2017 г. Ръководителят ще осъществява общото управление на проекта - ще следи изпълнението на дейностите и правилното изразходване на средствата. Наблюдението на екипа и вътрешната оценка при изпълнението на дейностите са също включени в отговорностите на ръководителя. Той ще осъществява контрола и верификацията на разходите по проекта, както и навременното постигане на заложените резултати. Ръководителят, на основата на професионалния си опит в сферата на медицинските услуги ще подпомага новонаетите лица при извършване на трудовата им дейност, ще ги обучава и ще им възлага работата. Ръководителят ще избере изпълнителите за доставка на оборудването, необходимо за създаване на работните места и материалите, свързани с информиране на обществеността. Координаторът ще следи възлагането на поръчките на подизпълнители, като се съобрази с ПМС № 118 ОТ 20 МАЙ 2014 г.; ще подпомага ръководителя при изготвяне на междинна и заключителна отчетна документация; ще комуникира с управляващия орган на програмата и своевременно ще уведомява ръководителя. Координатора ще поддържа документацията, свързана с проекта и ще подготвя и организира срещите на екипа. Счетоводителят ще контролира изготвянето и поддържането на финансово-счетоводните документи и отчетност. Той ще подпомага ръководителя в осъществяването на мониторинг и контрол. Ще поддържа отделни счетоводни сметки, с цел по-доброто изпълнение на дейностите и отчитане на разходите. Дейността ще се реализира през целия период на изпълнение на проекта - 16 месеца. През този период се очаква екипът да извърши действия по избора на лицата от целевите групи, тяхното наемане за период до 12 месеца и поддържане на заетостта им. Екипът ще избере изпълнител за доставка на необходимото оборудване за създаването на част от работните места и ще управлява доставката на материали, свързани с информиране на участниците и обществото за целите, дейностите и очакваните резултати., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 6 400.00
  • Activity: Осигуряване на заетост на 11 безработни лица за период до 12 месеца: Дейността цели да осигури заетост на 11 безработни лица на възраст между 20 и 64 години. Три от тях ще бъдат на възраст над 54 години, 3 от тях на възраст от 25 до 29 години, а останалите 5 лица ще са на възраст между 30 и 54 години. Дейността ще се реализира за период от 15 месеца и е разделена на 3 етапа. Тя ще стартира през втория месец от началото на проекта. През първият етап, екипът по управление на проекта ще осигури публичност сред заинтересованите страни, относно дейностите, които ще се изпълняват. Ще се информират подходящи организации, както и ще се кореспондира с бюрото по труда. Целта е идентифицирането на подходящи кандидати за заемане на длъжностите по проекта. Вторият етап е свързан с избора на лицата от целевите групи, а третия етап със самото наемане и поддържане на заетостта им. Предвижда се третия етап да стартира през четвъртият месец от началото на проекта. Диализен център Руриком е фирма, регистрирана с цел предоставяне на консултативна, планова и спешна помощ на пациенти на хемодиализа и такива с напреднала хронична бъбречна недостатъчност(ХБН). Дейността на дружеството включва лечение с извънбъбречни методи за очистване на кръвта на болни с хронична и остра бъбречна недостатъчност и подготовка на подходящи болни за бъбречна трансплантация. За развитието на предприятието се налага наемането на работна сила, както и закупуване на оборудване, което да осигури част от работните места. Дружеството желае да се развива в бъдеще, като планира да създаде устойчиви работни места за медицински специалисти и други работници не само за периода от 12 месеца, а в дългосрочен план. Цел на лечебното заведение е да установи постоянно и стабилно присъствие в сферата на медицинските услуги. За да предостави качествена услуга на пациентите си, предприятието желае да наеме следните кадри: Един лекар по нефрология. Лекарят ще ръководи лечението на пациентите, ще определя нормите и степентта на очистване от азотните тела, ще определят терапията на хроничната анемия и профилактика на вторичната остеопороза. Новонаетият лекар ще ръководи и контролира състоянието на пациентите на прериориална диализа. Предприятието предвижда наемане на 4 медицински сестри. Те ще подготвят и работят с апарати за стерилизация и дезинфекция, ще включват и изключват венозните линии на пациентите. Медицинските сестри ще се занимават с всички манипулации, предвидени от лекарския екип. По проекта се предвижда наемане на 1 специалист - инженер. Неговите задължения ще са свързани с профилактиката и ремонтите на апаратите за хемодиализа и другата налична техника в предприятието. Той ще поддържа в изправност предвидения за закупуване нов апарат за хемодиализа. Инженерът ще контролира и изписва всички необходими консумативи и материали за диализа, както и ще води складовото стопанство за същите. Предвижда се наемане на 1 технолог, който ще подготвя разтворите за работа с оборудването, ще включва и изключва оборудването, ще поддържа правилното функциониране на апаратите за хемодиализа, както и ще работи с инженера. Предвижда се наемане на 1 технически секретар, който ще подпомага медицинските специалисти в ежедневната им дейност, работа с документация, графици, както и ще комуникира с пациенти и техните роднини. Останалите три лица ще бъдат назначени на длъжност - санитар. Санитарите ще отговарят за необходимата хигиена и стерилност на общите подови повърхности, ще спомагат за постъпването на пациентите от линейка до легло и обратно, ще разпределят храната на пациентите и т.н. Лекарят, медицинските сестри и инженера са включени в клас 2 специалисти на НКПД 2011 г.. Останалите 5 лица - санитарите в клас 5 , техническия сътрудник- клас 4, технолог - клас 3 на същата класификация. , Contracted Amount: 77 496.00 , Reported Amount: 32 450.88
  • Activity: Закупуване на апарат за хемодиализа, необходим за създаването на част от работните места: Целта на дейността е, чрез закупуване на апарат за хемодиализа, да се осигурят работните места на част от лицата наети по проекта. Лечебното заведение ще предостави помещение, където лицата ще изпълняват задълженията си. Предприятието ще осигури оборудване, необходимо за работата на лицата от целевите групи , но е непосилно закупуването на достатъчно техника, за да може да се осигури заетостта на всички лица, предвидени за наемане. Поради тази причина предприятието ще закупи по проекта само необходимото оборудване , за което не може да отдели финансови средства. Дружеството предвижда да закупи хемодиализен апарат със система за прецизен контрол на ултрафилтрация, който се подсигурява с вода от специална хидрофорна система за обратна осмоза. С апарата ще работят лекарите, инженерът и медицинските сестри, наети по проекта. Апаратите от този тип са изключително важни и животоспасяващи и без тях пациентите не могат да живеят. Без такъв тип апарати не е възможно да се предостави услугата на пациентите. По този начин се обезсмисля извършването на дейността от лечебното заведение и респективно необходимостта за наемане на персонал. Поради малкия брой трансплантации в страната много пациенти се нуждаят от хемодиализа. В тази връзка колкото повече апарати се закупят от предприятието, толкова повече пациенти ще могат да се обслужат. Това от своя страна увеличава капацитета на дружеството, което позволява да се поддържа дейността на медицинския център и да се осигури дългосрочна заетост на повече хора. При наличието на по-малък брой апарати, ще се лекуват по-малък брой пациенти, а в този случай повече от половината лица, предвидени за наемане по проекта, няма да бъдат включени в заетост. Така младите хора, които са специфична целева група, както и тези над 54 години, няма да получат възможност за реализация на този специфичен пазар на труда. В същото време предприятието ще намали капацитета си и ще забави своето развитие. Проектът на медицинския център ще се реализира на територията на Северен централен район на планиране, който по данни е с най-ниските проценти на инвестиционни разходи в страната. Развитието на предприятието ще позволи на повече лица от района да се лекуват по места, а не да търсят алтернативни варианти. Дейността ще се реализира на два етапа. През първият етап ще се проведе процедура по избор на изпълнител за доставка на апарата за хемодиализа. През вторият етап ще се осъществят действия по закупуване на оборудването., Contracted Amount: 24 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информиране и публичност: Основна цел на дейността е информиране на обществеността и заинтересованите страни за съфинансирането на проекта, осигурено от Европейския социален фонд, чрез ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. Във всички осъществени мерки, свързани с информиране на участниците и обществеността ще се указва финансирането от ЕС, чрез поставяне на емблемата на ЕС, упоменаване писменно на Европейския съюз и ЕСФ и поставяне на общото лого за програмния период 2014-2020. Тези задължителни елементи ще бъдат съобразени с графичните и технически характеристики, описани в единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Бенефициентът няма интернет страница, но при евентуално създаване на такава ще включи кратко описание на целите, дейностите и очакваните резултати от финансовата подкрепа от ЕС, както и всички публични изказвания и публикации, свързани с изпълнението на проекта. При евентуално наличие на бъдещ Уеб сайт, ще се добави и банер с връзка към единния информационен портал. Кандидатът ще постави 3 плаката с размер А3 в помещението, където наетите лица по проекта ще изпълняват задълженията си. Единият от тях задължително ще бъде поставен на входа на помещението, за да информира обществеността. Екипът по управление на проекта ще проведе и начално информационно обръщение към участниците, за помощта от ЕС, чрез която те имат възможността да бъдат включени в заетост. Във всеки присъствен списък или документ, свързан с публичността на проекта ще се посочва подкрепата от ЕСФ. Дейността предвижда поръчката на: - 3 плаката - 200 листовки - 50 диплянки - 40 химикалки - 20 тефтера - 50 папки - 1 информационен стикер, който ще бъде поставен на апарата за хемодиализа - 1 публикация в национален ежедневник - 2 публикации в регионален ежедневник Предвидено е в бюджета и резерв, който да служи за закупуване на непредвидени канцеларски материали, свързани с информирането на участниците и обществеността. Дейността ще гарантира прозрачността в процеса на усвояване на европейските средства от бенефициента, както и изпълнението на проекта. Дейността ще се осъществява за период от 15 месеца и ще стартира през втория месец от началото на проекта. Материалите ще съдържат всички задължителни елементи, описани в единния наръчник на бенефициента за информация и комуникация 2014-2020г., Contracted Amount: 960.00 , Reported Amount: 750.01

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Svetlana, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 3 600.00
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 2 800.00
  • Contractor: Lily, Contracted Amount*: 960.00 , Reported Amount**: 750.01
  • Contractor: INTERLEASE, Contracted Amount*: 24 600.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 12.00

Financial Information

Total Project cost 113 356.00 BGN
Grant 113 356.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 34 269.88 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Неизпълнение на индикатори 15.00 0.00 0.00 0.00 Project-level financial correction

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване(апарат за хемодиализа), Estimated Amount: 20 500.00
  • Differentiated position 1: Апарат за хемодиализа
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Информиране и публичност на проекта, Estimated Amount: 800.00
  • Differentiated position 1: Материали и консумативи
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Една публикация в национален ежедневник
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Две публикации в регионален ежедневник
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN