Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0458-C01
Project Name Increasing the energy efficiency of MAKSTROY Ltd.
Beneficiary 111503986 MAKSTROY
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 21.06.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, с.Долна Вереница

Description

Brief description
Компания „МАКСТРОЙ” ЕООД гр. Монтана добива и произвежда строителни материали – варовици и различни видове фракции от находище „Долна Вереница”, землище с. Долна Вереница, общ. Монтана. Фирмата е концесионер на находището съгласно концесионен договор за период от 35 години. До 2015 г. добивът и производството се извършва от подизпълнители, компанията е продавала само скална маса. От 2016 г. извършва самостоятелно добива и преработката на скалната маса чрез активна работа на разработената вече кариера с външни и вътрешни кариерни пътища, разчистени райони от откривка. И в момента на кариерата се преработват различни фракции трошен камък за производство на асфалт, за насипи и за бетонови центрове. Концесионната площ е 249 дка в землището на с. Долна Вереница общ. Монтана.
През 2015 г. „МАКСТРОЙ” ЕООД е сключила договор с "Трейс София" ЕАД за продажба на голямо количество скална маса, който чрез анекс е изменен впоследствие в договор за възлагане. Договорената цена на тази услуга е комплексна т.е. включва пробивно-взривните дейности по добива, товаро-разтоварните дейности с багер и товарач и претрошаването и пресяването на материала. Всички разходи са включени в тази цена. Технологията е следната: скалният масив се взривява и в зависимост от нуждите на клиентите добитата суровина се продава като скални късове без допълнително претрошаване и като различни фракции (напр. 63 мм и 40 мм, които се получават чрез претрошаване и пресяване от ТПИ). Продуктът е варовик, но късовете са с различна големина. Целият процес е вършен от "Трейс София" ЕАД, която от своя страна е ползвала услугите на други фирми, основно на "УСМ" АД Стара Загора. 
Чрез проектното предложение ще бъдат закупени трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1), верижен багер (Мярка 2), колесен челен товарач  (Мярка 3), след въвеждането им в експлоатация ще доведат до оптимизиране разходите за енергия, разширяване производствената дейност и повишаване конкурентоспобността на „МАКСТРОЙ” ЕООД.
Activities
  • Activity: Закупуване на трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1): Старата трошачно-пресевна инсталация (ТПИ) е собственост на фирма подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Инсталацията е твърде старо технологично поколение, с висока енергоемкост и много ниска производителност. Произвежда фракции за строителството- 0/63mm. Старият актив е с общата мощност 420 kW. Това е сумата от мощностите на ДВГ, съответно на трошачния модул - 310 kW и на пресевния модул - 110 kW. Използваното гориво при производствения процес на старата инсталация е дизелово гориво, като средния разход на гориво за цялата инсталация е 65,0 l/h (за трошачен модул - 45 l/h и за пресевен модул – 20 l/h). Повечето от модулите на старата ТПИ са произведен отпреди над 20 години. С други думи: инсталацията (старата ТПИ) е остаряла в технологично отношение, а поддръжката й е твърде скъпа. Максималната производителност на старата ТПИ е едва 100 t/h (т/час), която е крайно незадоволителна. Потребената енергия при старата ТПИ е само от типа топлинна. Както беше посочено и по-горе, общата мощност на старото оборудване е 420 kW. Енергията потребена от старата инсталация от дизелово гориво за една година отнесено към т.нар. „средно-годишна часова използваемост” на инсталацията (около 400 h/yr), е 256 620 kWh/yr. Мярката предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нова, модерна трошачно-пресевна инсталация за производство на различни фракции претрошена скална маса. В технологично отношение производственият процес ще се запази в общи линии същия, само че при техническото изпълнение ще има и някои разлики, основните от които ще са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, както и някои иновации и високотехнологични решения, които ще доведат до значително енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения при работата с новото съоръжение. Техническите параметри са следните: - Трошачен модул: производствен капацитет до 350 t/h, захранващ бункер 4 m³, двигател 371 kW, горивен резервоар с вместимост 900l.; - Пресевен модул: двигател 75 kW, захранващ бункер 8 m³, производителност до 350 t/h. При процеса на претрошаване и пресяване на взривена скална маса за получаване на каменни фракции за производство на асфалт или бетон се генерира определено количество материал, чиято едрина не отговаря на строителните стандарти. С цел оползотворяването му се използват лентови транспортьори, които подават несъответстващия на стандарта материал за повторна обработка. По този начин се използва напълно рециклираната суровина. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 1 300 627.00 , Reported Amount: 1 300 600.00
  • Activity: Закупуване на верижен багер (Мярка 2): Старият Багер е собственост на фирма подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Основното му предназначение е свързано със зареждане на ТПИ. Чести повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефктивност, като цяло. Старата Машина е с номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 149 kW и със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на багерната кофа е 2.02 m³, а маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените недостатъци, а и предвид честите престои за ремонт, средната производителност на старата машина за 1 работен час е около 90 [m³/h]. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Багер е около 25 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността му и обвързан със средно-часовата му производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи,масла, ремъци и заварки по кофата) висок. Предвижда се инвестиция в нов, високоефективен Верижен Багер с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 226 kW, усилена кофа 2,33m³. Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малко от 150 m³/h, a средният разход на дизелово гориво, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде не повече 20 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 52 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 114,2 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 441 968.00 , Reported Amount: 441 968.00
  • Activity: Закупуване на колесен челен товарач (Мярка 3): Старият Челен Товарач е собственост на фирмата подизпълнител, която е добивала и произвеждала строителни материали – варовици – различни видове фракции от находище „Долна Верница”, землище с. Долна Вереница общ. Монтана за фирмата бенефициент. Основното му предназначение е свързано с натоварване на камиони с готова продукция за експедиция, депониране и предепониране. Макар и не чак толкова начесто, повреди съпътстват работата на старата машина, което пък води до нежелателни престои и неефективност, като цяло. Старата Машина е s номинална мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 158 kW. Старият Колесен челен товарач е със скоростна кутия с ръчна смяна на предавките, двигателят му e от по-старо поколение, обемът на товарачната кофа е 3.1 m³, а маневреността му не е особено висока. Вследствие гореизложените недостатъци, а и предвид честите престои за ремонт, средната производителност на старата машина за 1 работен час е не повече от 110 [m³/h]. Средният разход на дизелово гориво за 1 работен час на стария Колесен челен товарач е около 12 [l/h], отнесен разбира се към спецификата на дейността му и обвързан със средно-часовата му производителност посочена по-горе. Техническото състоянието на машината, както стана дума, е незадоволително – разходът на консумативи (хидравлични маркучи, масла, ремъци и заварки по кофата) завишен. Предвижда се инвестиция в нов, високоефективен Колесен челен товарач с единична мощност на двигателя (дизелов ДВГ) 137 kW, усилена кофа 2,7 m³ . Средната производителност на новия Багер за 1 час, по експертна оценка, ще бъде не по-малко от 190 m³/h, a средният разход на дизелово гориво, с което ще се реализира тази средночасова производителност, ще бъде не повече 9,5 l/h. При тези параметри Факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде 54,2 %, а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 59,2 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи(от 17 до 18 месец), Contracted Amount: 285 425.00 , Reported Amount: 285 425.00
  • Activity: Енергиен одит : Дейността по изготвяне на енергийния одит в МАКСТРОЙ ЕООД е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предприятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предприятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността. Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой : Дейността включва: - Одит и анализ за съответствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление – - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Доставка на актива и подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 1 000.00
  • Activity: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой : За да се оцени внедряването и ефикасността на Системата за управление на бенефициента е необходимо да се осъществи сертификация в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO/IEC 17021:2011: - информацията и доказателствата за съответствие с всички изисквания на приложимия стандарт за системата за управление или друг основен документ; - наблюдението, измерването, отчитането и прегледа на постигнатото спрямо целите за най-важните характеристики и резултатите (за съответствие с приложимия стандарт за система за управление или друг основен документ); - постигнатото по отношение на съответствието с нормативните актове; - оперативния контрол на процесите и др. Сертифицирането на Система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните задължителни етапи при извършване на процедурата по сертифициране: - провеждане на първоначален одит (одит I фаза) за документационно съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на заключителна среща с ръководството на фирмата. Чрез сертифицирането на система за енергиен мениджмънт МАКСТРОЙ ЕООД ще намали разходите за енергийни ресурси, ще ограничи потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опази околната среда, ще измери и анализира енергийната резултатност, ще подобри постоянното енергийно управление и рентабилността на фирмата, ще повиши конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 900.00
  • Activity: Визуализация : Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност, на уеб-сайта на предприятието ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, в което се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие и ОПИК, в рамките на два дни от датата на сключване на договора за безвъзмездна финансова помощ. (ако е приложимо) Със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Доставка на актива и подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 6 до 18 месец), Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SARAKAKIS BROTHERS TRADE-INDUSTRIAL AND TRANSPORT PARTNER COMPANY, Contracted Amount*: 509 175.10 , Reported Amount**: 727 393.00
  • Contractor: Tuv Nord Bulgaria, Contracted Amount*: 12 510.00 , Reported Amount**: 13 900.00
  • Contractor: TESAB ENGINEERING LIMITED, Contracted Amount*: 910 420.00 , Reported Amount**: 1 300 600.00
  • Contractor: Eco Gloub Ltd., Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: Maxi consult Bulgaria , Contracted Amount*: 900.00 , Reported Amount**: 1 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 3 166.18 , Reached amount: 3 166.18
Indicator 3 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 845.40 , Reached amount: 845.40
Indicator 4 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 065 920.00 BGN
Grant 1 453 724.00 BGN
Self amount 612 196.00 BGN
Total actual amounts paid 1 450 915.10 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Визуализация , Estimated Amount: 3 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой , Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001- 1 брой
    Contractor: Maxi consult Bulgaria
    Contract total funded value: 900.00
Procedure 3 Subject to due process: Енергиен одит , Estimated Amount: 19 900.00
Procedure 4 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Верижен багер (Мярка 2) – 1 брой Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой, състояща се от две обособени позиции: Обособена позиция 1 „Закупуване на верижен багер (Мярка 2) – 1 брой” Обособена позиция 2 „Закупуване на Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой” , Estimated Amount: 727 393.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване на верижен багер (Мярка 2) – 1 брой”
    Contractor: SARAKAKIS BROTHERS TRADE-INDUSTRIAL AND TRANSPORT PARTNER COMPANY
    Contract total funded value: 309 377.60
  • Differentiated position 2: „Закупуване на Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой”
    Contractor: SARAKAKIS BROTHERS TRADE-INDUSTRIAL AND TRANSPORT PARTNER COMPANY
    Contract total funded value: 199 797.50
Procedure 5 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Верижен багер (Мярка 2) – 1 брой Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой, състояща се от две обособени позиции: Обособена позиция 1 „Закупуване на верижен багер (Мярка 2) – 1 брой” Обособена позиция 2 „Закупуване на Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой” , Estimated Amount: 727 393.00
  • Differentiated position 1: „Закупуване на верижен багер (Мярка 2) – 1 брой”
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: „Закупуване на Колесен Челен товарач (Мярка 3) – 1 брой”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой, Estimated Amount: 1 300 627.00
  • Differentiated position 1: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor: TESAB ENGINEERING LIMITED
    Contract total funded value: 910 420.00
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване, доставяне и въвеждане в експлоатация на: - Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой; - Верижен Багер (Мярка 2) - 1 брой; - Колесен челен товарач (Мярка 3) - 1 брой., Estimated Amount: 2 028 020.00
  • Differentiated position 1: Трошачо-пресевна инсталация (Мярка 1) - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Верижен Багер (Мярка 2) - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Колесен челен товарач (Мярка 3) - 1 брой
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой , Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт вкл. съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001-1 брой
    Contractor: Tuv Nord Bulgaria
    Contract total funded value: 12 510.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN