Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.030-0004-C01
Project Name Expanding the production capacity and improving the competitiveness of Yildiz Bulgaria EOOD
Beneficiary 201042100 YILDIZ BULGARIA
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.09.2019
Start Date 18.09.2019
End Date 13.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Кърджали (BG425), Черноочене, с.Черноочене

Description

Brief description
Проектното предложение включва подкрепа за общи производствени инвестиции за подобряване на производствения капацитет за растеж на Йълдъз България ЕООД, чрез ефективното и ефикасно използване на факторите на производство. Посредством инвестиции в нови, модерни, нискоенергийни и ресурсно ефективни машини и оборудване, проектът ще подобри производствените процеси и повиши производителността в Йълдъз България ЕООД. Освен това, чрез предвидените за закупуване ДМА ще се създаде възможност за разнообразяване на асортимента от продукти на фирмата, които ще бъдат произвеждани с по-високо качество. Това ще създаде възможност за експорт на продукцията в съседни страни. Предложението предвижда доставката на 15 вида машини и оборудване (общо 46 броя), част от които специализирани и автоматизирани за производство на кори за баклава и тулумбички. Друга част от оборудването е свързана с осигуряването на подходящи условия за съхранение на продуктите и произведената продукция за да се отговори на изискванията на съответните санитарно хигиенни изисквания. Третата група активи, планирани за доставка са такива, които липсват във фирмата или са с високи разходи на електроенергия и/или водят до висок технологичен брак в производството. Доставката им ще осигури нормална ритмичност на производствения процес.
Проектното предложение включва и задължителните дейности за визуализация на безвъзмездната финансова помощ, които ще бъдат изпълнени съгласно съществуващите изисквания. 
Реализацията на проекта ще създаде нови работни места на територията на МИГ.
Activities
  • Activity: Инвестиции за повишаване на производителноста, създаване на експортен потенциал и опазване на околната среда, посредством закупуване на ДМА ( дейността ще бъде осъществена посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 15 вида машини и оборудване за производствената дейност на дружеството, общо 46 единици).: Дейността ще бъде осъществена посредством доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 17 вида машини и оборудване за производствената дейност на дружеството, общо 46 единици, както следва: 1.Пекарна за хлебни изделия – 1 бр. 2.Машина за тулумбички – 1 бр. 3.Машина за разточване на кори – 1 бр. 4.Тестомесачка спирална – 1 бр. 5.Миксер за тулумбички – 1 бр. 6.Фурна за хлебни изделия – 2 бр. 7.Конвектомат – 1 бр. 8.Хладилна камера за съхранение на продукти (за плюсови температури) – 1 бр. 9.Хладилна камера за съхранение на продукти (за минусови температури) – 1 бр. 10.Газов котлон – 5 бр. 11.Казан - малък – 3 бр. 12.Казан - голям – 4 бр. 13.Хладилен шкаф за минусови температури – 2 бр. 14.Хладилен шкаф за плюсови температури – 2 бр. 15.Работна маса за подготовка продукти – 20 бр. Закупуването на описаните ДМА ще осъвременни производственото оборудване в дружеството, доставяйки и инсталирайки машини и оборудване, които до момента не са били налични или са използвани стари, пригодени, нископроизводителни производствени мощности. Освен това ще се доставят машини със нисък енергиен клас, респективно енергопотребление, с електромотори с ниска мощност, с висока степен на топлоизолация за съоръженията за съхранение, чиято експлоатация ще доведе до намаляване на разходите за електроенергия. Част от планирания за закупуване машинен парк ще позволи производство на нови продукти във фирмата, с постоянно качество, което е предпоставка за износ на продукти в съседни страни, основно Гърция и Турция. Стъпки за реализиране на дейноста 1. Подготовка на документация за обявявне на процедура по ПМС 160 за набиране на оферти за избор на достaвчик - 2 мес. 2. Провеждане на процедура за избор на доставчик на планираното оборудване - 3 - 4 мес. 3. Избор на изпълнител и сключване на договор - 5 мес. 4.Доставка, инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация. Подписване на приемо-предавателен протокол - 9 мес. , Contracted Amount: 289 550.00 , Reported Amount: 271 250.00
  • Activity: Визуализация на проекта (дейността ще бъде осъществена чрез закупуване на 1 бр. голяма информационна табела и стикери за всички ДМА, които ще бъдат закупени със средства по проекта): Дейностите по визуализация и публичност по проекта ще бъдат изпълнени чрез поставянето на 2 бр. информационни плаката (за сметка на ЙЪЛДЪЗ БЪЛГАРИЯ ЕООД), които ще бъдат позиционирани на вратата на производственото помещение на фирмата, а в етапа на изпълнението 1 бр. голяма по размер постоянна информационна табела. Те ще отразяват приноса на Европейския съюз чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 по Процедура за подбор на МИГ Минерални бани - Черноочене - "Подобряване на производствения капацитет в МСП", Код на процедура BG16RFOP002-2.030 и ще съдържат цялата текстова и визуална информация според изискванията на ЕС. На подходяща интернет страница ще бъде публикувана подробна информация за проекта. „ЙЪЛДЪЗ БЪЛГАРИЯ” ЕООД ще спазва всички изисквания, произтичащи от договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, като прилага мерките за публичност и информираност съгласно приложимите правила на информиране и публичност от „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация.” 2014-2020. При стартиране на дейността „ЙЪЛДЪЗ БЪЛГАРИЯ” ЕООД ще постави на видно място 2 бр. информационни плаката за своя сметка с вида и името на проекта, емблемата на Европейския съюз и името на ЕС, име на финансиращия фонд, логото на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, наименование на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева, както и началната и крайната дата на изпълнение на проекта. За всеки закупен дълготраен материален актив се предвиждат по 1 бр. информационен стикер (46 бр. ДМА х 5 лв.= 230 лв.), които също да отразяват приноса на програмата. Всички изисквания за визуализация ще бъдат спазени и съответните маркировки ще бъдат поставени на правилните места в хода на изпълнение на дейностите по проекта, като преди крайната дата на проекта ще бъде поставена и 1 бр.голяма по размер постоянна информационна табела х 220 лв. , Contracted Amount: 450.00 , Reported Amount: 139.32

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MIRAY - 98, Contracted Amount*: 260 595.00 , Reported Amount**: 289 550.00
  • Contractor: MASTILO DIZAIN EOOD, Contracted Amount*: 139.17 , Reported Amount**: 139.32
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 290 000.00 BGN
Grant 261 000.00 BGN
Self amount 29 000.00 BGN
Total actual amounts paid 260 720.39 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработване на информационна табела - 1 бр. и 46 броя стикери, Estimated Amount: 450.00
  • Differentiated position 1: Изработване на информационна табела - 1 бр. и 46 броя стикери
    Contractor: MASTILO DIZAIN EOOD
    Contract total funded value: 139.17
Procedure 2 Subject to due process: Процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машини и оборудване за производствената дейност на „Йълдъз България“ ЕООД, включваща: 1.Пекарна за хлебни изделия – 1 бр.; 2.Машина за тулумбички – 1 бр.; 3.Машина за разточване на кори – 1 бр.; 4.Тестомесачка – 1 бр.; 5.Миксер за тулумбички – 1 бр.; 6.Фурна за хлебни изделия – 2 бр.; 7.Конвектомат – 1 бр.; 8.Хладилна камера за съхранение на продукти (за плюсови температури) – 1 бр.; 9.Хладилна камера за съхранение на продукти (за минусови температури) – 1 бр.; 10.Газов котлон – 5 бр.; 11.Казан - малък – 3 бр.; 12.Казан - голям – 4 бр.; 13.Хладилен шкаф за минусови температури – 2 бр.; 14.Хладилен шкаф за плюсови температури – 2 бр.; 15.Работна маса за подготовка продукти – 20 бр. , Estimated Amount: 289 550.00
  • Differentiated position 1: Процедура: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на машини и оборудване за производствената дейност на „Йълдъз България“ ЕООД, включваща: 1.Пекарна за хлебни изделия – 1 бр.; 2.Машина за тулумбички – 1 бр.; 3.Машина за разточване на кори – 1 бр.; 4.Тестомесачка – 1 бр.; 5.Миксер за тулумбички – 1 бр.; 6.Фурна за хлебни изделия – 2 бр.; 7.Конвектомат – 1 бр.; 8.Хладилна камера за съхранение на продукти (за плюсови температури) – 1 бр.; 9.Хладилна камера за съхранение на продукти (за минусови температури) – 1 бр.; 10.Газов котлон – 5 бр.; 11.Казан - малък – 3 бр.; 12.Казан - голям – 4 бр.; 13.Хладилен шкаф за минусови температури – 2 бр.; 14.Хладилен шкаф за плюсови температури – 2 бр.; 15.Работна маса за подготовка продукти – 20 бр.
    Contractor: MIRAY - 98
    Contract total funded value: 260 595.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN