Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.024-1312-C02
Project Name Implementation of an entrepreneurial idea of an enterprise DTS-BG LtD.
Beneficiary 204856030 DTS-BG LtD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 23.08.2019
Start Date 23.08.2019
End Date 16.07.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Угърчин, гр.Угърчин

Description

Brief description
ДТС-БГ ООД е създадено през месец ноември 2017 г. със седалище и адрес на управление в гр. Ловеч. Дружеството е с основен код на дейност по НКИД 32.50: Производство на медицински и зъболекарски инструменти и средства.

Настоящото проектно предложение е изготвено в отговор на нарасналата потребност от производство на висококачествени ортопедични изделия, които в по-голяма степен да отговарят на нуждите на пациентите, които страдат от различни заболявания и травми на опорно-двигателния апарат.  То цели получаването на фокусирана подкрепа за развитие и стартиране на производствена дейност от новосъздадено предприятие, чиято амбиция е да се превърне в една от водещите компании в производството на ортопедични помощни средства. Икономическата дейност, която дружеството възнамерява да развива съгласно НКИД  попада както в обхвата на областите, свързани с европейски и регионални предизвикателства, така и на ИСИС.

Реализацията на проекта  ще спомогне за разрешаването на един от основните проблеми при стартирането на самостоятелна стопанска дейност, а именно - достъпа до първоначално финансиране за пазарна реализация на нова бизнес идея . Така ще бъде постигната основната цел на проекта - развитие на ново устойчиво предприятие в областта на производството на ортопедични изделия и утвърждаването му на пазара като стабилна и конкурентоспособна компания.
Проектът включва следните дейности:
1. Реализиране на пазара на предприемаческа идея.
2. Визуализация на проекта.
Чрез изпълнението на дейностите по проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
1. Успешна пазарна реализация на нова бизнес идея.
2. Налагане на пазара на нов стопански субект.
3. Осигурена заетост на минимум 7 лица, включително и за лице с трайни увреждания.
4. Реализиране на нетни приходи от продажби за период от три години след края на проекта в размер на 159.41% спрямо
заявената БФП.
5. Постигане на EBITDA за период от три години след края на проекта в размер на 18.37 % спрямо заявената БФП.
Activities
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 7 бр.; закупуване на Мобилна работна станция - 3 бр.; Водна баня - 2 бр.; закупуване на 10 бр. шевни машини; наем на работно помещение за целите на проекта; създаване на сайт,; изработване на маркетингов план), - част 1: Като част от дейността ще бъдат наети 7 бр. квалифициран персонал, необходим за производството на ортопедични изделия. Ще бъде закупено и необходимото оборудване - Мобилна работна станция - 3 бр.; Водна баня - 2 бр.; Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред- 1 бр; Двуиглов петконечен оверлог - 1 бр.; Едноиглова дигитална шевна система за двуконечен затворен грайферен бодов ред - 1бр; Едноиглова цилиндрична права машина - 1 бр.; Електронна двуконечна машина за програмируеми шевове - 1 бр.; Банциг - 1 бр.; Eлектрическа дискова ножица - 1 бр.; Машина за автоматично, топло рязане и отброяване на детайли - 1 бр.; Кроялна маса - 1 бр.; Устройство за отрязване края на настила - 1бр.; С цел позиционирането на пазара на ДТС-БГ ООД ще бъдат изработен маркетингов план за пазарна реализация на предприемаческата идея, ще бъде създадена интернет страница на дружеството и ще бъде наето работно помещение за осъществяване на производствена дейност. Дейността предвижда осъществяването на следните инвестиции, необходими за стартиране и развитие на производство на ортопедични изделия: 1. Наемане на квалифициран персонал, състоящ се от следните експерти: 1.1. Технолог на ортопедични продукти. Тази длъжност ще бъде заета от предприемача Албена Андреева, като за нея се предвижда 18-месечен период на заетост на 4 часа. Нейните функции ще бъдат свързани основно с изготвяне на технически спецификации на продуктите и изработване на технологични схеми в производството - за всички произвеждани продукти. Повече детайли относно задълженията и отговорностите на технолога на изделията се съдържат в т.9 екип. 1.2. Кинезитерапевт - 2 бр. На тази позиция ще бъдат наети 2 лица - Веселин Христов и Георги Петров, които са част от квалифицирания персонал, който е обект на оценка по проекта. Веселин Христов ще бъде нает за период от 18 месеца на пълен работен ден. Неговите задължения са свързани с изработката на всички видове продукти на дружеството, както и с приспособяване и фиксиране на шини и ортези към крайниците на индивидуалните клиентите. Идентични ще бъдат и задълженията по проекта на втория кинезитерапевт - Георги Петров, чиято заетост, в съответствие с производствените нужди, ще бъде за период от 15 месеца и на 4 часов работен ден. 1.3. Координатор производство - необходим е за гарантиране обезпечеността на производството с материални ресурси и разработването и изпълнението на производствените програми и календарни графици. Лицето, което ще заеме тази длъжност, е част от допълнителния квалифициран персонал и поради тази причина не е посочен поименно. За него се предвижда целодневна заетост през цялото изпълнение на дейността. 1.4. Шивач - 3 бр. За да придобият естетичен търговски вид и за да са удобни за ползване, всички ортопедични изделия, които ще бъдат произвеждани, ще бъдат тапицирани, зашивани и брандирани с логото на компанията. Поради тази причина проектът предвижда наемането на 3 бр. шивачи, които да работят с предвидените за закупуване шевни машини. В съответствие с производствените планове на дружеството и сроковете за доставка на шевните машини, двама от тях ще бъдат назначени за период от 12 месеца, а един от тях - за 6 месеца. И за тримата се предвижда заетостта да бъде полудневна. 2. Придобиване на ДМА. 2.1. Преносима работна станция - 3 бр. С цел обезпечаването на работния процес, дружеството има нужда от 3 бр. преносими работни станции, които ще бъдат използвани от следните експерти: - Технологът, който ще разработва техническите спецификации и технологичните схеми на продуктите; - Кинезитерапевтът, който ще води протоколите от изпитванията и производството на продуктите при обработката им във водните бани. Двамата кинезитерапевти ще споделят 1 работна станция; - Координаторът, който ще разработва производствените планове и календарните трафици. 2.2. Водна баня - 2 бр. Използват за загряване на ниска температурна пластмаса, от която се изготвят заготовките на ортопедичните изделия., Contracted Amount: 249 217.50 , Reported Amount: 218 368.66
  • Activity: Реализиране на пазара на предприемаческа идея (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал - 7 бр.; закупуване на Мобилна работна станция - 3 бр.; Водна баня - 2 бр.; закупуване на 10 бр. шевни машини; наем на работно помещение за целите на проекта; създаване на сайт,; изработване на маркетингов план), - част 2: Поради голямата концентрацията на работа в тази производствена ниша и с цел недопускане на тесни места, се предвижда закупуването на 2 бр. водни бани, с които ще оперират кинезитерапевтите. 2.3. Шевни машини. 2.3.1. Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред - ще се използва за шиене на всички текстилни детайли. В машината се въвеждат операции (програми), които лесно се задават при повторно зашиване на детайли. 2.3.2. Двуиглов петконечен оверлог: Предпазва ръбовете на текстилните калъфи и омекотявания от нищене. Присъединява два края на текстила, като отрязва излишния материал. Използва се при изработването ортопедичната седалка и облегалка, както и при омекотяванията за шините. 2.3.3 Едноиглова дигитална шевна система с двуконечен затворен грайферен бодов ред -оборудвана с допълнителна приставка за лесен монтаж на обточващи ленти с различни ширини. Използва се за текстилните опаковки на продуктите, както и за седалката и облегалката. 2.3.4. Едноиглова цилиндрична права машина: Машина за шиене на ципови ленти. Използва се при производството на текстилните опаковки на всички продукти, както и при циповете на седалка и облегалка. 2.3.5. Електронна двуконечна машина за програмируеми шевове: С тази машина се шият опаковките на всички продукти, както и техните дръжки. Служи за изработка на декоративни шевове на продуктите. 2.3.6. Банциг – Изрязва текстила прецизно по очертанията на кройките. Може да реже едновременно няколко пласта текстил с една и съща кройка. Използва се при продуктите ортопедична седалка и облегалка. 2.3.7. Електрическа дискова ножица за: - рязане на всякакъв вид платове и материали – очертава се кройката върху пластмасата , с ножицата се отрязва абсолютно точно .Не се генерира фира, нискотемпературната пластмаса е твърд материал и с този вид ножица се реже изключително лесно. 2.3.8. Машина за автоматично, топло рязане и отброяване на детайли: Ортопедичната облегалка се прикрепя към инвалидния стол посредством тъкан колан, чрез този актив коланът се отрязва точно и се образува стопилка в края. Така материала не се разнищва. По същия начин се нарязват и велкро лентите, с които се закрепват и пристягат индивидуалните шини. 2.3.9. Кроялна маса -представлява широк работен плот, който осигурява необходимото пространство за разстилането на топовете с плат ,както и материалите за индивидуалните шини. 2.3.10. Устройство за отрязване края на настила – Служи за прецизно отрязване на края на навития топ плат. По този начин не се криви края на ролката на текстила,. Използва се за Ортопедичната седалката и облегалката, както и при омекотяването на шините. 3. Наем на работно помещение. Наемане на помещение, в което да се помещава техниката и да се осъществява работния процес . Дружеството не разполага със собствено работно помещение и поради тази причина планира да наеме такова по проекта за период от 18 месеца в гр. Ловеч . В него ще се позиционира техниката и ще се обособят работните места. 4. Изграждане на интернет страница на кандидата. С цел постигане на разпознаваемост сред потенциалните клиенти и предоставянето на точна, достоверна и изчерпателна информация за предлаганите продукти, кандидатът има нужда от разработване и поддържане на своя собствена интернет страница. 5. Изработване на маркетингов план. Дружеството има нужда от прилагане на целенасочени подходи за таргетиране на своите клиенти, както и за по-добро планиране на приходите. Поради тази причина кандидатът планира да получи като външна услуга маркетингов план, който да посочи най-ефективните пазарни практики за достигане до потенциалните клиенти на компанията. 6. Закупуване на материали. Дружеството има нужда от закупуване на определено количество материали, които да вложи в производството на първата партида ортопедични изделия. Такива материали са полиуретанова пяна, алкантара, нетъкан текстил и други., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 21 100.00
  • Activity: Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на 2 бр. табели и 30 бр. стикери) : Дейността ще бъде извършена съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г. Целта е да се постигне широка публичност относно резултатите от проекта и информиране на общността относно ролята на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност 2014-2020 в неговата успешна реализация. Предвид факта, че проектът предвижда осъществяване на инвестиции в ДМА, на мястото на изпълнението му - на входа на офиса на кандидата, ще бъдат поставени, в съответствие с графичните стандарти, 2 информационни табели - временна и постоянна, със следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС, упоменаването на "Европейския съюз", ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 и наименованието на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране , представени в български лева. На временната табела ще бъдат обозначени също и началната и крайната дата на изпълнението на проекта. За маркиране на закупените общо 15 бр. ДМА, на подходящо място на повърхността на всеки от тях, ще се бъдат поставени по два стикера - общо 30 бр. На всеки стикер ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменато "Европейски съюз", наименованието Европейски фонд за регионално развитие, общото лого за програмния период 2014 - 2020г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. След създаването на интернет-страницата на ДТС-БГ ООД, която ще бъде разработена в рамките на настоящия проект, на видно място ще бъде представено кратко описание на проекта с включена информация относно неговите цели и очакваните резултати, основните дейности и периода на изпълнение. Ще бъдат визуализирани емблемата на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността, ще се посочва че се финансира от ОП Иновации и конкурентоспособност чрез Европейския фонд за регионално развитие. Дейността ще бъде осъществявана по време на цялото изпълнение на проекта, ще продължи общо 18 месеца и приключва с успешното реализиране на всички проектни дейности и финализирането на проекта., Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 480.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Studio Dreamtime LTD, Contracted Amount*: 384.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: Unised Ltd., Contracted Amount*: 18 720.00 , Reported Amount**: 21 867.86
  • Contractor: FOT, Contracted Amount*: 3 288.00 , Reported Amount**: 4 110.00
  • Contractor: VELEX INC, Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: I.N.A. - Trading, Contracted Amount*: 59 448.00 , Reported Amount**: 74 310.00
  • Contractor: IBS-BULGARIA, Contracted Amount*: 3 540.00 , Reported Amount**: 4 425.00
  • Contractor: TIK COMPUTERS, Contracted Amount*: 5 000.00 , Reported Amount**: 4 900.00
  • Contractor: Business plan SDK , Contracted Amount*: 10 500.00 , Reported Amount**: 10 200.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Прогнозна стойност на нетните приходи от продажби, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 159.41 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of new enterprises supported (all activities), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Прогнозна стойност на EBITDA, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 18.37 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Employment increase in supported enterprises, Measure Unit: Еквивалент на пълно работно време, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.50 , Reached amount: 2.50
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 249 717.50 BGN
Grant 199 774.00 BGN
Self amount 49 943.50 BGN
Total actual amounts paid 191 958.92 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на материали по проекта, Estimated Amount: 6 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на материали по проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на Водна баня - 2 бр., Estimated Amount: 4 110.00
  • Differentiated position 1: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на Водна баня - 2 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на Мобилна работна станция - 3 бр., Estimated Amount: 4 447.50
  • Differentiated position 1: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на Мобилна работна станция - 3 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на шевни машини, както следва:Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред- 1 бр; Двуиглов петконечен оверлог - 1 бр.; Едноиглова дигитална шевна система за двуконечен затворен грайферен бодов ред; , 1бр; Едноиглова цилиндрична права машина - 1 бр.; Електронна двуконечна машина за програмируеми шевове - 1 бр.; Банциг - 1 бр.; Eлектрическа дискова ножица - 1 бр.; Машина за автоматично, топло рязане и отброяване на детайли - 1 бр.; Кроялна маса - 1 бр.; Устройство за отрязване края на настила - 1бр.; , Estimated Amount: 74 360.00
  • Differentiated position 1: Доставка, инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на шевни машини, както следва:Едноиглова права машина за двуконечен затворен грайферен бодов ред- 1 бр; Двуиглов петконечен оверлог - 1 бр.; Едноиглова дигитална шевна система за двуконечен затворен грайферен бодов ред; , 1бр; Едноиглова цилиндрична права машина - 1 бр.; Електронна двуконечна машина за програмируеми шевове - 1 бр.; Банциг - 1 бр.; Eлектрическа дискова ножица - 1 бр.; Машина за автоматично, топло рязане и отброяване на детайли - 1 бр.; Кроялна маса - 1 бр.; Устройство за отрязване края на настила - 1бр.;
    Contractor: I.N.A. - Trading
    Contract total funded value: 59 448.00
Procedure 5 Subject to due process: Изработване на маркетингов план за реализация на предпиемаческата идея, Estimated Amount: 10 500.00
  • Differentiated position 1: Изработване на маркетингов план за реализация на предпиемаческата идея
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Изработка и доставка на информационни стикери и табели , Estimated Amount: 500.00
Procedure 7 Subject to due process: Наем на работно помещение в гр. Ловеч за период от 18 месеца, Estimated Amount: 23 400.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение в гр. Ловеч за период от 18 месеца
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Създаване на интернет страница на ДТС-БГ ООД, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Създаване на интернет страница на ДТС-БГ ООД
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN