Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.048-0013-C01
Project Name Improving the working conditions in Tyakove Ltd.
Beneficiary 204660924 Tyakove LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 01.11.2019
Start Date 01.11.2019
End Date 01.02.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Куклен

Description

Brief description
Проектът ще удоволетвори потребността на заетите в "Тякове" ЕООД от по-добра работната среда и условия на труд. 
Целевата група на проекта включва всички заети в предприятието - 6 бр. служители и един управител. 
Дейностите, които ще се реализират са:
Дейност 1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Дейността включва осигуряването на средства за колективна защита - монтиране на климатици . 
Дейност 2. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка.
Дейността предвижда осъществяването на ремонт и оборудване на помещение за почивка, съблекалня и санитарните възли.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са:
- Осигурени безопасни и здравословни условия на труд
- Повишаване на производителността, подобряване на ресурсната ефективност и опазване на околната среда
- Осигурени социални придобивки за работещите- места за отдих, хранене и почивка.
Activities
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Дейността по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите включва осигуряването на средства за колективна защита - изграждане на вентилационна система, доставка и монтиране на климатици и осветителни тела. "Тякове" ЕООД възнамерява да осигури средства за колективна защита от неблагоприятен микроклимат и защита от прах, токсични и други вредни вещества, съгласно предвидените в Дейност 1.1 от Условията за кандидатстване по процедурата обявена от МИГ "Куклен - Асеновград" мерки за защита. Работният цех на предприятието е с обща площ 125 кв. м. , като обособените помещения са 3 броя, съответно по 41 кв. м., 50 кв. м. и 34 кв. м. Микроклиматът в затворени помещения е постоянно действащ елемент на работната среда, който има 4 компонента: температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха и топлиннооблъчване. Последният компонент е характерен за работните места в предприятието, поради използване на машини и съоръжения с високи технологични температури, които са източници на допълнително топлинно натоварване. От комбинираното въздействие върху организма на температура, влажност и скорост на движение на въздуха, на фона на организацията на въздухообмена, степента на физическо натоварване, вида на работното облекло и индивидуалната чувствителност, зависи степента на топлинно усещане. При високи температури, висока влажност и ниска скорост усещането за горещо се засилва. Тези взаимодействия върху терморегулацията на тялото са в основата на подходящите подходи за справяне с неблагоприятния микроклимат и осигуряване и поддържане на оптимални микроклиматични параметри. Нормативният документ, който регламентира допустимите норми за температура, влажност и скорост на движение на въздуха и инфрачервена радиация при работа в затворени помещения, е БДС 14776/87г. „Работни места в производствени помещения. Санитарнохигиенни норми за температура, относителна влажност, скорост на въздуха и топлинно облъчване”. В сектор "Производство на изделия от какао,шоколадови и захарни изделия" преобладаващият брой работни места са от категория работа 2 по БДС 6776/87 г. Това е работа, свързана с постоянно ходене, пренасяне на неголеми тежести /до 10 кg/ и дейности, които се извършват непрекъснато в стоящо положение. В конкретния случай извършените замервания на микроклимата обосновават необходимостта от инвестиция в климатична и вентилационна система, осигуряващи следните компонента температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха. Паралелно с това в работното помещение се работи с материали, които съдържат амоняк и се влагат при производството на захарните изделия. Това налага освен защита от неблагоприятен микроклимат да се предвидят колективни средства за защита и от прах, токсични и други вредни вещества, каквото е амоняка. Посочените обстоятелства обясняват необходимостта от закупуването и монтирането на вентилационна система и 3 броя колонни климатици. Етапи на изпълнение на Дейност 1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. 1. Избор на външни изпълнители за осъществяване на дейностите предвидени по проекта. 2. Извършване на предвидените дейности от избраните изпълнители. 3. Приемане на извършените доставки и монтажни дейности. Съставяне и подписване на двустранни приемо-предавателни протоколи. , Contracted Amount: 30 300.00 , Reported Amount: 30 030.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка.: Дейността предвижда осъществяването на ремонт и оборудване на помещение за почивка, съблекалня и санитарните възли. Физиологичния режим на труд и почивка има за цел да постигне оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност като се цели да се минимизира умората и износването на организма и да се увеличи работоспособността. Почивките, които са необходими на работещите в "Тякове" ЕООД са пасивните почивки включващи четене, музика, психично разтоварване. Провеждат се в седяща или друга свободна поза. Пасивна почивка се прилага при заетите с физически труд, висок темп на работа, принудителна работна поза. Работниците от "Тякове" ЕООД извършват физически труд с висок темп и принудителна работна поза, което поражда необходимостта да се осигури подходящо помещение за отдих и почивка. Съществуващата към момента стая за почивка е 16 кв. метра и е с компроментирана дървена дограма, като няма обособено място за хранене на работещите в преприятието. Банята и санитарните възли се нуждаят от ремонт. Съблекалнята е 13,5 кв. метра, а банята и санитарните възли ( 2 бр) са общо 9 кв. метра. Ремонтираните помещение за отдих и почивка, съблекалня и санитарните възли е необходимо да бъдат обзаведени и оборудвани с подходящ инвентар, за да могат да изпълняват предназначението си и да удовлетворяват нуждите от ефективна почивка. Помещението за отдих и почивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден. През работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. Етапи на изпълнението на Дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка": 1. Избор на външен изпълнител за осъществяване на ремонтните дейности. 2. Извършване на ремонтни дейности от избрания изпълнител. 3. Приемане на ремонтните дейности от предприятието. 4. Избор на доставчик на оборудване за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 5. Доставка на оборудването за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 6. Приемане от предприятието на доставеното оборудване. 7. Инструктиране на персонала за работа с новото оборудване , Contracted Amount: 23 455.13 , Reported Amount: 28 803.18

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Bulgroup Engineering Ltd., Contracted Amount*: 30 030.00 , Reported Amount**: 30 030.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 2 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 59 130.64 BGN
Grant 59 130.64 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 58 749.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и монтаж на колективни средства за защита – 3 /три/ броя колонни климатика по проект „Подобряване на условията на труд в Тякове ЕООД - гр. Куклен“ . , Estimated Amount: 30 300.00
  • Differentiated position 1: Доставка и монтаж на колективни средства за защита – 3 /три/ броя колонни климатика по проект „Подобряване на условията на труд в Тякове ЕООД - гр. Куклен“
    Contractor: Bulgroup Engineering Ltd.
    Contract total funded value: 30 030.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN