Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.677-0003-C01
Project Name "Construction, purchase and delivery of equipment and furnishings of a tourist information center in Simitli Municipality"
Beneficiary 000024987 Municipality of Simitli
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 09.12.2024
Start Date 09.12.2024
End Date 15.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли

Description

Brief description
Постигането на балансирано и устойчиво развитие на община Симитли е свързано както с насърчаване на икономиката и земеделието, така и развитие на туризма и уникалните туристически ресурси посредством инвестиции в туристическа инфраструктура, туристически услуги и атракции за посетителите. В тази връзка настоящото проектно предложение цели изграждането на Туристически информационен център (ТИЦ) в гр. Симитли, с който ще се разшири обхвата на  съществуващата туристическа инфраструткура. Идеята е да се създаде модерна, комуникационно достъпна инфо точка за насърчаване развитието на местния туризъм, местния туристически продукт, привличането на нови туристи и повишаване качеството на живот на населението. Посетителите в центъра и онлайн ще могат да получават подробна информация за музеи и храмове; природни забележителности, паметници на културата и архитектурата; местния културен календар – фестивали, изложения, концерти и други значими събития от обществения живот на общината и региона; спортни събития и възможности за активен отдих; всички видове транспорт и комуникации; места за настаняване, изхранване, развлечения и атракции; карти на общината и пътеводители; рекламни кампании и инициативи на община Симитли. За достигане на планираната цел ще бъде осъществен комплекс от следните дейности:1) Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на ТИЦ в Община Симитли.2) Контрол над строителния процес.3) Организация и управление на проекта. Основните очаквани резултати са: Изграден, оборудван и обзаведен ТИЦ в община Симитли - 1 брой; разширяване обхвата от съществуващата туристическа инфраструктура на територията на община Симитли с цел привличане на нови туристи в района; популяризиране на местните възможности за туризъм; упражнени строителен и авторски надзор; създадена необходимата административна и техническа организация и ресурсна обезпеченост за изпълнение на проекта. Проектът ще се изпълнява на територията на гр. Симитли в продължение на 18 месеца.
Activities
  • Activity: Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли: Целта на Дейност 1 е да се изгради в съответствие с принципите на устойчиво развитие, оборудва и обзаведе туристически информационен център в Община Симитли. За постигане на желаното състояние са предвидени следните видове работи: 1) Изграждане на туристически информационен център в Община Симитли: Предвидено е Туристическият информационен център да бъде разположен върху застроително „петно“ с площ от 35 кв. м., находящо се в кв.26a по плана на гр. Симитли. ТИЦ ще бъде разположен на място, което е в непосредствена близост до градския площад на гр. Симитли. Това е местоположение, което привлича и е с потенциал да привлича посетители, защото има голям пътникопоток. До него се стига лесно, не е необходим специален транспорт и близо до него има два големи общински паркинга. В строително-техническо отношение центърът ще представлява поставяема конструкция, предвидена за монтаж върху предварително изпълнена стоманобетонна площадка и състояща се от три обособени помещения: едно приемно и работно помещение с площ от 22 кв. м., едно складово помещение с площ от 7,5 кв. м. и санитарен възел с площ от 2 кв. м. Конструкцията ще бъде изградена от метални елементи – колони, ригели и столици, върху които ще се монтират фасадни и покривни сандвич панели с пълнеж от пенополиуретан с дебелина от 100 мм. За постигане на изискуемите енергийни показатели се предвижда допълнителна топлинна изолация на външните ограждащи конструкции (покрив и фасадни стени), чрез послоен монтаж от вътрешната им страна посредством полагане на минерална вата и „затварянето и“ с гипсокартонни платна (двуслойно). Предвидената прозоречна дограма е от алуминиев профил с прекъснат термомост. Подовите настилки ще бъдат от гранитогрес, положен върху бетоновата настилка. Електрическата инсталация ще осигури захранването на работното място. Планирано е осветление във всички помещения, съобразено с действащите светло технически норми. Ще бъде направено захранване на мулти-сплит климатична система и изградена слаботокова инсталация (СОТ, интернет окабеляване и пожароизвестяване). Към електрическата част е предвидено и монтирането и на фотоволтаична инсталация върху покрива на центъра с мощност 8000Wp, включително и с предвидена система за съхранение на произведената електрическа енергия. Необходимо е и изграждането на външната електрическа връзка, включително електрическо табло (до присъединяването с градската електрическа мрежа). В рамките на инвестиционното намерение ще бъде изградена и водопроводната и канализационна инсталации, които ще подсигурят функционирането на предвидения санитарен възел. Необходимо е и изграждането на външната водопроводна и канализационна връзки, включително водомерна шахта и ревизионна канализационна шахта (до присъединяването им с градската водопроводна и канализационна мрежи). Достъпната среда до обекта ще бъде осигурена посредством моделиране на бетоновата настилка и контакта и с прилежащия тротоар, съгласно нормите за достъпна обществена среда. За обозначаване и популяризиране дейността на Туристическия информационен център ще бъдат монтирани три информационни табели на ключови места в община Симитли – две на входно-изходните артерии на гр. Симитли и една на основна пресечка, насочваща към ТИЦ. 2) Доставка на оборудване и обзавеждане за туристически информационен център в Община Симитли:За организиране на дейността на Туристическия информационен център ще бъде закупено, доставено и монтирано следното оборудване и обзавеждане: 2 бр. офис бюро с чекмедже; 2 бр. офис стол с дамаска, подлакътници и амортисьор; 2 бр. шкаф за документи с отворени и затворени части 80/40/200 см.; 2 бр. компютърни конфигурации; 1 бр. лазерно мултифункционално устройство с автоматичен двустранен печат; 1 бр. кръгла заседателна маса за 10 човека; 10 бр. заседателен стол със стоманена рамка и тапицирана дамаска черен цвят., Contracted Amount: 140 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Контрол над строителния процес: Целта на Дейност 2 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви необходимата документация и безпроблемното въвеждане на обекта на проектни интервенции в експлоатация. Така ще бъде гарантирано, че обекта ще бъде изпълнен в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните дейности: 1) Упражняване на строителен надзор: Необходимостта от тази активност е обоснована от изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за строг контрол върху строителния процес и категорията на строежите, съгласно Наредба №1/30.07.2013 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектът на проектни интервенции е 6-та категория. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени: откриване на строителната площадка, заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за строителен надзор (РДНСК) или общината, подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обектите в експлоатация, съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Строителният надзор ще осигури законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строително-монтажните работи, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на СМР съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. 2) Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на техническия проект, консултации на строителната площадка при изпълнение на обекта, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта, съдействие при избор на материалите за изпълнение на строителните работи, изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проектите, чрез отразяването им в екзекутивните чертежи. След извършване на СМР, ще бъдат изготвени съответните констативни актове за установяване на годността и приемане на строителните дейности и съответствието на вложените строителни материали. Дейността е възложена на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 с договор., Contracted Amount: 1 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта, при одобрението му от страна на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и сключване на административен договор. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Дейността по управление и отчитане на проекта е възложена на външен изпълнител с договор на основание чл.20, ал.4, т.3 на Закона за обществените поръчки, след провеждане на пазарни косултации по реда на чл.21, ал.2 и чл. 44, ал. 1 от Закона за обществените поръчки. Основните задачи на външната консултантска помощ за управление на проекта ще бъдат: 1) Административна подготовка за изпълнението на проекта: Ще бъде създадена необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 2) Избор на изпълнители на дейностите по Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли и упражняване на строителен надзор: Изискването за осъществяването на тази задача произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. Консултантът ще съдейства за подготовката на тръжните досиета, а същинското провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на изграждането, закупуването и доставката на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли и упражняване на строителен надзор, и сключването на договори, ще бъде отговорност на бенефициента. 3) Отчетност на проекта: В обхвата на тази активност ще бъдат изготвени необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ПРСР 2014-2020, МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“ или ръководството на кандидата. Осъществяването на счетоводната отчетност на проекта ще бъде ангажимент и отговорност на бенефициента. 4) Провеждане на регулярни работни срещи за управление на проекта на екипа на консултанта с екипа на община Симитли: Целта на тези работни срещи ще бъде разпределяне на оперативните задачи, проследяване спазването на графика за изпълнение на дейностите и актуализирането му при нужда. На срещите също ще бъдат идентифицирани и отстранявани възможни рискове, които биха довели до забавяне или понижаване качеството в изпълнението на дейностите. В рамките на управлението на проекта ще бъде осъществяван и вътрешен контрол върху неговото изпълнение от страна на бенефициента – община Симитли. Идеята ни е чрез регулярни проверки да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат до рискови състояния., Contracted Amount: 1 409.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой развити нови туристически атракции/обекти/ туристически/ посетителски / занаятчийски центрове, подпомогнати по мярката, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Брой обновени съществуващи туристически обекти, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 149 677.00 BGN
Grant 149 677.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN