Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.110-0001-C02
Project Name Social benefits and more healthy labor conditions in Zafira- ben Ltd
Beneficiary 202780024 ZAFIRA-BEN OOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.07.2021
Start Date 19.07.2021
End Date 23.03.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Главиница, с.Зафирово

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект има за цел допълнително да повиши производителността на труда в "Зафира- Бен" ООД, посредством подобряване на здравословното състояние и създаване на по-добри условия за почивка, отдих и хранене на работещите в дружеството ни. Чрез дейност 1- „Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията; в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и за подобряване на социалния климат“, под дейност 3.1. „Осигуряване на средства за колективна защита , включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд в Зафира- Бен ООД“ ще се замени част от  луминесцентното осветление със свето диодно- тип LED осветление. Ще се доставят 2 бр улични осветителни LED тела и 5 бр бактерицидни лампи. Ще се достави и монтира 1 бр Смукателна система за пекарната. Ще бъдат закупени и 2 нови, ергономични офис столове. Чрез дейност 2, под дейност 3.2. "Закупуване на ЛПС и специално работно облекло", използваните до момента лични предпазни средства и специално работно облекло ще бъдат заменени с по-ефективни, осигуряващи по-добра индивидуална защита за здравето на работещите. Чрез дейност 3, под дейност 3.3. „Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятията“ ще се подобрят условията за почивка, отдих и хранене на работниците и служителите в дружеството, чрез оборудване и обзавеждане с редица социални придобивки на две помещения за преобличане, почивка и отдих в производствената база в с. Зафирово. Част от проекта са и задължителните дейности за публичност и визуализация и организация и управление.
Activities
  • Activity: Дейност 1 „Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията, под дейност 3.1. Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд: Офис столовете, които в момента използваме за работа са обикновени офис столове, без възможност за никаква регулация. Седалката е или по-висока, или по-ниска, в сравнение с индивидуалните нужди. По-високата седалка не позволява стабилно стъпване с краката, а по-ниската изисква наклоняване на гръбначния стълб. За да можем да избегнем това, седалката трябва да може да се регулира на височина – това е задължителна функционалност на ергономичния стол. Когато дълбочината на седалката е по-малка от разстоянието седалище– задколянна ямка, се притиска задната част на коляното. Най-добрият начин да осигурим подходяща дълбочина на седалката е тя да може да се регулира – чрез регулиране на облегалката спрямо седалката, или чрез движение на седалката спрямо облегалката.Въртенето на стола позволява лесно и безопасно да се променя ориентацията на тялото без усукване на торса. Облегалката трябва да осигурява опора на различните части на гърба и на кръста. Ето защо сме решили да закупим 2 броя ергономични столове, осигуряващи тези функционалности, които ползваните от нас столове в момента не могат да ни предложат. Придобиването на ергономичните столове ще се осъществи на три етапа: 1.Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 2. Доставка на ергономичните столове, 3. Предоставяне на столовете за ползване от страна на двамата управители. С цел предпазване на работещите от подхлъзване и падане, Зафира-бен ООД цели да закупи 2 броя нови улични LED осветителни тела 150 W, които да бъдат поставени във външната част на сградата. По този начин тези улични осветителни тела ще могат да предпазват работещите от падане и подхлъзване, а едновременно с това ще въздействат благоприятно върху очите, нервната система и психиката. LED лампата излъчва насочена светлина, която позволява да се вижда всичко перфектно, но без да има натоварване за очите. LED лампите не излъчват вредна синя светлина. Планираме закупуването и на 5 броя стационарна, преносима бактерицидна лампа- 38 W, предназначението на които ще бъде да унищожава РНК и ДНК на бактерии и вируси, като по този начин предпазва работещите от вирусни и паразитни заболявания. Осигуряването на осветителните тела ще бъде осъществено на следващите четири етапа: 4. Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 5. Авансово плащане /при необходимост/ 6. Доставка и инсталиране на новите осветителни тела. 7. Окончателно плащане. Сериозен проблем за здравето на работещите в Зафира бен ООД Оператори на машини за опаковане, пекари и майстор производство на тестени изделия е наличието на кондензация, поради високата влажност на въздуха. Този проблем се наблюдава както в помещението, където се извършва рязането и пакетирането на хляба. така и в залата за втасване и печене на хляба. Парата се получава в процеса на изстудяване на хляба. За да предотвратим процеса на кондензация е необходимо да закупим Смукателна система за пекарната, която да монтираме в залата за втасване и печене на хляба. Това ще предотврати процеса на кондензация, като по този начин ще подобри работната среда на Операторите на машини за опаковане. Доставката и монтажа на смукателната система за пекарната ще включва следните елементи: 1. Закупуване на 1 брой Мотор с изнесен двигател-трифазен, 2. Заготовка на 35 кв. м. от поцинкована ламарина, 3. 1 брой Отвор в сандвич панел, 4. Доставка на 1 брой Мека връзка, 5. доставка на 1 брой Завършващ елемент с мрежа, 6. Доставка на 90 кг Укрепваща конструкция, 7. Доставка и монтаж на 4 броя вентилационни решетки+механизми СВР 600/300, 8. Доставка на 1 брой стойка мотор и 9. Монтаж на 1 брой мотор. Доставката и монтажа на смукателната система за пекарната ще се осъществи на следващите четири етапа: 8. Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 9. Авансово плащане /при необходимост/ 10. Доставка и монтаж на смукателната система за пекарната и 11. Окончателно плащане., Contracted Amount: 4 940.00 , Reported Amount: 8 756.99
  • Activity: Дейност 2 „Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията; в т.ч. за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труда, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите, както и за подобряване на социалния климат“, под дейност 3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло": Проблемите и нуждите на целевата група, свързани с ползваните лични предпазни средства /ЛПС/ и специално работно облекло /СРО/ са подробно описани в раздел 11.2.Описание на целевата група, където е обоснована и нуждата от по-модерни и по-качествени ЛПС и СРО, в сравнение с наличните. В съответствие с предписанията, дадени в оценката на риска относно ЛПС и СРО, ще закупим нови ЛПС и СРО по списък- приложение към настоящия проект. Ще закупим зимни и летни работни костюми от естествени материали и материи, топло и студоустойчиви, прахоустойчиви, антистатични, с ограничена горимост и по-висок експлоатационен срок. Освен безопасност, функционалност и паропроницаемост, работните ръкавици трябва да предпазват от механични опасности, срязване, пробождане и др. Поради това, се цели закупуването на ръкавици, изработени от олекотен, устойчив материал, със стоманени и кевларени нишки, противосрезни, топлоустойчиви. Ползваните сега обувки ще се заменят според длъжността и сезона, за който се закупуват- половинки и цели, с метално бомбе, осигуряващи максимална защита срещу пробождане, изработени от естествена кожа, с мека и киселинно устойчива подметка, защитена от подхлъзване и устойчива на нагряване. Съгласно приложения списък на лицата, ползващи ЛПС и СРО, по отделните групи ЛПС и СРО, ще закупим следните видове, обобщени по длъжности: 1 За длъжност „Общ работник“ /4 лица на щат/ се полагат: -Работно яке-3 броя /бр/, Работен панталон-3 броя, Полугащеризон-3 броя, Зимно яке-3 броя, Тениска-3 броя, Защитни ръкавици за обща работа-3 чифта на седмица, Обувки- половинки-3 чифта, Обувки-цели-3 чифта, Работен елек светлоотразителен-3 броя. 2. За „Майстор производство на хлебни изделия“ /3 лица/: -Тениска-2 бр, Топлозащитни ръкавици-1 чифт за 1 смяна, Защитни обувки /галоши/, устойчиви срещу подхлъзване-2 чифта, Работен панталон-2 бр, Работен елек-2 бр, 3. За „Пекар“ /5 лица/: -Тениска-5 бр, Топлозащитни ръкавици-2 чифта за 1 смяна, Защитни обувки /галоши/, устойчиви срещу подхлъзване-5 чифта, Работен панталон-5 бр, Работен елек-5 бр, 4. За „Машинен оператор опаковане/увиване /2 лица/“: -Работно яке-2 бр, Работен панталон-2 бр, Полугащеризон-2 бр, Зимно яке-2 бр, Тениска-2 бр, Обувки-половинки-2 чифта, -Обувки-цели-2 чифта, Работен елек светлоотразителен-2 бр, 5. За „Шофьор товарен автомобил“ /8 лица/: -Работно яке-8 бр, Работен панталон-8 бр, Полугащеризон-8 бр, Зимно яке-8 бр, Тениска-8 бр, Обувки- половинки-8 чифта, -Обувки- цели-8 чифта, Работен елек светлоотразителен-8 бр, Респираторни предпазни маски срещу COVID-19- 7 бр дневно, Ръкавици за еднократна употреба- 7 бр дневно, 6. За „Чистач производствени помещения /1 лице/“: -Полумаска, или аспиратор с филтър-1 бр, Обувки-половинки-1 чифт, Обувки-цели-1 чифт, Работно яке-1 бр, Работен панталон-1 бр, Полугащеризон-1 бр, -Зимно яке-1 бр, Тениска-1 бр, Работен елек светлоотразителен-1 бр, Работни ръкавици при използване на дезинфекциращи препарати-1 чифт на месец, Топлозащитни ръкавици-1 чифт на смяна, 7. За „Продавач-консултант“ /1 лице/: - Обувки-половинки-1 чифт, Обувки-цели-1 чифт, Работно яке-1 бр, Работен панталон-1 бр, Полугащеризон-1 бр, Зимно яке-1 бр, Тениска-1 бр, -Работен елек светлоотразителен-1 бр, Защитни ръкавици за обща работа /при продажба на специфични строителни материали/-1 чифт на седмица, 8. За „Управител“ /2 лица/: - Обувки-половинки-2 чифта, Обувки-цели-2 чифта, Зимно яке-2 броя, Работен елек светлоотразителен-2 броя. Етапи на изпълнение: 1. Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателно писмо, 2. Авансово плащане /при необходимост/, 3. Доставка на ЛПС и СРО, 4. Раздаване на ЛПС и СРО на служителите за ползване, 5. Окончателно плащане., Contracted Amount: 10 441.00 , Reported Amount: 10 441.00
  • Activity: Дейност 3 „Подкрепа за практики за въвеждане на иновативни, по-производителни и „по-зелени” модели за организация на труда в предприятията, под дейност 3.3. Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка, спортуване и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятията". : Зафира-бен ООД е малко предприятие, което не може да предложи условия за столово хранене. Проблемът за осигуряване на нормални условия за преобличане също е съществен проблем, посочен в раздел 11.2. Описание на целевата група. Обособяването и оборудването на помещения за отдих и хранене е важно както от г.т. на мотивацията на лицата да продължат да работят при нас, така и по отношение на тяхното здраве и тяхната производителност. В настоящия момент разполагаме с едно обособено, но не достатъчно оборудвано помещение за преобличане и почивка, което се използва и като място за хранене. Помещението се намира в с. Зафирово, ул. Христо Ботев №16, с квадратура само 7,5 кв. м.. Разширяването на производствената база предвижда и обособяване на допълнително помещение за отдих, преобличане и хранене, което ще се намира на същия адрес и ще бъде с квадратура 18 кв.м. Плановете ни предвиждат, това допълнително помещение за отдих, преобличане и хранене с площ от 18 кв.м.да бъде специализирано, предназначено само за отдих, преобличане и хранене, като кухнята ще е в коридор, отделно от стаята , но с връзка-достъп. И двете помещения- съществуващото и новото, ще имат нужда от оборудване и обзавеждане, за да осигурят на работещите максимален комфорт и възможност за релаксация по време на технологичните почивки. Бихме желали да осигурим и възможно най-добрите условия за съхранението на храната, която работниците и служителите са си приготвили в домашна обстановка. За тези, които не са успели да си приготвят храна в къщи, но имат налични продукти, бихме искали да създадем условия за бързо приготвяне на топла храна в стаята за хранене със закупуване на микровълнова фурна. Периодичните почивки по време на работа изискват наличие на условия за отдих, каквито до момента не сме успели да създадем. Необходимо е също да осигурим и максимално удобен и достатъчен достъп до питейна вода, тъй като в момента разполагаме само с една електрическа кана, която е крайно недостатъчна. Бихме желали да мотивираме допълнително нашите работници със закупуването на кухненско обзавеждане и електрически уреди, които ще могат да осигурят максимални удобства за работещите, които ще ползват двете помещения за преобличане, почивка и хранене. Нужно е решаване на проблема и с отоплението и с аспирацията и в двете помещения. За тази цел предвиждаме помещенията за преобличане, почивка и хранене да бъдат обзаведени, като бъдат закупени следните социални придобивки: 15 броя шкафчета за дрехи 60х50х180 см, 1 брой трапезна маса 250х100х75 см с 36 мм плот и страници, 8 броя трапезни столове, 1 брой кухненска мебел 185х140 см, 1 брой диван 220х95 см, 1 брой котлон, 1 брой мивка ляв/десен плот 228/ коустлайн 324, 1 брой смесител. За целите на оборудването на помещенията за отдих, преобличане и хранене ще бъдат закупени: 2 броя колонни климатици, 2 броя автомати за вода, 1 брой хладилна витрина, 1 брой телевизор, 1 брой кафеавтомат, 1 брой ледогенератор, 3 броя конвектори, 1 брой микровълнова фурна, 1 брой пералня, 1 брой сушилня. Всички тези придобивки ще бъдат разпределени между двете помещения за хранене и почивка. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Проучване за избор на доставчик, договаряне и изпращане на възлагателни писма, 2. Авансово плащане в полза на доставчика при необходимост, 3. Доставка и монтаж на оборудването и обзавеждането, 4. Окончателно разплащане с доставчиците, 5. Ползване на социалните придобивки от страна на работещите в Зафира-бен ООД., Contracted Amount: 22 788.93 , Reported Amount: 22 788.93

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kamp;K- NIKOLOV, KOLEVamp;SIE, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 12 705.00
  • Contractor: JOAN Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10 441.00
  • Contractor: CLIMATIC GARANT Ltd, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 760.00
  • Contractor: CKAT DESING STUDIO - NARLEV, DANCHEV amp; CO, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10 943.93
  • Contractor: CHERNEV CLIMA SERVICE EOOD, Contracted Amount*: 3 320.00 , Reported Amount**: 3 320.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 26.00 , Reached amount: 28.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 41 986.92 BGN
Grant 41 986.92 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 41 986.92 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN