Identification

UMIS Number BG-RRP-4.023-1209-C01
Project Name Energy renovation of a residential building in Veliko Tarnovo 15 Dimitar Blagoev str.
Beneficiary 000133634 VELIKO TARNOVO MUNICIPALITY
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 04.10.2024
Start Date 04.10.2024
End Date 30.06.2026
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Велико Търново, гр.Велико Търново

Description

Brief description
Проектът предвижда внедряване на мерки за енергийна ефективност, с което да се постигне намаляване на разходите и улесняване по-доброто и ефикасно експлоатиране на многофамилна жилищна сграда , намираща се на ул. "Димитър Благоев" №15, гр.  Велико Търново. Жилищната сграда се състои от 63 индивидуално обособени обекта с жилищно предназначение /апартаменти/,  96,48 % представени в регистрирано по реда на ЗУЕС Сдружение на собствениците.
Посредством инвестицията ще се осигури сигурна и съвременна модерна жилищна среда в резултат от която да се постигнат минимум 65 % спестяване от нормализираното потребление на първична невъзобновяема енергия.
За целта е изготвено обследване за енергийна ефективност на цитирания обект, включващ внедряване на енергоспестяващи мерки върху  6373,62  кв. м. РЗП жилищна инфраструктура, които да доведат до понижаване на годишното потребление на първична невъзобновяема енергия от  1888233,23 kWh/год. до  521763,41 kWh/год., намаляване на емисиите на парникови газове с  288,34
  tCO2 /год. водещо до  72,37 % спестяване на потребление на първична невъзобновяема енергия.
Activities
  • Activity: Организиране на процедури за избор на изпълнители по реда на ЗОП : До 2 месеца от подписване на ДФИНПВУ екипът за изпълнение на проекта ще подготви и обяви всички процедури за избор на изпълнители на обществените поръчки, групирани въз основа на вида на процедурата и времето за изпълнението в периода на проекта в т.ч.: 1. Избор на изпълнител за изпълнение на инженеринг за обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Димитър Благоев" № 15, гр. Велико Търново"; 2. Упражняване на строителен надзор и изготвяне на оценка за съответствието в рамките на изпълнение на строително-монтажни работи за обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Димитър Благоев" № 15, гр. Велико Търново"; 3. Извършване на независима експертна оценка за целите на настоящия проект;, Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение чрез инженеринг на обект "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Димитър Благоев" 15, гр. Велико Търново ": Изпълнението на строително-монтажните работи по проектното предложение ще бъде възложено и изпълнено чрез инженеринг (проектиране, строителство и авторски надзор). Многоетажната жилищна сграда е построена през 1986 год. Основни обемнопланировъчни и функционални показатели: Сградата е масивна, с три входа, един осем етажен, един седем етажен и един шест етажен с полуподземен етаж с разположени в нея 63 жилища със складово помещение към всяко едно на полуподземния етаж на съответния вход. Вертикалната комуникация в сградата е по двураменно стоманобетонно стълбище. Застроеният обем е 20087,83 куб.м., а отопляемият -13499,25 куб.м. Кота сграда спрямо средно ниво прилежащ терен на улицата е 25,60 м. Конструктивната височина на полуподземен етаж е 2,68 м., жилищни етажи - 2,90 м. Брой етажи в т.ч. подземни, полуподземни и надземни - 8. Съгласно извършеното енергийно обследване, при съществуващото състояние на сградата, същата има клас на потребление "Е" и не изпълнява изискванията за енергийна ефективност. Ограждащите стени, дограмата и подовете са с висок коефициент на топлопреминаване. Предвижда се реализирането на топлинно изолиране на външните стени, покрива и пода, подмяната на дограмата и подмяната на осветителните тела в общите части на сградата. Установен е потенциал за намаляване на действително необходимите разходи с72,4%, равняващ се на 1366469,816 kWh. След реализацията на инвестицията се очаква сградата да приеме клас "А" на енергопотребление. СМР ще се извърши по одобрен проект и издадено Разрешение за строеж от Община В. Търново. При строителството ще се спазят действащите нормативни документи., Contracted Amount: 1 424 842.74 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Упражняване на строителен надзор и оценка за съответствие: Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба №3 от 2003г. на МРРБ за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане изискванията на Наредба от 2015 г. за условията и реда за влагане на строителни продукти в строежите на Република България. Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на целия процес по извършване на СМР Контрол ще бъде осъществяван и по отношение спазването на линейния график на етапите на изпълнение на СМР. Наред с това ще се извършва точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР на обекта на интервенция, както и предварителен и текущ контрол върху съответствието на извършваните СМР на обекта и договорените за изпълнение СМР, което включва задължително ежедневно присъствие на обекта на интервенция по време на строителството на отговорните членове от екипа на избраната фирма-изпълнител. Очаква се в хода на изпълнение на дейността да се извършва отчитане, проверяване и подписване чрез екипа от правоспособни квалифицирани лица от надзорния състав на изпълнителя актовете за изпълнени СМР, с които се документират количеството, обемът и стойността на извършените видове СМР на обекта по договорени цени, съгласно сключения договор за строителство. В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена и оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите, предвид типа на процедурата за строителството чрез инженеринг. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад. Комплексния доклад обхваща проверка за съответствие на проектната документация с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; изискванията за взаимна съгласуваност между частите на техническия проект; изискванията за пълнота и структурно съответствие на инженерните изчисления; изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена опасност, ако има такива; други специфични изисквания към определени видове строежи съгласно нормативен акт, ако има такива; изискванията на влезли в сила административни актове, които са необходимо условие за разрешаване на строителството по ЗООС, ЗБР, ЗКН или друг специален закон; изискванията за селективно разделяне на отпадъците, образувани по време на строително- монтажните работи и дейностите по разрушаване с цел осигуряване на последващото им оползотворяване. Стойността на разхода за цитираната дейност е посочена в Раздел 7 "Бюджет", съгласно указанията за допустимост на дейности и разходи по Процедурата. , Contracted Amount: 32 887.88 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Управление на проекта, публичност и комуникация.: Организация и управление на проекта - Дейността цели да осъществи максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата по проекта, както и да се координира и контролира постигането на заложените цели. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1.Определяне и назначаване на екипа: Екипът за управление на проекта ще включва ръководител, техническо лице и счетоводител като ще бъде назначен от Водещия партньор, община Велико Търново, съгласно действащото национално законодателство. Екипът ще бъде сформиран от експерти с квалификация и професионален опит, съобразени с изискванията на Насоките за кандидатстване и със спецификата на предвидените дейности. 2. Текущо и финансово управление на проекта; 3. Участие в провеждането на процедури по реда на ЗОП; 4. Вътрешен мониторинг на проекта. Информация, комуникация и публичност - Дейността стартира непосредствено след подписване на ДФИНПВУ Целта е да се информира цялата общественост за ползите и резултатите от изпълнението на проекта. По време на изпълнението на проекта, КП ще информира обществеността за получената подкрепа, посредством: * Публикации на уеб-страница си за целия период на изпълнение на проект с кратко описание на дейностите на проекта, неговите цели, резултати, като посочва финансовата подкрепа на ЕС с цел осведомяване на масовата общественост за постигнатия напредък. * Изработка, доставка и монтаж на временен билборд - 1 брой с голям размер с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ След приключване на СМР билбордът ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела. * Изработка, доставка и монтаж на информационна табела - 1 бр., с текстова и визуална информация съгласно, член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета за създаване на МВУ и Условията за кандидатстване за получаване на средства за изпълнение на инвестиции от крайни получатели по МВУ. * Организиране и провеждане на публични събития - общо 2 бр.: начална и заключителна пресконференции. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез публикувана на интернет-страницата на община Велико Търново информация, непосредствено преди и след събитията. Реализацията на дейностите по информация и публичност ще се възложи на изпълнители по сключени с община Велико Търново по реда на ЗОП договори със сходен предмет на дейност., Contracted Amount: 25 166.19 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Въвеждане в експлоатация: След завършването на строежа и приключване на приемните изпитвания се предвижда изпълнителят на строителен надзор с оглед въвеждане на обектите в експлоатация да представи окончателния доклад по чл. 168, ал. 6, договорите с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура, технически паспорт, документи удостоверяващи качеството на строежа, строително разрешение /констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа, с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания, документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти със съществените изисквания към строежите, удостоверение по чл.54а от ЗКИР от Агенция по Геодезия, картография и кадастър и др, Contracted Amount: 4 589.01 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвяне на Обследване за енергийна ефективност, Технически паспорт, Доклад и Сертификат за енергийни характеристики на жилищната сграда: Дейността е извършена от Сдружение на собствениците „Гр. Велико Търново, ул. Димитър Благоев 15“ на етап преди подаване на настоящото проектно предложение. Изготвената документация е регистрирана в деловодството на община Велико Търново със Заявление за участие по настоящата Процедура с Вх. № 34-ДД-5773-2/27.04.2023 год., Contracted Amount: 40 000.84 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на независима експертна оценка: След изпълнението на строително-монтажните работи се предвижда изготвянето на независима експертна оценка. Същата ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор /лице от регистъра по чл.44, ал.1 от ЗЕЕ/. Оценката предвижда да докаже, че са внедрени предписаните мерки за енергийна ефективност за постигане на спестяванията вследствие обновяването на жилищната сграда., Contracted Amount: 7 648.34 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Condominium association Veliko Tarnovo, Veliko Tarnovo municipality Buzludja scr 15 Dimitar Blagoev str,, Contracted Amount*: 40 000.84 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Rusanka, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: eng.Ivailo, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Iliana, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Daniela, Contracted Amount*: 7 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Completed energy-efficiency renovation of multi-family residential buildings – renovated housing infrastructure (gross floor area), Measure Unit: m2, Base Value: 0.00 , Target amount: 6 373.62 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Reduced greenhouse emissions, Measure Unit: Tones CO2, Base Value: 0.00 , Target amount: 288.34 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Reduction of the annual consumption of primary energy kWh/year., Measure Unit: kWh/година, Base Value: 1 888 233.23 , Target amount: 521 763.41 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 % in primary non-renewable energy consumption, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 72.37 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of renovated housing units, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 63.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 535 135.00 BGN
Grant 1 535 134.96 BGN
Self amount 0.04 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 83.33 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Избор на изпълнител СМР за инженеринг на обект: "Многоетажна жилищна сграда на ул. "Димитър Благоев" 15, гр. Велико Търново" , Estimated Amount: 1 424 842.79
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за строителен надзор и оценка на съответствието, Estimated Amount: 32 887.88
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител на независима експертна оценка, Estimated Amount: 7 648.34

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN