Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.048-0004-C01
Project Name Employment, social and professional integration in a newly established social enterprise
Beneficiary 205340913 STONIK 2018 LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 10.07.2019
Start Date 01.09.2019
End Date 01.10.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Угърчин, гр.Угърчин

Description

Brief description
Социални предприятия съществуват и имат място във всички сфери на стопанската дейност-производство, търговия и услуги. ЕС активно подкрепя създаването на СП като източник на работни места, особено за групи от хора, които изпитват затруднения с намирането на работа по редица причини.
Проектът е насочен към създаване на СП на територията на гр. Угърчин в сферата на търговията с хранителни и пакетирани стоки, с цел улесняване на достъпа на заетост и насърчаване осигуряването на социално включване на лица от уязвими групи чрез създаване на подходящи условия за тяхната професионална и социална интеграция в сферата на социалната икономика.
Проектът адресира намерения за инициативи, в контекста на разписаните цели и приоритети на СВОМР, МИГ-Троян, Априлци, Угърчин и ОП РЧР 2014-2020 г. и включва дейности показващи различен начин на икономическа активност(стопанска дейност), която смесва находчивостта на бизнеса със социална мисия, умелото съчетаване и баланс на социални и икономически цели. СП ще постигне измеримо, положително социално въздействие спрямо лицата от уязвимите групи. 
Основни дейности, включени в проекта са:
-Наемане и осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица и хора с увреждания и материално обезпечаване на работните места;
-Оборудване на работни места;
-Предоставяне на обучение по предприемачество за ефективно управление на СП;
-Информация и комуникация;
-Организация и управление.
Ще бъдат създадени 6 нови работни места за безработни и/или неактивни лица: 
-младежи до 29 г.
-продължително безработни
-с увреждания
-лица над 54 г.
Основната цел на проекта е насочена към осигуряване на лесен достъп до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи чрез разкриване на СП и създаване на подходящи условия за социална и професионална интеграция в сферата на социалната икономика. Чрез проектът ще се реализира един нов за територията на МИГ модел за създаване на заетост и развитие на работната сила.
Activities
  • Activity: Наемане и осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица и хора с увреждания и материално обезпечаване на работните места: Социалните предприятия в ЕС и България съществуват като търговски дружества, кооперации и ЮЛНЦ. Всички те имат социално значими резултати за уязвимите групи. Кандидатът е новорегистрирано предприятие в края на 2018 г., осъществяващо стопанска дейност на територията на гр. Угърчин, търговия на дребно с хранителни стоки (хранителен магазин). В дружеството ще се разкрие нова структура за развиване на втора икономическа дйност с КИД: 47.99 "Търговия на дребно извън търговски обекти некласифицирана другаде" за разносна търговия на хранителни пакетирани стоки, захарни изделия, безалкохолни напитки и др. След получаване на подкрепа ще се извършат нужните правни действия за изготвяне на документацията на дружеството за Социално предприятие. След създаването на СП ще се предостави възможност за заетост и ще се наеме персонал, лица в рискови групи на пазара на труда безработни и/или неактивни лица. Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 6 лица с ниска конкурентоспособност и неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица за 12 месеца, както следва: -безработни/неактивни младежи до 29 г. -продължително безработни лица -безработни/ неактивни лица над 54 г. -лица с трайни увреждния Ще се осигурят добри условия на труд за представителите на целевата група /безработни/неактивни лица/ качествена и устойчива заетост, професионално поле за развитие на креативни идеи, чрез развитие на социалното предприемачество, с цел проява на социален ефект, облагодетелстване от намиране на трудова заетост и професионална интеграция в сферата на социалната икономика. Ще се предоставят работни места за следните 6 длъжности: -Търговски представител-1 бр. -Консултант (промотьор), продажби-1 бр. -Мениджър, логистика-1 бр. -Специалист, продажби-2 бр. -Склададжия- 1 бр. Търговският представител ще извършва дейности по разнос на стоката /пакетирани храни, варива,захарни изделия и др./по други търговски обекти, магазини, павилиони, заведения за обществено хранене и др. Склададжията ще организира складовото стопанство, наличности, доставки, подредба на стоката, изготвяне и подредба на заявките на отделните клиенти. Специалистите-продажба ще организират движението на стоково-материалните запаси, докоментооборота, заявки, фактуриране, плащания и т.н., като ще посещават и клиентите на място, при необходимост ще осъществяват и разнос. Мениджъра, логистика ще ръководи екипа, контролира и подпомага популяризирането на стоковия асортимент, обезпечава дейността на дружеството и текущото обслужване на клиентите. Консултант (промотьор), продажби ще извършва дейности по промотиране, представяне на различни стоки, асортименти, които СП ще предлага на своите клиенти. Клиентите на СП ще могат да си поръчват различни стоки на място, по телефон и чрез търговския представител и специалистите-продажба. Целта е да бъдат удовлетворени и по-малките клиенти в района, както и други райони, като те ще могат да си поръчват и по по-малко бройки от дадени артикули, които ще могат да закупят на място или да им бъдат доставени в търговските им обекти. Ще се предлагат стоки не само в големи опаковки, а с разделяне на стековете и кашоните от дадени артикули и на по малко бройки. В изпълнението на дейността са планирани доставка и закупуване на стоков асортимент за обезпечаване на търговската дейност. Етапи на изпълнение на дейността: -Създаване на СП-1 м. -Подбор и назначаване на лицата, целева група по проекта от 1 до 2 м. (възможно е поетапен подбор и назначаване) -Осигуряване на заетост от 2 до 13 м. и доставка на стоки (възможно е поетапно осигуряване на заетост, с макс. продължителност от 12 м.) Целта на дейността е насочена към осигуряване на лесен достъп до заетост и осигуряване на подкрепа за социалното включване на уязвими групи на пазара на труда и други соц. изключени лица, осигуряване на подходящи условия за социална и професионална интеграция в сферата на социалната икономика в новосъздаденото социално предприятие. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 84 775.79
  • Activity: Оборудване на работни места: Практиката показва, че за организациите, решили да създадат СП, е добре да започнат с реализирането на една бизнес-идея в сфера, в която вече имат определен опит, тъй като по принцип налагането на един продукт, стоки или услуги на пазара е свързано както с голям риск, така и с инвестиции, време и т.н. Социалните предприятия притежават всички отличителни белези на традиционните предприятия: произвеждат или търгуват със стоки, продукция или услуги; използват производствени фактори, които имат ясна себестойност; автономни са; поемат значително ниво на икономически риск. Оборудването на новите работни места за новостартиралата търговска дейност на СП за разносна търговия на хранителни пакетирани стоки, захарни изделия, безалкохолни напитки и др. е важен елемент от проектното предложение. Оръдията на труда са базов, основополагащ компонент за създаването и развитието на даден бизнес, а в случая СП. Производството, търговията или предоставянето на услуги-включва създаването на необходими условия за ефективно съединяване на 3-те основни елемента-човешки ресурс, средства на труда, предмети на труда. Дейността също е пряко свързана с дейността по наемане на безработните и/или неактивни лица на съответните длъжности, които кандидатът ще разкрие по проекта. Необходимо е да се закупи оборудване, което е свързано с технологичното обезпечаване на новите работни места. С новото оборудване ще се създаде база за ефикасно и ефективно протичане на трудовите процеси на наетите лица-целева група по проекта. Те ще бъдат по-мотивирани за работа, когато работят със съвременно, по-производително оборудване, екологично устойчиво на ресурсите. По проекта ще бъде закупено оборудване/ дълготрайни материални активи за лицата наети в СП, целева група по проекта: -Мултифункционално устройство- 1 бр.; -Лаптоп или Компютър (стационарен) + монитор-1 бр. Оборудването и техниката са предвидени за наетия по проекта персонал-безработни/неактивни лица, които ще работят в СП. Оборудването отговаря напълно на нуждите на длъжностите, които ще бъдат разкрити в социалното предприятие, с цел протичане на ежедневните рутинни трудови процеси. С него лицата от уязвимите групи, ще могат да достигнат определено качество на труда си, вътрешна удовлетвореност, висока мотивация за работа и респективно постигане на качествена и устойчива заетост. Лаптопът или Компютър (стационарен) + монитор и Мултифункционалното устройство (принтер/копир/скенер) е за всички лица работещи в СП, с цел изготвяне на документация, обезпечаване на документооборота, логистика за обработване на всякаква информация, свързана със стопанската дейност на социалното предприятие. Кандидатът притежава складови помощения, където ще се ситуира дейността на социалното предприятие, притежава инвентар, таблети, лаптопи, МПС, които ще предостави допълнително на наетия по проекта персонал за извършване на ежедневната им трудова дейност. Етапи за изпълнение на дейността: -Избор на изпълнители - 1 месец; -Доставка на планираното оборудване - от 1 до 3 месец. Закупеното и достовено оборудване е часто от производствените сили на социалното предприятие и важен елемент за неговото развитие. За успеха на самия проект, старта и развитие на СП, както и за успешното навлизане на безработните и/или неактивни лица в професията е от изключителна важност доставката и закупуването на дълготрайни активи. Дейността цели създаване на предпоставки и условия за икономическо и устойчиво развитие на основата на повишаване качеството на труда, стимулиране личностната и професионална реализация на безработните/неактивни лица. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 33 910.31
  • Activity: Предоставяне на обучение по предприемачество за ефективно управление на Социалното предприятие: Бъдещото СП на кандидата ще осъществява стопанската дейност, която се извършва от организацията със социална мисия. Тази дейност се осъществява в подкрепа на мисията и целите на организацията, като същевременно допринася за получаване на финансова резултати в името на целевите групи включени в проекта. СП е структура: -което се издържа изцяло от собствената си стопанска дейност на пазара; -което функционира в полза на служителите си, като им осигурява заетост; -което ще постигне измеримо, положително социално въздействие за заетите лица, работещи в СП. Социалната икономика включва всички икономически дейности, осъществявани от предприятията, чиято етика следва следните принципи: -поставяне на обществената услуга преди печалбата; -автономно управление; -демократично вземане на решения; -предимство на хората и работата над капитала при разпределение на ресурсите; -участие на заетите лица, клиенти и заинтересовани страни в управлението по предприемачески, отчетен и прозрачен начин. Всичко това води до необходимост от предоставяне на обучение по предприемачество за ефективно управление на СП за целевите групи по проекта. Дейността е насочена към повишаване на квалификацията свързана с придобиване и повишаване на умения по управлението на бизнеса. Наетите по проекта лица са представители от целева група безработни и неактивни лица и хора с увреждания. Целевата група е с доста различна консистенция, образование и ценз. Всички тези лица ще участват активно в управлението на СП, по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, ще работят в името и развитието на стопанската дейност на социалното предприятие, ще контактуват с контрагенти на фирмата, ще действат за налагане на предлаганите стоки и заемане на устойчив пазарен дял с цел постигане на положителни финансови резултати и постигане на социален ефект, изразяващ се в облагодетелстването чрез устойчивост в трудовата заетост за тях, социална и професионална интеграция и изравняване на жизненото им равнище с останалите членове на обществото. Някои от лицата няма да притежават никакви познания по бизнес управлението, а за други знанията няма да са достатъчни за ефективни за участие в дейността и развитието на социалното предприятие и да го управляват по предприемачески, отчетен и прозрачен начин, по специално чрез включване в управлението на работници, засегнати от стопанската му дейност. Планирано е организиране и провеждане на обучение по КК 7 "Инициативност и предприемачество" Развиването на инициативност и предприемачество е насочено към специфични умения и знания, необходими на хората, занимаващи се със стопанска или обществена дейност. Включва също така разбиране за етичните ценности и ефективното управление. Обученията по КК7 целят придобиването на знания за съществуващите възможности с цел определяне на тези, които отговарят най-добре на даден човек в личен, професионален и/или бизнес аспект. Обученията целят придобиване на умения от следните групи: „Обща теория на пазарното стопанство“;„Форми на търговската дейност“;„Капитал и видове източници“;„Персонал, правни отговорности и застраховка. Организация на трудовия процес“;„Предприемачество. Вие като предприемач“;„Маркетинг“;„Стартиране на бизнеса“ и др. Обучението ще се проведе от кандидата, чрез наемане на външен изпълнител, преподавател или организация разполагаща с преподаватели, притежаващи нужната квалификация и компетенции. Етапи на изпълнение на дейността: -Избор на изпълнител - 3 м.; -Организиране на обучението, изготвяне на програма и график - 3 месец; -Провеждане на обучение - 3 и 4 проктен месец. Целта на дейността е новонаетите по проекта лица, преминали обучението да бъдат по-уверени в своите знания и способности, да се справят по лесно с протичащите динамични процеси на развитие на бизнеса, да общуват по-лесно с контрагентите и да управляват по предприемачески СП и респективно да постигнат добри финансови показатели, чиято социална насоченост ще бъде основно за тях. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported cooperative enterprises or enterprises of the social economy operating 6 months upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 3 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00
Indicator 4 Number of cooperative enterprises and enterprises from social economy supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 118 944.00 BGN
Grant 118 944.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 118 686.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN