Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0865-C01
Project Name Increasing energy efficiency in PAUS Ltd
Beneficiary 103216926 PAUS Ltd.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 21.08.2017
Start Date 21.08.2017
End Date 14.09.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, гр.Варна

Description

Brief description
Проектното предложение удовлетворява потребността  на Паус ООД  от по-енергийно ефективно производство, което ще допринесе за  икономическата стабилност  на компанията и ще окаже положителен ефект върху опазването на околната среда. 
Основна цел на проекта е: Подобряване на енергийната ефективност на Паус ООД с цел постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност на предприятието. 
Проектът е изготвен в съответствие с доклад от  енергиен одит (извършено обследване за енергийна ефективност).За постигането на основната цел са заложени следните специфични цели:
1. Инвестиции в енергоспестяващи мерки включващи обновление на технологичното оборудване и оползотворяване на остатъчната топлина при производствените процеси.
 Целта ще бъде постигната с изпълнение на препоръчаните в доклада от от енергийното обследване Мерки. Предвидени са дейности за  закупуване на  нови съвременни системи за печат, които са по-производителни и с по-нисък енергиен разход; закупуване на оборудване което ще позволи остатъчната топлина при работа на машините да се използва за отопление.
2. Оптимизиране  на енергийните разходи, чрез системи за мониторинг и енергиен мениджмънт
За постигане на целта се предвиждат 
-дейност за закупуване и инсталиране на  автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението 
-дейност за внедряване и сертифициране на  система за управление на енергията съгласно международно признат стандарт.
Очаквани резултати:
1. Реализиране на фактор на енергийно спестяване след въвеждане на предвидените в проекта енергоефективни мерки – 70,98%;
2. Намаляване на емисиите на парникови газове 
4. Подобрена ресурсна ефективност
4. По-ниски производствени разходи
5. По-висок производствен капацитет
Постигнатите резултати ще повишат конкурентоспособността на предприятието и неговия принос за опазване на околната среда.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен принтер/скенер/копир-1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 1 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването и пускането в експлоатация на цветен принтер/скенер/копир-1брой. Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за 80% от цветните копия А4, АЗ се използва цветен лазерен копир/принтер/скенер с дек за хартия с няколко чекмеджета и финишър за брошури. Използваното оборудване е с консумирана ел. мощност в режим на работа 3.550 kW и констатирана производителност от 40 копия в минута. То е морално и физически остаряло. Разходите за поддръжка и ремонт са високи. Честите неизправности в печата водят до по-голям процент брак. Препоръчаната мярка в Доклада от енергийния одит е свързана със закупуване на нов съвременен цветен принтер/скенер/копир с дек за хартия с няколко чекмеджета и финишър за брошури, който ще замени съществуващото оборудване при направата на цветни копия А4, АЗ като се постигне по-висока производителност и качество. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка в Доклада са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен принтер/скенер/копир с консумирана мощност 1560 W (от захранващия блок) и 2500 W (от модула за изпичане), скорост на печат 80 брой /минута. След направените изчисления от енергийния одит се установява, че с прилагането на мярката ще се намали енергийното потребление на предприятието и ще се намалят вредните емисии от парникови газове в атмосферата.. По голямата производителност на новото оборудване ще увеличи производствения капацитет на Паус ООД. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 145 396.40 , Reported Amount: 145 396.40
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 2 от енергийния одит. Като част от дейността се предвижда закупуването на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на активите в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за черно-бели копия А4, АЗ се използват два черно-бели копир/принтер/скенер машини. Всеки принтер е с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.2 kW и констатирана производителност от 80 копия в минута при унифициране А4 дуплекс. Използваното оборудване е в експлоатация от 2012 година и е морално и физически остаряло. Поддържането му в добро техническо състояние е свързано с високи разходи за поддръжка. Качеството на копията е задоволително. Препоръчаната мярка в Доклада от енергийния одит е свързана със закупуване на два нови съвременни черно-бели принтер/скенер/копир машини, който да заменят съществуващото оборудване при направата на черно-бели копия А4, АЗ, като се постигне по-висока производителност и качество на продукцията. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка в Доклада са използвани използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара черно-бял принтер/скенер/копир с консумирана мощност 1.800 kW, скорост на печат 113 брой копия/минута при А4 дуплекс (80g/m2) . Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По голямата производителност на новото оборудване ще увеличи производствения капацитет на Паус ООД. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Автоматичното разпознаване на формата на страницата при печат, ще намали възможността за грешки и фира. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 145 533.31 , Reported Amount: 145 533.30
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 3 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за цветен печат върху печатни носители без покритие, дебели и нестандартни печатни носители. се използва многофункционален цветен принтер. Използваното оборудване е с консумирана ел. мощност в режим на работа 0.500 kW и констатирана производителност от 60 м2/час. Използваното оборудване е в експлоатация от 2007 година.То е морално и физически остаряло. Изискват се високи разходи за ремонт и поддръжка. Качеството на на печата е ниско, налага се спиране на процеса за отстраняване на неизправностите, което води до висок процент на негодни копия (брак).Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен цветен широкоформатен принтер/скенер/копир, който да замени съществуващото оборудване при цветния печат върху печатни носители без покритие, дебели и нестандартни печатни носители. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен широкоформатен принтер/скенер/копир с консумирана мощност в режим на активност 395 W, скорост на цветен печат 247 м2/час. Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка предвижда разширяване на съществуващо производство и капацитета на стопанският обект като цяло. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Принтерът е изработен от стомана и от пластмаса с висока степен на рециклиране: най-малко 86% от печатния модул може да бъде преработен или рециклиран. Опаковката на тонер касетата може да бъде използвана повторно като касета за поддръжка – тя е изработена от рециклируема пластмаса. Тези характеристики ще окажат положителен ефект върху опазването на околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 86 183.65 , Reported Amount: 86 183.65
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 4 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи се използва черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.8 kW и констатирана производителност от 2 м2/мин. Използваното оборудване е в експлоатация от 2007 година. То енергоемко, физически и морално остаряло. Поддържането му в добро техническо състояние е свързано с високи разходи за ремонт и поддръжка. Качеството на на печата е ниско, като се налага спиране на процеса за отстраняване на неизправностите, което води до висок процент на негодни копия (брак).Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка, който да замени съществуващото оборудване при за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка с консумирана мощност в режим на активност 1600 W, скорост на печат 9 броя размер A1/мин (4,5 м2/мин). Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка предвижда разширяване на съществуващо производство и капацитета на стопанският обект като цяло. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията., Contracted Amount: 103 590.54 , Reported Amount: 103 590.54
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване ( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 5 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Към настоящият момент, за цветни копия се използва цветен копир/принтер/скенер с консумирана ел. мощност в режим на работа 2.2 kW и констатирана производителност от 12 копия в минута. Използваното оборудване е в експлоатация от 2005 година. То е морално и физически остаряло -изисква големи разходи за ремонт.Качеството на копията е ниско, често се налага спиране на печата за отстраняване на неизправности в печата, което води до висок процент на негодни копия брак. Препоръчаната мярка е свързана със закупуване на нов съвременен цветен принтер/скенер/копир, който да замени съществуващото оборудване при за копиране, сканиране, разпечатване и сгъване на черно-бели чертежи. За изчисление на енергийните разходи на компанията след реализиране на препоръчаната мярка са използвани техническите характеристики на съвременен предлаган на пазара цветен принтер/скенер/копир с консумирана мощност в режим на активност 2500 W, скорост на печат А4 цветни копия - 55 броя/мин. Като резултат от одита се установява че с прилагането на мярката ще се реализират енергийни спестявания и ще се намалят вредните емисии на парникови газове. По ниския енергиен разход ще намали себестойността на продукцията. Ще се реализират икономии от разходи за ремонт и техническо обслужване. Техническата възможност за използване на рециклирана хартия и минимизирането на бракуваната продукция ще подобри ресурсната ефективност. Въвеждането на тази енергоспестяваща мярка ще повиши производствения капацитет на предприятието. Резултатите от дейността ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 33 053.53 , Reported Amount: 33 053.53
  • Activity: Оползотворяване на остатъчната топлинна енергия( дейността ще бъде извършена чрез закупуването на рекуператор- 1 брой): Дейността се отнася към изпълнение на Мярка 6 от енергийния одит. Като част от дейността се предвижда закупуването на рекуператор- 1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация е инвестиция , чрез която ще се реализират енергийни спестявания и ще се повиши енергийната ефективност на Паус ООД. Енергоспестяващите мерки по проекта ще се изпълняват в производствената база, находяща се в гр. Варна, ул. "Македония" № 25. В сградата има инсталирано оборудване – принтери и мултифунционални устройства, които в работен режим активно отделят топлина. Тази топлина се изхвърля, заедно с отделените миризми чрез вентилацията в атмосферата. Чрез настоящата дейност Паус ООД ще оползотвори остатъчната топлинна енергия чрез рекуператор с ефективност 70% и дебит 250 [m3/h]. Работният режим е съобразен с режима на работа в производствената база. Инвестицията се предвижда като препоръчана мярка от енергийния одит. Рекуперацията се изразява в оползотворяване на отпадната топлина от инсталираните в базата машини, отведена от смукателната вентилация. След въвеждане на рекуператора отпадната топлина ще се използва за затопляне на входящия в помещението въздух. Работният режим е съобразен с режима на работа в производствената база и мощността на инсталираното оборудване. Вследствие на изпълнение на дейността ще се реализират енергийни спестявания от разходите за отопление, ще се намалят вредните емисии на парникови газове. Тези резултати ще повишат енергийната ефективност на Паус ООД, респективно ще намалят производствените разходи и ще допринесат за икономически растеж и конкурентоспособност на компанията. Постигнатите икономии от разходи за отопление ще повишат ресурсната ефективност на предприятието. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 3 385.70 , Reported Amount: 3 280.00
  • Activity: Въвеждане на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението(дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой): Дейността се отнася към Мярка 7 от енергийния одит Като част от дейността се предвижда закупуването на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ)-1 брой Принос на дейността към настоящия проект- закупуването и пускането на актива в експлоатация ще даде възможност да се управлява енергопотреблението в предпиятието и да се оптимизират енергийните разходи. Към настоящият момент в предприятието не са налични средства за измерване на енергийните и материалните потоци. Консумираната енергия е само електрическа. Събирането и анализа на информацията за потреблението на енергия е изцяло ръчно. На база на обема на поръчките се определят материалните потоци, а след изпълнението на поръчките се следи за качеството на изпълнение, вложените материали и се отчитат разходите за тях. Намаляването на енергийните разходи към настоящия момент е свързано с човешкия фактор, чрез поведенчески мерки, което не подлежи на постоянен контрол. След направения анализ и препоръки от енергийното обследване “ПАУС” ООД предвижда да внедри автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната СМЕ представлява електронна система, която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в Главното разпределително табло на компанията, монтиране на хaрдуер който да събира информацията от измервателните прибори и инсталиране на софтуер за обработване на информацията. Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни управленчески решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. На база на приетите практики, начина, по който ще бъде изпълнена СМЕ конкретно за предприятието и след обучение на персонала, чрез експертна оценка е прието, че тя ще доведе до 10% енергийни спестявания след внедряването й. Оптимизирането на енергопотреблението след изпълнение на дейността ще допринесе за повишаване на енергийната ефективност на ПАУС ООД Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 4­ти месец) 2. Сключване на договори (5ти месец) 3. Доставка на активa и подписване на приемно­предавателен протокол (от 6­ти до 9ти) месец 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финален приемно­предавателен протокол.(10ти месец) , Contracted Amount: 750.00 , Reported Amount: 750.00
  • Activity: Kонсултантски услуги за въвеждане на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги:въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му) : Като част от дейността се предвиждат инвестиции в следните услуги: 1 Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 Услугите включват първоначална диагностика на настоящите условия във фирмата, определяне на основния пакет документи, разработка на документацията преглед и одобрение на документацията от ръководството, утвърждаване на документите,внедряване на разработената документация. Следва провеждане на обучения на служителите, относно документацията на Система за управление на енергията и приложението и в дейността на всеки служител / работник; подготовка за сертификация – повеждане на вътрешен одит и преглед от ръководството. Като финален етап- Доклад от вътрешен одит и Протокол за преглед от ръководството, отстраняване на всички пропуски, констатирани по време на одита, по отношение на документацията 2.Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 Ще бъдат извършени следните дейности от сертифициращия орган 1) одит за адекватност – има за цел да установи доколко внедрената система за управление на енергийната ефективност и съответно използваната документация съответства на изискванията на стандарт ISO 50001:2011, като на този етап се определя точния обхват и граници на системата за управление; 2) одит за съответствие – има за цел да провери доколко процесите по управление на енергийната ефективност в организацията отговарят на описаното в документацията и дали дейностите се извършват в съответствие със стандарта. След успешното приключване на одита и след отстраняване на евентуалните несъответствия, на „ПАУС“ ООД ще се издаде акредитиран сертификат по стандарт ISO 50001:2011 от орган по сертификация, акредитиран съгласно ISO/IEC/17021 или последващи версии . Принос на инвестицията към изпълнение на проекта: За внедряването на стандарта ISO 50001 Паус ООД ще изпълни изискванията за разработване, въвеждане, поддържане и подобряване на система за енергийно управление. Системата ще позволи на предприятието да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийната ефективност, ще даде възможност да бъде идентифицирано миналото, настоящото и бъдещото потребление на електрическа енергия . Анализът на получените данни ще подпомогне взимането на управленчески решения и разработването на политика за оптимизиране на енергийния разход в предприятието. Ще се приложат специфични изисквания на Стандарта за измерването на консумираната енергия и внедряването на измервателни системи, които да документират, отчитат и валидират непрекъснатото подобряване в областта на енергийното управление. Стандартът ще се приложи към всички променливи, които оказват влияние на енергийните характеристики и могат да бъдат наблюдавани и повлиявани -планиране и закупуване на оборудване, човешки ресурси и др. Мерките, които ще бъдат изпълнени за сертифицирането на ПАУС ООД по ISO 50001 ще подобрят енергийното управление в предприятието, респективно ще намалят енергийните разходи и емисиите от парникови газове. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1­ви­ до 2­ри месец) 2. Сключване на договор (3ти месец) 3. Дейности за въвеждане на системата за управление на енергията съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (3ти - 4ти месец) 4. Сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 (5ти месец) , Contracted Amount: 26 050.00 , Reported Amount: 12 000.00
  • Activity: Извършване на енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”): Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност преди подаване на проектното предложение. Докладът от енергийният одит съдържа анализ на съществуващото положение в предприятието. На базата на извършени технически изчисления са препоръчани мерки за реализиране на енергийни спестявания. Мерките включват подмяна на съществуващото технологично оборудване с ново такова, с по-нисък енергиен разход. Предвидени са мерки за оползотворяване на остатъчната топлина при производствените процеси и мониторинг на енергопотреблението. В резултат на енергийното обследване са идентифицирани възможностите за пестене на енергия, и предложени решения за редуциране на енергийните разходи. Това води до директно подобряване на рентабилността и повишаване на конкурентоспособността на предприятието, респективно до изпълнение на общата цел на проекта. , Contracted Amount: 13 500.00 , Reported Amount: 13 500.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SAVANTO AD, Contracted Amount*: 359 630.19 , Reported Amount**: 513 757.42
  • Contractor: KASI AUTOMATION Ltd., Contracted Amount*: 525.00 , Reported Amount**: 750.00
  • Contractor: Tangret LTD, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: CELSIUS LTD, Contracted Amount*: 2 369.99 , Reported Amount**: 3 280.00
  • Contractor: AN ENERGY LTD, Contracted Amount*: 12 150.00 , Reported Amount**: 13 500.00
  • Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA, Contracted Amount*: 6 570.00 , Reported Amount**: 7 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 4.31 , Reached amount: 4.31
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.26 , Reached amount: 5.26

Financial Information

Total Project cost 543 943.13 BGN
Grant 385 970.19 BGN
Self amount 157 972.94 BGN
Total actual amounts paid 385 401.19 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1.Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир -1брой 2.Закупуване на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя 3.Закупуване на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой 4.Закупуване на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка-1брой 5.Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой 6.Закупуване на рекуператор- 1 брой 7.Закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой , Estimated Amount: 517 893.13
  • Differentiated position 1: Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир -1брой
    Contractor: SAVANTO AD
    Contract total funded value: 359 630.19
  • Differentiated position 2: Закупуване на Черно-бял принтер/скенер/копир - 2 броя
    Contractor: SAVANTO AD
    Contract total funded value: 359 630.19
  • Differentiated position 3: Закупуване на Цветен широкоформатен принтер/скенер/копир - 1 брой
    Contractor: SAVANTO AD
    Contract total funded value: 359 630.19
  • Differentiated position 4: Закупуване на Черно-бял широкоформатен принтер/скенер/копир с интегрирана сгъвачка-1брой
    Contractor: SAVANTO AD
    Contract total funded value: 359 630.19
  • Differentiated position 5: Закупуване на Цветен принтер/скенер/копир- 1 брой
    Contractor: SAVANTO AD
    Contract total funded value: 359 630.19
  • Differentiated position 6: Закупуване на рекуператор- 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Закупуване и внедряване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система-1 брой
    Contractor: KASI AUTOMATION Ltd.
    Contract total funded value: 525.00
Procedure 2 Subject to due process: Закупуване на рекуператор- 1 брой, Estimated Amount: 3 385.70
  • Differentiated position 1: Закупуване на рекуператор- 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Рекуператор
    Contractor: CELSIUS LTD
    Contract total funded value: 2 369.99
Procedure 3 Subject to due process: Извършване на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност), Estimated Amount: 13 500.00
  • Differentiated position 1: Извършване на на енергиен одит (обследване за енергийна ефективност)-прогнозна стойност 13500
    Contractor: AN ENERGY LTD
    Contract total funded value: 12 150.00
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 , Estimated Amount: 13 550.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 -прогнозна стойност 5000лв
    Contractor: Tangret LTD
    Contract total funded value: 4 500.00
  • Differentiated position 2: Консултантски услуги за сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001 -прогнозна стойност 7550лв
    Contractor: BUREAU VERITAS BULGARIA
    Contract total funded value: 6 570.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN