Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.017-0034-C02
Project Name EXCHANGE - The municipality as a place for ethno innovation
Beneficiary 115564495 National Alliance for Volunteer Action (NAVA) Foundation
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 19.04.2021
Start Date 19.04.2021
End Date 03.08.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски, гр.Раковски
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски, с.Стряма
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски, с.Белозем
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски, с.Чалъкови

Description

Brief description
Проект „ОБМЕН- ОБщината Място за Етно Новаторство” е насочен към повишаване на професионалните умения  на педагогическите  специалисти за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания  на   учениците за възприемане на етнокултурните различия в общността. Съвременната класна стая трябва да осигури равни възможности за всички деца и ученици,независимо от техния майчин език и културна идентичност. Включването на педагози от 10 ДГ и училища в общините Пловдив  и Раковски в квалификационни форми за работа в мултикултурна образователна среда ще помогне пряко за решаване на проблемите, които стоят пред образователната интеграция на учениците от ромския етнос:
1. Висок брой на отпадащи и на необхванати от училищната система;
2. Сегрегацията на голям процент ромски ученици в „ромски” училища или паралелки;
3. Нисък успех на учениците в училище, което е сериозна предпоставка за отпадане;
4. Нисък процент на ромските младежи, продължаващи в гимназии;
5. Неучастие на ромските родители в дейността на училището.
Дейностите в проекта са насочени към подготовка на учителите  за успешно преподаване и общуване  чрез  квалификация за работа в мултиетнически класове.  Включените  в обучения педагози  ще  разкрият своите персонални нагласи към расовите, етнически, езикови и културни групи; ще  придобият  знания за историята и културата на разнообразните расови, етнически, културни и езикови групи в ДГ и училището; ще се  запознаят с перспективите на различните етнически и културни общности; ще  придобият знания и умения, необходими, за да прилагат „справедлива” педагогика  - обучение, което осигурява за всички ученици равни възможности да достигнат академически и социален успех в училище. 
Activities
  • Activity: Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди: Проектното предложение включва 10 образователни институции, които са разположени в две общини – Пловдив и Раковски. От община Пловдив са включени 1 детска градина и 2 училища, а от община Раковски – 2 детски градини и 5 училища. От всичките от 7 партньорски училища и 3 детски градини ще се създаде организация за получаване на документи (стратегии на образователните институции, планове за работа, програми за реализиране на дейности, правилници, анализи, Програмни системи и др.) след приемане ЗПУО, които включват мерки за подобряване на работата в мултикултурна среда. Също така ще бъдат и поискана допълнителна информация за оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата, годишни доклади оценка на работата на образователните институции за учебните години. Целта на получената информация е да се изготви анализ на състоянието на образователните институции в областта на образователната интеграция, за нивото на професионалните компетентности на учителите, директорите и другите педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, на нуждите от обучение и за работа в мултикултурна среда в партньорските образователни институции. Това е продиктувано от идеята, чрез актуализация на основните програмни документи да се подготвят за реализация на мерки, които касаят деца и ученици, живеещи в териториални обособени места, имат етнокултурни различия , за включване на родителите им и представители на семейната общност в дейностите на институцията. Една друга особеност на актуализацията на програмната документация е свързана с предлагане на мерки за ранното отпадане от образователната система и последваща социално-икономическа изолация. От особена важност е да се разпознае и предложи система за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти и обучения на образователни медиатори за работа в мултикултурна среда, повишаване на мотивацията за учене и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците. При актуализацията на програмните документи на образователните институции ще бъде отделено и място при необходимост за изясняване важната роля на образователния медиатор и уточняване на неговите приносни практико-приложни моменти. Необходимостта от актуализация на стратегиите, учебните планове, програми, изготвянето на анализи и препоръки, както и друга документация на образователната институция за работа в мултикултурна среда е продиктувано от подобряване организацията и управлението на образователна среда във всяка детска градина и училище, като ключова мярка в превенцията на преждевременното напускане на училище, като във формирането й се включват дейности като подобряване на капацитета на педагогическите екипи. Ще се направи преглед и дадат насоки как трябва да изглежда т.нар. мултикултурна, подкрепяща, приемна, безопасна и интерактивна среда и как тя да подобрява възможностите на всяко дете/ученик да трансформира и обогатява своя опит във всеки конкретен момент от педагогическото взаимодействие. Как мултикултурната среда да се осигурява чрез обособени пространства, които дават възможност за представяне и опознаване на различни традиции и култура. Как мултикултурната среда да подкрепя възпитанието в толерантност и възприемането на различията и поставя основата за превенция срещу използването езика на омразата. Как подкрепящата среда да осигурява чрез необходимите дидактически средства и ресурси в групата/класа, чрез които която да подкрепи ученето. , Contracted Amount: 23 760.00 , Reported Amount: 23 760.00
  • Activity: Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда – със или без присъждане на кредити. : Целта на дейността е да подобри професионалната компетентност на учителите, които работят в детски градини, в начален и прогимназиален етап за работа в условия на мултикултурна среда. Ще се осъществи педагогическа, психологическа и методическа подготовка на учителите за осъществяване на ефективно взаимодействие и сътрудничество между образователната институция, родителите и членовете на семейната общност, между учителя и децата, респ. Учителя и учениците от ромски произход в процеса на: - подготовка, развитие и социализация на децата в подготвителна група с цел интегрирането им и осигуряване на равни възможности за обучение; - обучение, възпитание, интегриране и социализация на учениците от основната образователна степен. Във връзка с постигане на целта ще бъдат планирани краткосрочки обучения за учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда със присъждане на квалификационни кредити (1 квал. кредит и 2 квал. кредита). Всяко обучение се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Учебната програма съдържа: наименование на курса; обучител; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове за финализиране на обучението. Всеки обучаем получава удостоверение за успешно преминатото обучение., Contracted Amount: 235 700.00 , Reported Amount: 230 199.00
  • Activity: Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени за работа в мултикултурна среда, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен за работа в мултикултурна среда.: Целта на дейността е свързана с методическа и експертна подкрепа за педагогически специалисти, които искат да надградят професионалната си компетентност, чрез участие в процедури за придобиване на пета и на четвърта професионално-квалификационна степен. Постигането на целта се реализира чрез организиране и провеждане на подготвителни курсове за придобиване на посочените професионално-квалификационни степени. Всеки подготвителен курс се подготвя и реализира по предварително разработена учебна програма и график на сесиите. Подготвителните курсове завършват с присъждане на квалификационни кредити ( 1 квалификационен кредит – 16 часа или 2 квалификационни кредита – 32 часа в частично присъствена форма на обучение). Учебната програма съдържа: наименование на курса; име на обучителя; общ хорариум; анотация; цели на програмата и изходни резултати; съдържание по теми; планирани учебни дейности; методи на обучение; методи и критерии за оценяване; литература по темата на курса. Всяка учебна програма се придружава от график за провеждане на обучението, включващ съответните дни от седмицата, часовия диапазон и мястото на провеждане на обученията, като теоретичните и практическите модули започват не по-късно от 08.30 часа и приключват до 17.30 часа. Обучителят, отговарящ за обучението подготвя всички материали за обучение под формата на презентации, раздавателни материали за участниците, тестове или други учебни задания за финализиране на обучението. На експертно ниво участниците се консултират по отношение на участието им в процедурата: срокове за подаване на документи, начин за участие и протичане на изпитните процедури, оценяване и присъждане на съответната професионално-квалификационно степен. Всички педагогически специалисти получават свидетелство за професионално-квалификационна степен., Contracted Amount: 7 650.00 , Reported Amount: 7 848.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: "Otets Paisius" Primary School, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: "Hristo Botev" Primary School, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: "Radost" Kindergarten, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: PROFESIONALNA GIMNAZIA PO TRANSPORT I STROITELNI TEHNOLOGII "GOTSE DELCHEV" - PLOVDIV, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: SOU "GEO MILEV" - s. BELOZEM, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OU "D-R PETAR BERON" - s. CHALAKOVI, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: DG "SINCHETS" - s. BELOZEM, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: "Kiril Nektariev" Primary School, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: BURGASKI SVOBODEN UNIVERSITET, Contracted Amount*: 7 650.00 , Reported Amount: 7 848.00
  • Partner: OU "HRISTO SMIRNENSKI", Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: "Lilia" Kindergarten, Contracted Amount*: 756.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: TRAKIYSKI UNIVERSITET, Contracted Amount*: 235 700.00 , Reported Amount**: 230 199.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of pedagogical specialists among those involved in actions under the OP qualified to work in multicultural environment, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 2 Pedagogical specialists involved in training to work in multicultural environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 253.00 , Reached amount: 265.00
Indicator 3 Образователни медиатори, включени в обучения по процедурата, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 21.00 , Reached amount: 21.00
Indicator 4 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 95.00

Financial Information

Total Project cost 287 142.24 BGN
Grant 287 142.24 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 287 142.24 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педдагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда - със или без присъждане на кредити по проект ОБМЕН-ОБщината Място за Етно Новаторство по две обособени позиции., Estimated Amount: 235 700.00
  • Differentiated position 1: Позиция 1 Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогичски спеециалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда без присъждане на кредити по проект "ОБМЕН-ОБщината Място за Етно Новаторство" дог. BG05M2OP001-3.017-0034-C01, финансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.
    Contractor: TRAKIYSKI UNIVERSITET
    Contract total funded value: 92 780.00
  • Differentiated position 2: Позиция 2 Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогичски спеециалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда с присъждане на кредити по проект "ОБМЕН-ОБщината Място за Етно Новаторство" дог. BG05M2OP001-3.017-0034-C01, финансиран от Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Contractor: TRAKIYSKI UNIVERSITET
    Contract total funded value: 142 920.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN